Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał stojan

Artykuły i poradniki dodawane przez użytkowników
Odpowiedz
Awatar użytkownika
CeZetHa
Posty: 70
Rejestracja: 2009-07-03, 13:37
GG: 0
Moje maszyny: '73 WSK 175
'82 Honda CX500ec
Lokalizacja: Brzozów
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: CeZetHa » 2012-12-03, 00:59

rafalgb - a mógłbyś powiedzieć co to za mostek i jak go podłączyć? I w ogóle co on ma dawać? ;)

Niestety nie widzę tu opcji podziękowań, ale piwo już u mnie masz załatwione ;) także walcz o kolejne ;)

Awatar użytkownika
SEBA
Posty: 283
Rejestracja: 2008-05-27, 22:37
Moje maszyny: WSK M21W2 x2
Čezet 350 472.6
Lokalizacja: Hajnówka
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: SEBA » 2012-12-12, 20:46

CeZetHa pisze:rafalgb - a mógłbyś powiedzieć co to za mostek i jak go podłączyć? I w ogóle co on ma dawać?
Chodzi o to że musisz zmostkować/połączyć ze sobą te dwa przewody czerwony z zielonym.
CeZetHa pisze:
Mam pytanie w sprawie regulatora napięcia.

Obrazek
AudioBas pisze:Ten regulator możesz wyrzucić do śmieci
Audio, a możesz opisać dlaczego ten regulator na 4 wsuwki się nie nadaje?

Chciałem jeszcze zapytać czy inne regulatory też się nadają np. z samochodów (polonez, maluch)

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4112
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: AudioBas » 2012-12-12, 22:34

Bo to jest ogaranicznik jakiś i mi dawał 19V :D :D
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: Muciek » 2012-12-12, 22:37

Pewnie miałeś źle podłączone... To jest do cewki masowej , ale zwróćcie uwagę ze to nie jest ten za 10zł z allegro :)

Awatar użytkownika
SEBA
Posty: 283
Rejestracja: 2008-05-27, 22:37
Moje maszyny: WSK M21W2 x2
Čezet 350 472.6
Lokalizacja: Hajnówka
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: SEBA » 2012-12-12, 22:50

A po czym poznajesz że to nie taki jak na allegro ? A co z regulatorami od samochodów?

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: Muciek » 2012-12-12, 22:54

W samochodach są 3 fazy.... Bo te na allegro są do chińczyków skuterków nie mają wejścia sense :P Mają + - wejście na cewkę i regler do żarówki przedniej.

Awatar użytkownika
iron_bird
Posty: 629
Rejestracja: 2011-09-29, 20:25
GG: 9680903
Moje maszyny: M06B3 83r
M21W2 Kobuz 76r
Lokalizacja: Zagórów - PSL
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: iron_bird » 2012-12-15, 12:34

Jakiej mocy dać zarówki do kierunkowskazów, stopu, pozycyjne? Na przód dam 55/60w.

Matej
Administrator
Posty: 734
Rejestracja: 2012-01-18, 22:11
GG: 2507850
Moje maszyny: Wsk MR16 T
Wsk 125 Kos,
Wsk 175 kobuz,
Romet chart 211
Lokalizacja: Miłoszyce
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: Matej » 2012-12-15, 12:39

Ja mam przód 55/60w w kierunkach po 21 w stop 21w

Awatar użytkownika
SEBA
Posty: 283
Rejestracja: 2008-05-27, 22:37
Moje maszyny: WSK M21W2 x2
Čezet 350 472.6
Lokalizacja: Hajnówka
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: SEBA » 2012-12-16, 15:27

Panowie zapłon na ile mm przed GMP ustawiacie, czy u każdego jest z tym inaczej?

Awatar użytkownika
rafalgb
Posty: 479
Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
GG: 6822956
Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750
Lokalizacja: 64-980 trzcianka
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: rafalgb » 2012-12-20, 10:58

SEBA pisze:Panowie zapłon na ile mm przed GMP ustawiacie, czy u każdego jest z tym inaczej?
3-4mm jak już odpalisz to będziesz czół jak maszyna najlepiej chodzi a blaszką łatwo sie reguluje wiec nie będzie problemu.
Do pierwszego odpalenia (ja nie mam lampy) ustawiam na zero gmp i środek impulsatora i później reguluje do przodu lub do tylu ;)
WSK 175 CDI POWER
Wysłane z mojego Laptopa :)

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4112
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: AudioBas » 2012-12-20, 17:24

Osobiście polecam oscylować w 3.5-4
Ja mam 3.80 :)
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
SEBA
Posty: 283
Rejestracja: 2008-05-27, 22:37
Moje maszyny: WSK M21W2 x2
Čezet 350 472.6
Lokalizacja: Hajnówka
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: SEBA » 2012-12-20, 18:27

Z tego co widzę to wszyscy mają impulsator na sztywno przymocowany. Lepiej by było chyba żeby blaszka była nieruchoma, a impulsator ruchomo dało by to możliwość regulacji przy odpalonym silniku.

Awatar użytkownika
piotrBe
Posty: 492
Rejestracja: 2012-06-26, 23:01
GG: 0
Moje maszyny: ~
`77 B3 Red Garbi
`75 Komar 2350-2
`75 M21W2 059
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: piotrBe » 2012-12-20, 18:39

SEBA pisze:Z tego co widzę to wszyscy mają impulsator na sztywno przymocowany. Lepiej by było chyba żeby blaszka była nieruchoma, a impulsator ruchomo dało by to możliwość regulacji przy odpalonym silniku.
weźcie patent z podstawy zapłonowej z S01. "fasolki" mogą być dowolnych długości, a zawsze ułatwi ustawianie.
Pytanie się rodzi jak je zrobić. Użyć cyrkla do wyznaczenia ich lini przebiegu i odpowiednich narzędzi ;)

Oby mi się przydał ten poradnik. już jestem cicho :P

Awatar użytkownika
rafalgb
Posty: 479
Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
GG: 6822956
Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750
Lokalizacja: 64-980 trzcianka
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: rafalgb » 2012-12-20, 19:10

Łatwiej jest puknąć w blaszkę i juz przestawiona niz regulować śrubkami.
jak juz ustawisz zapłon ze będzie ci pasować możesz blaszkę cyknąć do krzywki i juz nigdy ci sie nie przestawi.
w motocyklach i motorowerach nikt nie reguluje jest ustawiony na stale i musi być dobrze to nie palatynki po jednym ustawieniu tam sie już nie zagląda pozdr.
Jeszcze nikt nie pisał o jakiejś awarii tego typu zapłonu a już parę motocykli na tym jeździ.
WSK 175 CDI POWER
Wysłane z mojego Laptopa :)

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4112
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: AudioBas » 2012-12-20, 19:51

Myślałem o tym nawet miałem prototyp, ale na dłuższą metę zrobiłem sobie znacznik i po ustawieniach można zaspawać i tak na prawdę nigdy już tam nie będziesz zaglądał...

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=JHQpb3E2-D8[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=THJIau0d6d0[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=J9maeQu4Nvc[/youtube]
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

aramis
Posty: 24
Rejestracja: 2012-11-27, 21:21
GG: 0
Moje maszyny: B1 `69
Lokalizacja: powiedzmy, że Będzin
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: aramis » 2012-12-28, 12:44

CeZetHa pisze:Ogarnąłem sobie za dosłownie grosze prądnicę 6v ładowanie/12v światła i chcę ją przerobić na CDI + rotor z Royala. [...] plan mam taki, żeby jedna cewka szła na CDI, reszta na ładowanie, a cała instalacja była na 12v.
rafalgb pisze:zrób wszystko jak w pierwszym poście cewki połącz w szereg regulator i masz 12V do aq
Przepraszam, ale czegoś nie rozumiem. W temacie o alternatorze z Royala wujcio podał schemat połączenia cewek w statorze RE (viewtopic.php?f=23&t=5491&start=180&hil ... or#p517993. Padło też stwierdzenie, że na wueskowym niemodyfikowanym statorze wirnik z Royala będzie smażył cewki (inne rozmieszczenie magnesów).
Czy w tym przypadku nie należałoby zastosować schematu do CDI wujcia zamiast cewek w szereg? dopytuję się, bo czeka mnie u kumpla taka sama przeróbka i wolałbym mieć pewność że dobrze robię.

Awatar użytkownika
rafalgb
Posty: 479
Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
GG: 6822956
Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750
Lokalizacja: 64-980 trzcianka
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: rafalgb » 2012-12-28, 20:26

aramis pisze:Przepraszam, ale czegoś nie rozumiem. W temacie o alternatorze z Royala wujcio podał schemat połączenia cewek w statorze RE (viewtopic.php?f=23&t=5491&start=180&hil ... or#p517993. Padło też stwierdzenie, że na wueskowym niemodyfikowanym statorze wirnik z Royala będzie smażył cewki (inne rozmieszczenie magnesów).
Czy w tym przypadku nie należałoby zastosować schematu do CDI wujcia zamiast cewek w szereg? dopytuję się, bo czeka mnie u kumpla taka sama przeróbka i wolałbym mieć pewność że dobrze robię.
Jaki będziesz miał wirnik??
Ja wszystko opisuje pod oryginał z PRL nie jakieś Royalowe
Royala nie testowałem wiec nie wiem ale wiem ze po zastosowaniu kompletu Royala cewki i magneto i też paliło cewki bo w royalu chyba to jest w kąpieli olejowej.
Jeśli ma to być dobrze posłuchaj chłopaków co maja doświadczenie z Royalem i raczej połączyć jak oni mają Ja opisuje oryginał Wsk bo dla mnie royal to nie potrzebny wydatek kolejnej 100pln;D po prostu lubię tanie i dobre rozwiązania bez przekombinowania.
WSK 175 CDI POWER
Wysłane z mojego Laptopa :)

aramis
Posty: 24
Rejestracja: 2012-11-27, 21:21
GG: 0
Moje maszyny: B1 `69
Lokalizacja: powiedzmy, że Będzin
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: aramis » 2012-12-28, 20:47

OK, dzięki. Teraz wszystko jasne. Zamieszało mi się, bo CeZetHa w swoim pytaniu też wspominał o wirniku royalowskim.
A skoro i tak czeka mnie przelutowywanie cewek to może spróbuję Twojego rozwiązania, a jeśli nie da rady to wtedy kupi się hindusa.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4112
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: AudioBas » 2012-12-29, 11:32

Zasady są dwie:

1. Wirnik oryginalny schemat rafałagb
2. Wirnik Royal schemat wujcia :)


AMEN!
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
CeZetHa
Posty: 70
Rejestracja: 2009-07-03, 13:37
GG: 0
Moje maszyny: '73 WSK 175
'82 Honda CX500ec
Lokalizacja: Brzozów
Kontaktowanie:

Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st

Post autor: CeZetHa » 2012-12-29, 13:51

No super, że AudioBas wytłumaczył co-nieco, bo już wczoraj cewki polutowałem zgodnie z schematem RafałaGB :D Są 2 tematy na podobne tematy i milion rozwiązań, więc najlepiej, gdy osoby piszące o swoim przypadku podkreślały/pogrubiały najważniejsze info (np. Mam wirnik z Royala i lubię piwo.) ;)

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość