Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał stojan

Artykuły i poradniki dodawane przez użytkowników
Odpowiedz
Rt125

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: Rt125 » 2013-02-14, 00:26

Pytanie.
Mam prądnicę z ośw 12V a ładowanie 6V.
Cewke cdi mam już przewiniętą i została tylko ta górna, też od ładowania lecz z grubszym drutem. Czy dając ją na ładowanie aq, starczy prądu na kierunkowskazy, światło stop, pozycja, klakson? I czy będę musiał dawać regulator napięcia? Aqmulator 6V 11aH

Awatar użytkownika
KoSzU
Posty: 666
Rejestracja: 2008-03-22, 20:24
GG: 8813802
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: KoSzU » 2013-02-21, 15:02

Chłopki jak podłączyć wszystko by ładowanie pozostało na 6V? Światło przednie też chcę pozostawić by napędzała je prądnica.
Co Boskie Bogu, resztę temu co Kocham! Wueska! :D
http://imageshack.us/g/11/dsc04225hc.jpg/

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: Muciek » 2013-02-21, 17:31

Wepnij transformator na ten kabel co idzie do świateł i z tego zasilaj CDI. Kabel od cewki zasilającej światła pójdzie do CDI i do lampy.

Awatar użytkownika
KoSzU
Posty: 666
Rejestracja: 2008-03-22, 20:24
GG: 8813802
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: KoSzU » 2013-02-21, 22:23

Czy wtedy nie muszę przewijać cewki? Jaki transformator zastosować? Ktoś gdzieś wcześniej wspominał ze te rozwiązanie z transformatorem jest awaryjne "transformator"
Co Boskie Bogu, resztę temu co Kocham! Wueska! :D
http://imageshack.us/g/11/dsc04225hc.jpg/

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: Muciek » 2013-02-21, 22:42

Jeździłem ponad 2 lata tak i nic się nie działo z nim. Jeżeli cewka "daje" 12V to 12 styknie , jak 6v to 6 -8V powinno chodzić. Na próbę możesz wyciągnąć jakąś używkę z radia czy coś. Z allegro to coś takiego np http://allegro.pl/transformator-do-druk ... 35826.html a tu 6v http://allegro.pl/transformator-do-druk ... 31692.html

Dymacz

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: Dymacz » 2013-02-21, 23:25

A jak z tym ładowaniem w końcu? Czy przy prądnicy z ładowaniem 6V jedna cewka naładuje akumulator żeby były kierunkowskazy etc?

Awatar użytkownika
szymon_wolebez
Posty: 416
Rejestracja: 2012-08-22, 14:01
GG: 0
Moje maszyny: kiedyś - WSK 175 Kobuz z 1982
obecnie - Honda Transalp 650
Lokalizacja: Korsyka- Francja
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: szymon_wolebez » 2013-02-24, 01:45

Dymacz pisze:A jak z tym ładowaniem w końcu? Czy przy prądnicy z ładowaniem 6V jedna cewka naładuje akumulator żeby były kierunkowskazy etc?
Jak dużo jeździsz bez migania i hamowania to naładuje akumulator :).

Kierunki łykają sporo prądu przy instalacji 6V, mi wyszło, że nawet do 6A przy rozruchu a później jak się wszystko nagrzeje to ok 5A. Jak sprawdziłem to miernikiem to się za głowę złapałem bo wcześniej nie zwracałem na to takiej uwagi. Żarówki mam 6V 21W taka sama w kierunku i na stopie.

Mnie to bardziej denerwuje światło stopu gdzy akumulator jest słaby, bo przy hamowaniu gaśnie silnik, kierunków wtedy nie
używam i czym prędzej do domku pod ładowarkę. Jednak tak było gdy miałem słabe ładowanie.
Po wstawianiu prądnicy 6V i połączeniu na stałe przewodu żółtego z niebieskim ładuje na tyle, że po tej modyfikacji do teraz nie musiałem ładować (a akumulator na mrozie całą zimę i ostatnio bez problemu kierunki migały, klakson dzwonił...).


