Jak poprawnie rozebrać/złożyć przednie zawieszenie + różnice

Artykuły i poradniki dodawane przez użytkowników
waldek19
Posty: 151
Rejestracja: 2013-11-06, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175
Lokalizacja: Głogów
Kontaktowanie:

Re: Jak poprawnie rozebrać/złożyć przednie zawieszenie + róż

Post autor: waldek19 » 2016-03-17, 10:13

Wymieniłem tulejki ślizgowe dolne tzw kubki w lagach do wsk 175. Okazało się iż tulejki po wciśnięciu lekko obracają się na ladze. Czy można ewentualnie dmuchnąć na nie gorącym powietrzem z opalarki lub też umieścić w "piekarniku" aby dobrze osiadły w karbach lagi. Dodam iż nie ma możliwości ich ponownego zdjęcia z lagi jedynie się obracają.

Pawel895
Posty: 69
Rejestracja: 2015-02-21, 19:11
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 GIL. WSK 175 Kobuz
Lokalizacja: Siechnice
Kontaktowanie:

Re: Jak poprawnie rozebrać/złożyć przednie zawieszenie + róż

Post autor: Pawel895 » 2016-04-22, 23:35

Mam takie pytanko czy laga nieruchowa wchodzi w lagę ruchomą do samego dołu? czy wchodzi do pewnego miejsca nie zwróciłem uwagi przy wyciąganiu a pierwszy raz będę składał zawieszenie do WSKi i teraz jak wkładam lagę nieruchomą z tulejkami wchodzi kawałek i dalej nie idzie. Na fotce na czerwono zaznaczyłem mniej więcej zakres do którego dochodzą tulejki lagi nieruchomej
4.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

sbanys
Posty: 1156
Rejestracja: 2013-12-29, 20:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B,WSK M06B1,WSK M150,WSK M06-64,
WSK M06L,WSK M06Z2
Lokalizacja: Wolbrom
Kontaktowanie:

Re: Jak poprawnie rozebrać/złożyć przednie zawieszenie + róż

Post autor: sbanys » 2016-04-23, 08:19

Powinno wejść do więcej do momentu aż gwint wyjdzie w dolnej ladze od spodu aby można było skręcić w całość.

adamp11
Posty: 44
Rejestracja: 2015-11-21, 18:24
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 1978 r.
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Jak poprawnie rozebrać/złożyć przednie zawieszenie + róż

Post autor: adamp11 » 2016-10-29, 20:08

mam jedno pytanie :)
wyciagnalem amorki z glowk ramy ale nie moge zdjac czarnych oslon , za cholery
myslalem ze to dolna polka je trzyma ale chyba nie... kto pomoze?

waldek19
Posty: 151
Rejestracja: 2013-11-06, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175
Lokalizacja: Głogów
Kontaktowanie:

Re: Jak poprawnie rozebrać/złożyć przednie zawieszenie + róż

Post autor: waldek19 » 2016-10-29, 22:55

Zeby zdjąć czarne osłony musisz wycìągnąć z dolnej połki lagi nieruchome.

adamp11
Posty: 44
Rejestracja: 2015-11-21, 18:24
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 1978 r.
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Jak poprawnie rozebrać/złożyć przednie zawieszenie + róż

Post autor: adamp11 » 2016-10-30, 12:07

za choler nie chca sie ruszyc , wyciaga sie je od dołu? juz 3 dzien wd 40 leje i nic poluzowalem tez mocowania tam gdzie sruby sciskaly i nic

waldek19
Posty: 151
Rejestracja: 2013-11-06, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175
Lokalizacja: Głogów
Kontaktowanie:

Re: Jak poprawnie rozebrać/złożyć przednie zawieszenie + róż

Post autor: waldek19 » 2016-10-30, 16:20

Zakręć korek na lagę i uderz młotkiem gumowym.

Awatar użytkownika
daroohd
Posty: 2305
Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
GG: 0
Moje maszyny: Wsk Lelek.
Lokalizacja: Skała

Re: Jak poprawnie rozebrać/złożyć przednie zawieszenie + róż

Post autor: daroohd » 2016-11-02, 15:47

po wykręceniu śrub zaznaczonych jak 1 wbij śrubokręt ślusarski w ta szczelinę zaznaczoną na czerwono. Powoduję to iż rozszerza się średnica otworu w dolnej półce i lagę łatwiej wyciągnąć. najlepiej jak nie masz koła błotnika jest więcej miejsca śrubokręt wbij od dołu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

adamp11
Posty: 44
Rejestracja: 2015-11-21, 18:24
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 1978 r.
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Jak poprawnie rozebrać/złożyć przednie zawieszenie + róż

Post autor: adamp11 » 2016-11-02, 18:26

no wlasnie jedna strona juz poszla :)

Awatar użytkownika
necro
Posty: 18
Rejestracja: 2013-07-17, 23:20
GG: 0
Moje maszyny: WSK B1
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Jak poprawnie rozebrać/złożyć przednie zawieszenie + różnice

Post autor: necro » 2018-11-27, 16:42

Chciałem poprawić zawieszenie w mojej B1 poprzez zamontowanie odboju pracującego przy rozprężeniu teleskopu (zamocowanego na pręcie lagi/elemencie tłumiącym). Zakupione w SD gumy/odbojniki po założeniu, zwiększyły średnicę tak, że całość nie daje się wsunąć w lagę nieruchomą.
Wygląda na to, że wyglądający na identyczny (posiada stoczenie w jego środkowej części) pręt w B1 ma większą średnicę niż ten w B3.

Czy ktoś zna średnicę pręta lagi (elementu tłumiącego) w B3?

Seba_830
Posty: 176
Rejestracja: 2012-08-14, 12:39
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125
Mz 250
Jawa 50
Motorynka
Lokalizacja: Stanisławów
Kontaktowanie:

Re: Jak poprawnie rozebrać/złożyć przednie zawieszenie + różnice

Post autor: Seba_830 » 2018-11-28, 09:33

8 mm

Awatar użytkownika
necro
Posty: 18
Rejestracja: 2013-07-17, 23:20
GG: 0
Moje maszyny: WSK B1
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Jak poprawnie rozebrać/złożyć przednie zawieszenie + różnice

Post autor: necro » 2018-11-29, 11:39

Seba dzięki za odpowiedź. W międzyczasie przeszukałem forum i natrafiłem na temat [link=]http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=66&t=24754[/link]
Wygląda na to, średnica prętów elementu tłumiącego w B3 to 12mm, zgadzałoby się to z wewnętrzną średnicą posiadanych przeze mnie gumowych odbojników (11,9mm)

Seba_830
Posty: 176
Rejestracja: 2012-08-14, 12:39
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125
Mz 250
Jawa 50
Motorynka
Lokalizacja: Stanisławów
Kontaktowanie:

Re: Jak poprawnie rozebrać/złożyć przednie zawieszenie + różnice

Post autor: Seba_830 » 2018-11-30, 09:07

Przepraszam, ale się pomyliłem. Mierzyłem ostatnio ten pręt w miejscu gdzie wchodzi w dolną goleń, a przecież powyżej musi mieć większą średnicę, bo opiera się tam podkładka.

Faktem jest jednak, że średnica otworu w dolnej goleni, gdzie wchodzi ten pręt, ma w B1 10mm, a w B3 8 mm i nie da się od tak ich założyć, ale to już pewnie wiesz

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości