WSK 125 1979

Wzorowo odremontowane motocykle, mogące posłużyć jako wzór przy renowacji.
Regulamin forum
Zakaz tworzenia nowych wątków.
Odpowiedz
Awatar użytkownika
lipton96
Posty: 58
Rejestracja: 2012-04-22, 21:20
GG: 12425940
Moje maszyny: Romet Polo
Romet Komar
Wsk 125
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 1979

Post autor: lipton96 » 2012-12-02, 02:32

Widzę że prace gnają do przodu, powodzenia w pracach ;-)

Awatar użytkownika
Tomekk
Posty: 367
Rejestracja: 2011-12-19, 16:19
GG: 8565479
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 1979
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 1979

Post autor: Tomekk » 2012-12-04, 22:51

Co dzisiaj zrobiłem przy WSK? No to można by powiedzieć że zmontowałem przód :) Cały czas do przodu! Trochę czasu mi to zajęło ale uszczelki dorobiłem, i teraz tylko zalać olejem zostało i można testować. Czekam nadal na części od NelMoto a chciałbym w weekend zacząć składać koła i amorki tylne.
Aktualnie wiesia wygląda tak:
DSC_0005.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 1979

Post autor: Savier » 2012-12-04, 23:04

Dla mnie super Tomek :ok: !Ale olej to mogłeś zalać wcześniej, wyjąć sprężynę, wlać, wkręcić resztę - łatwiej tak powiem z doświadczenia.

Obrazek

Awatar użytkownika
Tomekk
Posty: 367
Rejestracja: 2011-12-19, 16:19
GG: 8565479
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 1979
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 1979

Post autor: Tomekk » 2012-12-11, 19:07

Jakieś dzwonki słychać z dala,
to Mikołaj zapie.dala
minę jakoś ma dziś srogą,
renifery już nie mogą.
Dopie.dala aż się kurzy,
dziś zapie.dol ma dość duży,
mimo wielkiej dziś roboty
z równowagą ma kłopoty.
Rozerwany ma swój worek
i rozpięty ma rozporek,
spodnie całe wymiętolił,
chyba z sanek się spie.dolił.
Alkoholu czuć aromat,
najebany jak automat.
Wysiadł z sanek, głośno beknął
i wielkiego orła jeb.ął.
Wyskoczyły mu dwa jaja,
jak tu wierzyć w Mikołaja?!

Tak na miły grudniowy wieczór, dzisiaj nieco zboczymy z tematu jednak nadal blisko mechaniki :) Tak wygląda auto i odśnieżanie mojej Cari po nocy gdy trzeba jechać na studia.
DSC_0008.jpg
DSC_0009.jpg
DSC_0010.jpg
Przez napadało około 25cm tego białego g*wna a facet w pługu zasypał wjazd/wyjazd z parkingu odśnieżając ulice! Ale i tak się przebiłem bez niczyjej pomocy :D

To tak by było słowem wstępu, więc coś chyba wypada napisać o wiesi ... hmm... Już wiem! W niedzielę zamówiłem szpachlę, szpachelki oraz zmywasz silikonowy, teraz jak przyjdzie to pobawię się w szpachlowanie tylnego błotnika oraz baku, następnie wyrównam to ładnie i gdy będzie cieplej (maj/czerwiec) postaram się zakupić pistolet oraz farby i będziemy malować. Ciekaw jestem jak to wyjdzie bo to mój pierwszy raz ale coby nie mówić zawsze musi być ten pierwszy raz :)
Muszę jeszcze wymyślić co zrobić z tylnymi amorkami bo mam 4sztuki jednak każda coś cieknie :/ Nie wiem czy na razie je zamontować i szukać kolejnych, czy kupić te z allegro współczesne? Poradźcie coś.
Mimo wszystko zostaje jeszcze sporo wydatków które muszę poczynić ażeby na czerwiec być gotowym do przeglądu i pierwszej rejestracji. Jak mi polecił Savier część chromów wyglądających jeszcze w miarę dobrze zostawię w oryginale, czyli lagi, przednia ośka oraz kierownica, resztę będę szykował i na końcu oddam do chromu. Cały czas walka, na każdym kroku trzeba podejmować decyzje co zrobić, co najpierw jest najważniejsze, mam nadzieję że znajdę jakąś robotę na weekendy by trochę dorobić i skończyć już robić zakupy części. Wtedy zostanie zakup pokrowca na siedzenie, oddanie do tapicera by dorobił gąbkę i obszył oraz oddanie kół do centrowania.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 1979

Post autor: Savier » 2012-12-11, 20:32

Jak Ci zależy, żeby to było sprawne i oryginalne (nie wygodne) to musisz szukać niewyruchanych elementów amorka. Ja nigdy tego nie rozbierałem. W B3 działa spoko, w lelku do dupy. Jakby mnie kto pytał to ogarnąłbym tak, żeby się "świeciało". Rower zawsze pozostanie rowerem, do jazdy ciężka sprawa :D.

Zastanów się dobrze nad kierownicą, to na nią zawsze będziesz patrzył :).

Pokrowiec zawsze możesz ogarnąć samemu, gąbkę ma tapicer-11 - trudna jest tylko sprawa materiału, z którego jest wykonana. Szukaj może oryginalnej-wypierdzianej gąbki.

Koła można wycentrować samemu, trzeba tylko się nauczyć i poświęcic dużo czasu... przynajmniej tak na wsi mówią. ;-)

qbic84
Posty: 10
Rejestracja: 2012-12-07, 20:44
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Łowicz
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 1979

Post autor: qbic84 » 2012-12-12, 15:22

Witam, ale Ci zazdroszczę że masz już tak dużo zrobione. Ja niedawno zarejestrowałem się na forum i narazie czytam i czytam.............., ale musiałem pochwalić Cię za kawał dobrej roboty. Ja dopiero będę zaczynał rozbierać na części pierwsze moją wske mam nadzieję że wytrwam do końca i uda mi się ją odrestaurować. Pozdrawiam i powodzenia w dokończeniu renowacji.

cześć witamy na najlepszym forum o WSKach na świecie zapraszamy do powitalni napisz coś o sobie

Awatar użytkownika
Tomekk
Posty: 367
Rejestracja: 2011-12-19, 16:19
GG: 8565479
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 1979
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 1979

Post autor: Tomekk » 2012-12-17, 19:37

Dzisiaj przyszło kilka części od NelMoto, właśnie się zastanawiam co by je zamontować ale w rzeczywistości potrzeba mi jeszcze kilku innych rzeczy, więc poczekam :) Już coraz bliżej końca niż początku jestem co mnie niezwykle cieszy, mam nadzieję że nie czekają na mnie już żadne utrudnienia.
DSC_0017.jpg
Brak prądu i oświetlenia przy składaniu WSKi? Teraz to żaden problem z nowym solidnym i wodoodpornym halogenem. Zapewnia 30min oświetlenia po 4 miesiącach od ostatniego ładowania... :D Żarówka H3 6V 25W zapewnia solidne oświetlenie i zasięg.
DSC_0017.jpg
Właśnie skończyłem nitowanie zębatki do zabieraka, powiem parę porad dla tych, którzy jeszcze tego nie robili:
1) Najlepiej dysponować imadłem lub kowadełkiem, ewentualnie czymś co się nie ugnie pod naporem płaszczonego nita :)
2) Nity wg. mnie dla bezpieczeństwa lepiej rozklepywać po przekątnych, tak samo jak dokręca się koła w aucie. Jak ktoś nie wie co oznacza "po przekątnej" to już odsyłam do wujka google albo do szkoły.
3) Nitów nie rozklepujemy jeden za drugim do samego końca, lepiej zostawić sobie te 1-2mm luzu (a nóż widelec okaże się że ostatni nit nie będzie chciał wejść bo się lekko zębatka obróciła) dlatego też rozklepujemy na maxa dopiero gdy wszystkie nity będą siedziały na swoich miejscach.
4) No i myślę, że warto zwrócić uwagę na fakt iż najlepiej się rozklepuje wbrew pozorom małym młoteczkiem niż wielkim 10kg młotem :)
5) Takim oto małym młoteczkiem swobodnie możemy stukać po krawędziach nitów co by się rozpłaszczały ładnie (nie męcząc rąk), próbowałem najzwyklej na świecie walić młotem z całej siły ile wlezie jednakże jedyny efekt jaki uzyskałem to skrzywienie nita a nie jego rozpłaszczenie. Dużego młotka możemy użyć na samym końcu by rozpłaszczone nity dobić nieco mocniej :)

Na zdjęciach widać że główki nitów nie przylegają idealnie do zębatki, jednakże nie jest to wina rozklepywania a tylko i wyłącznie budowa nitów które się nie zmieściły całe po prostu. W niczym to nie przeszkadza a jak będzie przeszkadzało to za pomocą punktaka się rozklepie i tą stronę :)
DSC_0018.jpg
DSC_0019.jpg
I kto by pomyślał, że na temat głupiego nitowania zębatki można napisać tyle tekstu :D
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Tomekk
Posty: 367
Rejestracja: 2011-12-19, 16:19
GG: 8565479
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 1979
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 1979

Post autor: Tomekk » 2012-12-20, 03:02

Siema z rana! Może ktoś będzie w stanie opowiedzieć mi co nie co na temat tegoż oto znaleziska? Jakieś parametry, dane techniczne? Może instrukcje? Ojciec zakupił go long time ago nowego i do tej pory nie używanego a tylko schowanego w walizce w piwnicy.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 1979

Post autor: Savier » 2012-12-20, 23:03

Tylko nie zakładaj jakiegoś drogiego łańcucha do tych zębatek, bo i tak tylna jest używana - szybko"sprowadzisz" łańcuch do tego samego stopnia zużycia.

Awatar użytkownika
Łukasz S.
Posty: 892
Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
GG: 0
Moje maszyny: wełeski
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 1979

Post autor: Łukasz S. » 2012-12-21, 09:32

Mogłeś się szarpnąć na nową zębatkę :evil:
Spis WSeK dwuramowych 1955-1971.

---------->OCYNK<----------

M06-64

Nagłośnienie

BAFOMET

Awatar użytkownika
Tomekk
Posty: 367
Rejestracja: 2011-12-19, 16:19
GG: 8565479
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 1979
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 1979

Post autor: Tomekk » 2012-12-21, 12:14

Pewnie i mogłem, ale jak to w życiu bywa nie pomyślałem nad tym, w końcu kiedyś trzeba popełnić jakiś błąd ;) Będę na niej jeździł do puki się nie rozsypie a potem nowy zespół napędowy po prostu :) Lepiej popełnić taki drobny błąd niż coś gorszego :P

Awatar użytkownika
Tomekk
Posty: 367
Rejestracja: 2011-12-19, 16:19
GG: 8565479
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 1979
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 1979

Post autor: Tomekk » 2013-01-07, 22:12

Jako iż kilka osób się mnie już pytało to wstawiam dane lakierni proszkowej w której to malowałem i piaskowałem wieśkę :)

Lakiernia proszkowa "PERFECT"
Ul. Dębogórska 34, Szczecin
Pon-Pt 7-17
tel. 693 723 340
e-mail: skrzypczak-marcin@wp.pl

Możecie powiedzieć że z polecenia bo pewnie usłyszycie że już robili takie :D

Istnieje możliwość bym w razie czego pomógł w malowaniu wysyłkowym, tzn. odebrać paczkę, zawieźć do malowania, odebrać i wysłać z powrotem :) A co się tyczy prac nad wiesią to tylni błotnik i bak zostały poszpachlowane i jutro będę może szlifował ostatecznie a potem będą czekały na podkład i akryl :)

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4115
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 1979

Post autor: AudioBas » 2013-01-25, 01:18

Jak postępy!?
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Tomekk
Posty: 367
Rejestracja: 2011-12-19, 16:19
GG: 8565479
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 1979
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 1979

Post autor: Tomekk » 2013-01-25, 01:22

Postępy są wprost proporcjonalne do ilości posiadanego $$$, a że zimą nie ma roboty to mam prawie 100% zastój :/ ALE zawsze coś jednak działam, koła wycentrowane i mam odłożoną kasę na mitasy i kilka dupereli od Nelmoto, więc niedługo staniemy na własnych kołach ;)

Awatar użytkownika
Szklanka
Posty: 215
Rejestracja: 2012-11-25, 14:55
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 1980r.
Lokalizacja: Włocławek
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 1979

Post autor: Szklanka » 2013-01-26, 13:22

Jesteś praktycznie na tym samym poziomie co ja :D Zobaczymy kto pierwszy skończy to zrobi się jakiś spot ;D

Powiedz co z silnikiem :P

Awatar użytkownika
Tomekk
Posty: 367
Rejestracja: 2011-12-19, 16:19
GG: 8565479
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 1979
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 1979

Post autor: Tomekk » 2013-02-24, 11:53

Witam serdecznie, powróciłem z ferii, więc czas pokazać co przyszło do mnie w zeszły piątek tj. 15.02.2013. ;) Kurier przywiózł mi nareszcie opony, szczęki hamulcowe oraz uszczelkę kolanka i gaźnika od NelMoto. Dodatkowo z mojej podróży przywiozłem sporo zdjęć pięknych motocykli, którymi zajmuje się pewien starszy Pan i ma ich 3 garaże :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Tomekk
Posty: 367
Rejestracja: 2011-12-19, 16:19
GG: 8565479
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 1979
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 1979

Post autor: Tomekk » 2013-02-24, 12:00

A oto zdjęcia które wybrałem aby wam pokazać :) Mam ich więcej ale nie chce mi się wszystkich zmniejszać i wrzucać ...
DSC_0119.jpg
DSC_0118.jpg
DSC_0128.jpg
DSC_0132.jpg
DSC_0129.jpg
DSC_0137.jpg
DSC_0130.jpg
DSC_0135.jpg
DSC_0138.jpg
DSC_0139.jpg
DSC_0140.jpg
DSC_0142.jpg
DSC_0143.jpg
DSC_0144.jpg
DSC_0145.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Tomekk
Posty: 367
Rejestracja: 2011-12-19, 16:19
GG: 8565479
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 1979
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 1979

Post autor: Tomekk » 2013-02-24, 12:09

Jeszcze kilka zdjęć, ten oto Pan posiadał także pucha ale zamienił go na ten żółty motocykl, którego nazwy nie znam :) Ogólnie to na stanie znajduje się conajmniej:
4x Junak
2x SHL
3x WSK

AWO
BMW z koszem, 10 biegów oraz wsteczne biegi O_o
Żak
motorynka której marki ani modelu nie odgadłem
3x JAWA
CZ
kilka ram od nieskończonych motocykli
WFM
Simson
DKW
Może nawet Sokół
A także nowe polskie i radzieckie radiostacje
A także muuuultuuummmmmm części!!!!! Niestety nic nie kupiłem bo nie miałem kasy :( Ale myślę że w lato coś wyskrobię ^^


PS: Nie podam ani adresu, ani numeru telefonu, ani nawet żadnych wskazówek gdzie to się znajduje ponieważ nie chcę by AudioBas albo inni jeździli i nękali tego Pana ;D
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Jakub
Posty: 854
Rejestracja: 2010-06-23, 15:40
GG: 4657132
Moje maszyny: Jubilat
Lokalizacja: Okolice Sieradza
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 1979

Post autor: Jakub » 2013-02-24, 12:23

Kolekcja niezła :-)
Ten Pan je robi i potem sprzedaje ?

Obrazek
Gdzieś tam miałem dysze od Pegaza ...
Mów mi Kuba. Zielony w 175
Raz sierpem , raz młotem w czerwoną hołotę
Magister Kebeb

Awatar użytkownika
Tomekk
Posty: 367
Rejestracja: 2011-12-19, 16:19
GG: 8565479
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 1979
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 1979

Post autor: Tomekk » 2013-02-24, 12:36

Ten Pan robi motocykle i kolekcjonuje, nie sprzedaje, chyba że ma możliwość wymiany zwykłej WSK czy WFM na jakiś unikat to wtedy tak. Jakub, napisałeś: "Gdzieś tam miałem dysze od Pegaza ..." masz całkowitą rację, jak się spytałem o gąbkę do B3 to powiedział: " Mam ją, mam ją na pewno, ale nie wiem gdzie..." :D Wszystkie motocykle robi jednocześnie, zamiast po kolei, ale i tak wie gdzie ma najważniejsze części :D

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 66 gości