Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał stojan

Artykuły i poradniki dodawane przez użytkowników
bartek85
Posty: 106
Rejestracja: 2009-08-22, 23:31
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: bartek85 » 2012-08-24, 09:58

Zbudowałem CDI w drugiej 4. Koszt ok 85 zł. Przewinięcie cewki -30 zł, cewka -13 zł, moduł 12 zł, impulsator 19 zł + przesyłka. Do tego trzeba doliczyć jakiś patent na gaszenie. Iskra jest ale nie mogę odpalić bo znów padł mi gwint w głowicy. Więc jeszcze nie przetestowałem tego taniego modułu. Kable ma takie same jak ten z NelMoto. Pytanko a w sumie potwierdzenie. Miałem wiatrowską prądnice z ładowaniem 12V - dwie cewki połączone szeregowo. Czyli jak wywaliłem jena to teraz mam 6V ma się rozumieć.

Awatar użytkownika
rafalgb
Posty: 479
Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
GG: 6822956
Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750
Lokalizacja: 64-980 trzcianka
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: rafalgb » 2012-08-24, 10:31

bartek85 pisze: Czyli jak wywaliłem jena to teraz mam 6V ma się rozumieć.

tak ale bez aq popali ci żaróweczki i jak będziesz jeździł bez świateł aq będzie sie gotował. ja jak tak zrobiłem popaliło mi wszystkie żarówki i ledy wiec polecam regulator napięcia.
WSK 175 CDI POWER
Wysłane z mojego Laptopa :)

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4112
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: AudioBas » 2012-08-24, 11:49

bartek85 pisze:impulsator 19 zł
Jaki kupiłeś?
bartek85 pisze:Przewinięcie cewki -30 zł
Kozak cena... Sam drut 30 zł kosztuje!
Zrobisz zdjęcia??
Ile ma ohm?
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Kapitan Wydynamo.
Posty: 74
Rejestracja: 2012-08-21, 18:30
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175
Lokalizacja: Bychawa

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: Kapitan Wydynamo. » 2012-08-24, 13:07

No to tak, też już mam CDI, cewka od audiobasa przyszła i wgl bomba, wszystko podłączone, kopię, iskra jest ale wygląda na słabą i trzeba mocno kopnąć żeby się pojawiła. Co tu dużo mówić, nie odpalałem jeszcze bo nie mam na to czasu.
Co do ładowania, skoro wywaliłem 1 cewkę i zamontowałem cewkę CDI, została mi tylko 1 cewka ładowania.
Z niej wychodzi żółty kabel i brązowy. Rozumiem że regulator nie potrzebny? Ładowanie mam 6V, aq też. Brązowy na masę dać od tej cewki a żółty na + akumulatora?

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: Alien » 2012-08-24, 13:31

Owszem, wygląda na słabą - też mam tak u siebie. W dzień rzekłbym że jest ledwo widoczna. Ale co z tego skoro moto pali z pierwszego :)

Awatar użytkownika
rafalgb
Posty: 479
Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
GG: 6822956
Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750
Lokalizacja: 64-980 trzcianka
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: rafalgb » 2012-08-24, 13:51

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=7kD84yG7j88[/youtube]
jak zbudowałem swoje pierwsze CDI to tez sie balem ze nie będzie palic maszyna na takiej iskrze ale pierwsze odpalenie i wszystko przeszło moje najśmielsze oczekiwania.
WSK 175 CDI POWER
Wysłane z mojego Laptopa :)

bartek85
Posty: 106
Rejestracja: 2009-08-22, 23:31
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: bartek85 » 2012-08-24, 15:34

Też mam bardzo słabą iskrę i do tego trzeba mocno kopnąć z resztą audio wie jak mu marudziłem. Ale motor pali z 1,2 kopa.
Cewka przewinięta w zakładzie miała 115 ohm. Impulsator ten niski jak w NelMoto. Zdjęć nie zrobię bo już siedzi na miejscu. Ogólnie dałem ciała bo nie powiedziałem że maja kabelki mi wyprowadzić i wyprowadzili ten cienki drut w jakiejś mocnej rurce. No i tragedia to cienkie gdzieś przylutować lub połączyć z kabelkiem. Pod żywicą było by to bezpieczniejsze a tak musiałem łączenia zalać klejem ale obawiam że mi się pod wpływem ciepła rozpuści. Już mi nawijają drugą wersje ulepszoną (człowiek zawsze musi coś zepsuć żeby się nauczyć), kazałem dodać parę zwoji więcej bo cewka miała troszeczkę luzu.
A teraz pytanko jak to jest że nie ma znaczenia jaki koniec przylutujemy do masy a jaki damy na moduł i dlaczego kierunek nawijania nie ma znaczenia. Z elektryki jestem cienki więc pytam.

Do dzbana. Jak zostawiasz jedna cewkę na ładowanie to podłączasz jak w oryginale pod mostek prostowniczy Unitry lub dajesz mostek Gretza. Zmienny prąd obojętnie pod wejście na mostku oznaczone ~. Plus stały do + aku, minus stały na masę. Ja mam tak samo nie mam kierunków i prądu mam aż nadmiar. Żarówki zwykłe, z tym że nie mam podświetlenia licznika bo mi to niepotrzebne.

Awatar użytkownika
Kapitan Wydynamo.
Posty: 74
Rejestracja: 2012-08-21, 18:30
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175
Lokalizacja: Bychawa

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: Kapitan Wydynamo. » 2012-08-24, 22:40

Czy ktoś wie ile ma przewinięta cewka CDI by AudioBas? Z tego co wnioskuję na 1 stronie to 126 Ohm, lecz ciekaw jestem jak jest teraz u mnie.
Rafalgb, zaspokoiłeś mnie tym:
"jak zbudowałem swoje pierwsze CDI to tez sie balem ze nie będzie palic maszyna na takiej iskrze ale pierwsze odpalenie i wszystko przeszło moje najśmielsze oczekiwania."


I jeszcze jedno, żeby motor odpalił od 1-szego. Iskra się pojawia w końcu jak blaszka zakryje całe kółeczko imoulsatora z tego co wnioskuję po jednym z filmików AudioBasowych?


Mam nadzieję że nie będzie zalewać na tym gaźniku CZ 175 jak ostatnio na krótko podpiętej instalacji (czarny i czerwony razem do 1 styku cewki butelkowej a drugi styk cewki na masę)

Iskra z CDI z pozorów jest słaba ale lepsza od oryginalnej wueskowej?

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: Muciek » 2012-08-24, 23:13

Jak byś do org układu dołożył czujnik to on był by "lepszy" :P

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4112
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: AudioBas » 2012-08-25, 09:37

Moje cewki mają różnie od 100 ohm do 130 ohm...
Musi mieć minimum 95 ohm, aby działało...

Pobawcie się z tą blaszką na czujniku.
Aby na końcu było trochę grubiej, najlepiej zrobić coś takiego:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Kapitan Wydynamo.
Posty: 74
Rejestracja: 2012-08-21, 18:30
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175
Lokalizacja: Bychawa

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: Kapitan Wydynamo. » 2012-08-25, 22:48

Ale ważne jest to, żeby blaszka na końcu była zaokrąglona tak jak ta mała podstawka platyn co się przykręca do podstawy z kondensatorem.

Nareszcie WSK odpalona, powiem że lepiej odpalającego motoru nie widziałem... Ale w sumie to mój romet z silnikiem wsk 125 odpalał z ręki, tutaj to odbija nadal... Poza tym projekt CDI u mnie uważam za zakończony pomyślnie
Lewa w górę!

Ale stroboskop i tak potrzebny będzie bo mam wrażenie że pełnych obrotów nie osiąga. 3.8 mm przed gmp jest w tym momencie co na foto
Kierunek wału w prawo oczywiście a więc blaszka dopiero naszła na impulsator.
[img_highslide=/images/files/x_id_high_thumb_6461_18620.jpg]
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4112
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: AudioBas » 2012-08-29, 00:21

Filmiku nie wrzucam wieśniacko wyszedł.
Waldek zakłóca całość :)


Powiem jedno iskra pojawia się nawet jak kręcę samym wirnikiem ręką :)
WSKa odpala z ząbka!

CDI + Royal + Żarówka H4 = :evil: :evil: :evil:


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=C1_SmIvtAv8[/youtube]
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
rafalgb
Posty: 479
Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
GG: 6822956
Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750
Lokalizacja: 64-980 trzcianka
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: rafalgb » 2012-08-29, 19:36

AudioBas pisze:WSKa odpala z ząbka
każda WSK 175 na CDI odpala z ząbka. gdyby w tamtych latach to montowali to nie byłoby mitu ze WSK 175 to zlom.
WSK 175 CDI POWER
Wysłane z mojego Laptopa :)

bartek85
Posty: 106
Rejestracja: 2009-08-22, 23:31
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: bartek85 » 2012-08-29, 22:15

Akurat nie wiem co to za legendy krążą o kiepskiej elektryce w WSK 75. Mi w oryginale wszystko śmigało elegancko, ładowanie super, światła dobre. Zmieniałem na CDI tylko żeby pozbyć się platynek. Zresztą Skinder akurat pisze o moim kobuzie, ale ten problem rozwiązałem. Kiedyś miałem jakiś problem że mi aku nie doładowywało ale wywaliłem oryginalną puszkę prądów z zaśniedziałymi końcówkami i zamieniłem na zwykła kostkę ze śrubkami i problem rozwiązany za 2 zł.

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: Alien » 2012-08-30, 12:14

bartek85 pisze:Akurat nie wiem co to za legendy krążą o kiepskiej elektryce w WSK 75. Mi w oryginale wszystko śmigało elegancko, ładowanie super, światła dobre.
A jeździłeś kiedyś wueską po mieście? Używając kierunkowskazów i z podłączonym światłem stopu? Zapewniam Cię, że oryginalny zapłon nawet z najwyższej półki koneser nie jest w stanie wyrobić.

Jak to powiedział sam Wiatrak - w tamtych czasach nikt nie jeździł na światłach więc problem nie był tak istotny. W ruchu współczesnym, nie ma opcji - szczególnie jak ktoś jeździ nocą. Niedzielna przejażdżka w niedzielne popołudnie po wsi to nie jest miarodajny test motocykla.

bartek85
Posty: 106
Rejestracja: 2009-08-22, 23:31
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: bartek85 » 2012-08-30, 12:35

Niestety z kierunkami nigdy nie miałem przyjemności jeździć. WSK nie jeżdżę tylko w niedziele. Nie mam samochodu i WSK służy mi jako pojazd do jazdy codziennej. Przez 3 lata dojeżdżałem do pracy jak za PRL. Właśnie jak się wyprowadza raz na tydzień albo na miesiąc to wtedy są problemy jak się jeździ codziennie to aku jest zawsze doładowane. Dalekich podroży nie robię ale 1000 km w 3 dni i wszystko zawsze grało. Teraz przez CDI mam ładowanie z jednej cewki i aku dalej dobrze doładowany. Aku to jakiś chiński 11 ah.

rykun
Posty: 368
Rejestracja: 2007-11-22, 19:39
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: rykun » 2012-09-03, 18:09

Mam kilka spostrzeżeń.

Zamiast przewijać cewkę zastosowałem patent z dodatkowym transformatorem zwiększającym napięcie. Wykorzystałem grubszą cewkę od ładowania. W ten sposób nic sie nie zmienia w oryginalnej instalacji po prostu mamy tylko jeden stopień ładowania 6v. Transformator ma 9v/4w. W najbliższym czasie zmienię go na 6v 7w z zasilacza do anteny, dla bezpieczeństwa aby się mniej grzał. Teoretycznie jedna cewka ma ok 8w więc przy pełnym obciążeniu na pewno sie przyda.
Zalety to mniejszy koszt ok 15zł za samo trafo plus dużo zaoszczędzonego czasu na nawijanie nowej cewki. Poza tym zawsze możemy wrócić do oryginału ponieważ nie ingerujemy mocno w stojan tylko zmieniamy wyprowadzenie cewki.


Kolejna uwaga jak ustawić w prosty sposób bez jakichkolwiek przyrządów nowy zapłon. Pod warunkiem że wcześniej platynki były dobrze ustawione. Nie warto śpieszyć się z wywalaniem oryginalnego przerywacza ponieważ posłuży nam za wzór do ustawiania znacznika. Kręcimy wałem aż platynki otworzą się. W tym momencie ustawiamy blachę w punkcie w którym pokrywa sie z rdzeniem impulsatora. W ten sposób mamy z duzym przybliżeniem ustawiony zapłon.

Awatar użytkownika
rafalgb
Posty: 479
Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
GG: 6822956
Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750
Lokalizacja: 64-980 trzcianka
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: rafalgb » 2012-09-03, 19:52

rykun pisze: Zamiast przewijać cewkę zastosowałem patent z dodatkowym transformatorem zwiększającym napięcie
były juz takie próby z transformatorem i niestety transformatory sa awaryjne pala sie bo napięcie zasilania często przekracza napięcie znamionowe transformatora szczególnie na wysokich obrotach :->
WSK 175 CDI POWER
Wysłane z mojego Laptopa :)

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: Muciek » 2012-09-03, 20:04

Objawi się to tym że motor wkręci się na obroty a potem w pewnym ich zakresie zacznie strzelać w tłumik :)

rykun
Posty: 368
Rejestracja: 2007-11-22, 19:39
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: rykun » 2012-09-05, 15:34

Kilkaset kilometrów nakręciłem i puki co śmiga. Trafo nie grzeje się mocno tylko robi się ciepłe. Możesz podać z jaka cewką i na jakim transformatorze mieliście kłopoty?

Mam nawinięta cewkę drutem 0,22 akurat nie mogłem nic znaleźć innego wyszło 1300zw i 86 ohm. W sumie do 100 może by dokręcił ją jeszcze do oporu. W wolnej chwili zobaczę czy działa na tym.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości