Amortyzatory tylne stosowane w motocyklach WSK

Artykuły i poradniki dodawane przez użytkowników
Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Artykuł o Amortyzatorach Neona.

Post autor: wujcio » 2011-04-29, 23:41

najlepiej go zdjąć i zanieść do sklepu gdzie sprzedają oringi oni Ci dobiorą najczęściej mierzy się średnice wewnętrzną i grubość ścianki.
Wydaje mi się że jego średnica wewnętrzna jest taka jak tego zatoczenia na prowadnicy aluminiowej to takie większe po lewej od tłoczka z prawej strony

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4115
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Artykuł o Amortyzatorach Neona.

Post autor: AudioBas » 2011-04-29, 23:44

maykii pisze:Jeśli robisz standardowy przód to polecam mieszankę amortyzolu 60ml i hipolu 50ml. Bardzo ładnie tłumi przy takiej konfiguracjii. Przynajmnie tak u mnie jest ;)
Razem daje 110 ml.
To ile tam się leje 90 mm czy 110?
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
maykii
Posty: 792
Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
GG: 6056769
Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r.
Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
Kontaktowanie:

Re: Artykuł o Amortyzatorach Neona.

Post autor: maykii » 2011-05-04, 14:15

W oryginalnej instrukcji ma podane 90ml. Ja zalałem 110ml takiej mieszanki i jest git. Oczywiście mowa tu jest o przednich amorkach.

Możesz napisać czy kupiłeś te uszczelniacze do swoich amorków tylnych ?
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". ;-)

turos
Posty: 2
Rejestracja: 2011-09-19, 15:11
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06-B1
Lokalizacja: Otwock
Kontaktowanie:

Re: Artykuł o Amortyzatorach Neona.

Post autor: turos » 2011-09-19, 21:36

mateo88k pisze:AudioBas takie uszczelniacze dostaniesz tutaj:

http://www.skuterdebica.hg.pl/inc/display.php?id=1110

Ja takowe posiadam i są w porządku ;)
Jestem po regeneracji przednich lag i chciałem je zalać i złożyć i zastanawiam się nad uszczelkami, żeby mi olej nie uciekał :) Czy ten zestaw jest wystarczający do przednich lag do M06-B1? Jak naleje 90cm^3 Lux10 z Orlenu będzie dało się tym jeździć? Ktoś ma z tym jakieś doświadczenia, dopiero się uczę motóra :)

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Amortyzatory tylne stosowane w motocyklach WSK

Post autor: Savier » 2011-09-19, 21:41

Jeżeli jesteś nowy to ściągnj sobie jakies książki do wieśki, tam się wszystkiego dowiesz.
Do każdej lagi lejesz koło 200 ml, bo 90 to podobno za mało (nigdy sam tego nie robiłem). Uszczelniacze w lagach to simmeringi, dokładnego wymiaru nie pamiętam.
Tutaj też warto poszperać. viewforum.php?f=66
Pozdr.

Awatar użytkownika
maykii
Posty: 792
Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
GG: 6056769
Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r.
Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
Kontaktowanie:

Re: Amortyzatory tylne stosowane w motocyklach WSK

Post autor: maykii » 2011-09-19, 22:03

Savier pisze:Do każdej lagi lejesz koło 200 ml, bo 90 to podobno za mało (nigdy sam tego nie robiłem).

To jak zrobisz to SAM to daj znać jak się jeździ na zregenerowanych amortyzatorach z 200ml oleju w jednej ladze. w zwykłej zawieszce z przodu wystarczy max 130ml i zawieszenie jest mega sztywne. No chyba że ktoś ma rozklekotane tulejki w zaiweszniu to ani dobre sprężyny ani dużo oleju nie pomoże...
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". ;-)

Awatar użytkownika
iron_bird
Posty: 629
Rejestracja: 2011-09-29, 20:25
GG: 9680903
Moje maszyny: M06B3 83r
M21W2 Kobuz 76r
Lokalizacja: Zagórów - PSL
Kontaktowanie:

Re: Re: Amortyzatory tylne stosowane w motocyklach WSK

Post autor: iron_bird » 2012-09-07, 14:09

Dzisiaj walczylem troche z tylnym amorkiem, dekiel sie nie chcial odkrecic. Podgrzewalem, uderzalem przecinakiem i nic. Juz zakladalem tarcze na szlifierke zeby odzyskac srodek amorka, o ktory mi chodzilo az wpadlem na genialny pomysl - poklepalem mlotkiem po sciance gdzie jest gwint. W efekcie dekielek sie odkrecil praktycznie w rekach.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Re: Amortyzatory tylne stosowane w motocyklach WSK

Post autor: Savier » 2012-09-07, 14:56

To jak zrobisz to SAM to daj znać jak się jeździ na zregenerowanych amortyzatorach z 200ml oleju w jednej ladze. w zwykłej zawieszce z przodu wystarczy max 130ml i zawieszenie jest mega sztywne. No chyba że ktoś ma rozklekotane tulejki w zaiweszniu to ani dobre sprężyny ani dużo oleju nie pomoże...
A właśnie, sprawdziłem to i zawieszenie chodzi zauważlnie lepiej. Pozdro.

Awatar użytkownika
pawel15
Posty: 1247
Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
GG: 2782862
Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
Lokalizacja: Dąbie
Kontaktowanie:

Re: Amortyzatory tylne stosowane w motocyklach WSK

Post autor: pawel15 » 2012-09-10, 11:11

Mam pytanie- aby wykonać "regenerację" amortyzatora tylnego należy wymienić uszczelkę(na rys oznaczona jako-A)? Czy gdzieś są jeszcze jeszcze jakieś uszczelki, które należało by wymienić? Bo ja ich nie znalazłem... Czy olej wlewa się do części B czy C? I kwestia oleju- piszecie w tym temacie, że najlepszy był by olej Hipol- czy chodzi o taki sam olej, jak lejemy, do silnika naszych WSK, czy może to być olej używany do układów wspomagania w samochodach Hipol ATF? I najważniejsze- jaka ilość, bo różnie się pisze- 90ml czy więcej(ile)? Nie chciał bym aby tył był taki bardzo twardy.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości