WSK 125 1979

Wzorowo odremontowane motocykle, mogące posłużyć jako wzór przy renowacji.
Regulamin forum
Zakaz tworzenia nowych wątków.
Awatar użytkownika
Tomekk
Posty: 367
Rejestracja: 2011-12-19, 16:19
GG: 8565479
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 1979
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 1979

Post autor: Tomekk » 2011-12-24, 12:43

Od wczoraj przeczytałem już chyba wszystko co było możliwe o malowaniu i wszystkim co z tym związane na forum, ale wszystko było tak rozstrzelone że nadal mam pytania.
Chcę oddać ramę do piaskowania i wiem gdzie i za ile. NEXT (tutaj się zaczyna nawałnica pytań)
Po piaskowaniu chcę pomalować ramę, wahacz, podnóżek, koła oraz blachę siedzenia proszkowo, natomiast bak, błotniki i resztę razem z osłonami czarnym akrylem.
1.Czy ktoś wie gdzie w Szczecinie można pomalować proszkowo ramę? I gdzie można pomalować akrylem?

2.Jaki jest +/- koszt malowania proszkowo i akrylem?

3.Jak przygotować boczki plastikowe do malowania? (Wiem że był na forum taki temat ale nie mogę go znaleźć a na pewno go czytałem. Dajcie linka proszę)

4.Odnośnie malowania akrylem, Muszę użyć trochę dużo szpachli i jak to zrobić? Ponieważ planuję po piaskowaniu pomalować ramę najpierw antykorozyjną farbą, następnie podkładem a dopiero potem oddać na akryl a na koniec bezbarwna warstwa ochronna. I tu się rodzi pytanie: Kiedy zastosować szpachlę?? Zaraz po piaskowaniu? Czy może po pomalowaniu antykorozyjna farbą?

5.Jaki kolor obręczy kół dać? chcę by wyglądało ładnie jak oryginał:)

6.Poradźcie mi jakąś solidną szpachlę i co będę potrzebował dodatkowo do tego.

7.Szprychy najprawdopodobniej pójdą do ocynku tak jak u kolegi AudioBas. Gdzie w Szczecinie można ocynkować? I jaki koszt +/- bo jeszcze kilka rzeczy będzie szło pewnie. Czy jakoś przygotować te rzeczy do ocynkowania, czy po prostu je oczyścić?

Dziękuję cierpliwym za przeczytanie i może nawet odpowiedź:)

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 1979

Post autor: Savier » 2011-12-24, 12:48

ad.5 Kolor obręczy najlepiej srebrny - tak było oryginalnie w Twoim modelu. Albo chrom, ale burżujem nie jesteś :P.
ad.7 Rzeczy pod ocynk najłatwiej i najlepiej jest przygotować na szczotce drucianej. Ładnie czyści. Generalnie części muszą być jak najbardziej gładkie, bez rdzy i tak dalej - wtedy ocynk wyjdzie super.

Johnny
Posty: 634
Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 1979

Post autor: Johnny » 2011-12-24, 14:19

Tu masz gruntownie opisany problem przygotowania blach do malowania i samego malowania: http://www.czarprlu.pl/?p=1013

Sorry, że link do "konkurencji" ale tam przynajmniej nikt nie "jęczy", że musi z kosztów schodzić bo kasy nie ma tylko robią porządnie i zgodnie z kanonami sztuki lakierniczej.

Awatar użytkownika
Tomekk
Posty: 367
Rejestracja: 2011-12-19, 16:19
GG: 8565479
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 1979
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 1979

Post autor: Tomekk » 2011-12-24, 23:26

Właśnie wróciłem ze świąt i Wesołych świąt!! Biorę się do lektury, dzięki wielkie za link :)

edit: Przemyślenia po zgłębieniu tajników przygotowywania motóra : Ale to będzie roboty i ile kasy!? Lakiernik nie szykuje motóra do lakierowania w taki sposób nie?? :O

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 1979

Post autor: Skinder » 2011-12-25, 00:38

Zgodnie z obietnicą pracuje nad felgami dla Ciebie - znalazłem chyba w miare sensowne, postaram się przedstawić to jakoś na dniach. Nikt nie mówił, że zabytkowe "tanie" motocykle to małe koszta, szczególnie jak się chce dopieszczać maszyny. Trzeba też uważać, żeby nie dać się wydymać, trzeba dokładnie zapoznać się z "ofertą" i opinią rzemieślnika a najlepiej kilku przed rozpoczęciem jakiegoś piaskowania/malowania/centrowania/cynkowania.

Johnny
Posty: 634
Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 1979

Post autor: Johnny » 2011-12-25, 01:07

Obawiam się, że niewielu lakierników tak przygotuje blachy do malowania. Chociaż śmiem twierdzić, że profesjonalne zakłady zajmujące się renowacją zabytków tak właśnie to robią. W ofercie firmy NOVOL jest seria produktów opracowana pod kątem renowacji pojazdów zabytkowych. Niestety lakierowanie starych blach wymaga często dużo pracy - są ogniska korozji, których pomimo wyczyszczenia trzeba zabezpieczyć przed dalszym rdzewieniem, są powierzchniowe wżery i w końcu są większe wgłębienia, które trzeba szpachlować. Większość z tych problemów w ogóle nie występuje przy malowaniu pojazdów do jazdy, które są względnie nowe. Niestety jak jest dużo roboty to i cena jest wysoka....

Awatar użytkownika
Tomekk
Posty: 367
Rejestracja: 2011-12-19, 16:19
GG: 8565479
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 1979
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 1979

Post autor: Tomekk » 2011-12-26, 17:44

Mam pytanko odnośnie osłony łańcucha czy w M06B3 1979 były oryginalnie takie jak u kolegi maykii?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... c70fc.html
Czy jakieś inne też wsadzane tam były?

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 1979

Post autor: Savier » 2011-12-26, 17:50

Oryginalnie w 1979 roku było tak:
- długa, prosta, metalowa osłona łańcucha montowano przy amorku tylnym i na wsporniku przy wahaczu,
- krótka, plastikowa osłona łańcucha montowano na silniku.

Awatar użytkownika
Tomekk
Posty: 367
Rejestracja: 2011-12-19, 16:19
GG: 8565479
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 1979
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 1979

Post autor: Tomekk » 2011-12-26, 18:16

Dzięki za odp teraz wiem czego szukać:)

Lecą następne pytania
1.Czy do amortyzatorów mogę wlać olej silnikowy GM 10W40, z tego co czytałem na forum to można lać wszystko:)?
W jakiej ilości lać? W instrukcji pisze przód 90ml jednakże forumowicze mówią by lać 110ml
A ile z tyłu bo tego w instrukcji nie ma?
2.mam wyrobiony gwint pokrywy gaźnika, jest jakiś sposób na naprawienie tego czy trzeba kupić nowy/używany gaźnik?

Grzaniec

Re: WSK 125 1979

Post autor: Grzaniec » 2011-12-26, 22:17

Ja oddałem wszystkie metalowe elementy do piaskowania. Po piaskowaniu poszedł podkład wypelniający novola, potem czarny akryl natryskowo. Jeżeli chcesz lakierować niektore elementy proszkowo, to tylko te, które nie wymagają szpachli, bo do proszku oddajesz gołą, wypiaskowaną powierzchnię. Szpachli nie kładź na goły matal. Szpachluje się po pierwszej warstwie podkładu, potem dociera, kolejna warstwa podkładu, docieranie i tak w kółko - aż powierzchnia będzie idealnie gładka. Wtedy lakieruj natryskowo. Na moim blogu co nieco jest opisane na ten temat.
Felgi po rozszprychowaniu dałem do piaskowania, potem do lakierni proszkowej, ale niestety nie znam nr RAL lakieru. Wpisz sobie w wyszukiwarkę "paleta RAL" i w lakierni podasz nr koloru, na który chcesz lakierować.

Awatar użytkownika
Tomekk
Posty: 367
Rejestracja: 2011-12-19, 16:19
GG: 8565479
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 1979
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 1979

Post autor: Tomekk » 2011-12-27, 23:27

Alleluja!! Chwalmy niebiosa albowiem cuda się dzisiaj stają!
Wreszcie po 2 godzinach udało mi się wybić to czego imienia nie chcę wymawiać!! Przy grzaniu palnikiem i waleniu młotkiem aż nic nie słyszałem...
A drugi cud to za 10 zł kupiłem te ciekawe cyngwajsy na podnóżki, jak to się nazywa bo mi wyleciało?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2011-12-27, 23:32 przez Tomekk, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Pablo_Picasso
Posty: 388
Rejestracja: 2010-06-14, 17:25
GG: 40694177
Moje maszyny: Komar 2350 75r.
Simson S51 Enduro 84r.
Tajfun 87r.
Lokalizacja: Gdańsk/Gdynia
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 1979

Post autor: Pablo_Picasso » 2011-12-27, 23:29

I jakim sposobem w końcu wyszła ?
Pozdro ;)
GKS Wybrzeże Gdańsk 1945-2012
http://www.facebook.com/ZielonyCustomGarage

Awatar użytkownika
WSK
Posty: 423
Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
GG: 9912702
Moje maszyny: Kilka..
Lokalizacja: Łąki
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 1979

Post autor: WSK » 2011-12-28, 11:09

tom55555ek pisze: A drugi cud to za 10 zł kupiłem te ciekawe cyngwajsy na podnóżki, jak to się nazywa bo mi wyleciało?
Konsole
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"

Awatar użytkownika
Tomekk
Posty: 367
Rejestracja: 2011-12-19, 16:19
GG: 8565479
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 1979
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 1979

Post autor: Tomekk » 2012-01-02, 21:53

Dzisiaj zdjąłem sprężyny z tylnych amorów i wniosek jeden, amorki trzeba reanimować, czekam jeszcze na gaźnik z allegro, oraz kopkę którą miał mi przesłać Knife.

lachu1994
Posty: 163
Rejestracja: 2011-09-07, 17:24
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 KOBUZ
WSK M06L
WSK M06B3
WSK M06B3 GIL
Lokalizacja: Sucha Beskidzka
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 1979

Post autor: lachu1994 » 2012-01-02, 22:46

Gaźnik współczesna produkcja czy używany?

Awatar użytkownika
Tomekk
Posty: 367
Rejestracja: 2011-12-19, 16:19
GG: 8565479
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 1979
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 1979

Post autor: Tomekk » 2012-01-03, 20:14

Gaźnik używany sprawny. Ogólnie to założenie jest takie by jak najwięcej oryginalnych części zachować.

Proszę powiedzcie mi czy jeżeli moja WSK jest wyrejestrowana i spiszę umowę kupna dzisiaj a wszystkie czynności przywrócenia jej na nasze drogi(rejestracja, ubezpieczenie itp.) wykonam powiedzmy za rok, to czy będzie jakaś odpowiedzialność karna/pieniężna za takie opóźnienie ? Chodzi mi o to że jak kupuje się samochód to w ciągu chyba 1 miesiąca trzeba przerejestrować i OC na nowego właściciela przeliczyć. Czy mogę normalnie z dzisiejszą datą spisać umowę kupna-sprzedaży i nie obawiać się niczego bo jest to pojazd wyrejestrowany? Mam nadzieję że zrozumiecie:)

Awatar użytkownika
Tomekk
Posty: 367
Rejestracja: 2011-12-19, 16:19
GG: 8565479
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 1979
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 1979

Post autor: Tomekk » 2012-01-10, 00:17

Stan amorów oceniam na ... hmm sami oceńcie...
DSC00267.jpg
DSC00268.jpg
Jakieś porady/linki do poradników jak je zregenerować?
Sprężyny w chrom, oczyścić, czy w ocynk?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 1979

Post autor: Savier » 2012-01-10, 14:17

Sprężyny w chrom, oczyścić, czy w ocynk?
Najlepiej chrom. :)

Kamko94
Posty: 232
Rejestracja: 2011-05-19, 21:20
Moje maszyny: WSK M06B3 1985
Lokalizacja: Wola Wielka
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 1979

Post autor: Kamko94 » 2012-01-10, 21:36

Stan amorów oceniam na ... hmm sami oceńcie...
Ciężko określić. Zależy w jakim stanie jest środek.

Awatar użytkownika
Tomekk
Posty: 367
Rejestracja: 2011-12-19, 16:19
GG: 8565479
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 1979
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 1979

Post autor: Tomekk » 2012-01-10, 21:59

przód miał nawet olej i działał bez wycieków więc jest w dobrym stanie, natomiast tył trzeba całkowicie zregenerować poczynając od sprężyn na uszczelkach kończąc(oleju nic nie ma w nich)

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 51 gości