Typowe usterki motocykli, czyli cytaty z książek

Artykuły i poradniki dodawane przez użytkowników
Awatar użytkownika
@ndi.pl
Posty: 121
Rejestracja: 2008-08-25, 15:58
Moje maszyny: Nieobecny

Typowe usterki motocykli, czyli cytaty z książek

Post autor: @ndi.pl » 2011-06-03, 12:39

Jako że mi się trochę nudzi chcę coś dobrego zrobić i przy okazji dla tych co nie mają książki to przepisuję... (do Moderatora/ów - wklejcie to gdzieś gdzie będziecie uważać za odpowiednie i ewentualnie zmieńcie kolor, bo zielony to chyba wasz ;p)

Układ kierowniczy wiotki:
- nie dokręcone nakrętki śrub mocujących nogi nieruchome w półce dolnej,
- nie dokręcona nakrętka osi koła przedniego,
- brak dużej ilości szprych lub poluzowane szprychy,
- obniżone ciśnienie w ogumieniu,
- nadmierne zużycie łożysk w kole przednim.

Stuki w układzie kierowniczym:
- nadmierny luz w łożysku sterowym,
- wybity otwór na sworzeń w półce górnej.

Niezbyt płynny ruch układu kierowniczego:
- wgniecione bieżnie łożysk,
- pęknięte kulki łożyska.

Zawieszenie przednie nadmiernie sztywne:
- zgięte nogi nieruchome widelca teleskopowego,
- zwiększenie wymiaru tulejki dolnej (średnicy zewn.),
- nadmierna ilość oleju w amortyzatorach lub olej o większej lepkości niż Lux 10,
- brak smarowania osłonki gumowej na górnej części nogi ruchomej (motocykl M21W2S).

Stuki w zawieszeniu przednim:
- nadmierne luzy na skutek zużycia tulejek ślizgowych,
- pęknięta sprężyna,
- brak oleju na skutek wycieku przez połączenie noga ruchoma-element tłumiący lub przez pierścień typu Simmera.

Zawieszenie tylne zbyt sztywne:
- zgięte tłoczysko amortyzatora,
- ciasne spasowanie tulejek poliamidowych ze stalowymi przy naprawie łożyska wahacza.

Stuki w zawieszeniu tylnym:
- brak oleju w amortyzatorze,
- pęknięta sprężyna,
- zniszczone tulejki gumowe w uchwytach,
- uszkodzone elementy tłoczyska amortyzatora.

Zawieszenie tyle zbyt wiotkie:
- duże luzy w łożyskowaniu wahacza,
- duże luzy w łożyskach koła tylnego,
- nie dokręcona dostatecznie nakrętka osi koła tylnego,
- zbyt niskie ciśnienie w ogumieniu koła tylnego.

Zmniejszona skuteczność hamowania:
- zanieczyszczenie okładzin szczęk hamulcowych pyłem, smarem lub zamoczone,
- nadmierne zużyte okładziny szczęk hamulcowych,
- zużyty lub porysowany bęben hamulcowy,
- nadmiernie nagrzane szczęki i bębny hamulcowe.

Blokowanie hamulców:
- niewłaściwa regulacja hamulców,
- zapieczony rozpieracz szczęk w pokrywie,
- zniekształcona pokrywa,
- pęknięta sprężyna powrotna szczęk,
- pęknięte druty linki hamulca przedniego.

Motocykl ściąga w czasie jazdy:
- wadliwe ustawienie koła tylnego,
- niskie ciśnienie w ogumieniu koła tylnego,
- zbyt cienka podkładka między płetwą wahacza i nakrętką tulei koła łańcuchowego (M21W2, M21W2S)
- skrzywiona lub pęknięta rama lub wahacz,

"Trzepotanie" układu kierowniczego:
- wadliwie założone ogumienie na koła przednie,
- skrzywiona obręcz koła przedniego,
- niskie ciśnienie w ogumieniu koła przedniego,
- nadmierne zużycie łożysk w kole przednim.

Drgania kierownicy i podnóżków:
- poluzowane śruby mocujące silnik do ramy.

Tekst pochodzi z książki H. Załęski "Jeżdżę motocyklem WSK" WKiT
to tak na próbę czy się podoba co ewentualnie zmienić, jak się spodoba to przepisze o silniku i instalacji elektrycznej
Początkujący motórzysta .... ;D

Awatar użytkownika
@ndi.pl
Posty: 121
Rejestracja: 2008-08-25, 15:58
Moje maszyny: Nieobecny

Re: TYPOWE USTERKI W PODWOZIU

Post autor: @ndi.pl » 2011-06-03, 13:04

Typowe usterki w instalacji elektrycznej

Brak świateł drogowych może być spowodowany:
- przepaleniem żarówki,
- wadliwym lub luźnym osadzeniem żarówki,
- wadliwym podłączeniem (lub odłączone przewody) przewodów do stacyjki,
- odłączonym przewodem w przełączniku świateł,
- uszkodzoną cewką w prądnicy zasilającą światłą drogowe.

Brak świateł pozycyjnych, światła stop może być spowodowany:
- uszkodzoną lub niewłaściwe osadzoną żarówką,
- przerwanym lub odłączonym przewodem,
- uszkodzeniem bezpiecznika (8A),
- wyładowaniem się akumulatora.

Brak sygnału dźwiękowego (klaksonu) może być spowodowany:
- rozregulowaniem sygnału dźwiękowego lub jego uszkodzeniem,
- przerwaniem obwodu zasilającego,
- uszkodzeniem bezpiecznika (8A),
- rozładowaniem akumulatora.

Rozładowanie akumulatora może być spowodowane:
- uszkodzeniem bezpiecznika przy prostowniku (w motocyklach M06B1 i M06B3),
- przerwaniem obwodu układu ładowania akumulatora,
- uszkodzeniem akumulatora jak np.: brak elektrolitu, zwarcie wewnątrz akumulatora
Początkujący motórzysta .... ;D

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: TYPOWE USTERKI W PODWOZIU

Post autor: Savier » 2011-06-03, 14:21

Szacunek za pracę stary, ale myślę, że bez większej potrzeby. Istnieją programy typu OCR do czytania i przepisywania tekstu ze np. zdjęć lub pdf-u. Zobaczę w swoich książkach gdzie będą najlepsze tego typu schematy. Pozdr. Na razie wstrzymaj sie z przepisywaniem.

Pomysł dobry oczywiście!

Awatar użytkownika
@ndi.pl
Posty: 121
Rejestracja: 2008-08-25, 15:58
Moje maszyny: Nieobecny

Re: TYPOWE USTERKI W PODWOZIU

Post autor: @ndi.pl » 2011-06-03, 14:29

Spoko chociaż ktoś coś docenia ale i tak się nudzę dziś więc mogę przepisać i będzie szybciej :D
Bym już napisał ale coś komp mi się wyłączył i nie chciał włączyć..
Początkujący motórzysta .... ;D

Awatar użytkownika
@ndi.pl
Posty: 121
Rejestracja: 2008-08-25, 15:58
Moje maszyny: Nieobecny

Re: TYPOWE USTERKI W PODWOZIU

Post autor: @ndi.pl » 2011-06-03, 15:04

Typowe usterki silnika (właściwie można takie zrobić 3 nagłówki i też je jakos wyróżnić wielkoscia i potem podtematy też kolorem jak poprzednie czy cos)

Typowe usterki silnika

Silnik nie daje się uruchomić (paliwo nie dochodzi do cylindra):
- niedrożny kranik zbiornika paliwa,
- niedrożny przewód paliwa,
- iglica zaworka zablokowana w swoim gnieździe,
- zanieczyszczony filtr siatkowy w gaźniku,
- zatkana dysza główna .

Silnik nie daje się uruchomić (zbyt duży dopływ paliwa do cylindra, świeca mokra)
- nadmierne długie zatapianie pływaka,
- przechylenie motocykla na prawą stronę,
- nadmiernie wkręcona śruba regulacji wolnych obrotów,
- obrócona komora pływakowa w lewą stronę (gaźnik GM26U3),
- obrócony gaźnik na prawą stronę na króćcu silnia (silnik S01-Z3A Lux),
- nieszczelny pływak w komorze pływakowej,
- nieszczelny zaworek paliwa komory pływakowej.

Trudny rozruch silnika zimnego (do cylindra dopływa zbyt uboga mieszanka):
- silnik zasysa dodatkowe powietrze (fałszywe) na skutek nieszczelnego połączenia gaźnika z cylindrem,
- komora pływakowa przekręcona w prawo (gaźnik GM26U3 w silniku W2B),
- gaźnik przekręcony w lewo na króćcu (gaźnik G20M2A w silniku S01-Z3A Lux),
- za dużo wykręcona śruba regulacji wolnych obrotów.

Silnik nie daje się uruchomić na skutek braku iskry:
- uszkodzony bezpiecznik (motocykle M21W2, M21W2S),
- brak przerwy na świecy zapłonowej lub przerwa za duża,
- uszkodzona świeca (przebicie na masę),
- uszkodzony opornik w końcówce kątowej świecy,
- brak przerwy na przerywaczu, zanieczyszczone lub nadpalone styki na przerywaczu,
- uszkodzona cewka zapłonowa,
- przebicie na masę z osłony blaszanej końcówki kątowej świecy w przypadku obfitego zamoczenia,
- ścięty klin koła magnesowego lub obrócony prawy czop wału korbowego (silnik S01-Z3A Lux),
- wadliwe ustawienie zapłonu.

Silnik pracuje jak czterosuw:
- mocno zanieczyszczony filtr powietrza,
- zamknięta przepustnica powietrza w gaźniku GM26U3 (silnik W2B),
- zbyt wysoki poziom paliwa w komorze pływakowej,
- zbyt wysoko podniesiona iglica w przepustnicy,
- zbyt mocno wkręcona śruba wolnych obrotów (wówczas silnik pracuje wadliwie na wolnych obrotach),
- zbyt duża dysza główna (wówczas silnik pracuje wadliwie przy pełnym otwarciu przepustnicy),
- gaźnik przekręcony na prawą stronę (G20M2A w silniku S01-Z3A Lux),
- komora pływakowa przekręcona w lewo (w gaźniku GM26U3).

Silnik przy pełnym obciążeniu traci moc, przyhamowuje, strzela w gaźnik:
- niski poziom paliwa w komorze pływakowej,
- iglica przepustnicy nadmiernie opuszczona,
- przekręcony gaźnik w lewo (G20M2A),
- przekręcona komora pływakowa w prawo (GM26U3),
- nieszczelność między gaźnikiem i cylindrem,
- zbyt niska wartość cieplna świecy np.: 175 zamiast 240 w silniku W2B.

Silnik strzela do rury wydechowej:
- woda w paliwie,
- niewłaściwy stan połączeń w obwodzie pierwotnym układu zapłonowego,
- uszkodzony kondensator,
- mostkowanie świecy,
- nadpalenie styków przerywacza,
- uszkodzona sprężyna przerywacza,
- samoczynne wyłączanie układu zapłonowego w stacyjce,
- znaczne powiększenie otworu łożyska przerywacza.

Silnik przerywa:
- woda w paliwie (spr. w odstojniku kranika),
- mocne zanieczyszczenie filtru paliwa w odstojniku lub gaźniku,
- znaczne zanieczyszczenie przerywacza,
- przebicie świecy zapłonowej,
- niewłaściwa przerwa między elektrodami świecy lub między stykami przerywacza,
- zatkany otworek w korku zbiornika paliwa :D,
- złe styki bezpiecznika w obudowie (w motocyklach M21W2 i M21W2S),
- uszkodzona cewka zapłonowa lub kondensator.

Silnik nie uzyskuje wysokich obrotów:

- zbyt duża odległośćstyków przerywacza,
- nadmierna ilość nagaru w komorze spalania,
- zanieczyszczony nagarem kanał wydechowy oraz tłumik wydechu.

C.D.N po obiedzie :D
Początkujący motórzysta .... ;D

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: TYPOWE USTERKI W PODWOZIU

Post autor: Savier » 2011-06-03, 15:16

Że Ci się chciało tyle przepisywać... :D Przystopuj, szkoda Twojego czasu. Nie musisz ponadto obrabiać tekstu i tak się to zmieni ;-).

Awatar użytkownika
@ndi.pl
Posty: 121
Rejestracja: 2008-08-25, 15:58
Moje maszyny: Nieobecny

Re: TYPOWE USTERKI W PODWOZIU

Post autor: @ndi.pl » 2011-06-03, 15:51

No to C.D.

Silnik stuka lub dzwoni:

- nadmierny luz między tłokiem a cylindrem (gdy stuki ustępują po nagrzaniu silnika),
- nadmierny luz w główce korbowodu (gdy metaliczne stuki zwiększają się wraz z obrotami),
- nadmierne luzy we łbie korbowodu ( gdy stuki wystepują przy przyspieszaniu lub spadku obrotów),
- zużyte lub uszkodzone pierścienie tłokowe,
- poluzowana lub oberwana blacha przeciwciężaru wału korbowego (w silniku S01-Z3A Lux),
- nadmierne zużyte łożyska czopów wału korbowego,
- zużyty łańcuch sprzęgłowy,
- paliwo o zbyt niskiej liczbie oktanowej,
- zbyt wczesny zapłon,
- poluzowane nity koła magnesowego ( S01-Z3A Lux),
- nadmierny luz między przepustnicą a korpusem gaźnika.

Silnik przegrzewa się i przestaje pracować:
- zbyt uboga mieszanka,
- zanieczyszczenia kanału wydechowego lub tłumika,
- świeca o zbyt niskiej wartości cieplnej ,
- zbyt późny zapłon,
- paliwo o zbyt niskiej liczbie oktanowej,
- zbyt mało lub brak oleju w mieszance,
- zanieczyszczone użebrowanie cylindra i głowicy,
- przeciążony silnik (zablokowane hamulce).

Silnik samoczynnie zwiększa prędkość obrotową na biegu luzem, nie osiąga pełnej mocy:
- zasysanie "fałszywego" powietrza przy zamkniętej przepustnicy,
- duża ilość nagaru w komorze spalania,
- nadmierne zużycie gładzi cylindra i pierścieni tłokowych.

Sprzęgło ślizga się:
- zbyt mały luz na dźwigni sprzęgła przy kierownicy,
- koniec linki opiera o prawą pokrywę silnika W2B (od spodu),
- wadliwa regulacja śrubą w mechanizmie ślimakowym (S01-Z3A Lux),
- zużyte korki tarcz ciernych,
- pęknięta linka zaczepia o pancerz.

Sprzęgło "ciągnie" - nie wyłącza się:
- zbyt duży luz na dźwigni wyłączania sprzęgła (wadliwa regulacja),
- sklejone tarcze sprzęgła,
- koniec dźwigni wyłączania sprzęgła w silniku W2B opiera się o podstawę mechanizmu,
- nadmierne zużycie powierzchni bocznych wycięć kosza sprzęgła i powierzchni bocznych wielowypustu zabieraka.

Zgrzyty podczas przełączania biegów:
- sprzęgło nie wyłącza się,
- zużyty lub uszkodzony mechanizm zmiany biegów.

Brak wszystkich biegów:
- zerwany łańcuszek sprzęgłowy,
- ścięty lub brak klina kółka zębatego na wale (S01-Z3A Lux),
- pęknięty wałek główny,
- ścięte połączenie zębatki na kole zdawczym.

Dźwignia rozrusznika nie wraca do pierwotnego położenia:
- pęknięta sprężyna rozrusznika,
- zaczep sprężyny wysunął się ze swego gniazda,
- pęknięty wałek rozrusznika,
- wałek zmieniacza biegów zatarty wewnątrz wałka rozrusznika.
Początkujący motórzysta .... ;D

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: TYPOWE USTERKI W PODWOZIU

Post autor: Savier » 2011-06-13, 14:52

Hmm, muszę pomyśleć nad podzieleniem tego na części i wpakowanie do odpowiednich działów. Co Wy na to? Mógłbym zrobić temat, następnie go przykleić i byłoby git.

Z tym, że poszperam jeszcze, żeby znaleźć obszerniejszą wersję. Andi, podjąłbyś się ew. przepisywania?

Awatar użytkownika
@ndi.pl
Posty: 121
Rejestracja: 2008-08-25, 15:58
Moje maszyny: Nieobecny

Re: TYPOWE USTERKI W PODWOZIU

Post autor: @ndi.pl » 2011-06-13, 16:08

No właśnie też tak myślałem żeby podzielić go i w każdy dział co należy.
No oczywiście że mogę podjąć się przepisania czy ewentualnie dopisania jakiś tam pierdół, byle nie cała książka.
Początkujący motórzysta .... ;D

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: TYPOWE USTERKI W PODWOZIU

Post autor: Savier » 2011-06-13, 16:25

OK, to teraz mam parę skanów. Teraz trzeba pomyśleć, w których jest więcej zawarte i które są łatwiejsze do przepisywania. Co sądzisz Andi?
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
@ndi.pl
Posty: 121
Rejestracja: 2008-08-25, 15:58
Moje maszyny: Nieobecny

Re: TYPOWE USTERKI W PODWOZIU

Post autor: @ndi.pl » 2011-06-13, 17:07

Mogę zacząć przepisywać ale najwcześniej jutro bo mnie dziś w US wymęczyli przy opłacaniu umowy K/S samochodu.
Muszę tylko pomyśleć dokładniej jak np (1. skan) rozwiązać taką tabelkę ale myślę że chyba od podpunktów to się zrobi. I tylko nie wiem (tam w tabeli) czy np. pisać że jak np łożysko tam padnie to trzeba dać do naprawy czy wystarczy że jest np możliwość że to wina łożyska
Początkujący motórzysta .... ;D

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: TYPOWE USTERKI W PODWOZIU

Post autor: Savier » 2011-06-13, 19:15

Dobra, no to dumamy.

Myślałem właśnie, żeby zrobić to w podpunktach, chyba tak jak Ty chciałeś? Przykład:

Silnik

- silnik nie daje się uruchomić
* paliwo nie dopływa do gaźnika

No dobra, ale jak ze sposobem usunięcia usterki? Może coś jak w instrukcji?

Knife

Re: TYPOWE USTERKI W PODWOZIU

Post autor: Knife » 2011-06-13, 19:20

Ja również mogę przepisywać :)

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: TYPOWE USTERKI W PODWOZIU

Post autor: Savier » 2011-06-13, 19:23

Savier pisze: No dobra, ale jak ze sposobem usunięcia usterki? Może coś jak w instrukcji?
Tfu, znaczy przyczyną niedomagania.

Knife, bardzo się cieszę, więc są już dwie osoby. Teraz tylko jak to rozmieścić? Ja proponowałbym tak jak to jest w instrukcji, czyli z lewej niedomaganie a z prawej skutek.

Awatar użytkownika
@ndi.pl
Posty: 121
Rejestracja: 2008-08-25, 15:58
Moje maszyny: Nieobecny

Re: TYPOWE USTERKI W PODWOZIU

Post autor: @ndi.pl » 2011-06-13, 19:33

no tak o to w podpunktach mi chodziło a co do niedomagań to na razie można napisać tak jak mowisz i najwyzej potem zedytować i dostosować
Knife jak chcesz przepisywać to przepisz od 4 do końca a ja przepisze pierwsze 3 załączniki ?????
Początkujący motórzysta .... ;D

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: TYPOWE USTERKI W PODWOZIU

Post autor: Savier » 2011-06-13, 19:40

Na razie wstrzymajcie się z pracami, gdyż sprawa wymaga chłodnego namysłu ;-).

Zajmuje skany instrukcji do przepisywania! :mrgreen:

Awatar użytkownika
@ndi.pl
Posty: 121
Rejestracja: 2008-08-25, 15:58
Moje maszyny: Nieobecny

Re: TYPOWE USTERKI W PODWOZIU

Post autor: @ndi.pl » 2011-06-13, 19:55

OK no to poczekam do środy i w środę zaczynam pisanie to wtedy się podzielę z pisaniem
Początkujący motórzysta .... ;D

Knife

Re: TYPOWE USTERKI W PODWOZIU

Post autor: Knife » 2011-06-14, 10:43

Szefie, to daj znać co i jak mam przepisać :)

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: TYPOWE USTERKI W PODWOZIU

Post autor: Savier » 2011-06-14, 15:07

No dobra, najpierw ustalmy jak to ma w ogóle wyglądać.

Na początek - czym dysponujemy? Kolega Andi przepisał niedomagania z książki H. Załęskiego "Jeżdżę motocyklem WSK". Niech no spojrzę jak to tam wygląda. OK, w książce jest podane bez sposobu usunięcia usterki; są tylko powody tych usterek. W "Naprawiam motocykl WSK" jest podobnie. Jedynie w instrukcji, której zapodałem skany jest wersja dla ułomnych, tzn. jest tam podany sposób usunięcia usterki (np. za dużo oleju w mieszance => lać mniej oleju do mieszanki :mrgreen: )

Więc moja propozycja jest taka, żeby przepisać z instrukcji tylko przyczyny niedomagań dając sobie siana ze sposobami ich usunięcia. Ostatnie trzy skany wezmę na siebie, przepuszczę tylko przez program OCR i po problemie.

A teraz w jaki sposób to przepisywać? Najlepsze wyjście wg mnie to punkty i podpunkty, czyli coś takiego jak Andi zaproponował.
OK, weźmy sobie pierwszy skan.

Główny tytuł całego tematu to "Niedomagania silnika". Myślę, że będzie można nazwać tak topic, który przyklei się w odpowiednim dziale. Dobra, teraz pierwszy punkt: Silnik

1. Silnik. //To jest ta kolumna z lewej. Każdy następny punkt to następna kolumna. Potem jest chyba sprzęgło i coś tam.

* silnik nie daje się uruchomić //Druga kolumna. Teraz mamy pierwsze niedomaganie, więc jedziemy.

- paliwo nie dopływa do gaźnika //Dobra, teraz jakby tutaj upchnąć prawą kolumnę?

=> przyczyny:

- brak paliwa w zbiorniku,
- kranik paliwa niedrożny lub zamknięty,
- niedrożny przewód paliwa,
- iglica zaworka zablokowana w swoim gnieździe,
- zatkany zaworek odpowietrzający w korku wlewowym.
// Dałem strzałkę i kolor, żeby nie było wątpliwości co jest co. Będzie OK?

A tak to wygląda bez komentarzy:

1. Silnik.

* silnik nie daje się uruchomić

- paliwo nie dopływa do gaźnika

=> przyczyny:

- brak paliwa w zbiorniku,
- kranik paliwa niedrożny lub zamknięty,
- niedrożny przewód paliwa,
- iglica zaworka zablokowana w swoim gnieździe,
- zatkany zaworek odpowietrzający w korku wlewowym.


* paliwo dopływa do gaźnika

- Paliwo nie dochodzi do cylindra. Po kliku próbach uruchomienia świeca jest sucha

=> przyczyny:

...

Łapiecie ocb? Co byście w tym zmienili?

Awatar użytkownika
@ndi.pl
Posty: 121
Rejestracja: 2008-08-25, 15:58
Moje maszyny: Nieobecny

Re: Typowe usterki motocykli, czyli cytaty z książek

Post autor: @ndi.pl » 2011-06-14, 18:41

No ok to jutro zacznę pisać 3 pierwsze, zmienić można np. kolory, czy ominąć słowo przyczyny i od razu od myślników pisać, ale to już tylko drobna kosmetyka będzie
Początkujący motórzysta .... ;D

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości