Strona 11 z 14

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

: 2011-04-03, 13:53
autor: Brat
Na tym koszu to jakoś o połowę mniej nitów, dlaczego ?

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

: 2011-04-03, 14:46
autor: maykii
Nitów jest 6 czyli tyle co w oryginale ;) Za pewne stare otwory były jajowate lub nie pasowały pod nowe nity więc nawiercił nowe, równe otwory ;)

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

: 2011-04-03, 17:29
autor: wujcio
Dokładnie tak blacha kosza jak i zębatka miały obrobione nity bo komuś je urwało i jeździł do końca ;]
sam kosz i zębatka są w super stanie przynitowałem pomiędzy starymi dziurkami i trzyma świetnie :)

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

: 2011-04-05, 13:50
autor: wujcio
Mały update
W niedziele mój stary akumulator kwasowy niestety całkowicie się rozwalił nie wiadomo czemu (miał już 2.5 roku)
Byłem zmuszony do zakupu nowego aq więc kupiłem NITRO 6Ah 12V akumulator ten jest bezobsługowy i idealnie pasuje na podstawkę w motorze.
P1050512.JPG
P1050513.JPG
mini-P1050514.JPG
mini-P1050516.JPG
mini-P1050517.JPG
mini-P1050518.JPG
mini-P1050519.JPG
W sezonie już przelatałem około 70-80 km

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

: 2011-04-05, 13:52
autor: adimen2007
Czym uszczelniłeś kolanko przy cylindrze?
Co w czasach dzisiejszych jest najlepsze na uszczelnię układu wydechowego?

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

: 2011-04-05, 13:58
autor: wujcio
przeglądnij uważnie poprzednie fotki widać na nich jak zakleiłem kolanko folią do uszczelniania tłumików i to wszystko zakleiłem silikonem szarym.
Co do zacisku to w dzisiejszych czasach trzeba kupić oring fluorowy (lub inny) odporny na wysoką temperaturę (do 200 stopni) i to jest taka zasada jak oryginalnie tylko oryginalnie był to jakaś azbestowa mieszanka gumy sznurka i nie wiadomo czego ;p )

za ten org uszczelniacz dałem bagatela 35 zł ;] więc zdzierstwo...

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

: 2011-04-05, 15:30
autor: maykii
Ja za orginalny uszczelniacz zapłaciłem 20zł :) Ale jakby nie było cena duża za taki cudo.

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

: 2011-04-05, 16:44
autor: wujcio
Właśnie sprawdziłem dokładnie i za ten uszczelniacz zapłaciłem 30 zł już z wysyłką pobraniową (tak sobie gość życzył ;p) czyli 20 zł uszczelka i 10 zł wysyłka ;)

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

: 2011-04-05, 16:55
autor: maykii
Brałeś od gościa z allegro, a dokładniej z miejscowości Tłuszcz ? Gość był na bajzlu Warszawskim i kupiłem tam pare gratów do M21W2. ;)

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

: 2011-04-05, 20:34
autor: wujcio
możliwe że tak

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

: 2011-04-05, 22:12
autor: AudioBas
Hmmmm, a nie uważacie, że to zatarcie tłoka miało wpływ poprzez olej Mobil 1 Racing 2T ??

Może faktycznie miał za słabe smarowanie?

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

: 2011-04-05, 22:44
autor: wujcio
to nie było żadne zatarcie tylko kolor od spalin które przez nieszczelność pierścieni wędrowały w dół tłoka ;)
Zatarcie wygląda całkiem inaczej :P

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

: 2011-05-16, 16:09
autor: wujcio
Mały update:
Przebieg 2500 km
- zmieniłem głowicę (ta poprzednia jest jakaś niezbyt dobra i ciągle się rozszczelniała mimo wielu prób uszczelnienia)
- wymiana oleju w amortyzatorach tylnych na 20W40 w ilości około 90 ml
- wymiana oleju w przednich amortyzatorach (kos) mieszanka 150 ml hipol i 250 ml amortyzol -> wlałem na jedną lagę 200 ml
- zakupiłem nową chromowaną ramkę lampy niestety wkład wesem ma bardzo płytkie szkło i niezbyt to pasuje do zwykłej ramki od WSK bo szkło jest dosyć głęboko jedyne wyjście to odkleić odbłyśnik od szkła lampy i założyć szkło od wsk tylko rodzi się pytanie czy nic się nie zniszczy.
- nowy chrom na dźwigni hamulca
- udało mi się w końcu zanitować tabliczkę znamionową
- wymieniłem gumy zabieraka na nowe
- przykleiłem naklejki forumowe od Brata
- zamontowałem nowy moduł zapłonowy GL-100
- wymieniłem filtr powietrza od malucha na nowy
- założyłem również filtr paliwa uniwersalny mały
- wyregulowałem poziom paliwa w gaźniku bo był za wysoki.

