NORMA BRANŻOWA SILNIKÓW 051, 060, ORAZ 3.40 (prototypowego)

Artykuły i poradniki dodawane przez użytkowników
Odpowiedz
franq87
Posty: 1096
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

NORMA BRANŻOWA SILNIKÓW 051, 060, ORAZ 3.40 (prototypowego)

Post autor: franq87 » 2015-04-04, 22:10

Bardzo dużo danych, wytycznych, oraz informacji dla w/w silników (poz.10 -silniki 060, 3.40; poz.12- silnik 051) :
http://www.bc.pollub.pl/dlibra/results? ... eryType=-2

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: NORMA BRANŻOWA SILNIKÓW 051, 060, ORAZ 3.40 (prototypowe

Post autor: Sebastian440 » 2015-04-07, 10:54

Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: NORMA BRANŻOWA SILNIKÓW 051, 060, ORAZ 3.40 (prototypowe

Post autor: Muciek » 2015-04-07, 12:10

Prawdę mówiąc to nic ciekawego tam nie jest napisane :mrgreen:

franq87
Posty: 1096
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: NORMA BRANŻOWA SILNIKÓW 051, 060, ORAZ 3.40 (prototypowe

Post autor: franq87 » 2015-04-07, 12:40

To twoja opinia, wiadomo że nie musisz tego czytać.(jeśli ktoś się nie interesuje sztuką, ta będzie go nudzić) Ludzie maja różne zainteresowania, zajęcia na pewno komuś się przyda. Głównym czynnikiem,który skłonił mnie do zamieszczenia tego linku był fakt pokazania jak kiedyś produkowało się części, a jak dziś. Przeczytaj sobie normę branżową kurka paliwa(kranika) zobacz jakie były badania wytrzymałościowe, co jaki czas były powtarzane i odpowiedz sobie, czy chińskie kraniki ogólnie dostępne na rynku mają prawo się tak samo nazywać.

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: NORMA BRANŻOWA SILNIKÓW 051, 060, ORAZ 3.40 (prototypowe

Post autor: Muciek » 2015-04-07, 13:05

Jak importer zamówił 10000 kraników po 50gr za sztukę to innego rezultatu być nie mogło, miało być tanio i podobnie wyglądać. Tak samo było z tłokami czy wałami korbowymi były zrobione z niewiadomo czego i byle jakimi wymiarami, aż ktoś wyłożył odpowiednią kasę na kopię gorzyca czy wału korbowego z korbą na igle i jest dobrze. Zakłady w Chinach wyprzedzają o lata świetlne te w PL za lat PRL tylko trzeba wyłożyć odpowiednie pieniądze na produkt.

Awatar użytkownika
Mateusz WSK
Posty: 1730
Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
GG: 514342
Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
Kontaktowanie:

Re: NORMA BRANŻOWA SILNIKÓW 051, 060, ORAZ 3.40 (prototypowe

Post autor: Mateusz WSK » 2015-04-07, 17:05

zubr9471 pisze:Ciekawa lektura i ciekawostka historyczna.
Chiński kranik mimo to działa tak samo, ale jest 10 razy tańszy.
To sie nazywa przerost formy nad treścią.
Chyba Ci się trafiła jakaś udana sztuka. Miałem kilka lat temu chiński kranik, wywaliłem ten szmelc po tygodniu od założenia.
Kupiłem wtedy nowy oryginalny, rozbieram go co sezon w celu przeczyszczenia i nic nie cieknie itp.

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: NORMA BRANŻOWA SILNIKÓW 051, 060, ORAZ 3.40 (prototypowe

Post autor: Alien » 2015-04-07, 23:01

Super linki, bardzo dużo konkretów technicznych - wymiary, tolerancje, metody pomiarowe. Czad!
Paradoksem jest, że tak psioczymy na chińczyków, a oni latają w kosmos, mają największe autostrady na świecie i najszybsze koleje, kupują mnóstwo firm na całym świecie.
Zgadzam się - Chińczycy są w stanie dostarczyć super jakość, tylko trzeba im odpowiednio zapłacić (i tak będzie taniej :mrgreen: )

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: NORMA BRANŻOWA SILNIKÓW 051, 060, ORAZ 3.40 (prototypowe

Post autor: Sebastian440 » 2015-04-08, 16:02

Muciek pisze:Prawdę mówiąc to nic ciekawego tam nie jest napisane :mrgreen:
Muciek nie wszędzie piszą o tuningu 2t :D
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
zombek301
Posty: 100
Rejestracja: 2015-09-19, 08:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 83
Lokalizacja: Kalwaria Zebrz.
Kontaktowanie:

Re: NORMA BRANŻOWA SILNIKÓW 051, 060, ORAZ 3.40 (prototypowe

Post autor: zombek301 » 2016-02-21, 19:28

odnośnie kranika "made in skośne oko" nakrętka wogóle nie trzyma osiowości. :roll:
Obrazek
kulturalny kierowca

Stachu.G
Posty: 81
Rejestracja: 2013-11-10, 13:56
GG: 0
Moje maszyny: Różne
Lokalizacja: Podkarpackie
Kontaktowanie:

Re: NORMA BRANŻOWA SILNIKÓW 051, 060, ORAZ 3.40 (prototypowe

Post autor: Stachu.G » 2016-02-21, 20:50

To jeszcze nic, lepiej nie odkręcaj bez potrzeby odstojnika jak już go użyjesz, a jak będziesz musiał to zaopatrz się w kolejny ;)

Awatar użytkownika
zombek301
Posty: 100
Rejestracja: 2015-09-19, 08:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 83
Lokalizacja: Kalwaria Zebrz.
Kontaktowanie:

Re: NORMA BRANŻOWA SILNIKÓW 051, 060, ORAZ 3.40 (prototypowe

Post autor: zombek301 » 2016-02-21, 22:15

Sprzedawca wiedząc o tym dorzucił drugi polski. :lol: panuje opinia ,że te chińskie się rozpuszczają.
kulturalny kierowca

Awatar użytkownika
zombek301
Posty: 100
Rejestracja: 2015-09-19, 08:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 83
Lokalizacja: Kalwaria Zebrz.
Kontaktowanie:

Re: NORMA BRANŻOWA SILNIKÓW 051, 060, ORAZ 3.40 (prototypowe

Post autor: zombek301 » 2016-04-10, 17:28

W końcu również kupiłem i założyłem oryginał. Wszystko pasuje i jestem zadowolony. Jak zauważyłem można też dostać za niecałe 30 zł. Polsko-Chińskiego klona z opisem jakoby pochodził z epoki PRLu ;-)
kulturalny kierowca

Awatar użytkownika
Walther77
Posty: 237
Rejestracja: 2014-09-24, 05:19
GG: 0
Moje maszyny: B3-83 jest
Yamaha XJ600S -96 jest XJ600 N-97 (była)
Lokalizacja: Inowrocław
Kontaktowanie:

Re: NORMA BRANŻOWA SILNIKÓW 051, 060, ORAZ 3.40 (prototypowe

Post autor: Walther77 » 2016-04-11, 00:20

zombek301 pisze:W końcu również kupiłem i założyłem oryginał. Wszystko pasuje i jestem zadowolony. Jak zauważyłem można też dostać za niecałe 30 zł. Polsko-Chińskiego klona z opisem jakoby pochodził z epoki PRLu ;-)
Czy to jest może ten klon polsko-chiński? Kosztował podobnie, sprzedawany jako nowy oryginalny. Ma krzywe te rurki miedziane. Coś mi się nie chce wierzyć w jego oryginalność...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

franq87
Posty: 1096
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: NORMA BRANŻOWA SILNIKÓW 051, 060, ORAZ 3.40 (prototypowe

Post autor: franq87 » 2016-04-11, 08:43

Tak to podróbka. Oryginał ma śruby na płaski śrubokręt ,siatkę nad odstojnikiem i oznaczenia położen R-O-Z . Kupiłeś na oldtimery?

Awatar użytkownika
Walther77
Posty: 237
Rejestracja: 2014-09-24, 05:19
GG: 0
Moje maszyny: B3-83 jest
Yamaha XJ600S -96 jest XJ600 N-97 (była)
Lokalizacja: Inowrocław
Kontaktowanie:

Re: NORMA BRANŻOWA SILNIKÓW 051, 060, ORAZ 3.40 (prototypowe

Post autor: Walther77 » 2016-04-11, 11:48

Kupiłem na oldimeryleny na alledrogo . zobaczymy ile wytrzyma. Może się okazać, że takich podróbek w innych częściach sprzedających się jako ZMD jest cała masa. Może na jakimś zlocie uda się porównać co kto ma i czy oryginalne bo trafić na ZMD nowe fabrycznie coraz trudniej.

franq87
Posty: 1096
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: NORMA BRANŻOWA SILNIKÓW 051, 060, ORAZ 3.40 (prototypowe

Post autor: franq87 » 2016-04-11, 12:09

Są na allegro oryginalne i jest ich sporo. Ten co kupiłeś to MCN taki sam jak inne chińskie tylko ktoś zakłada lepsze odstojniki na wzór oryginału a m.in. oldtimery tym handluja. Gdyby ktoś miał problem z rozpoznaniem ZMD można pytać poprzez pw.

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: NORMA BRANŻOWA SILNIKÓW 051, 060, ORAZ 3.40 (prototypowe

Post autor: Muciek » 2016-04-11, 12:12

Ten patent z aluminiowym odstojnikiem jest dość fajny, ktoś tu wrzucał link na forum.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości