Wsk CDi i brak iskry

Odpowiedz
Awatar użytkownika
happylost92
Posty: 21
Rejestracja: 2022-12-03, 18:17
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS '82
Lokalizacja: Gmina Poświętne
Kontaktowanie:

Wsk CDi i brak iskry

Post autor: happylost92 » 2024-05-16, 21:38

Siema panowie po długiej przerwie. Na wstęp daje foto z majówkowego wypadu z kumplem na zachętę :hah:
Obrazek

A teraz do rzeczy. W moim pięknym sprzęcie jest cdi które super działało do czasu. Po tym wyjeździe majówkowym stwierdziłem ze trzeba trochę zrobić porządek z kablami bo miałem masę zrobiona na silniku 8/ ale wszystko jakoś działało choć po całym dniu jazdy zabrakło mi prądu a aku. Mase przełożyłem na ramę i znikła mi iskra. Wiec wróciłem do poprzedniego ustawienia z masa na silniku ale masy dalej brak i teraz do was pytanie czy przez zrobienie masy nie spaliłem może regulatora albo modułu ładowania? Kumpel mi pożyczył druga cewke zapłonową i na niej dalej brak iskry. Ewidentnie coś jest nie tak ale nie mam pojęcia co. Pomocy forumowicze bo sezon sie ledwie co zaczął a sprzet stoi i sie kurzy ;(

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1774
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: Wsk CDi i brak iskry

Post autor: Szczepan » 2024-05-17, 08:34

Uwaliłeś moduł, ten element jest bardzo wrażliwy na słabą masę.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Awatar użytkownika
happylost92
Posty: 21
Rejestracja: 2022-12-03, 18:17
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS '82
Lokalizacja: Gmina Poświętne
Kontaktowanie:

Re: Wsk CDi i brak iskry

Post autor: happylost92 » 2024-05-17, 09:26

Tak myślałem. A masa na silniku to w ogóle jest dobry pomysł czy lepiej na ramię zrobić?

halcik
Posty: 2237
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Wsk CDi i brak iskry

Post autor: halcik » 2024-05-17, 12:03

Prąd pochodzi z silnika i na nim w postaci iskry przeskakuje. Podłączenie masy do silnika skraca dystans, ale jeśli wszystko jest dobrze połączone to jest.to bez różnicy. Niestety niektórym szkoda oskrobać farbę, żeby było dobre przejście prądu. Mają później problem z klaksonem i nie tylko.

Awatar użytkownika
happylost92
Posty: 21
Rejestracja: 2022-12-03, 18:17
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS '82
Lokalizacja: Gmina Poświętne
Kontaktowanie:

Re: Wsk CDi i brak iskry

Post autor: happylost92 » 2024-05-17, 13:14

Jest trochę szkoda ale mam już farbę zdartą przy mocowaniu silnika z przodu i z tyłu i jeszcze przy mocowaniu błotnika tylnego i wydaje mi się że chyba powinno być ok. Jeśli macie jakiś pomysł gdzie jeszcze zrobić dobrą masę to dajcie znać 😉

A i moduł już zamówiłem ale niestety będzie po weekendzie 🥺

halcik
Posty: 2237
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Wsk CDi i brak iskry

Post autor: halcik » 2024-05-17, 14:07

Prześledź drogę od silnika do kierownicy. Z tego miejsca klakson bierze masę. Jeśli po drodze jest farba to układ się nie zamknie i klakson nie będzie w pełni działał.

Awatar użytkownika
happylost92
Posty: 21
Rejestracja: 2022-12-03, 18:17
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS '82
Lokalizacja: Gmina Poświętne
Kontaktowanie:

Re: Wsk CDi i brak iskry

Post autor: happylost92 » 2024-05-17, 15:48

Klakson mi działa kolego bez żadnego zająknięcia 😅 nie mam iskry niestety

halcik
Posty: 2237
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Wsk CDi i brak iskry

Post autor: halcik » 2024-05-17, 16:00

No to podmień moduł i jazda na drogę!

Awatar użytkownika
happylost92
Posty: 21
Rejestracja: 2022-12-03, 18:17
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS '82
Lokalizacja: Gmina Poświętne
Kontaktowanie:

Re: Wsk CDi i brak iskry

Post autor: happylost92 » 2024-05-17, 16:02

Już zamówiony tylko czekać na dostawę 😁

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1774
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: Wsk CDi i brak iskry

Post autor: Szczepan » 2024-05-21, 09:06

Masa na silniku to najpewniejsza masa, ale jeśli masz solidnie oskrobane to powinno już być Ok na ramie. Moduł na słabej masie zrobi nawet 5km i trup. Trzeba tego pilnować.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Awatar użytkownika
happylost92
Posty: 21
Rejestracja: 2022-12-03, 18:17
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS '82
Lokalizacja: Gmina Poświętne
Kontaktowanie:

Re: Wsk CDi i brak iskry

Post autor: happylost92 » 2024-05-21, 22:37

Dobra panowie odpaliła 😁 nie obyło się przecież bez problemów i wk*@#$&nią 😅 ale do rzeczy.
Moduł wymieniłem założyłem jak być powinno i dupa. Iskry jak nie było tak nie ma. Nie miałem bardzo czasu bo człowiek na wsi żyje i trzeba było po robocie do kolejnej roboty. Na szczęście ogarnąłem się szybko i jeszcze dosiadlem do niej Bonnie dawało mi to spokoju. Sprawdziłem wszystkie połączenia jeszcze raz i sciagnalem Magneto i nie wiem czy to było to ale ten czujnik który czyta z paska był jak by lekko zaśniedziałe. Nie wiem do końca czy można użyć takiego słowa bo nalot zszedł palcem ale dla pewności wytarlem szmatką ze zmywaczem i pojawiła się iskra 😁 jutro podrzucę filmik jak to gada 😉
Dzięki za pomoc i widzimy się na drodze!

Awatar użytkownika
happylost92
Posty: 21
Rejestracja: 2022-12-03, 18:17
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS '82
Lokalizacja: Gmina Poświętne
Kontaktowanie:

Re: Wsk CDi i brak iskry

Post autor: happylost92 » 2024-05-22, 21:57

Obiecany filmik 😉 w trakcie składania więc burdel niezły 😅https://drive.google.com/file/d/101LS09 ... p=drivesdk

Mixol
Posty: 818
Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 1980r.
CZ 477 Sport 1973r.
Mińsk 400A 1990r.
Lokalizacja: Mazowsze
Kontaktowanie:

Re: Wsk CDi i brak iskry

Post autor: Mixol » 2024-05-29, 07:14

Masa, odwieczny problem instalacji elektrycznej i pierwsze pytanie jak ktoś ma problem, masz masę?
Skrobanie lakieru itp jest upierdliwe, ja wiercę na ramie w mało widocznym miejscu np. pod siedzeniem otwór 4, gwintownik M5 i mam pewne połączenie z masą, daje kabelek z oczkiem i wkręcam śrubkę.Dla osób które są ortodoksyjne i nie dopuszczają nawet myśli jak to można w zabytku dziury robić można przed malowaniem ramy któryś fabryczny otwór zaspawać i zrobić od nowa ciasny, lub gwintowany co zapewni pewną masę.Pierdoła a potrafi krwi napsuć.Taka dodatkowa masa ma zwykle zastosowanie przy Cdi.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość