WSK 125 1979

Wzorowo odremontowane motocykle, mogące posłużyć jako wzór przy renowacji.
Regulamin forum
Zakaz tworzenia nowych wątków.
Odpowiedz
Awatar użytkownika
Tomekk
Posty: 367
Rejestracja: 2011-12-19, 16:19
GG: 8565479
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 1979
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 1979

Post autor: Tomekk » 2012-09-18, 08:08

Hmm to jest dobra pytanie, kiedy planuję zakończyć remont :medit: Osobiście chciałbym tego dokonać jak najszybciej jednakże jak teraz robię listę rzeczy które zostały do kupienia oraz prace które muszę zrobić to myślę że nie nastąpi to zbyt szybko. Jak zwykle zostaje kwestia pieniędzy . . . Moim pragnieniem jest by w maju wiesia była gotowa do jazdy czyli także zarejestrowana ale do tego czasu musiałbym zakupić resztę niezbędnych części których koszt wyceniłem na jakieś 500-600zł (najwięcej kosztują opony i tłumik z kolankiem, ponad połowę całej kwoty) :/ Do tego dochodzi jeszcze szpachlowanie i malowanie błotników i zbiornika oraz chromowanie niektórych elementów. Więc sumując wszystko do siebie wychodzi że jestem jeszcze w czarnej :dupa: z remontem . . . Ale postaram się na maj - czerwiec skończyć moto :) Jeżeli chodzi o zabierak w piekarniku to nigdy nie słyszałeś o ciasteczkach z zabieraka? A tak serio to rozgrzewałem go by łożyska ładnie weszły :)

Awatar użytkownika
Tomekk
Posty: 367
Rejestracja: 2011-12-19, 16:19
GG: 8565479
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 1979
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 1979

Post autor: Tomekk » 2012-09-24, 11:54

Witam ponownie wszystkich, pora zacząć od wiadomości, jak to zwykle bywa mam dwie wiadomości i oczywiście jak to w życiu bywa jest jedna dobra a druga zła. Zacznijmy od dobrej bo krócej się ją opisuje, tak więc właśnie odebrałem prawo jazdy kat. A,B :)

To by było na tyle dobrych wiadomości, czas na złą :sciana:
Jak byłem w WK to od razu chciałem rozpocząć cosik z rejestracją mojej wiesi i na początku zostałem skierowany do miłej Pani w okularach, która zaczęła od tego że nie znają przyczyny wyrejestrowania motocykla i nie wie jak w tym wypadku postąpić, ale zaczęła szukać i wydzwaniać do Gorzowa żeby się dowiedzieć, a więc powodem wyrejestrowania była kasacja pojazdu. Jednak nadal próbowała coś się dowiedzieć, poszła do kierowniczki po czym obwieściła że nie ma dla mnie dobrych wiadomości bo pojazd został wyrejestrowany i tablice są w WK w Gorzowie i pomimo tego że został wyrejestrowany w 1995roku to nie mogą go ponownie zarejestrować ponieważ(tutaj pokazała i przeczytała mi obecny kodeks gdzie pojazd może zostać ponownie zarejestrowany w przypadku pojazdu zabytkowego/unikatowego etc.). A oni interpretują prawo tak że mimo że nowy kodeks wszedł w życie w 1997roku a mojego pojazdu nie powinien obowiązywać to gdybym się cofnął w czasie to właściciel pojazdu mógłby go ponownie zarejestrować ale PRZED 1997, czyli po wyrejestrowaniu w 1995 miał jeszcze 2 lata na ponowną rejestrację. Powiedziała oczywiście że mogę spróbować na zabytek przez wojewódzkiego konserwatora zabytków i przez Warszawę ale jest z tym latania, na odchodne powiedziałem że będzie trzeba walczyć na co się uśmiechnęła i odpowiedziała że skoro uważam że jest tego wart to mogę spróbować. I co mam teraz począć? Myślę nad udaniem się do Gorzowa znalezieniem prawowitego właściciela i udaniem się z nim do WK w Gorzowie może wtedy coś wskóram co wy na to?

P.S: Usłyszałem dzisiaj w WK najlepszy dowcip ze wszystkich.
Ja: Dzień dobry chciałbym ponownie zarejestrować motocykl WSK... bla bla bla.
WK: A ubezpieczenie było płacone?
Ja się k*rwa pytam jak można płacić ubezpieczenie za wyrejestrowany motocykl!!??

bastolino
Posty: 64
Rejestracja: 2012-06-11, 12:40
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ 1983r.
Lokalizacja: Chojnice
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 1979

Post autor: bastolino » 2012-09-24, 13:48

Witam...

Rejestrujesz na unikat (nie zabytek). Potrzebna jest opinia rzeczoznawcy samochodowego, że pojazd jest starszy niż 25lat i od 15lat nie produkowany oraz, że jest unikatowy (np. w jakiś sposób dokumentuje polską myśl techniczną). Opinia taka to około 200zł. Z tym dokumentem idziesz do WK i rejestrujesz na normalne białe tablice.

Pozdrawiam...

Awatar użytkownika
Tomekk
Posty: 367
Rejestracja: 2011-12-19, 16:19
GG: 8565479
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 1979
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 1979

Post autor: Tomekk » 2012-09-24, 14:35

Czy możesz mi powiedzieć jakie są różnice między normalną rejestracją a unikatem? Nigdy nad tym nie siedziałem by myślałem że zabytek i unikat to jeden h*j.
P.S: Właśnie czytam to viewtopic.php?f=93&t=11892

Awatar użytkownika
Tomekk
Posty: 367
Rejestracja: 2011-12-19, 16:19
GG: 8565479
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 1979
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 1979

Post autor: Tomekk » 2012-09-25, 13:50

Byłem dzisiaj w "Muzeum Techniki i Komunikacji Zajezdnia Sztuki w Szczecinie". Na początku słowem krótkiego wstępu muszę powiedzieć że same słowo "Muzeum" kojarzy mi się ze starymi dziadkami, dinozaurami, jakimiś kawałkami płótna i odrobiną farby które ktoś kiedyś uznał za wielce interesujące a pozostała banda imbecyli wyniosła to coś do miana dzieła itp. . . . No to na tyle tego wstępu bo nie lubię za dużo pisać, przejdźmy do praktyki :) A więc znajomi wpadli do mnie na chatę i mówią że idziemy na studia coś się dowiedzieć a potem muzeum, od razu na drugie słowo odpowiedziałem NIE, po czym dodali jakie to muzeum i że dzisiaj tzn. we wtorki wstęp jest darmowy, a że w legendach PRLu Patryk Mikiciuk odwiedził to muzeum to stwierdziłem "Czemu nie, w końcu prototyp najnowszego Junaka Iskra . . ." I tak po wejściu do muzeum moim oczom ukazało się dużo ciekawych i znanych pojazdów tj. przeróżne modele oraz prototypy począwszy od Sokoła 125 skończywszy na Sokole 1000, Mikrusy, Smyki, Żaki, Rysie, Romety, Beskid, oczywiście kilka Junaków oraz wspomniany wcześniej prototyp Junaka Iskra, SHL, nie zabrakło także WFM Osa oraz naszych ukochanych WUESEK :) Oczywiście były także maluch amfibia, maluch gąsienicowy, autobusy, tramwaje itp. itd. Spędziliśmy tam około 2h jednak będąc szczerym aby wszystko dokładnie przeczytać i obejrzeć potrzeba by co najmniej drugie tyle :) Wrzucam dwie fotki, które zrobiłem WFM Osa oraz WSK LELEK (Savier idź im ją odnów :D ) :) Jako ciekawostkę podam iż wszystkie WSKi są podwieszone tak jak ten LELEK, pojawił się mikrus marki BMW oraz jedynym motocyklem na jaki możnabyło usiąść była MZ TS150 widać że DDR nie jest tak chroniony jak PRL ;D
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Jarek31
Posty: 79
Rejestracja: 2011-08-01, 15:18
GG: 8098934
Moje maszyny: Honda Hornet
Romet Chart 210
Minsk 125
WSK B3
WSK Z2
Żak
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 1979

Post autor: Jarek31 » 2012-09-25, 14:43

Kurde nic tylko prosić o wiecej fotek ;D

Awatar użytkownika
chomik
Posty: 343
Rejestracja: 2011-12-13, 18:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 '82r.
Romet 750
Lokalizacja: Solniki Wielkie
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 1979

Post autor: chomik » 2012-09-25, 22:19

Widzę, coś jak "Topacz" :)
Tylko, że tam generalnie można było usiąść na Sokole 1000 i jakimś niemcu oficjalnie (;D) a nieoficjalnie siadalem na czym chcialem ;-) Bo był tylko jeden chłopak, który musiał wszystko ogarniać i nie był w stanie dopilnować wszystkiego.
Spędziłem tam też coś koło 2h. ale nie przeczytałem żadnej informacji, a jedynie zdążyłem porobić zdjęcia, w dodatku takie ogólne tylko... Żeby to wszystko tak porządnie zwiedzić i obejrzeć, to bym musiał tam cały dzień spędzić. Samych Wuesek mają zdaje się jakieś 20 sztuk :D

Soryy za OT.

Awatar użytkownika
Tomekk
Posty: 367
Rejestracja: 2011-12-19, 16:19
GG: 8565479
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 1979
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 1979

Post autor: Tomekk » 2012-09-27, 19:59

Tak, dzisiaj wreszcie się zmobilizowałem i wyczyściłem parę części ze smarów i syfu teraz tylko czekają albo na autosol albo na staliwo :) A na koniec informacja dla demoludu, a mianowicie na weekend będę pewnie we Wrocławiu na Oldtimerbazar, kto będzie też i o której? :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2012-12-29, 11:11 przez Tomekk, łącznie zmieniany 1 raz.

BrryM
Posty: 36
Rejestracja: 2012-06-25, 17:38
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 175 79r.
Lokalizacja: Szastarka
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 1979

Post autor: BrryM » 2012-09-27, 20:12

Amelinium, tego nie pomaluje :lol:
Kurnia, jak ty rozebrałeś ten ślimak. Ostatnio się z nim bawiłem i nie mogłem tego rozebrać :-/ nawaliłem tylko towotnico smaru na full że aż wszystkimi otworami wyszedł :-)
To już tak z ciekawości, jak to rozebrałeś?
A tak po za tym to widzę że dobra robota ; ;-)

Awatar użytkownika
Tomekk
Posty: 367
Rejestracja: 2011-12-19, 16:19
GG: 8565479
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 1979
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 1979

Post autor: Tomekk » 2012-09-27, 20:52

Rozebrałem ślimak . . . niechcący ;D Po prostu zacząłem kręcić w lewo i lekko ciągnąłem za ten czarny środek i niechcący wyszło.

Awatar użytkownika
chomik
Posty: 343
Rejestracja: 2011-12-13, 18:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 '82r.
Romet 750
Lokalizacja: Solniki Wielkie
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 1979

Post autor: chomik » 2012-09-27, 23:29

I tak jeszcze nie rozebrałeś go do końca ;-)
Ten wałeczek, który tam został też można wyciągnąć :D

U mnie te części są mocno zużyte i chyba będę musiał je wymienić :->

Downolander
Posty: 101
Rejestracja: 2012-02-09, 09:11
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Romet Ogar 205
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 1979

Post autor: Downolander » 2012-11-07, 12:49

Działasz coś ?

Awatar użytkownika
Tomekk
Posty: 367
Rejestracja: 2011-12-19, 16:19
GG: 8565479
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 1979
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 1979

Post autor: Tomekk » 2012-11-07, 14:09

Aktualnie oczekuję na ofertę od NelMoto z częściami do wieśki, dzisiaj może dostanę. I oczekuję na zamówioną chemię oraz części do wieśki, wczoraj przyszedł fosol 5L :)

EDIT: Dzisiaj przyszło kilka części do WSKi więc pora na małe uaktualnienie :) Fosol, o którym mówiłem, staliwo do polerki, autosol do chromów oraz tylna lampa z mocowaniem nie popękana w bdb stanie, tylko umyć :) Możliwe że niedługo ruszymy z remontem :-)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Dymacz

Re: WSK 125 1979

Post autor: Dymacz » 2012-11-08, 18:56

Poznaję te 3 staliwa od Endi321 z allegro :D
Dają radę, a u Ciebie?

Awatar użytkownika
Tomekk
Posty: 367
Rejestracja: 2011-12-19, 16:19
GG: 8565479
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 1979
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 1979

Post autor: Tomekk » 2012-11-08, 19:03

To że od Endiego to zgadłeś ale jak widzisz dopiero co je rozpakowałem i jeszcze nie używałem, za to jestem pewien że dobrze sobie poradzą dlatego że, ponieważ, gdyż gaźnik czyściłem kawałkiem staliwa jakie znalazłem w piwnicy i efekt był powalający :) Tutaj masz na trzeciej stronie mojego wątku fotkę gaźnika przed i po czyszczeniu :shock: Wreszcie będę miał co robić jak nie będę miał co robić :P

EDIT:
Od wczoraj uczę się polerować alu klamki do wieśki, poleruję za pomocą staliwa zakupionego z allegro i powiem że przyjemna praca, tylko w ch*j i ciut ciut czasochłonna najlepiej by było zabierać po jednej części na studia i tam sobie polerować z nudów :D Jedną klamkę doprowadziłem do stanu który mi odpowiada, oto efekt. Nad efektami pokazanymi na drugim zdjęciu siedziałem do godziny 4 rano :roll:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Tomekk
Posty: 367
Rejestracja: 2011-12-19, 16:19
GG: 8565479
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 1979
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 1979

Post autor: Tomekk » 2012-11-24, 00:38

Dzisiaj wypolerowałem kilka następnych dupereli, został tylko napęd prędkościomierza. Kranik to istna męczarnia przy polerowaniu -.-
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Tomekk
Posty: 367
Rejestracja: 2011-12-19, 16:19
GG: 8565479
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 1979
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 1979

Post autor: Tomekk » 2012-12-01, 20:16

Czas na pewien update, dzisiaj się zmobilizowałem i zrobiłem kilka rzeczy, a mianowicie wypolerowałem chrom na kierownicy, który co prawda nie jest pierwszej młodości ale na razie zostanie po polerce nie jest już przynajmniej żółty :) Oraz zmontowałem kawałek motocykla.
DSC_0003.jpg
DSC_0005.jpg
DSC_0011.jpg
Komentarze mile widziane :)

A koła czekają pod kocykiem :D


EDIT: Wstawiam zdjęcie w świetle dziennym jednak i tak niewielka różnica.
DSC_0024.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2012-12-29, 02:20 przez Tomekk, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Łukasz S.
Posty: 892
Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
GG: 0
Moje maszyny: wełeski
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 1979

Post autor: Łukasz S. » 2012-12-01, 22:00

Zapodałbyś lepszym zdjęciem, bo to jakieś niewyraźne :D Ale ogólnie wszystko zmierza w dobrym kierunku ;-)
Spis WSeK dwuramowych 1955-1971.

---------->OCYNK<----------

M06-64

Nagłośnienie

BAFOMET

Awatar użytkownika
peter125-175
Posty: 1336
Rejestracja: 2012-08-05, 21:59
Moje maszyny: 50 sztuk
Lokalizacja: Biłgoraj
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 1979

Post autor: peter125-175 » 2012-12-01, 23:34

Fajnie wygląda,życzę powodzenia w pracach nad wiesią żeby była gotowa na sezon :D.

Awatar użytkownika
Tomekk
Posty: 367
Rejestracja: 2011-12-19, 16:19
GG: 8565479
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 1979
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 1979

Post autor: Tomekk » 2012-12-02, 00:07

Dałbym lepsze, jakoś nowy telefon mam z niby lepszym aparatem ale i tak ciulowe zdjęcia robi:/ Muszę go ogarnąć może rano w dziennym świetle lepsze zdjęcie zrobię :)

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości