ZAPŁON CDI 12V WSK 125

Artykuły i poradniki dodawane przez użytkowników
Odpowiedz
Brodzik19
Posty: 77
Rejestracja: 2015-05-14, 14:51
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175
WSK 125
Lokalizacja: POLSKA, LUbelskie
Kontaktowanie:

Re: ZAPŁON CDI 12V WSK 125

Post autor: Brodzik19 » 2015-12-12, 13:30


Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: ZAPŁON CDI 12V WSK 125

Post autor: Savier » 2015-12-12, 13:31

Nie pasuje.

Brodzik19
Posty: 77
Rejestracja: 2015-05-14, 14:51
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175
WSK 125
Lokalizacja: POLSKA, LUbelskie
Kontaktowanie:

Re: ZAPŁON CDI 12V WSK 125

Post autor: Brodzik19 » 2015-12-12, 14:57

ale chyba sam iskrownik z impulsatorem sie nadaje? czy niekoniecznie ?

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: ZAPŁON CDI 12V WSK 125

Post autor: Savier » 2015-12-12, 16:11

Będzie ok.

Olek
Posty: 1
Rejestracja: 2012-09-19, 23:05
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: ZAPŁON CDI 12V WSK 125

Post autor: Olek » 2016-01-06, 16:46

Cześć, jest trochę wolnego czasu więc czas na skompletowanie CDI.
Lektura przeczytana, coś tam w głowie świta.
Proszę jednak o pomoc w doborze podzespołów, chciałbym złożyć zamówienie
w napraw skuter lub motor-x.

http://allegro.pl/kolo-magnesowe-magnet ... 28241.html
http://allegro.pl/cewki-iskrownika-zapl ... 20480.html
http://allegro.pl/odblokowany-modul-zap ... 37643.html
http://allegro.pl/regulator-napiecia-zi ... 23634.html

https://motor-x.pl/kolo-magnesowe,p.html
https://motor-x.pl/stator-iskrownik-wscj00440-2t,p.html
https://motor-x.pl/regulator-napiecia-r ... 5-2,p.html
https://motor-x.pl/modul-zaplonowy-2t,p.html

Jeżeli zauważycie że coś nie pasuje lub można zastosować
coś lepszego to proszę o radę.

Awatar użytkownika
zamela
Posty: 120
Rejestracja: 2015-12-10, 19:09
GG: 3213296
Moje maszyny: WSK 125 , DR 350s , ER5
Lokalizacja: Pleszew
Kontaktowanie:

Re: ZAPŁON CDI 12V WSK 125

Post autor: zamela » 2016-02-10, 20:13

Witam
mam taki stator który chcę wykorzystać do zapłonu w WSK 125 i zastanawiam się jak podłączyć to do regulatora itp .

Chciałbym aby w motocyklu byly 2 układy jeden odpowiedzialny za zapłon cewka WN , moduł , cewka w statorze i II światła , osprzęt , akumulator/kondensator , regulator , stator i teraz jak go podłączyć by wyciągnąć z niego jak najwiecej prądu bo obecnie widzę ze jest podzielony ( ładowanie - światła)
jak to podłączyć ?? w szereg ?


*regulator mam na 4 piny
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: ZAPŁON CDI 12V WSK 125

Post autor: Savier » 2016-02-10, 21:34

Musisz kupić odpowiedni regulator i przelutować stator. Czytałeś w ogóle ten temat? ;-)

Awatar użytkownika
zamela
Posty: 120
Rejestracja: 2015-12-10, 19:09
GG: 3213296
Moje maszyny: WSK 125 , DR 350s , ER5
Lokalizacja: Pleszew
Kontaktowanie:

Re: ZAPŁON CDI 12V WSK 125

Post autor: zamela » 2016-02-10, 21:46

czytałem i widziałem ze wiele osób zostawało przy opcji z cewkami ładowania i oświetleniowymi a ja wolałbym nie rozdzielać tego.

Ten mój regulator nie przypasi ?

Na kolory proszę nie patrzeć , tu chodzi o samą idee .
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: ZAPŁON CDI 12V WSK 125

Post autor: Savier » 2016-02-10, 22:02

Nie, nie przypasi.
Teraz masz jeden kabel na światła, drugi na ładowanie - cewki masowe.
Po co kombinować jak można mieć jak człowiek? :D

Awatar użytkownika
zamela
Posty: 120
Rejestracja: 2015-12-10, 19:09
GG: 3213296
Moje maszyny: WSK 125 , DR 350s , ER5
Lokalizacja: Pleszew
Kontaktowanie:

Re: ZAPŁON CDI 12V WSK 125

Post autor: zamela » 2016-02-10, 23:47

i jak to wtedy będzie funkcjonowało ? światła będą zasilane prądem przemiennym a cześć cewek podłączona do regulatora (akumulator) . Takie połączenie masz na myśli to ten regulator co mam jest taki sam jak na forum ( Moto CDI Elektronika - Zapłon bezstykowy CDI do WSK 125 i W2A, SHL M11W) w sumie cały zestaw który posiadam jest identyczny bo wymontowany z kitajskiego piździka 2T
Ile mocy uzyskuje się z tych cewek świetlnych ? uciągną 55W ?
Cały czas byłem pewien ze ta cała zabawa po za ulepszeniem zapłonu zmienia także całą elektrykę w motycyklu na taką jak opisałem wyżej ze wszystko zasilane z baterii ładowanej po odpaleniu jak w samochodzie.
.
Ostatnio zmieniony 2016-02-10, 23:51 przez zamela, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: ZAPŁON CDI 12V WSK 125

Post autor: Savier » 2016-02-10, 23:50

Twój mały regulator jest do standardowych cewek masowych, nic więcej z nich nie uzyskasz.
Cewki bezmasowe ładują akumulator i z niego zasilane są wszystkie odbiorniki. Można aku pominąć, ale nie wiem jak bez niego sobie radzi regulator.

Awatar użytkownika
zamela
Posty: 120
Rejestracja: 2015-12-10, 19:09
GG: 3213296
Moje maszyny: WSK 125 , DR 350s , ER5
Lokalizacja: Pleszew
Kontaktowanie:

Re: ZAPŁON CDI 12V WSK 125

Post autor: zamela » 2016-02-11, 01:41

W takim razie póki co zostawię tak jak jest , sprawdzę czy to wszystko w ogóle działa a za jakiś czas pokombinuję z przeróbką na system jaki opisałem ( 1 zapłon , 2 ładowanie) ma sie rozumieć ze potrzebował będę regulator do cewek bez masowych i pokombinować z samymi cewkami ale tak jest kongo z tego co widzę .

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: ZAPŁON CDI 12V WSK 125

Post autor: Savier » 2016-02-11, 12:00

Nie wiem czemu Ty się ciągle tego zapłonu trzymasz, Iskra nie ma nic wspólnego z ładowaniem i światłami, jakkolwiek byś tego nie przerabiał :D.
Do wułechy na co dzień te światełka nawet bez przerabiania spokojnie starczą.

Awatar użytkownika
zamela
Posty: 120
Rejestracja: 2015-12-10, 19:09
GG: 3213296
Moje maszyny: WSK 125 , DR 350s , ER5
Lokalizacja: Pleszew
Kontaktowanie:

Re: ZAPŁON CDI 12V WSK 125

Post autor: zamela » 2016-02-11, 12:14

Zapłon chce pozostawić tak jak jest na 1 cewce natomiast pozostałe 6 cewek wykorzystać do ładowania akumulatora tak jak w samochodzie bez dzielenia na cewki świetlne i ładowania jak to ma miejsce w omawianym statorze.

Awatar użytkownika
Szymon_1998
Posty: 992
Rejestracja: 2012-03-02, 21:59
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 LELEK
WSK 125 KOS
WSK 125 M06-B1
JAWA 350 TS
Komar 3

Re: ZAPŁON CDI 12V WSK 125

Post autor: Szymon_1998 » 2016-02-22, 20:50

SIEMA!!!!

Robie CDI aktualnie i kupiłem to koło magnesowe, które ma oznaczenie CFW90-XY

KOLO MAGNESOWE MAGNETO SKUTEROW 2T KEEWAY ZIPP INC
http://allegro.pl/show_item.php?item=5948309754


Nie siada tak głęboko na wał jak to 3XG, ale dzięki temu nie musiałem przetaczać podstawki. Jedynie wyrównałem powierzchnie z odlewów z numerem seryjnym i logo zelmot,aby stator równo przylegał do podstawki.

Będę miał chwilę to zapodam jakieś fotki. ;)
Jeżdżę pojazdem z Prl'u, wiec wyróżniam się z wielu. :D

Awatar użytkownika
zamela
Posty: 120
Rejestracja: 2015-12-10, 19:09
GG: 3213296
Moje maszyny: WSK 125 , DR 350s , ER5
Lokalizacja: Pleszew
Kontaktowanie:

Re: ZAPŁON CDI 12V WSK 125

Post autor: zamela » 2016-02-22, 21:54

U mnie bylo sporo kombinacji z oryginalna podstawką ale jakoś to poskładałem lecz próba odpalenia zakończona niepowodzeniem , silnik sie odzywał ale po 2 sekundach gasnął .
Zmiana wyprzedzenia zapłonu nic nie zmieniała więc nie wiem czy moduł uszkodzony czy cewka.
Można jakoś domowymi metodami sprawdzić te elementy ? czy jedynie podmiana >
DO czasu załatwienia toczonej podstawki temat CDI odpuszczam.

max1814
Posty: 25
Rejestracja: 2014-09-16, 08:18
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Jarocin
Kontaktowanie:

Re: ZAPŁON CDI 12V WSK 125

Post autor: max1814 » 2016-03-31, 09:55

Witam, właśnie jest wiosna i chciałbym w swojej wsce też zamontować zaplon cdi w związku z tym mam kilka pytań:
1 Czy mógłby mi ktoś podać dokładne wymiary podstawy iskrownika od użytkownika audiobas, chciałbym zlecić tokażowi wykonanie właśnie takiej podstawki. W załączniku zdjęcie tej podstawki jeśli ktoś by mógł oznaczyć na nim wymiary byłbym bardzo wdzięczny.
2 Rozumiem, że magneto które pasowałoby na wał wsk 125 jest już nie do dostania i pewnie trzeba będzie jakieś przetoczyć, czy ktoś mógłby mi polecić jakie magneto mógłbym kupić.
Z góry dziękuję i pozdrawiam wszystkich forumowiczów.

Matej
Administrator
Posty: 734
Rejestracja: 2012-01-18, 22:11
GG: 2507850
Moje maszyny: Wsk MR16 T
Wsk 125 Kos,
Wsk 175 kobuz,
Romet chart 211
Lokalizacja: Miłoszyce
Kontaktowanie:

Re: ZAPŁON CDI 12V WSK 125

Post autor: Matej » 2016-03-31, 15:10

nikt ci wymiarów tej podstawki nie poda

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: ZAPŁON CDI 12V WSK 125

Post autor: Sebastian440 » 2016-03-31, 18:43

max1814 pisze:Witam, właśnie jest wiosna i chciałbym w swojej wsce też zamontować zaplon cdi w związku z tym mam kilka pytań:
1 Czy mógłby mi ktoś podać dokładne wymiary podstawy iskrownika od użytkownika audiobas, chciałbym zlecić tokażowi wykonanie właśnie takiej podstawki. W załączniku zdjęcie tej podstawki jeśli ktoś by mógł oznaczyć na nim wymiary byłbym bardzo wdzięczny.
2 Rozumiem, że magneto które pasowałoby na wał wsk 125 jest już nie do dostania i pewnie trzeba będzie jakieś przetoczyć, czy ktoś mógłby mi polecić jakie magneto mógłbym kupić.
Z góry dziękuję i pozdrawiam wszystkich forumowiczów.
Zastanawiam się czy jesteś chamem czy po prostu jest to u ciebie naturalne ?
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: ZAPŁON CDI 12V WSK 125

Post autor: Savier » 2016-03-31, 19:39

Toć max normalnie spytał... Inna sprawa, że był na tyle leniwy, że nie przeczytał tematu w dziale usprawnienia i sam nie znalazł rysunku, gdzie są podane te wymiary :D.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości