Strona 14 z 21

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

: 2014-08-22, 19:26
autor: Savier
Czerwono czarny - na cewkę zapłonową w statorze,
Niebieski - impulsator
Resztę strzelam w sumie..
Spróbuj biały na gaszenie, resztę na cewkę.

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

: 2014-08-22, 20:35
autor: wisla98
znalazłem na elektrodzie podłączenie ale dzięki za chęci :) WSK ma iskre ale odpalał będę jutro :)

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

: 2014-08-22, 20:39
autor: Savier
Jakie było prawidłowe podłączenie?

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

: 2014-08-25, 15:43
autor: kuba5550
Siemka wszystkim :) . Zabrałem się za CDI w swojej czwórce i mam jedno pytanie : wie ktoś może jak podłączyć ten regulator i moduł ?

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

: 2014-08-25, 16:14
autor: Savier
Moduł masz parę postów wcześniej.

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

: 2014-09-08, 09:23
autor: krelo
Witam mam ten sam moduł co wisla89, a mianowicie coś takiego http://allegro.pl/modul-zaplonowy-2t-cd ... 89927.html

kolory kabli i moje połącznie to:
zielono-czerwony - masa
żółty - cewka WN
czarno-czerwony - gaszenie przez masowanie
niebiesko-biały - ta przewinięta cewka cdi
biały - impulsator

Inspiracje do takiego podłączenia wziąłem z głównego tematu na 1 str.
tyle, że tutaj zamiast niebiesko-białego jest brązowy. A na zdjęciu w tym temacie nie ma brązowego, tylko jest jak u mnie niebiesko-biały.

"Podłączenie mojego modułu :
Zółty – cewka WN
Biały – impulstor
Brazowy – cewka ładujaca moduł (ta przewinieta)
Zielony – masa
Czarnoczerwony – gaszenie przez masowanie."

Takie podłączenie nie dało żadnego rezultatu, iskra się nie pojawia.

Ma ktoś jakiś pomysł jak je prawidłowo podłączyć?


I jeszcze jedno pytanie. Silnik wsk 175 mam w crossie, jeżeli zrobię cdi tak jak w temacie, to będę musiał mieć aku. Jeżeli nie mam świateł, to czy mogę się ograniczyć tylko do podłączenia modułu, impulsatora i przewinięcia cewki (moja ma 117omów), bez konieczności podłączania regulatora napięcia, wraz z aku? Co wtedy z resztą cewek? Czy to zadziała? Jeżeli tak, to po krótce może ktoś mi to przedstawić? Pozdrawiam.

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

: 2014-09-08, 14:18
autor: Muciek
Jak masz CDI to aku nie trzeba ani regulatora do działania silnika. Dopóki nie dasz wirnika z royala to nawet reglera nie trzeba. A co do modułu to nie wiem. Niech ktoś CI pomierzy rezystancje względem przewodów w takim co pinout jest znany.

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

: 2014-09-08, 15:32
autor: krelo
Rozumiem, a co z pozostałymi cewkami? Bo do cdi podłączę tylko tą przewiniętą, a resztę mam normalnie zostawić, czy można je wyjąc, czy co z nimi zrobić?

Co do podłączenia to może użytkownik wisla98 mi odp,ew jakiś forumowicz który ogarnie podłączenie tych kabelków, dodam jeszcze raz,że w głównym temacie na zdjęciu jest identyczny moduł ,taki jak ja mam, wszystkie przewody są w tych samych kolorach, ale w opisie się już nie zgadza :P.

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

: 2014-09-08, 16:09
autor: Muciek
Możesz je zostawić i na jakąś żarówkę sobie puścić czy coś. Wyjmować nie trzeba

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

: 2014-09-08, 18:05
autor: krelo
Okej. Czyli w tym temacie wszystko wiem. To w takim razię będe miał do sprzedania regulator z 4 przewodami: 2 żółte,czerwony i zielony, który nie był w ogóle użyty.

Teraz zostaje kwestia tej tęczy z kabelków, oszukałem sie trochę tego, bo wisla98 piszę, że znalazł gdzieś na elektrodzie, ale ja się nie doszukałem. Może któryś z was mi pomoże, czekam na jakieś rozwiązanie.
Pozdrawiam.

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

: 2014-09-09, 15:32
autor: wisla98
Daje podłącznie mojego modułu do wiedzy publicznej :)
Żółty - MASA
Zielono-Czerwony - do cewki z fajką
Niebiesko-Biały - do impulsatora
Czarno-Czerwony - do przewiniętej cewki CDI
Biały - Gaszenie

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

: 2014-09-09, 16:09
autor: krelo
Suuuper! Dzięki wielkie.
W weekend ogarnę sobie to wszystko, mam nadzieje, że nie będzie już żadnych problemów.
Jeszcze raz wielkie dzięki!

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

: 2014-09-11, 22:31
autor: wisla98
Nie ma za co. Tylko jak odpalisz to poinformuj najlepiej z filmikiem :D

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

: 2014-09-13, 11:37
autor: krelo
Witam ponownie Panowie.

A więc tak, podłączyłem moduł tak jak ma być, lecz nie było by normą gdyby nie wystąpiły następne problemy.

Dalej nie ma iskry.

Powiem tak, próbowałem dojść co jest nie tak, a że nie znam się na tych rzeczach zbyt dobrze, chcę abyście mi pomogli.

Oto co zrobiłem:
-Na początek sprawdziłem oporność cewki cdi, pokazało 115omów (więc chyba dobrze,nie wiem czy nie za dużo)
-Następną rzeczą którą zrobiłem to sprawdziłem ile prądu daje cewka przy kopnięciu, pokazało mi około 2,5-3V (nie wiem czy prawidłowo i ile powinno być)
-Następnie stwierdziłem,że jak już jest jakiś tam prąd na cewce cdi przy kopnięciu,to postanowiłem sprawdzić czy z modułu wychodzi jakikolwiek prąd na cewkę. Więc tutaj nastąpił problem. Pokazywało mi jakieś znikome mV.
-Jeszcze sprawdziłem,czy impulsator daje sygnał, więc po przełączeniu urządzenia na obwód zamknięty, podczas kopania, gdy blaszka zbliżała się do impulsatora, pikało. Więc chyba wszystko ok.

Moje pytania:

-Czy możliwe, że przy poprzednim złym podłączeniu przewodów mogło uwalić moduł? (Wróć..możliwe jest wszystko) Czy Jest to bardzo prawdopodobne?
-Czy takie objawy, że nie ma na wyjsciu z modułu żadnego prądu, świadczą o tym, że moduł jest strzelony?
-Jakie prądy powinny być przy kopnięciu z cewki cdi? Jakie po przejsciu przed moduł? A jakie na wyjsciu z cewki WN?
-Czy 115 omów oporności na cewce cdi to nie za dużo?


Ps: Jak by się okazało, że strzelony jest moduł, to jaki polecacie? (Czy kupić znów najtańszy z allegro, czy raczej zainwestować w coś lepszego, chociaż nie wiem czy te (made in china) można nazwać lepszymi :D.



Proszę o odpowiedz.
Pozdrawiam.

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

: 2014-09-13, 18:05
autor: Muciek
Jak ostatnio podpiąłeś zasilanie cewki CDI na bramkę tyrystora (tam gdzie ma być imp podpięty) to spaliłeś moduł. Kup taki którego kabelki są opisane na forum.

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

: 2014-09-14, 17:13
autor: krelo
Więc tak się stało, moduł został spalony.
Zamówiłem taki sam w sensie takie same kolory przewodów jak ostanio, bo już wisla98 podał prawidłowe podpięcie.
A co z napięciem które daje cewka cdi? 2,5-3V przy kopnięciu, prawidłowo?
Pozdrawiam.

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

: 2014-09-15, 22:01
autor: AudioBas
Mało 3V

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

: 2014-09-16, 09:16
autor: krelo
Aha, no to następna zła wiadomość.
Jak mi przyjdzie w tym tyg. moduł, to w weekend podłączę prawidłowo i zobaczę czy będzie jakakolwiek iskra.

A jak myślicie, co może być nie tak?
Cewka chyba ok. Ma około 115 omów i wszystko zarzucone żywicą.

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

: 2014-09-16, 10:01
autor: Muciek
Miernikiem za 10zł zazwyczaj nie idzie tego zmierzyć. Jak ma te 115 ohm to odpalaj to .

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

: 2014-09-16, 13:07
autor: krelo
Spoko, w weekend będzie próba.

Kolega mi to mierzył, który pracuje w klimatyzacji i robią różne instalacje. Jego miernik, a raczej firmowy, wyglądał jak jakiś sprzęt medyczny do reanimacji, mówił ze takie coś kosztuje 5 tyś złotych :D.

Ale mniejsza o to, w weekend to ogarnę i będziemy widzieć co i jak.