ZAPŁON CDI 12V WSK 125

Artykuły i poradniki dodawane przez użytkowników
DNV
Posty: 181
Rejestracja: 2016-11-08, 18:56
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125 M06B3
Lokalizacja: Tarnów
Kontaktowanie:

Re: ZAPŁON CDI 12V WSK 125

Post autor: DNV » 2017-01-23, 01:15

No wiesz ty to rozkręciłeś do ostatniej śrubki, ja od początku miałem takie założenie że wymieniam tylko to co jest zużyte żeby było tanio czyli elementy gumowe, simeringi, łożyska silnika i kół i elementy skrzyni biegów, piaskowanie i malowanie proszkowe wszystkiego oprócz ramy, cdi i pewnie jeszcze akumulator i nowe opony. Już nie wspominając o rejestracji i kombinowaniu z papierami..... Założenie było proste jak się uda zarejestrować to po zimie muszę tym wyjechać. Najciekawsze w tym wszystkim jest to że w urzędzie weryfikowali moją rejestrację 2 miesiące sprawdzali wyciągi z archiwum..... dodam że rejestracja " na archiwum urzędowe jest najlepszym sposobem na rejestrację jeśli nie masz dowodu.

A tak z ciekawości ile cię wyniosła renowacja twojej wsk o ile to nie tajemnica...

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: ZAPŁON CDI 12V WSK 125

Post autor: AudioBas » 2017-01-23, 02:05

Pewnych rzeczy lepiej nie liczyć...

Dobra jutro tutaj posprzątam bo syf się zrobił.
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

DNV
Posty: 181
Rejestracja: 2016-11-08, 18:56
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125 M06B3
Lokalizacja: Tarnów
Kontaktowanie:

Re: ZAPŁON CDI 12V WSK 125

Post autor: DNV » 2017-01-29, 12:09

podpialem według tego schematu to cdi iskra jest , jeszcze nie odpaliłem ale zastanawia mnie fakt w jaki sposób gasi sie silnik czy trzeba wyciągnąć klucz czy przekręcić ? Bo w każdej pozycji jak i również po wyciągnięciu kluczyka iskra jest cały czas. Wiec zastanawia mnie czy cos złe podpiąłem .

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: ZAPŁON CDI 12V WSK 125

Post autor: AudioBas » 2017-01-29, 12:22

Źle podpiąłeś... Po wyjęciu kluczyka silnik powinien gasnąć.
Silnik gasisz zwierając przewód czarno-biały z masą.
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Suspect
Posty: 221
Rejestracja: 2016-07-28, 12:30
GG: 0
Moje maszyny: Wsk1973 garbuska
Lokalizacja: Malbork
Kontaktowanie:

Re: ZAPŁON CDI 12V WSK 125

Post autor: Suspect » 2017-01-29, 12:56

albo stacyjka jest uszkodzona

DNV
Posty: 181
Rejestracja: 2016-11-08, 18:56
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125 M06B3
Lokalizacja: Tarnów
Kontaktowanie:

Re: ZAPŁON CDI 12V WSK 125

Post autor: DNV » 2017-03-03, 23:09

Panowie, odpaliłem sprzęta , podpiąłem według schematu szymona i nową instalacje . Motor odpala przednie światła długie krótkie są ale nie ma stopu, nie mam pojęcia o co chodzi. Wszystko podpiałem według schematu, ewentualnie jak dam plus na tył to tylne światło świeci ale stopu nadal nie ma. Poratujcie

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: ZAPŁON CDI 12V WSK 125

Post autor: Savier » 2017-03-03, 23:16

A akumulator masz?

DNV
Posty: 181
Rejestracja: 2016-11-08, 18:56
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125 M06B3
Lokalizacja: Tarnów
Kontaktowanie:

Re: ZAPŁON CDI 12V WSK 125

Post autor: DNV » 2017-03-05, 21:23

Akumulatora nie mam, ale udało mi się już to wszystko podpiąć. Ogólnie mam to podpięte w taki sposób że kluczyk prawo gaszenie, kluczyk na środku wyłączenie świateł, kluczyk w lewo działa oświetlenie i klakson. Nie wiem czy to dobrze ale mi to odpowiada, światła długie i krótkie również działają. Ogólnie zapłon cdi działa bardzo fajnie mimo niektórych negatywnych opinii odnośnie podstawki. Motor zrobiłem najtańszym kosztem i wszystko własnoręcznie, szparunki wykonałem wedle filmu saviera , wyszło dobrze ale wystarczy że benzyna ścieknie po baku i zmyje szparunek..... tak też to miałem. Obliczyłem również ile mnie wyniosła renowacja tanim kosztem ( bez szlifu bez tłoka i bez wału bo tego silnik nie wymagał) . Cena renowacji z zapłonem cdi to 645 zł elementy do silnika wybrane z górnej pólki w szczególności łożyska. Efekty mojej pracy już niedługo zamieszczę w tym poście.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: ZAPŁON CDI 12V WSK 125

Post autor: Savier » 2017-03-05, 21:29

Z doświadczenia wiem, że oszczędzanie lubi się zemścić :P.
Niby na lelku jeżdżę ciagle na tłoku za 15zł (to było dawno, i chciałem sprawdzić czy się da :) ) ale tyle ile się człowiek namęczył to serio, nie było warto ;-).