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

: 2011-05-16, 16:29
autor: yahoo
wujcio pisze: - wymiana oleju w amortyzatorach tylnych na 20W40 w ilości około 0,9 l
Strasznie dużo ;)

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

: 2011-05-16, 16:33
autor: wujcio
sorki ;d miało być 0,09 l :D

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

: 2011-05-16, 17:17
autor: AudioBas
Gdzie chromowałeś?
Na podkładzie z miedzi???

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

: 2011-05-16, 17:44
autor: wujcio
chromowałem tylko dźwignię hamulca u takiego gościa z Krakowa, który oferował się na forum junaka jego nick to SENEB link do jego tematu na sfm-junak.pl są tam podane dane kontaktowe.
Mailowo wystarczy wysłać mu zdjęcie części lub zapytać o wycenę.

Ceny ma dosyć wysokie ale myślę że warto było zainwestować bo jakość naprawdę świetna.
Koszt dźwigni to 40 zł za sam chrom.
Ramkę kupiłem już z takim chromem na allegro (jak się okazało od słynnego robertosa z jego któregoś z nowych kont ;) i na szczęście wszystko poszło bezproblemowo)
Oczywiście chrom na podkładzie miedzi i niklu :)

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

: 2011-05-18, 18:37
autor: wujcio
Mały update na dziś:
Zakupiłem:
- nowy łańcuch DID bezoringowy rozmiar 428 długość 126 ogniw (trzeba skrócić) 43 zł (promocyjna cena z 80 zł)
- filtr paliwa 7 zł
Mam nadzieję że łańcuch wytrzyma długi czas ;)

Edit:
Wszystkie części zamontowane.
Co ciekawe stary łańcuch praktycznie nic mi się nie wyciągnął po ucięciu DID'a na długość 120 ogniw jestem w połowie regulacji.
Odkryłem kolejną awarie a mianowicie standard odkręciła się nakrętka od zębatki zdawczej - była dokręcona na hama (zębatka była nowa ciasno siedziała) dodatkowo zaklepana podkładka zabezpieczająca
Teraz dokręciłem to na kleju zobaczymy czy się popuści...
Ogólnie pozytywnie :)

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

: 2011-06-20, 23:36
autor: hartman
No widać ,że dbasz o maszynę.Na tym przytartym tłoku dalej śmigasz bez wymiany ? Te pierścienie prima to jakaś obecna produkcja? O co chodzi z tym chromem na nich?
Ile za ten łańcuch dida? Coś skracać musiałeś czy pasi ?

Patrzyłem jeszcze za jakąś fotką kapcia 3.5 z tylnej perspektywy ,ale coś nie widzę.

Re: Wujcio i jego WSK "Kobuz" 175 M21W2 1980r

: 2011-06-20, 23:43
autor: irek
Co do pierścieni chromowanych (czarnych też) z tego co ja wiem to są identyczne jak w PRLu. Robi je dziś ta sama firma i chyba nawet z tych samych materiałów co dawniej. Tak przynajmniej twierdziło moje źródło informacji.
A o co chodzi z chromem?? O to, że materiał ma zawartość chromu a przez to pierścień jest twardszy (wolniej się zużywa) i tarcie jest mniejsze. Ja osobiście obydwa pierścienie mam chromowane.

Ja jeździłem długo na tłoku po zatarciu w którym pierścień został zaciśnięty w rowku. Wydarłem go na chama, rowek pilnikiem gładzikiem poprawiłem i jeździło jak gdyby nic. Ale potem szlif zrobiłem.