Jak krok po kroku zrobić prawko a1 ?

Artykuły i poradniki dodawane przez użytkowników
Odpowiedz
Awatar użytkownika
keicam9
Posty: 102
Rejestracja: 2013-10-15, 15:53
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Jak krok po kroku zrobić prawko a1 ?

Post autor: keicam9 » 2014-05-27, 06:50

Witam przymierzam się do zrobienia prawa jazdy a1 wszystkie warunki mam spełnione wiek, pieniądze, chęci. Jednak nie wiem od czego zacząć i tu proszę o podanie listy co po kolei co powinienem zrobić aby zrobić to prawko. Z góry dzięki
Kupie WSK z PAPIERAMI, kompletna. Może być do remontu województwo ŚWIĘTOKRZYSKIE !!! :D

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Jak krok po kroku zrobić prawko a1 ?

Post autor: Savier » 2014-05-27, 07:17

Chyba ciut zły dział :D
Na początek szukasz instruktora i zapisujesz się na kurs. On wszystko Ci powie - o wyrobieniu PKK w starostwie, badaniu lekarskim, godzinach teorii i praktyki...
Życzę miłego upalania 50km/h :D.
PS. Jeśli robisz A1 pod wueskę, to poważnie się zastanów, bo jest słabsza od wielu maszyn 80/50 :mrgreen:.

Awatar użytkownika
keicam9
Posty: 102
Rejestracja: 2013-10-15, 15:53
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Re: Jak krok po kroku zrobić prawko a1 ?

Post autor: keicam9 » 2014-05-27, 07:28

Fakt zły dział.Prawdą jest że robie A1 na wske ale to na najwyżej rok a potem to kasa już bd na współczesną 125 :D
Kupie WSK z PAPIERAMI, kompletna. Może być do remontu województwo ŚWIĘTOKRZYSKIE !!! :D

Awatar użytkownika
AndrzejJ
Posty: 389
Rejestracja: 2013-05-19, 13:14
GG: 0
Moje maszyny: VF750 '83
ZX6R '97
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontaktowanie:

Re: Jak krok po kroku zrobić prawko a1 ?

Post autor: AndrzejJ » 2014-05-27, 14:36

Pierwsze idziesz do nauki jazdy, mówisz że chcesz się zapisać, gość wypełnia ci PKK, bierzesz papier o zameldowaniu z urzędu i z tym papierem i PKK idziesz do WK, tam składasz, idziesz do szkoły dowiadujesz się kiedy wykłady, w międzyczasie gdy będą wykłady rozpisujesz sobie jazdy(np. w trakcie wykładów), dobrze zgadaj się z instruktorem, a szybko skończysz kurs(powiedzmy gdy pada a miałeś mieć jazdy on nic nie zgłasza i liczy ci się jakbyś jeździł)
Polecam pooglądać sobie na youtube jak wygląda egzamin, zapamiętać co trzeba robić(wiadomo instruktor tłumaczy, ale o jakichś detalach często się zapomina)

Awatar użytkownika
Sarmat
Posty: 375
Rejestracja: 2013-11-01, 15:11
Moje maszyny: WSK 125 B1
Kontaktowanie:

Re: Jak krok po kroku zrobić prawko a1 ?

Post autor: Sarmat » 2014-05-27, 16:05

Nie lepiej na A2 poczekać? :roll:

Awatar użytkownika
keicam9
Posty: 102
Rejestracja: 2013-10-15, 15:53
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Re: Jak krok po kroku zrobić prawko a1 ?

Post autor: keicam9 » 2014-05-27, 16:34

Niee ;) mam swoje powody
Kupie WSK z PAPIERAMI, kompletna. Może być do remontu województwo ŚWIĘTOKRZYSKIE !!! :D

klakier665
Posty: 232
Rejestracja: 2012-04-13, 20:31
GG: 0
Moje maszyny: WSK GIL 79'
Lokalizacja: Tarnów
Kontaktowanie:

Re: Jak krok po kroku zrobić prawko a1 ?

Post autor: klakier665 » 2014-05-27, 19:57

właśnie robie A, w miare idzie to ogarnąć ale nie trudno o głupie podparcie nogą albo nieprzekroczenie 30 i 50. Po kilku godzinach jazdy na tym Kawasaki mam dość jazdy w kółko. Ale może się uda zdać w miare szybko.

Awatar użytkownika
keicam9
Posty: 102
Rejestracja: 2013-10-15, 15:53
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Re: Jak krok po kroku zrobić prawko a1 ?

Post autor: keicam9 » 2014-05-29, 19:20

A jakie mto 125 polecacie ? No bo wiadomo wsk najlepszy sprzęt na świecie ale coś nowszego ?
Kupie WSK z PAPIERAMI, kompletna. Może być do remontu województwo ŚWIĘTOKRZYSKIE !!! :D

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Jak krok po kroku zrobić prawko a1 ?

Post autor: Savier » 2014-05-29, 19:25

Jak masz dużo hajsów to szukaj 2T, jak mniej to jakiegoś biednego 4T. Dłuuugo analizowałem temat i... nie ma nic specjalnego :).

Awatar użytkownika
keicam9
Posty: 102
Rejestracja: 2013-10-15, 15:53
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Re: Jak krok po kroku zrobić prawko a1 ?

Post autor: keicam9 » 2014-05-30, 07:07

A jakieś konkretne sprzęty takie od 2000r w górę ?
Kupie WSK z PAPIERAMI, kompletna. Może być do remontu województwo ŚWIĘTOKRZYSKIE !!! :D

Awatar użytkownika
Szymon_1998
Posty: 992
Rejestracja: 2012-03-02, 21:59
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 LELEK
WSK 125 KOS
WSK 125 M06-B1
JAWA 350 TS
Komar 3

Re: Jak krok po kroku zrobić prawko a1 ?

Post autor: Szymon_1998 » 2014-05-31, 09:33

Wszystko zależy od Twojego budżetu. Może jakaś Honda NSR, albo Aprilia RS. ;)
Jeżdżę pojazdem z Prl'u, wiec wyróżniam się z wielu. :D

Awatar użytkownika
keicam9
Posty: 102
Rejestracja: 2013-10-15, 15:53
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Jakie moto 125

Post autor: keicam9 » 2014-05-31, 12:52

No w sumie przymierzałem się do nsr 125 model kocie oczy tak ok 97r w górę tylko nie wiem na co zwracać uwagę przy zakupie tego moto bo nigdy nie miałem bliskiego kontaktu z taką maszyną
Kupie WSK z PAPIERAMI, kompletna. Może być do remontu województwo ŚWIĘTOKRZYSKIE !!! :D

Awatar użytkownika
Grabar96
Posty: 136
Rejestracja: 2012-06-10, 14:22
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 '76r.
Lokalizacja: Raciąż
Kontaktowanie:

Re: Jak krok po kroku zrobić prawko a1 ?

Post autor: Grabar96 » 2014-06-01, 12:26

keicam9 pisze: nie wiem na co zwracać uwagę przy zakupie tego moto bo nigdy nie miałem bliskiego kontaktu z taką maszyną
Podstawą w takiej 125 to stan silnika. Jeśli sprężanie siada to oznaka zbliżającego się remontu. Ceny remontów nie są niskie dlatego lepiej zabezpieczyć się w jakiś miernik sprężania. Druga sprawa to rama. Osiągając prędkości rzędu 140km/h nie chciałbyś walczyć z maszyną o utrzymanie prostego toru jazdy. Trzecie to lagi. W NSR siadały uszczelniacze zawiechy (miałem styczność z 3 NSR i każda miała uszczelniacze do wymiany) I najlepiej szukać z ostatnich roczników (ładniejsze malowanie)
Nie mam czasu tracić czas

Awatar użytkownika
keicam9
Posty: 102
Rejestracja: 2013-10-15, 15:53
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Re: Jak krok po kroku zrobić prawko a1 ?

Post autor: keicam9 » 2014-06-04, 07:15

ok dzięki a co do nowszych roczników to nie wiem czy nie będzie za drogo a ile nsrka powinna mieć barów ?
Kupie WSK z PAPIERAMI, kompletna. Może być do remontu województwo ŚWIĘTOKRZYSKIE !!! :D

Awatar użytkownika
Grabar96
Posty: 136
Rejestracja: 2012-06-10, 14:22
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 '76r.
Lokalizacja: Raciąż
Kontaktowanie:

Re: Jak krok po kroku zrobić prawko a1 ?

Post autor: Grabar96 » 2014-06-06, 12:37

Dobra NSR kosztuje między 4 a 5,5 tyś złociszy. Taniej to złomy do remontu, a droższych nikt nie kupuje. Katalogowe sprężanie w NSR wynos 11 bar
Nie mam czasu tracić czas

Awatar użytkownika
AndrzejJ
Posty: 389
Rejestracja: 2013-05-19, 13:14
GG: 0
Moje maszyny: VF750 '83
ZX6R '97
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontaktowanie:

Re: Jak krok po kroku zrobić prawko a1 ?

Post autor: AndrzejJ » 2014-06-19, 00:07

katalogowe sprężanie nsr wynosi 10+/-2 bar.

Awatar użytkownika
Grabar96
Posty: 136
Rejestracja: 2012-06-10, 14:22
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 '76r.
Lokalizacja: Raciąż
Kontaktowanie:

Re: Jak krok po kroku zrobić prawko a1 ?

Post autor: Grabar96 » 2014-06-23, 10:29

AndrzejJ pisze:katalogowe sprężanie nsr wynosi 10+/-2 bar.
Zależy od katalogu :evil: . Ale na który katalog nie patrzyć to zawsze można dojść do wniosku, że NSR z sprężaniem poniżej 10 Bar ma już dni policzone
Nie mam czasu tracić czas

Awatar użytkownika
AndrzejJ
Posty: 389
Rejestracja: 2013-05-19, 13:14
GG: 0
Moje maszyny: VF750 '83
ZX6R '97
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontaktowanie:

Re: Jak krok po kroku zrobić prawko a1 ?

Post autor: AndrzejJ » 2014-06-23, 11:23

Service manual, nie gadaj, bo na 7 bar nie było najgorzej- pewnie ze 130-140 by poszła, ciepła paliła bez większych problemów, inna sprawa że chiński tłok ograniczał obroty do 8k(100 raz poleciałem i poleciała by więcej, ale zaraz koło mi zablokowało), do 8 bar spokojnie można jeździć, a kupować, to zależy od ceny, jak kupujemy do jeżdżenia to wypadałoby żeby miała powyżej 10 czy 11 bar, jak do grzebania to aby paliło, (jeśli tuleja) dojeździć aż nie będzie palić/jechać i wtedy brać się za remont.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości