WSK M06B3 "Lelek" 1976

Wzorowo odremontowane motocykle, mogące posłużyć jako wzór przy renowacji.
Regulamin forum
Zakaz tworzenia nowych wątków.
Odpowiedz
Awatar użytkownika
Adrian.
Posty: 247
Rejestracja: 2012-04-26, 14:42
GG: 11487935
Moje maszyny: Jawa 350
WSK 2xM06B3
Lokalizacja: Okolice Szczytna
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: Adrian. » 2012-05-12, 17:27

:o

Awatar użytkownika
maykii
Posty: 792
Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
GG: 6056769
Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r.
Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: maykii » 2012-05-12, 22:09

Czy aby tulejki wachacza nie powinne być wciśnięte odwrotnie ? Tzn. kołnierzem od zewnątrz ? :>
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". ;-)

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: Savier » 2012-05-12, 22:20

Załęski podaje, że kołnierz ma być do wewnątrz. :->

Awatar użytkownika
Łukasz S.
Posty: 892
Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
GG: 0
Moje maszyny: wełeski
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: Łukasz S. » 2012-05-12, 22:26

Potwierdzam. U mnie kołnierze też były od wewnątrz.
Spis WSeK dwuramowych 1955-1971.

---------->OCYNK<----------

M06-64

Nagłośnienie

BAFOMET

Awatar użytkownika
maykii
Posty: 792
Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
GG: 6056769
Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r.
Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: maykii » 2012-05-12, 22:44

Kurczę moze i się pomyliłem :P Kurczę dawno nie skłądałem jakiejś wueski... Ajj trzeba cosna warsztat wrzucić :cool:
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". ;-)

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1774
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: Szczepan » 2012-05-13, 22:27

To też jest replika :)
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Awatar użytkownika
chomik
Posty: 343
Rejestracja: 2011-12-13, 18:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 '82r.
Romet 750
Lokalizacja: Solniki Wielkie
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: chomik » 2012-05-14, 21:10

Łukasz S. pisze:U mnie kołnierze też były od wewnątrz.
A u mnie były od zewnątrz :-/ Muszę przestudiować literaturę fachową, żeby przy składaniu nie zrobić babola :P

Awatar użytkownika
maykii
Posty: 792
Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
GG: 6056769
Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r.
Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: maykii » 2012-05-14, 21:41

Właśnie też mi się coś kojaży, że u mnie było od zewnętrznej strony... Powiedziałbym, że dałbym sobie ręke uciąć...
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". ;-)

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: Savier » 2012-05-14, 21:46

A to ma jakieś większe znaczenie?

Awatar użytkownika
chomik
Posty: 343
Rejestracja: 2011-12-13, 18:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 '82r.
Romet 750
Lokalizacja: Solniki Wielkie
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: chomik » 2012-05-14, 21:59

A nie ma? Przecież tam są jeszcze kołnierze i potem wymiary wychodzą inne :|
Nie wiem, będę musiał popaczeć uważnie, jak to poskładać poprawnie ;)

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1774
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: Szczepan » 2012-05-15, 12:42

@ Żubr ależ oczywiście że nie :) , ale z tego co pamiętam robiliśmy tą stopke " na oko " Jest to zwykła stopka pod dolny tłumik, którą podgrzaliśmy palnikiem, całkowicie wyprostowaliśmy i na podstawie zdjęcia i po ponownym podgrzaniu wygięliśmy na dla nas odpowiedni kształt . 20 cm do pierwszego zagięcia , 14 cm drugie zagięcie i 14 ostatni odcinek.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1774
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: Szczepan » 2012-05-16, 15:02

Jeździłem już na takiej nic się nie wygięło.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: Savier » 2012-05-27, 00:51

Cześć,

na początek ludzkie foto chromów:
1.JPG
Podejrzewam, że nie chce Wam się oglądać 30 fotek każdego szczegółu tych fantów. Oszczędzę Wam tego :mrgreen: .

dawno nic nie pisałem, ale działo się sporo. Postaram się opisać jak doszliśmy rodzinką z karterami do takiego stanu:
2.JPG
Także tego... Profesjonalnie to robione nie było, mówię od razu. Frez dał dupy, trochę odskoczył, trochę skręcił i idealnie prosto nie jest. Wszystko robiliśmy we własnym zakresie: kostka przycięta (tak jakby sfazowana), wyfrezowana na wiertarce stołowe (ile nerwów!), przecięta na pół, potem kartery pod to przycięte (piłka, wiertła, młotek, cudowania bez liku) a całość wyszła "smakowicie" - wszystko dzięki tacie :-) .

Przymiarki:
3.JPG
Połówka kostki:
4.JPG
Tak to leży na membranie:
5.JPG
"Zapomniane" ocynki:
6.JPG
Wracając to tematu zaworu, "locha":
7.JPG
Przymiarka z kostką... hmmm, kąt dosyć duży - króciec będzie mocno wygięty.
8.JPG
9.JPG
10.JPG
11.JPG
12.JPG
Tyle przed spawaniem. Wszystko zostało jako tako spasowane, podklejone super glue, połówki kostki i karterów złożone na żyletki (żeby były w miarę w jednej linii) i reszta została powierzona znajomemu. "Rzuciłem" też tulejki stalowe od wahacza do przetoczenia pod wymiar bodajże 24,8mm, bo rozwiertaka zdobyć się nie udało. Skombinowałem te stalowe starego typu, z wgłębieniami pod oringi - będzie bardziej fajniej :->.
12.2.JPG
12.1.JPG
Odchodząc na chwilę od tematów silnikowych, wzięliśmy się gdzieś w między czasie za przygotowanie blach do malowania. Na początek matowienie lakieru w miejscach do szpachlowania, potem samo szpachlowanie, matowienie, szpachlowanie, mato... (do skutku), na koniec matowienie papierem 400. Krótko się pisze, roboty od uja i ciut, ciut. Przy okazji nauczyłem się paru nowych rzeczy pod okiem taty. Łezka była w stanie niemalże tragicznym teraz jest gładka jak pupcia niemowlaka, podobnie inne blachy. Zresztą, zobaczcie sami ;-).
13.JPG
14.JPG
15.JPG
Po czyszczeniu rozpuszczalnikiem pod szpachel.
16.JPG
17.JPG
No, to nakładamy...
18.JPG
19.JPG
I jeszcze trochę na inne elementy...
20.JPG
21.JPG
22.JPG
Papier "80" i wstępne przycieranie. Gdzie jeszcze potrzeba?
23.JPG
24.JPG
25.JPG
26.JPG

Potem dłuuuuugi (oj, palce czują) proces matowienia papierem 400 całości. Błotniki od wewnątrz, od zewnątrz, wsporniki, bak, obok korka, obok mocowań... Jak ja przez to dobrze poznałem motor :D. Wszystkie części obracałem tyle razy podczas wszelkich przygotowań do odnowy, że z zamkniętymi oczyma powiedziałbym co to jest po dotknięciu. Miło się gada, ale wiecie jak ciężko jest wejść między mocowanie błotnika a jego płaszcz?
27.JPG
Przy okazji, amorki oczyszczone ze starej farby. Jak się okazało, nie miały na sobie podkładu juz oryginalnie. :|
28.JPG
Blachy skończone, czyli przejechane dokładnie papierem 400 i wymyte.
29.JPG
Gotowe? No to malujemy podkładem. Niesprzyjające warunki na pracę (słaby pistolet, podkład pokłócił się trochę ze szpachlą, brak jakiejkolwiek kabiny itp.), ale jakoś dal... to znaczy, tata dał radę ;-) Także mamy wszystek zapodkładowane, teraz ma się "sezonować", a potem jeszcze raz (o zgrozo!) trzeba będzie to zmatowić papierem 500. Już czuję ten ból. No, ale jak Gerwazy będzie sprzyjał to za tydzień może będzie kolor...
30.JPG
31.JPG
Pytanie: jaki dać kolor? Wiśnia+złote napisy or yellow bahama+czerwony napisy? Skłaniałbym się ku pierwszej opcji, ale każdy głos cenny :).

Tata w jednym miejscu dał plamę. Kupił ultra drogie łożyska do kół i zabieraka za 54 zł, jakieś PPL. Osiwiało mi parenaście włosów jak to usłyszałem... Do tego doszły żaróweczki i cewki, regle do CDI. Muszę podpytać ile za to, tak samo jak za szpachle, podkłady itd.
32.JPG
33.JPG
34.JPG
Wracamy do silnika: tak wygląda spawanie za 35zł - cena chyba dobra? Oglądałem niemalże pod lupą i nie ma lipy, konkretna robota. Ładnie zalane, nie ma prawa nic przepuszczać.
35.JPG
36.JPG
37.JPG
38.JPG
39.JPG
40.JPG
41.JPG
42.JPG
43.JPG
44.JPG
45.JPG
46.JPG
47.JPG
No i jeszcze skromne tulejeczki wahacza - powiedzmy, że za piwo zrobione.
48.JPG
To teraz tak: malowanie, podkowa, może podstawka CDI, ogólnie - do tokarza będę musiał się wybrać.

No, to tyle. Kosztorys uzupełnię później, będę musiał z rodzinką poustalać parę faktów :>.

Komentarze, uwagi, krytyka we wszelakiej postaci mile widziana!

Pozdro!
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
bartek582
Posty: 278
Rejestracja: 2012-01-29, 22:35
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 m21w2
Lokalizacja: Barczewo
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: bartek582 » 2012-05-27, 08:13

Savier, ostro idziesz do przodu z pracami przy moto tylko pogratulować.
Co do koloru to oba zestawienia są dobre,pomaluj to po swojemu, którego koloru byś nie wybrał będzie dobrze.

Awatar użytkownika
jarek
Posty: 305
Rejestracja: 2007-01-07, 20:05
GG: 7482920
Moje maszyny: WSK M06-64
Lokalizacja: Oława/Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: jarek » 2012-05-27, 08:30

Pokaż mistrzu swoją frezarkę, i frezy bo sam się zastanawiam czy nie kupić wiertarki stołowej i ja przerobić na frezareczkę :->

Awatar użytkownika
Brat
Posty: 874
Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: Brat » 2012-05-27, 09:19

A te tulejeczki wahacza, jaka mają spełnić funkcję ? gdzie one zostaną "wciśnięte" ?

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: Alien » 2012-05-27, 09:43

Podkowę będziesz musiał mocno zmniejszyć także zysk wątpliwy.
Jaki cyl do tego?

Awatar użytkownika
Adrian.
Posty: 247
Rejestracja: 2012-04-26, 14:42
GG: 11487935
Moje maszyny: Jawa 350
WSK 2xM06B3
Lokalizacja: Okolice Szczytna
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: Adrian. » 2012-05-27, 10:19

Tulejki => środkowy szeroki frez - smar , wąski prawy i lewy - oringi? Yellow bahama oczywiście , ale czemu czerwone napisy ? :> Daj czarne bedzie pro. Chyba że chcesz mieć wyjątkowego leleka z kolorem wisienki,Twoja decyzja :P

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: Savier » 2012-05-27, 11:56

Dzięki Bartek. Mam nadzieję, że mama wytrzyma do końca remontu, bo kilka razy miałem już ultimatum: albo sprzątam cały dom, albo wywalamy wszystkie części z mojego pokoju. A tam pół lelka jest. :-D

Jarek, zwykła wiertarka stołowa z jakiegoś 1976 roku. Łódzka bodajże. Ale nie polecam takiej rzeźby, bo jest masa pierdol*** a wyniki marne. Lepiej dać na flaszke i mieć zrobione porządnie i bez lipy.

Brat, na wahaczu (fotki wcześniej) masz sztywno tulejki poliamidowe. Obracają się one (razem z wahaczem) na tulejkach stalowych , które są skręcone i nieruchome w ramie. Walisz tam jeszcze towotu i wsio. Takie łożysko niby, w książce Załęskiego musiałbyś zajrzeć, jest ładny schemacik.

Alien, no to co, lepiej bez podkowy? Lepszy rydz niż nic. Zastanawiam sie czy zacząć pierścień poniżej membrany czy po całości, a na dolocie wygładzić ją w łezkę. Cylinder tak jak na pierwszym poście, 125/4, ale będzie tandeta bo bez tulejowania itd. Trzeba będzie kombinować z zasłonięciem ssącego.

Sayan, masz rację co do tulejek. Czerwone napisy z żółtym występowały w pierwszych ptakach (Gil, Dudek itd.), a mój do pierwszych w końcu należy (oryginalnie miał yellow bahama).

Awatar użytkownika
Brat
Posty: 874
Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Lelek" 1976

Post autor: Brat » 2012-05-27, 12:11

Ah no tak, te tulejki, tam - to jasne :) te podtoczenia mnie zmyliły. Dobrze Ci idzie, żółwik !

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości