Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał stojan

Artykuły i poradniki dodawane przez użytkowników
Odpowiedz
Awatar użytkownika
leksu5
Posty: 9
Rejestracja: 2013-04-27, 20:51
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21 W2 KOBUZ
Lokalizacja: k/ Ełk
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: leksu5 » 2015-03-29, 21:37

CDI zainstalowane, na początek z transformatorem 6/230v. zrobiło się późno i malo czasu na testy, dosłownie 10min. obserwacje takie:
1. odpalenie na kopa po 3 tyg postoju :)
2. max predkość 80km/h i szarpie
3. bąble w aku
4. prawdopodobnie spalony led postoju z tyłu (juz nie rozbierałem)
5. na wolnych obrotach zmianiały sie obroty wału (jechała do tyłu :) )
6. dwie iskry na jednym zblizeniu ????

motor 20 km od miejsca zamieszkania a niemowle w domu wiec nie było czasu na przestawianie i pomiary.
nie wiem kiedy bede mogl sie wyrwac na dluzej z domu ale wnioski takie:
1. za wczesny zapłon
2.dostrojenie gaznika
3. problem z napieciami, 3 rozne na jednej masie

co myslicie??
ogólnie na zwykłym przerywaczu zrobiłem juz 2.5tys (jednorazowo do 150km) i nigdy mnie nie zawiodła, nigdy nie grzebałem, teraz jakby lepiej sie zbierała ale nie kreci do konca, oryginalnie deko z gorki kiedyś jechałem 105km/h

pozdrwiam

Awatar użytkownika
andy2004f
Posty: 208
Rejestracja: 2011-09-25, 22:33
Moje maszyny: WSK 175 "Kobuz" '78
Lokalizacja: Zgierz
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: andy2004f » 2015-05-17, 12:49

Ma ktoś przewiniętą cewkę na sprzedaż?? Może być ew. cały stojan oryginalny, po prostu chcę mieć oryginał na zapas.

Awatar użytkownika
wiete
Posty: 24
Rejestracja: 2014-03-20, 12:19
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 , WSK 175, Komar S38, Ogar 200, Simson Sr50, ETZ 250
Lokalizacja: Widowo
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: wiete » 2015-05-23, 08:48

Witam, w w/w celu zakupiłem komplet części. Mam moduł SMD90Q, tylko problem z kolorystyką, mam tak:
czarny i czarno biały w kostce oba żeńskie, zielony, żeński w koszulce, czarno czerwony męski i niebiesko biały męski. Co jest co? Poszukałem trochę w necie ale tam mowa o kolorach, których u mnie nie ma.

Już odpalona. Czarny - masa, Czarno-biały - cewka zapłonowa czarny pin, zielony - gaszenie, czarno-czerwony - ładowanie modułu CDI, niebiesko-biały - impulsator.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=XYT82rrnesU[/youtube]

Awatar użytkownika
Pawlo_j23
Posty: 80
Rejestracja: 2011-06-12, 22:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 kobuz 80'
Lokalizacja: Wojkowice
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: Pawlo_j23 » 2015-06-02, 22:48

A ja mam pytanko, jak sprawdzić który przewód jest od czego w module ? Kompletuję powoli części do CDI i zastanawiam się czy dobry moduł kupię (z naprawaskuter.pl) :)
WSK 175 powrót do młodości :)
Zapraszam na mój profil na FB WnukuLaboratory

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: Savier » 2015-06-02, 22:53

Podrzuć linki albo zjęcia. Generalnie bierz ten najtańszy kabelkowy odblokowany, z resztą sobie poradzimy :-)

Awatar użytkownika
Pawlo_j23
Posty: 80
Rejestracja: 2011-06-12, 22:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 kobuz 80'
Lokalizacja: Wojkowice
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: Pawlo_j23 » 2015-06-02, 22:55

Ogólnie znalazłem już w necie opisy wyprowadzeń tego modułu więc powinno być ok

biało-czerwony - impulsator
czarno-czerwony - cewka CDI
pomarańczowy - cewka zaplonowa
czarny - masa
czarno - biały-gaszenie


http://allegro.pl/modul-zaplonowy-odblo ... 14307.html
Teraz kwestia jak podpiąć resztę żeby dobrze śmigało :D
WSK 175 powrót do młodości :)
Zapraszam na mój profil na FB WnukuLaboratory

Fajer
Posty: 11
Rejestracja: 2014-08-17, 23:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK kobuz
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: Fajer » 2015-08-24, 13:14

Zyje jeszcze ktos w tym temacie? Bo mam problem ze znalezieniem druta.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: Savier » 2015-08-24, 15:18

Nie ma na allegro tego o którym mowa w temacie o CDI?

Fajer
Posty: 11
Rejestracja: 2014-08-17, 23:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK kobuz
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: Fajer » 2015-08-26, 20:15

Dobra juz go znalazlem moze jutro wszystko bede mial to sie zobaczy czy dam rade ;)

Awatar użytkownika
Klaudek
Posty: 103
Rejestracja: 2007-11-27, 14:16
Moje maszyny: Kobuz
Lokalizacja: Wlkp
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: Klaudek » 2015-09-23, 20:24

Ile V macie przy kopaniu ?

Nawinąłem pierwszą cewkę, ma 93 ohm-y... Przy kopaniu na orginalnym wirniku mam maksymalnie 10 volt prądu zmiennego. Czy to wystarczy do odpalenia?

---------------

no i nie odpalił... 23v przy kręceniu wiertarką...

---------------

Nowa cewka ma 141 ohm :mrgreen: Jutro próba ;D

Awatar użytkownika
Levis
Posty: 45
Rejestracja: 2013-09-02, 14:57
GG: 0
Moje maszyny: WSK Dudek, Kobuz, Junak
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: Levis » 2015-09-28, 12:16

Cześć,


spieszę donieść, że od wczoraj mój Kobuz śmiga na CDI.
Dorzuciłem mu też dwa przekaźniki - jeden do gaszenia, drugi do światła przód.

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Klaudek
Posty: 103
Rejestracja: 2007-11-27, 14:16
Moje maszyny: Kobuz
Lokalizacja: Wlkp
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: Klaudek » 2015-09-28, 17:21

Mój juz też chodzi na cdi :-D

Podoba mi się odpalanie, cyk bez gazu i już chodzi :-) Samo to jest super.


Levis ładna blaszka - target. Sam robiłeś ? :mrgreen:

Nie polecam obracania wiertarką na wkręconej świecy :-? Gwint ze śruby 6 został mi w wale... Na szczęście pozyczyłem gwintownik i wszystko ładnie wyszło. Już jest ok :D

Awatar użytkownika
Levis
Posty: 45
Rejestracja: 2013-09-02, 14:57
GG: 0
Moje maszyny: WSK Dudek, Kobuz, Junak
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: Levis » 2015-09-30, 08:28

Klaudek pisze: Levis ładna blaszka - target. Sam robiłeś ? :mrgreen:
Blaszkę zrobił mi mój serdeczny przyjaciel od Junaka i WSK - K54 :)
Jakiś czas temu dopytywałem o rozmiary tejże blaszki, ale Audio jakoś zamilkł :D.
Znalazłem zdjęcie w sieci, zwymiarowaliśmy to w AutoCadzie w odniesieniu do śruby M6, która była na zdjęciu i jakoś tak się zrobiło ;-). Z tym zapłonem to była szybka akcja - kilka roboczogodzin.
Klaudek pisze: Nie polecam obracania wiertarką na wkręconej świecy :-? Gwint ze śruby 6 został mi w wale... Na szczęście pozyczyłem gwintownik i wszystko ładnie wyszło. Już jest ok :D
Ja pokręciłem, ale bez świecy celem ustawienia zapłonu przed odpaleniem.
Od razu ustawiłem tak jak ma być i odpalił bez problemu.
Co ciekawe - tydzień wcześniej na bazarze na Kole nabyłem drogą kupna oryginalną radziecką lampę stroboskopową - nówka sztuka - za 8 PLN :D, która to była bardzo pomocna...

Awatar użytkownika
Klaudek
Posty: 103
Rejestracja: 2007-11-27, 14:16
Moje maszyny: Kobuz
Lokalizacja: Wlkp
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: Klaudek » 2015-10-11, 10:28

Ja muszę wykonać taką blaszkę jak Ty właśnie masz bo z moją się nie mieści pokrywa - za długą zrobiłem :razz: Chyba że masz jakiś znacznik na zbyciu to kupie :-D

Jeszcze paląc moto po ciemku zauważyłem przebicie na cewce WN. To normalne? :->

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=6yHMqVh ... e=youtu.be[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=JVj2pHB ... e=youtu.be[/youtube]

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: Savier » 2015-10-11, 10:48

To może być raczej kwestia wysokiego impulsatora. :->

Awatar użytkownika
Klaudek
Posty: 103
Rejestracja: 2007-11-27, 14:16
Moje maszyny: Kobuz
Lokalizacja: Wlkp
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: Klaudek » 2015-10-11, 11:50

Savier impulsator swoją drogą, miałem akurat taki to wykorzystałem. Problem jest taki że mam pokrywę z rewizją bo w silniku jest zerwany jeden gwint do mocowania wyciskacza sprzęgła i nie mogę założyć pokrywy od 060...

Ta pokrywa od 059 ma wyciskacz w kapie i nie musze naprawiać na razie gwintu... A znacznik zawadza o prawe mocowanie małego dekielka rewizji...

McKerek
Posty: 156
Rejestracja: 2014-08-15, 19:04
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 Kobuz 76`
MZ ETZ 150 88`
Pełno Komarków:D
Lokalizacja: Sulmierzyce
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: McKerek » 2015-10-11, 14:46

Witam mam dwa pytania odnośnie CDI ;) Gdy mam już przewiniętą cewkę to jeden koniec łącze z masą a drugi idzie do regulatora napięcia jak mam już złączoną prądnice według poradnika? Drugie pytanie to czy target ma się pokryć z oryginalnym garbikiem na wale? Z góry dzięki i pozdrawiam ;-)

Awatar użytkownika
Klaudek
Posty: 103
Rejestracja: 2007-11-27, 14:16
Moje maszyny: Kobuz
Lokalizacja: Wlkp
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: Klaudek » 2015-10-11, 15:46

Garbik jest do platynek które i tak regulujesz z całą podstawą, nie ma się co sugerować nim przy cdi, czujnik i znacznik ustawiasz tak jak Ci pasuje i tak to sobie wyregulujesz jak chcesz. :-)

jeden koniec cewki do masy a drugi możesz dać na niebieski przewód i później do ładowania CDI... Na czarny możesz podłączyć impulsator i masz wykorzystane wszystkie kable ze starej wiązki :mrgreen:

McKerek
Posty: 156
Rejestracja: 2014-08-15, 19:04
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 Kobuz 76`
MZ ETZ 150 88`
Pełno Komarków:D
Lokalizacja: Sulmierzyce
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: McKerek » 2015-10-11, 21:10

Znacznik ( target ) mogę sobie ustawiać jak chce po odkręceniu śruby na wale tak ? Oczywiście żeby ustawić zapłon

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: Savier » 2015-10-11, 21:31

Tak, masz nasze pozwolenie :mrgreen:

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość