WSK 175 M21W2 '1979 - Reanimacja AudioBas

Wzorowo odremontowane motocykle, mogące posłużyć jako wzór przy renowacji.
Regulamin forum
Zakaz tworzenia nowych wątków.
Odpowiedz
bayu

Re: WSK 175 M21W2 '1979 - Reanimacja AudioBas

Post autor: bayu » 2013-07-21, 23:00

Panowie nie róbcie mętliku
Audio zastosował prawidłowa mieszankę na docieranie 1:20 to właściwa mieszanka na pierwszy etap. owszem pierwsze kilometry powinno sie docierac na mineralnym oleju aby pozwolic tarciu szybciej ulozuc pierscienie i tloka, (no i taniej wychodzi wiec pierwsze kilometry mozna zrobic np. na butelce mineralnego a potem syntetyk, ale jak zalał syntetyka to wielkiej szkody nie zrobił a ze poszedł w trase odrazu to jakoby rozumie dlaczego syntetyk)

Pozatym to nie 4T tylko 2T i tu żadnego filmu olejowego nie ma!!! smarowanie mieszankowo osadowe, bo sie olej osadza na częściach, a nie ciśnienie oleju powodujące wytworzenie warstwy filmu miedzy panewką a sworzniem itd.

co do ostrzejszej jazdy to tak nalezy robic wlasnie przy dotarciu co jakis czas przylozyc i odpiscic zby silnik pracował w pełnym zakresie obrotów przy zmiennych obciazeniach, stopniowo je zwiekszajac.

Sprawa kolejna, luz z jakim został zrobiony szlif- on w znaczącym stopniu wpływa na czas i przebieg docierania, a do tego Kolega ma anode na tloku, wiec i opory tarcia mniejsze.

generalnie moto juz prawie dotarte po takiej trasie :)

Awatar użytkownika
Buzek
Posty: 82
Rejestracja: 2012-10-06, 20:30
GG: 0
Moje maszyny: Junak M10
Lokalizacja: Brzozów
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 '1979 - Reanimacja AudioBas

Post autor: Buzek » 2013-07-22, 13:01

Audio , mam pytanie . Mógłbyś mi podać średnicę zewnętrzną sprężynek do naprawy gwintów ?
Pozdro.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4116
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 '1979 - Reanimacja AudioBas

Post autor: AudioBas » 2013-07-23, 09:54

Mała kontrola po 1400 km :)

Zaskoczyła mnie taka biało-zółta maź, która osadziła się w głowicy :)
Olej Castrol taką robi?
Po przetarciu palcem/szmatką od razu zeszło.
Te ryski widoczne na tulei są w ogóle nie wyczuwalne pod palcem, tak samo jak zero progu.


Skrzynia i inne elementy pewnie dotarte, opiłków trochę znalazłem w oleju :)
Nie wspominając o śrubie spustu, która trochę zebrała.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

auriol77
Posty: 640
Rejestracja: 2012-04-17, 19:45
GG: 0
Moje maszyny: swidnik
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 '1979 - Reanimacja AudioBas

Post autor: auriol77 » 2013-07-23, 11:04

Tłok widać troche się przysmarzył po bokach. Opiłkłków na śrubie zawsze jest sporo nawet na dotartej skrzyni. Głowica taka czysta we wgłębieniu zaraz po demontażu czy trochę myłeś? Którą zapinkę masz ustawioną na iglicy? Świeca bardzo ładna.

Awatar użytkownika
Arek19973
Posty: 141
Rejestracja: 2012-08-09, 22:00
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 175, Romet 50 T-1, Simson S51
Lokalizacja: Lipsk n. Biebrzą
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 '1979 - Reanimacja AudioBas

Post autor: Arek19973 » 2013-07-23, 11:26

Dobrze że maszyna już śmiga, może napiszesz coś więcej o tym, jak silnik z tymi usprawnieniami zachowuje się w porównaniu do zwykłego ? Podejrzewam że korba od yz jest lżejsza od fabrycznej i pewnie silnik całkiem żwawo reaguje na ruch manetką :evil:

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4116
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 '1979 - Reanimacja AudioBas

Post autor: AudioBas » 2013-07-23, 12:39

auriol77 pisze:Głowica taka czysta we wgłębieniu zaraz po demontażu czy trochę myłeś?
Od razu po demontażu taka była, przetarta szmatką jest na zdjęciach gdzie nie widać już czarnej sadzy.

Iglicę mam teraz na 3 ząbku od dołu.

Arek19973 pisze:Dobrze że maszyna już śmiga, może napiszesz coś więcej o tym, jak silnik z tymi usprawnieniami zachowuje się w porównaniu do zwykłego ? Podejrzewam że korba od yz jest lżejsza od fabrycznej i pewnie silnik całkiem żwawo reaguje na ruch manetką :evil:
Ciężko mi powiedzieć, bo dawno czwórką nie jeździłem. Ogólnie wkręca się mega szybko i reaguje na gaz :)
Usprawnień dużo nie ma, YZ i anoda ;)
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Tomekk
Posty: 367
Rejestracja: 2011-12-19, 16:19
GG: 8565479
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 1979
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 '1979 - Reanimacja AudioBas

Post autor: Tomekk » 2013-07-23, 13:04

U mnie na głowicy też taki nalot żółtawy był, myślę, że to sprawa oleju Castrol ;)

bayu

Re: WSK 175 M21W2 '1979 - Reanimacja AudioBas

Post autor: bayu » 2013-07-23, 17:33

Osad na pewno od oleju, moze dzieki środkom czyszczącym, lub z powodu ilosci oleju w mieszance, albo jakims dodatkom uszlachetniającym czy cos w ten deseń. Ja bym tylko zapolerował denko tloka na lustro, bo juz osad widac środkiem.

Ale generalnie brawa dla Audio za profesjonalne podejście do docierania, kontrole silnika wymiane oleju itd.
Ostatnio zmieniony 2013-07-23, 22:25 przez bayu, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4116
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 '1979 - Reanimacja AudioBas

Post autor: AudioBas » 2013-07-23, 22:08

bayu pisze:Ale generalnie brawa dla Aliena
A nie AudioBasa??


Olej wymieniony, filtrerek paliwa też, linki przesmarowane, popychacz sprzęgła też, sprzęgło wyregulowane...
Na dniach Matej ogarnie przyrząd do regulacji gaźnika (komory pływakowej) i już będzie MIODZIO!
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
stefan
Posty: 22
Rejestracja: 2013-02-17, 08:50
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175 m21w2
Lokalizacja: Gorlice
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 '1979 - Reanimacja AudioBas

Post autor: stefan » 2013-07-27, 19:03

AudioBas jakie Ci średnie spalanie wyszło? I ciekawi mnie kwestia v-max czy dużo się zmieniło?

Pozdrawiam

Matej
Administrator
Posty: 734
Rejestracja: 2012-01-18, 22:11
GG: 2507850
Moje maszyny: Wsk MR16 T
Wsk 125 Kos,
Wsk 175 kobuz,
Romet chart 211
Lokalizacja: Miłoszyce
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 '1979 - Reanimacja AudioBas

Post autor: Matej » 2013-07-27, 20:10

Średnio wyszło około 4 litry

Awatar użytkownika
szymon_wolebez
Posty: 416
Rejestracja: 2012-08-22, 14:01
GG: 0
Moje maszyny: kiedyś - WSK 175 Kobuz z 1982
obecnie - Honda Transalp 650
Lokalizacja: Korsyka- Francja
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 '1979 - Reanimacja AudioBas

Post autor: szymon_wolebez » 2013-07-27, 22:50

Tak tylko poglądowo dodam.
Matej pisze:Średnio wyszło około 4 litry
mi wyszło podobnie. Bazuję na obserwacji w czasie tankowania a nie na dokładnym pomiarze.
Dla Kosza wychodziło o wiele większe spalanie (załadowany i z Koszową na pokładzie oraz zbyt małym filtrem powietrza) coś ok 6l :roll: .
Kalim czy tez miałeś coś w granicach 4l czy może mniej?

Awatar użytkownika
onicniepytaj
Posty: 42
Rejestracja: 2012-08-14, 19:21
GG: 0
Moje maszyny: CZ 350 472.6 '87, WSK M06B3 '84
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 '1979 - Reanimacja AudioBas

Post autor: onicniepytaj » 2013-08-04, 03:08

Wał wypełniałeś czy nie?

Sam planuję to zrobić w połowie sierpnia jak rozłożę jedną ze swoich maszyn.

Matej
Administrator
Posty: 734
Rejestracja: 2012-01-18, 22:11
GG: 2507850
Moje maszyny: Wsk MR16 T
Wsk 125 Kos,
Wsk 175 kobuz,
Romet chart 211
Lokalizacja: Miłoszyce
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 '1979 - Reanimacja AudioBas

Post autor: Matej » 2013-08-04, 10:14

Tak robił wypelniaczę masz zdjęcia parę stron wcześniej

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4116
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 '1979 - Reanimacja AudioBas

Post autor: AudioBas » 2013-08-15, 09:03

Witam po przerwie :)

WSKa napierd.... aż miło.
Nie mogłem dobić do katalogowego 105 km/h (mój rekord 101 km/h).

Wydawało mi się, że wueska idzie do pewnego momentu i później dodając gazu już nie przyśpieszała.
Myślałem, że jest to wina złego ustawienia komory pływakowej, ale ostatnio co raz bardziej zwalniałem, aż wyczułem, że sprzęgło mi ciągnie :D

Teraz nawet po odpaleniu motocykla od połowy obrotów sprzęgło ciągnęło.
Rozebrałem całość tarcze były sklejone (delikatnie musiałem podważyć śrubokrętem.


I teraz nie wiem co robić?
Dorzucić jeszcze jedną tarczę? Wyciągając grubą na samym dole i zamienić na cienką?


Tarcze mają zrobione około 2 000 km i naprawdę nie miały łatwo! Cały czas na palniku z ostrymi redukcjami biegów i strzałami sprzęgła :D
P.S - aparat mi sie popsuł musze robić jakimś gównem:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4116
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 '1979 - Reanimacja AudioBas

Post autor: AudioBas » 2013-08-15, 09:23

Kurde coś te indyjskie tarcze trochę się "splaszczyły".

Dorzuciłem jedną nową indyjską + przekładkę.

Nie za wysoko odstaje?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
szymon_wolebez
Posty: 416
Rejestracja: 2012-08-22, 14:01
GG: 0
Moje maszyny: kiedyś - WSK 175 Kobuz z 1982
obecnie - Honda Transalp 650
Lokalizacja: Korsyka- Francja
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 '1979 - Reanimacja AudioBas

Post autor: szymon_wolebez » 2013-08-15, 10:20

Ja założyłem stare tarcze nieco już zużyte zamiast zbitych indyjskich. Zamiast jednej cienkiej przekładki dałem grubą z innego kompletu sprzęgła. Nie wyczuwam aby sprzęgło się ślizgało (silnik może już nieco wyrobiony i mało poweru), na samej klamce nieco tężej chodzi (już nakręciłem ok 800-900km na tym modzie).
Dokładanie dodatkowej tarczy i przekładki to może być już zbyt dużo. Wymień z dwie jak masz obawy cieńsze przekładki na grube i powinno już lepiej dociskać.

Oj lekko to nie miało twoje sprzęgło :)
EDIT:

Można by też chyba dać dodatkową tarcze ale te dwie grube przekładki wymienić na cienkie. Tak aby nie przesadzić z grubością/dociskiem sprężyny. Im tężej będzie się wciskało sprzęgło tym prędzej wyrobią się popychacze, kulka, wycisk. Na plus będzie tylko wyćwiczony uścisk lewej dłoni :P

Jeszcze tak mocno chyba ci nie wybiło tych tarczek albo mało widać na fotkach. Moje były rozpłaszczone :/.

PS. Jaki to olej lejecie do skrzyni?
Ciągnie mi sprzęgło jak silnik jest już dobrze wygrzany a jak zimny to normalnie chodzi. Czy to prze olej czy tarczki puchnął, mam przechodzony hipol (zalałem na początku sezonu a już dobija mi 6 tys. km).

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4116
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 '1979 - Reanimacja AudioBas

Post autor: AudioBas » 2013-08-15, 10:46

Dobra, zostawiłem tak jak na zdjęciach, sprzęgło chodzi delikatnie ciężej (ale teraz to czuć jak się fajnie się naciska).
Ogólnie jest ***zajeb*** :)


Idę regulować gaźnik bo na max obrotach coś chyba paliwa brakuje!
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 '1979 - Reanimacja AudioBas

Post autor: wujcio » 2013-08-15, 13:00

Ja też założyłem te tarcze i sprzęgło po 20 minutach jazdy zaczęło ślizgać...
Olej to motul transoil....
Ciekaw jestem tylko ile wytrzymają korki ;/

auriol77
Posty: 640
Rejestracja: 2012-04-17, 19:45
GG: 0
Moje maszyny: swidnik
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 '1979 - Reanimacja AudioBas

Post autor: auriol77 » 2013-08-15, 13:36

Wychodzi na to ,że ja wyśmiewany przez resztę uparcie stojąc przy swoim ,ze seria sprzęgło jest do bani jednak mam rację ? :lol: Ci co robią większe dystanse szybko się przekonali.

wujcio ten motul poza ceną 40zł za litr nie ma żadnych zalet w wsk w stosunku do lux10 w mojej opinii.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości