Strona 1 z 1

SHL M06T

: 2012-10-13, 10:14
autor: bartosz1907
Witam wszystkich,

Remont mojej shl zakończyłem w ubiegłym roku. Poświęcilem na niego ok 2,5 roku ale z efektu jestem zadowolony. W ubiegłym i tegorocznym sezonie zrobiłem na niej po Beskidzie Wyspowym i Ślaskim ok 1700km i jak do tej pory wszytko gra. Tylko raz przestawil się zapłon w trasie ale to była moja wina bo po regulacji pozostawiłem słabo dokręcone śruby ustalające. W czasie jednego z wyjazdów na drodze Limanowa- Kamienica spotkałem sympatycznego Kolegę na ślicznie odnowionej SHL Gazela. SHL M06T nie jest demonem szybkości ( predkość podróżna ok 60-65 km/h a pod górę troche mniej ;-) ) i ciut głośna ale na każdym postoju jest okazja pogadać z wieloma osobami ciekawymi mojej rakiety :-D

Re: SHL M06T

: 2012-10-13, 10:50
autor: Szczepan
No rzeczywiście jest piękna :) Pojemność org 150ccm, czy ktoś już ją rozwiercał ?

Re: SHL M06T

: 2012-10-13, 11:57
autor: bartosz1907
pojemność jest oryginalna- na szczęscie ten egzemplarz uniknął przróbek. Nie znalazłem jednak oryginalnego tłoka w miejsce starego i zastosowałem tłok od mz150 po odpowiedniej korekcie jego masy

Re: SHL M06T

: 2012-10-13, 14:27
autor: SHLnik
bartosz1907 pisze:pojemność jest oryginalna- na szczęscie ten egzemplarz uniknął przróbek. Nie znalazłem jednak oryginalnego tłoka w miejsce starego i zastosowałem tłok od mz150 po odpowiedniej korekcie jego masy
Rzadko znaleść 150 bez wiercenia.A właśnie jak jest z tymi tłokami od MZ,nie wiem czy dobrze pamiętam tłok od mz nominał pasuje na 4 szliw cylindra? Czy jest odwrotnie?

Re: SHL M06T

: 2012-10-13, 16:14
autor: bartosz1907
w mojej shl ze wzgledu na głębokie zarysowania cylindra musiałem go tulejować więc kwestia wymiarów tłoka była łatwiejsza do przeskoczenia, nominał cylindra shl m06 to 57 mm a mz ts 150 to chyba 56mm, jak nic nie pokręcilem :->

Re: SHL M06T

: 2012-10-13, 16:18
autor: Szczepan
Ile wyniosło cię tulejowanie? Nie pokusiłeś się o poprawę i powiększenie okien w takim wypadku ?

Re: SHL M06T

: 2012-10-13, 18:34
autor: bartosz1907
tulejowanie było zrobione w ramach tzw "wymiany barterowej" :-> tzn ja zrobiłem elektrykę i uruchomiłem charta a w zamian miałem zrobioną tuleję dlatego kosztów takiej usługi w warsztacie nie znam. Nie poprawialem knałów w cylindrze, zostawiłem tak jak było fabrycznie, mysle że to też jakiś znak czasów ;-) ponieważ całość nieźle się spisuje zostawiam już tak jak jest :-D