Poza kierunkami warto też pomyśleć nad światłem stopu i oświetleniu tylnej lampy. Robię testy odnośnie kierunków, diody LED 3W całkiem dobrze świecą z pod klosza. Na takiej modernizacji chce zejść z prądem kierunków do ok 0,8-1,6A. Przymierzałem też LED 3W pod światło stopu i tez może da radę bo to podobne żarówki. Jedynie minusem LED jest to, że skupiają i słabo świecą po bokach klosza.

Więc masz dwie drogi, jedna to usprawnić prądnicę a inna to zmniejszyć pobór prądu odbiorników. Tak czy siak przy takiej kombinacji i tak warto wstawić sobie regulator napięcia.

Nie wiem jak tam jeździsz ale ja w czasie jazdy wyczuwałem ,że zaczyna brakować mi prądu wtedy światełka gaszę i myk do celu. Mam podpiętą przednią lampę na stałe poza stacyjką i w dzień śmigam niby na światłach a tylna lampa ciągnie z akumulatora i cewek ładowania więc jest zgaszona bo i tak latem nie widać tej 5W żaróweczki a zwalniam bardziej przednim hamulcem więc też nie świeci w tym momencie STOP.
W trybie jazdy miejskiej to i tak słabo z ładowaniem, to trzeba jakieś trasy przecierać :)

Dymacz

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: Dymacz » 2013-02-24, 12:26

szymon_wolebez pisze:jedna to usprawnić prądnicę
Co sugerujesz?

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: Muciek » 2013-02-24, 12:34

Wirnik Royala :P

Dymacz

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: Dymacz » 2013-02-24, 14:16

Przy wirniku z royala musiałbym cewki inaczej podłączać, są oczywiście schematy ale ja bym tego nie ogarnął, musiałbym nawijać cewkę CDI od nowa, później jeszcze by mi się coś gotowało.
O tym się pomyśli bliżej swego czasu, na razie nie mam prawka to myślę że kierunki aż tak nie bedą potrzebne. Ile W daje jedna cewka ładowania?

Awatar użytkownika
szymon_wolebez
Posty: 416
Rejestracja: 2012-08-22, 14:01
GG: 0
Moje maszyny: kiedyś - WSK 175 Kobuz z 1982
obecnie - Honda Transalp 650
Lokalizacja: Korsyka- Francja
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: szymon_wolebez » 2013-02-24, 17:39

Proponuję zrobić teraz fabrycznie i cieszyć się z jazdy. Jak sam piszesz, że i tak po mieście nie jeździsz więc kierunki nie są potrzebne. Pewnie dalej jak 10 km od domu też się raczej nie zapuszczasz bez uprawnień.

Jak zrobisz uprawnienia to wtedy przydadzą ci się usprawnienia wynikające z codziennego użytku w miejskim ruchu. Może do tego czasu spokojnie coś ogarniesz, może powstanie jakieś dodatkowe rozwiązanie usprawniające.

Z usprawnieniem prądnicy to tak jak pisze Muciek najlepiej wymienić wirnik i przewinąć cewki. Ja staram się pójść w tą drugą stronę.

Zrób to z transformatorem i powinno być dobrze. Szybko, prosto i bez ingerencji.

Dymacz

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: Dymacz » 2013-02-24, 19:02

Żeby nie robić off tpou w tym temacie, wolałbym się przenieść tutaj
viewtopic.php?f=83&p=537026&sid=4baf8ce ... b2#p537026
A właściwie chodzi mi o te kolory kabli do cewek.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: AudioBas » 2013-02-24, 19:04

Matej śmiga na cewcę nawiniętej 130 ohm ma Royala nic się nie gotuje!
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

sawekwsk175
Posty: 102
Rejestracja: 2010-01-16, 16:30
GG: 0
Lokalizacja: Wola
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: sawekwsk175 » 2013-03-03, 16:13

Witam, przeczytałem cały ten temat o cdi w 175 i nie widziałem nigdzie jaki moduł zapłonowy polecacie i będzie najlepszy widziałem jedynie jakiego lepiej nie kupować. Może ktoś da przykłady modułów godnych polecenia. Warto kupić ten regulator i cewkę?? http://allegro.pl/regulator-napiecia-sk ... 40355.html http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-atv-q ... 39538.html

Dymacz

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: Dymacz » 2013-03-03, 18:41

Wujkowi do czwórki kupiłem moduł, cewkę zapłonową oraz impulsator od NELMOTO
http://allegro.pl/nelmoto-modul-zaplono ... 38288.html
http://allegro.pl/nelmoto-cewka-zaplono ... 84040.html
http://allegro.pl/nelmoto-impulsator-2t ... 15868.html

Wujek jest zadowolony, cewka zasilająca siedzi od AudioBasa i motór odpala na kopa, siła jest, kręci się do końca, nie to co u mnie kiedyś.
Regulatora napięcia nie kupowałem ponieważ tam elektryka jest wybebeszona na max, w zapłonie jest aby jedna cewka od CDI.

Dymacz

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: Dymacz » 2013-03-08, 20:13

Pytanie mam. Te 130g tego druta 0.2mm to ile może być metrów tak na oko chociaż?
Bo gościu na allegro sprzedaje właśnie taki drut tyle że na metry, dlatego pytam.

aramis
Posty: 24
Rejestracja: 2012-11-27, 21:21
GG: 0
Moje maszyny: B1 `69
Lokalizacja: powiedzmy, że Będzin
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: aramis » 2013-03-09, 13:52

Dymacz pisze:Pytanie mam. Te 130g tego druta 0.2mm to ile może być metrów tak na oko chociaż?
Bo gościu na allegro sprzedaje właśnie taki drut tyle że na metry, dlatego pytam.
Na tej aukcji (http://allegro.pl/drut-nawojowy-drut-mi ... 31549.html) masz tabelkę - przelicz sobie. Poza tym nie chodzi o 130 gram drutu, tylko o cewkę o oporności 130 Ohm (ile to gram czy metrów drutu wyliczysz sobie z tabelki). Taka jest ok przy oryginalnym wirniku, wg AudioBasa przy royalu też daje radę, ale np. wujcio odwijał cewkę bo się za bardzo grzała - jego cewka ma 76 Ohm.
Nie kupuj drutu na metry - zupełnie się nie opłaca. Ja kupowałem od tego gościa http://allegro.pl/drut-nawojowy-miedzia ... 46994.html - 100 gram (to ponad 300 metrów) wystarczy Ci aż nadto.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: AudioBas » 2013-03-09, 16:21

Teraz na Royala nawijałem 80-100 ohm, powinno być OK.


Matej ma 130 i Royala śmiga, aż miło!
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Dymacz

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: Dymacz » 2013-03-14, 22:04

Panowie, nie wiem czy do dobry pomysł no ale zaryzykuję. Żeby pozostawić 2 cewki ładowania grubozwojowe, co da 12V na aq, nie można by było wywalić jednej cewki świetlnej?
4 cewki zasilają samo światło przednie, żarówka z przodu 35/30 W wystarcza, przynajmniej mi. Moc cewek to 50W, czyli każda cewka ma 12,5W. Jeżeli byśmy zastąpili jedną cewkę świetlną na cewkę CDI, było by na światło przednie ok 37,5W, co by dało radę żarówce z przodu. Co wy na to?

Awatar użytkownika
Radek
Posty: 21
Rejestracja: 2012-05-20, 11:48
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 z 76'
BMW R80 z 90'
Lokalizacja: Radomsko
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: Radek » 2013-03-31, 16:36

Mam pytanie , planuje zabrać się za zapłon cdi w kobuzie brata . jedna sprawa mnie zastanawia . mam impulsator z dwoma przewodami . Jak to ustrojstwo podłączyć?

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości