WSK 125 1979

Wzorowo odremontowane motocykle, mogące posłużyć jako wzór przy renowacji.
Regulamin forum
Zakaz tworzenia nowych wątków.
Odpowiedz
Awatar użytkownika
Tomekk
Posty: 367
Rejestracja: 2011-12-19, 16:19
GG: 8565479
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 1979
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 1979

Post autor: Tomekk » 2012-02-26, 12:27

To mówisz by kupić nowe? Ten drugi komplet wygląda dobrze bo były farbą pokryte więc tylko jeden będę musiał zmienić, jeszcze zobaczę jakie szprychy dostanę w przesyłce którą dostanę jako dodatek, jeżeli będą w dobrym stanie to je założę a jak nie to rzeczywiście kupię nowe, tylko teraz pytanie czy te z allegro ocynkowane, są rzeczywiście ocynkowane, czy może ponownie je ocynkować?:) O te szprychy będą ok?
http://moto.allegro.pl/szprychy-szprych ... 89915.html

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 1979

Post autor: Savier » 2012-02-26, 13:06

Tych nie sprawdzałem, ja brałem komplet na koło/24zł od Lantis motocykle. Na forum masz temat o szprychach. Łukasz kupił 33zł/komplet na dwa koła do gila 3.0mm i złożył na nich (czyli da się, nie połamią się w palcach). Mimo wszystko nyple wydają mi się bardzo podobne, może identyczne, na każdej aukcji na allegro - czyli jakość musiałaby być podobna w każdym przypadku a jedyną różnicą byłaby cena. Mnie jednak nie było stać na oszczędzanie :P.

Awatar użytkownika
Tomekk
Posty: 367
Rejestracja: 2011-12-19, 16:19
GG: 8565479
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 1979
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 1979

Post autor: Tomekk » 2012-02-26, 13:10

Jakiś link mógłbyś podrzucić do tych swoich szprych? Jak tobie działają to też je wezmę pewnie:P
Znalazłem twojego posta:D http://www.lantis.pl/szprychy-romet-oga ... -3488.html
Ostatnio zmieniony 2012-02-26, 13:40 przez Tomekk, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 1979

Post autor: Savier » 2012-02-26, 13:18

Tutaj opisywałem co i jak robiłem (i co szukałem, jak do tego doszedłem itp.)
viewtopic.php?f=64&t=1852&start=40

Awatar użytkownika
Tomekk
Posty: 367
Rejestracja: 2011-12-19, 16:19
GG: 8565479
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 1979
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 1979

Post autor: Tomekk » 2012-02-26, 13:40

Ale tu pisze że do koła 17" WTF!? Ja mam 18" Będą pasowały? Jak Ci się spisują te szprychy? rdzewieją czy może ładnie się zachowują?

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 1979

Post autor: Skinder » 2012-02-26, 13:44

Ogar ma mniejszą obręcz ale i mniejszą piastę. Patrz na długość szprychy, w przypadku typowej wsk to jest 165mm jak dobrze pamiętam, zmierz swoją i będziesz miał odpowiedź :)

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 1979

Post autor: Savier » 2012-02-26, 13:57

tom55555ek pisze:Ale tu pisze że do koła 17" WTF!? Ja mam 18" Będą pasowały? Jak Ci się spisują te szprychy? rdzewieją czy może ładnie się zachowują?
Wyglądają tak jak na zdjęciu:
RO 52084.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 1979

Post autor: AudioBas » 2012-02-26, 14:52

Te grubsze szprychy konkretniej wyglądają w tych kołach.
Bardziej motocyklowo, a nie jak w rowerze!
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Tomekk
Posty: 367
Rejestracja: 2011-12-19, 16:19
GG: 8565479
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 1979
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 1979

Post autor: Tomekk » 2012-02-26, 15:46

Powiedzcie mi który pedał będzie łatwiejszy do zregenerowania? Ja stawiam na środkowy.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 1979

Post autor: Savier » 2012-02-26, 15:54

Stopki zużywają się w miejscach zaznaczonych na zdjęciu czerwoną strzałką. Dwie pierwsze od lewej wskazują wyrobienie materiału od tarcia o hmm, prowadnice? rurkę? w której chodzi pręt stopki. Miejsca te możesz zaspawać a następnie oszlifować do macierzystego kształtu. Natomiast blaszka hamulca może być wytarta/powyginana. Na koniec zwróć uwagę na to, czy nie ma żadnych otarć/wżerów w metalu, bo ocynk w żadnym wypadku tego nie pokryje.
Myślę, że to powinno Ci pomóc wybrać najlepszy pedał. Przygotuj je poprzez ładne wyprowadzenie powierzchni papierami ściernymi (od dajmy 180 do 800). Jeżeli powierzchnia będzie gładka to ocynk ładnie przylgnie i wszystko będzie w cyce :-).
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Tomekk
Posty: 367
Rejestracja: 2011-12-19, 16:19
GG: 8565479
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 1979
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 1979

Post autor: Tomekk » 2012-02-27, 22:27

Wydaje mi się że znalazłem bardzo przyzwoitą zębatkę z zabierakiem:) Co o niej sądzicie?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 1979

Post autor: AudioBas » 2012-02-27, 23:38

Do przyzwoitości to jej trochę brakuje...
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Kubek121

Re: WSK 125 1979

Post autor: Kubek121 » 2012-03-10, 15:10

Kamil miał chyba na myśli estetykę :D chociaż może pochodzić trochę, zresztą jak się wymienia napęd to cały :D

Awatar użytkownika
Tomekk
Posty: 367
Rejestracja: 2011-12-19, 16:19
GG: 8565479
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 1979
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 1979

Post autor: Tomekk » 2012-03-10, 21:30

W tygodniu przyszła do mnie blacha siedzenia zakupiona na alledrogo, potrzebne jej drobne poprawki blacharskie(tak samo jak motórowi) Zdjęcia wrzucę później bo nie zrobiłem, a blacha już w piwnicy leży
Kopka do WSKi którą najprawdopodobniej zakupię, chodzi o tę brudniejszą...
P.S: Nieaznaczna zmiana planów kopka leży już u mnie w w weekend ma nastąpić pierwsze odpalenie:)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2012-03-15, 08:30 przez Tomekk, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Burbon
Posty: 110
Rejestracja: 2011-11-13, 13:10
GG: 0
Moje maszyny: Romet Komar
WSK 125 M06B3 81' (sprzedana)
Lokalizacja: Krasnystaw
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 1979

Post autor: Burbon » 2012-03-10, 21:34

Jest coś takiego jak makro :P Ale ta po prawej kopka strasznie ładna. Jeszcze będzie zawalać :)

Awatar użytkownika
Tomekk
Posty: 367
Rejestracja: 2011-12-19, 16:19
GG: 8565479
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 1979
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 1979

Post autor: Tomekk » 2012-03-31, 18:33

Czas na małą aktualizacyję, silnik został wyczyszczony i doprowadzony do stanu w którym zapala :) Jednakowoż dopiero dzisiaj udało mi się znaleźć zaginiony szczelinomierz dzięki czemu ustawiłem przerwę na kowadełku/przerywaczu(0,2-0,3mm) i świecy(0,4-0,6mm). Cały iskrownik został rozkręcony wyczyszczony i naprawiony(przerwy na kablach itp. itd.). Odbyły się już pierwsze próby odpalenia jednak nie ma sensu wstawiać nagrania z 5sekundami pyrkania skoro przerwy nie były wtedy jeszcze ustawione i gasł praktycznie odrazu.
Czyściutki i sprawny iskrownik/prądnica
DSC00417.jpg
Futrzany pomocnik rozgrzewa miejsce dla silnika:)
DSC00418.jpg
Wyczyszczony silnik i gotowy na przyjęcie prądnicy
DSC00424.jpg
Silnik prawie jak nowy czeka na pierwszy odpał po utracie iskry
DSC00425.jpg
Oraz stojak na silnik, jak to powiedział mój kumpel na jakość zdjęcia: no parkinson version
DSC00436.jpg
Teraz iskra lata jak szalona tylko muszę dokupić fajkę i kabelWN bo JA czyli cudowne dziecko musiałem niechcący połamać poprzednią... Aha bym zapomniał, przyszły części od Dario.G ale nie chce mi się robić zdjęć:)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1771
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 1979

Post autor: Szczepan » 2012-03-31, 18:39

Ładna zębatka zdawcza :P Nie będziesz go remontował ?
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Awatar użytkownika
Tomekk
Posty: 367
Rejestracja: 2011-12-19, 16:19
GG: 8565479
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 1979
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 1979

Post autor: Tomekk » 2012-03-31, 19:14

Noo też mi się taka zębatka podoba :D To chyba oczywiste że będzie remontowany ale najpierw muszę ogarnąć całą ramę żeby mieć gdzie silnik wsadzić xD

Awatar użytkownika
Tomekk
Posty: 367
Rejestracja: 2011-12-19, 16:19
GG: 8565479
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 1979
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 1979

Post autor: Tomekk » 2012-04-12, 22:12

Czas zadać parę pytań aby się wątek nie zatarł:
1.Jakiej wielkości piasek powinienem użyć żeby wypiaskować cały motór? Okazało się że kuzyn coś w swoim BMW E30 będzie robił i kupuje pistolet i piasek do piaskowania więc podepnę się pod niego, będzie taniej. 25KG styknie?
2. Miałem się zapytać czy polerować czy szkiełkować alu ale chyba będę szkiełkował.
Czekam jeszcze na kabel WN i fajkę jutro powinna przyjść więc jutro też skoczę po olej Mobil 1 2T full synthetic do zupy i odpalę.

Grzaniec

Re: WSK 125 1979

Post autor: Grzaniec » 2012-04-13, 09:34

Tomekk pisze:Czas zadać parę pytań aby się wątek nie zatarł:
1.Jakiej wielkości piasek powinienem użyć żeby wypiaskować cały motór? Okazało się że kuzyn coś w swoim BMW E30 będzie robił i kupuje pistolet i piasek do piaskowania więc podepnę się pod niego, będzie taniej.
A jakim kompresorem dysponujesz? Wiesz o tym, że musi mieć znacznej pojemności butlę, by cokolwiek wypiaskować?

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 46 gości