Poświęć troche czasu na zajrzenie do forumowej biblioteki, są tam książki gdzie znajdziesz schematy instalacji z podziałem na układ prądu stałego i zmiennego.

układ prądu stałego funkcjonuje tylko wtedy, gdy mamy akumulator.

Awatar użytkownika
Buzek
Posty: 82
Rejestracja: 2012-10-06, 20:30
GG: 0
Moje maszyny: Junak M10
Lokalizacja: Brzozów
Kontaktowanie:

Re: ZAPŁON CDI 12V WSK 125

Post autor: Buzek » 2017-03-07, 22:32

Cześć !!!
Zmagam się z pewnym problemem w moim zapłonie cdi . Mianowicie , raz iskra jest , a później przez chwilkę jej nie ma i znowu się pojawia , przez co nie mogę odpalić silnika . Ma ktoś jakieś pomysły co możne być nie tak ? Ile mm przed gmp ustawiacie zapłon przy cdi ? Oraz w którym miejscu na kole magnesowym występuje iskra ?
pzdr

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: ZAPŁON CDI 12V WSK 125

Post autor: Savier » 2017-03-07, 23:56

wedlug mnie moduł można by wymienić :)
dla trójki 3mm przed gmp
iskra, zależnie od impulsatora, występuje na końcu znacznika (w połowie schodzi)

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: ZAPŁON CDI 12V WSK 125

Post autor: AudioBas » 2017-03-08, 09:46

Moim zdaniem masz za dużą przerwę między impulsatorem, a znacznikiem :)
Zrób tam prawie na zero (aby nie ocierało).

Sprawdź też połączenia zwłaszcza MASY :)
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

DNV
Posty: 181
Rejestracja: 2016-11-08, 18:56
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125 M06B3
Lokalizacja: Tarnów
Kontaktowanie:

Re: ZAPŁON CDI 12V WSK 125

Post autor: DNV » 2017-03-08, 19:34

WSK gotowa :) jeszcze tylko się zastanawiam nad tym gaźnikiem co zastosował audio ale sam nie wiem czy jest sens i czy dużo to zmieni w jeździe.

Obliczyłem również ile mnie wyniosła renowacja tanim kosztem ( bez szlifu bez tłoka i bez wału bo tego silnik nie wymagał) . Cena renowacji z zapłonem cdi to 645 zł elementy do silnika wybrane z górnej pólki w szczególności łożyska.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

DNV
Posty: 181
Rejestracja: 2016-11-08, 18:56
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125 M06B3
Lokalizacja: Tarnów
Kontaktowanie:

Re: ZAPŁON CDI 12V WSK 125

Post autor: DNV » 2017-03-09, 21:42

AudioBas jak to jest z tym gaźnikiem, jaki byś polecił i jak wygląda regulacja w nim. Jaką dyszę zastosować.

Awatar użytkownika
Buzek
Posty: 82
Rejestracja: 2012-10-06, 20:30
GG: 0
Moje maszyny: Junak M10
Lokalizacja: Brzozów
Kontaktowanie:

Re: ZAPŁON CDI 12V WSK 125

Post autor: Buzek » 2017-03-09, 22:07

Kolejne spostrzeżenia co do moich problemów z CDI , iskra jest już praktycznie cały czas , tylko pojawia się przy bardzo mocnym kopnięciu w kopnik , przy słabszych obrotach nie ma iskry :( . Wie ktoś może , kto produkuje zapłony dla sklepu Skuter Dębica ?

DNV
Posty: 181
Rejestracja: 2016-11-08, 18:56
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125 M06B3
Lokalizacja: Tarnów
Kontaktowanie:

Re: ZAPŁON CDI 12V WSK 125

Post autor: DNV » 2017-03-09, 22:43

WYmień moduł

DNV
Posty: 181
Rejestracja: 2016-11-08, 18:56
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125 M06B3
Lokalizacja: Tarnów
Kontaktowanie:

Re: ZAPŁON CDI 12V WSK 125

Post autor: DNV » 2017-03-09, 22:44

i sprawdź miernikiem jakie napięcie ci wychodzi bezpośrednio z cewki tej pod magnetem

Awatar użytkownika
Buzek
Posty: 82
Rejestracja: 2012-10-06, 20:30
GG: 0
Moje maszyny: Junak M10
Lokalizacja: Brzozów
Kontaktowanie:

Re: ZAPŁON CDI 12V WSK 125

Post autor: Buzek » 2017-03-15, 13:58

Winny okazał się być moduł .
Cdi super sprawa .
Pozdrawia,

Fulappa
Posty: 2
Rejestracja: 2017-03-20, 20:39
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 (3)
Kontaktowanie:

Re: ZAPŁON CDI 12V WSK 125

Post autor: Fulappa » 2017-03-22, 21:17

Siemanko.
Mam pytanko do przeróbki iskrownika, którą opisał Szymon1998. Rozumiem, że biały kabel trzeba przelutować w miejsce czarnego, ale bezpośrednio do drutu i żółty kabel też bezpośrednio do drutu. A co zrobić z czarnym?
Mógłby ktoś wytłumaczyć po chłopsku po co się przerabia ten iskrownik?
Z góry dzięki za odpowiedź :D

Fulappa
Posty: 2
Rejestracja: 2017-03-20, 20:39
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 (3)
Kontaktowanie:

Re: ZAPŁON CDI 12V WSK 125

Post autor: Fulappa » 2017-03-25, 17:56

Halo halo, ktoś coś?

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości