Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał stojan

Artykuły i poradniki dodawane przez użytkowników
Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: Savier » 2016-06-21, 16:40

Na wolnych obrotach na biegach nie przerywa Ci troszkę? Pamiętam, że trochę mnie to wtedy irytowało.

Awatar użytkownika
andy2004f
Posty: 208
Rejestracja: 2011-09-25, 22:33
Moje maszyny: WSK 175 "Kobuz" '78
Lokalizacja: Zgierz
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: andy2004f » 2016-06-21, 21:18

Przerywa, ale wydaje mi się, że na tradycyjnym zapłonie też tak było. Czego to jest wina?

Awatar użytkownika
Garry1
Posty: 395
Rejestracja: 2011-12-27, 15:54
GG: 7047182
Moje maszyny: Wsk 125
Ogar 200
Komar mr230
Honda mb8
dt 80 mx
sr2
Lokalizacja: Konin/Poznań
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: Garry1 » 2016-07-05, 10:26

Witam. Zrobiłem cdi na transformatorze. Trafo trochę się grzeje, obstawiam ze ma nieco za mala moc, lepiej wstawić większe?
-spawaki
-króćce/membrany
-toczenie, spawanie ALUMINIUM
http://www.bikepics.com/members/garry1/

dziadkowy
Posty: 1
Rejestracja: 2016-01-04, 18:08
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175 '76
Lokalizacja: opole
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: dziadkowy » 2016-07-19, 21:19

Witam serdecznie.
Zwracam się z prośbą o pomoc!

Prześledziłem temat kilkukrotnie, jednak u mnie występuje następujący problem - "prawie" zupełny brak iskry.

Po zamontowaniu CDI (bez regulatora póki co) przez chwilę była iskra, motur odezwał się na krótko po czym iskra zanikła zupełnie. Sprawdziłem styki, odłączałem wszystko, podłączyłem na nowo, poprawiałem styki, iskry brak. Kręcę wiertarą nagle pojawia się piękna iskra, z kopa też, próbuje odpalić, kilka razy się odezwał po czym iskra znów zanikła.
Kombinowałem z ustawieniem zapłonu od 0 mm do -5 m przed GMP. Kolory jak w pierwszym poście poza niebiesko-białym do przewinietej cewki jak u Pana krelo. Zamieniłem też podłączenie kabli (zapewne ryzykując spalenie modułu) - nic, wróciłem do oryginalnego ustawienia. Wymieniłem impulsator, inny target, nagle po próbach mocna iskra znów rozświetliła mroczną piwnice - ponownie "jakby" na 5 minut i cisza..

Cewka ma 110 ohm.
Dokonałem pomiarów:
wiertarką: 70-80 VAC
kopniak: 20-30 VAC
przewinięta cewka bez obciążenia: miernik wariuje (czasem jakiś minusowe pokazuje) jednak z tendencją od około 100 do 180.
impulsator: 0,2 - 0,5 VAC

Szanowni forumowicze, co może być przyczyną?

..Myślałem aby kupić kolejną cewkę WN i moduł (w sklepie motorowerowym mają zupełnie odjechane kolory jakich na forum jeszcze nie widziałem)

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: Savier » 2016-07-20, 07:50

Kup nowy moduł najlepiej.

Awatar użytkownika
grzechu212
Posty: 404
Rejestracja: 2013-07-03, 10:45
Moje maszyny: WSK KOBUZ 175
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: grzechu212 » 2016-08-01, 11:33

przez dziadkowy » 2016-07-19, 21:19

Witam serdecznie.
Zwracam się z prośbą o pomoc!

Prześledziłem temat kilkukrotnie, jednak u mnie występuje następujący problem - "prawie" zupełny brak iskry.

Po zamontowaniu CDI (bez regulatora póki co) przez chwilę była iskra, motur odezwał się na krótko po czym iskra zanikła zupełnie. Sprawdziłem styki, odłączałem wszystko, podłączyłem na nowo, poprawiałem styki, iskry brak. Kręcę wiertarą nagle pojawia się piękna iskra, z kopa też, próbuje odpalić, kilka razy się odezwał po czym iskra znów zanikła.
Kombinowałem z ustawieniem zapłonu od 0 mm do -5 m przed GMP. Kolory jak w pierwszym poście poza niebiesko-białym do przewinietej cewki jak u Pana krelo. Zamieniłem też podłączenie kabli (zapewne ryzykując spalenie modułu) - nic, wróciłem do oryginalnego ustawienia. Wymieniłem impulsator, inny target, nagle po próbach mocna iskra znów rozświetliła mroczną piwnice - ponownie "jakby" na 5 minut i cisza..

Cewka ma 110 ohm.
Dokonałem pomiarów:
wiertarką: 70-80 VAC
kopniak: 20-30 VAC
przewinięta cewka bez obciążenia: miernik wariuje (czasem jakiś minusowe pokazuje) jednak z tendencją od około 100 do 180.
impulsator: 0,2 - 0,5 VAC

Szanowni forumowicze, co może być przyczyną?

..Myślałem aby kupić kolejną cewkę WN i moduł (w sklepie motorowerowym mają zupełnie odjechane kolory jakich na forum jeszcze nie widziałem)
Podeślij fotki elementów jakie użyłeś do budowy tego CDI. Miałem identyczny przypadek i problem leżał po stronie znacznika.
Destroyers of the system

Awatar użytkownika
Jacu gorzała
Posty: 151
Rejestracja: 2012-10-01, 19:40
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 175 kobuz
Komar 2330
Jawa 50
Simson sr50
Lokalizacja: Klimy
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: Jacu gorzała » 2016-08-21, 12:55

U mnie 5 miesięcy cdi działało bezawaryjnie- cewka lądująca ma rezystancje na poziomie 98. Natomiast teraz po dosłownie dwóch odpaleniach traci iskrę ( uszkadza moduł zapłonowy). Po wymianie modułu znowu można przejechać z 1km i pada kolejny moduł, cewka WN zmieniana na inna i nadal to samo, wszystkie styki łączą. Co może być za przyczyna ?
Życie jest po to aby śmigać na moto.

waldek19
Posty: 151
Rejestracja: 2013-11-06, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175
Lokalizacja: Głogów
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: waldek19 » 2016-08-21, 15:28

Jakich akumulatorów używacie przy swoich zapłonach cdi (kwasowych , żelowych, bez obsługowych) i jakich mocy.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4112
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: AudioBas » 2016-12-07, 18:55

Jacu gorzała pisze:U mnie 5 miesięcy cdi działało bezawaryjnie- cewka lądująca ma rezystancje na poziomie 98. Natomiast teraz po dosłownie dwóch odpaleniach traci iskrę ( uszkadza moduł zapłonowy). Po wymianie modułu znowu można przejechać z 1km i pada kolejny moduł, cewka WN zmieniana na inna i nadal to samo, wszystkie styki łączą. Co może być za przyczyna ?
Załóż nową cewkę CDI.
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
mietek009
Posty: 532
Rejestracja: 2015-08-23, 15:56
GG: 0
Moje maszyny: 125,175 i takie tam
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał stojan

Post autor: mietek009 » 2017-05-07, 12:19

Zamontowałem całe CDI, kabelki wszystkie podłączone, problem jest taki, że motór odpali (dość ciężko) i chodzi 2-3 sekundy normalnie potem obroty spadają, przerywa i gaśnie. Zapłon ustawiany na różne wartości od 3,5 do 4,1 ale nic to nie zmienia. Jestem noga w CDI, może ktoś miał podobny problem.

Awatar użytkownika
Jacu gorzała
Posty: 151
Rejestracja: 2012-10-01, 19:40
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 175 kobuz
Komar 2330
Jawa 50
Simson sr50
Lokalizacja: Klimy
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał stojan

Post autor: Jacu gorzała » 2017-05-10, 22:10

mietek009 - ustaw jak najmniejsza przerwę miedzi impulsatorem a wyznacznikiem zapłonu. :)
Życie jest po to aby śmigać na moto.

Awatar użytkownika
mietek009
Posty: 532
Rejestracja: 2015-08-23, 15:56
GG: 0
Moje maszyny: 125,175 i takie tam
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał stojan

Post autor: mietek009 » 2017-05-11, 20:18

    Jacu gorzała pisze:
    2017-05-10, 22:10
    mietek009 - ustaw jak najmniejsza przerwę miedzi impulsatorem a wyznacznikiem zapłonu. :)
    Problem rozwiązany :)

    toms
    Posty: 75
    Rejestracja: 2016-06-18, 12:02
    GG: 0
    Moje maszyny: WSK 175 mod
    Ogar 200 mod
    Lokalizacja: Kielcza
    Kontaktowanie:

    Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał stojan

    Post autor: toms » 2017-05-19, 12:44

    Jakie trafa zakladacie?

    Awatar użytkownika
    Savier
    Administrator
    Posty: 6351
    Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
    GG: 0
    Moje maszyny: Lelek '76
    M21W2 '76
    Gil spec. '75
    Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
    Kontaktowanie:

    Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał stojan

    Post autor: Savier » 2017-05-20, 10:30

    Transformator to trochę porażka...
    Ani dobrej iskry tam nie ma, ani to trwałe nie jest
    Ja jeden traf spaliłem i po pchaniu dałem se spokój :D

    Awatar użytkownika
    Garry1
    Posty: 395
    Rejestracja: 2011-12-27, 15:54
    GG: 7047182
    Moje maszyny: Wsk 125
    Ogar 200
    Komar mr230
    Honda mb8
    dt 80 mx
    sr2
    Lokalizacja: Konin/Poznań
    Kontaktowanie:

    Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał stojan

    Post autor: Garry1 » 2017-05-20, 20:09

    Ja zrobiłem jedno CDI na trafie, ale z perspektywy czasu nie chodziło to za dobrze. Szczególnie na wysokich obrotach.
    -spawaki
    -króćce/membrany
    -toczenie, spawanie ALUMINIUM
    http://www.bikepics.com/members/garry1/

    Awatar użytkownika
    Klaudek
    Posty: 103
    Rejestracja: 2007-11-27, 14:16
    Moje maszyny: Kobuz
    Lokalizacja: Wlkp
    Kontaktowanie:

    Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał stojan

    Post autor: Klaudek » 2017-05-31, 22:43

    Pany, mam taką małą zagwostkę...

    Miałem sobie nawiniętą cewkę cdi zamiast jednej do ładowania. Teraz postanowiłem sobie połączyć wszystkie w szereg, odmasować i podłączyć pod regulator napięcia. No to tak zrobiłem. Cewkę świetlną odmasowałem (żołty krzyżyk). Odłączyłem jeden przewód ładowania (drugi krzyżyk). Przekręciłem drut z cewki na drugą stronę, połączyłem z odmasowanym końcem cewek świetlnych, zabezpieczyłem i złożyłem.

    Problem jest taki że przy pomiarach miernikiem na wolnych obrotach mam na tych dwóch przewodach 25-30V AC... Na wysokich do 50V.

    Podłączać to pod regulator?
    Czy ma to znaczenie jak jest połączony w szeregu początek, a jak koniec cewki? była cewka ładowania jest połączona w szereg odwrotnie niż wszystkie swietlne. :->

    Obrazek

    Awatar użytkownika
    Savier
    Administrator
    Posty: 6351
    Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
    GG: 0
    Moje maszyny: Lelek '76
    M21W2 '76
    Gil spec. '75
    Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
    Kontaktowanie:

    Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał stojan

    Post autor: Savier » 2017-06-01, 19:06

    Po co regulator, załóż żarówki z instalacji domowej :D
    Musisz to wyregulować ,nie ma bata

    Awatar użytkownika
    Klaudek
    Posty: 103
    Rejestracja: 2007-11-27, 14:16
    Moje maszyny: Kobuz
    Lokalizacja: Wlkp
    Kontaktowanie:

    Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał stojan

    Post autor: Klaudek » 2017-06-01, 20:40

    Savier ale nie udzieliłeś odpowiedzi na pytanie ;D

    Wcześniej już zamieniłem połączenia, teraz są wszystkjie cewki w szeregu. Podzatek koniec początek koniec i tak do końca. Napięcie zmienne jakie uzyskuje na wysokich obrotach to 8V...

    Dziwne to troche. Ja już nie wiem jak to połączyć.

    [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=74fX3-lU9gc[/youtube]

    toms
    Posty: 75
    Rejestracja: 2016-06-18, 12:02
    GG: 0
    Moje maszyny: WSK 175 mod
    Ogar 200 mod
    Lokalizacja: Kielcza
    Kontaktowanie:

    Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał stojan

    Post autor: toms » 2017-06-04, 11:58

    Od siebie dodam, że warto przyłożyć sie do dorobienia targeta bardzo dokładnie i impulsator umiejscowić jak najbliżej krzywki na którą zagiąć target. Nie róbcie tak że target wystaje na kilka cm od osi, szkodzi to szczególnie łożyskom. Z wymiarami tez nie jest różnie. Szerokość targeta najlepiej taka jak odbiornik z impulsatora (te kółko przy którym przechodzi targer) Znacznik musi być blisko max 1mm od impulsatora :) zamieszczam zdjęcia jak to u mnie jest
    Jakie trafo stosujecie i pod jakie cewki je podłączacie?
    Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

    Awatar użytkownika
    mietek009
    Posty: 532
    Rejestracja: 2015-08-23, 15:56
    GG: 0
    Moje maszyny: 125,175 i takie tam
    Kontaktowanie:

    Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał stojan

    Post autor: mietek009 » 2017-06-16, 07:48

    Miałem oryginalny stojan 6v/12v założyłem zamiast jednej cewki ładowania (tej z cienkim drutem) cewkę CDI. Światła mam tak jak były tj. 4 cewki, została jedna do ładowania aku 6v.
    Pytanie - czy mogę uzyskać ładowanie 12v z tej jednej cewki np zamieniając ją na taką od świateł ? Może jest inne rozwiązanie ?

    Odpowiedz

    Kto jest online

    Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość