WSK M21W2 1976 - Savier

Wzorowo odremontowane motocykle, mogące posłużyć jako wzór przy renowacji.
Regulamin forum
Zakaz tworzenia nowych wątków.
Awatar użytkownika
iron_bird
Posty: 629
Rejestracja: 2011-09-29, 20:25
GG: 9680903
Moje maszyny: M06B3 83r
M21W2 Kobuz 76r
Lokalizacja: Zagórów - PSL
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 1976 - Savier

Post autor: iron_bird » 2013-08-20, 22:11

Szykuje się pretendent do miana najbardziej błyszczącej się maszyny na forum :evil:
Rok temu miałem już kupić tą maszynę, ale w dzień końca aukcji z rana wyczaiłem swojego kobuza na tablicy i zrezygnowałem z tej M21W2.
Ps. Kiedy wywalasz platyny i zakładasz jakiś normalniejszy zapłon? :mrgreen:

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4112
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 1976 - Savier

Post autor: AudioBas » 2013-08-20, 22:20

iron_bird pisze:Ps. Kiedy wywalasz platyny i zakładasz jakiś normalniejszy zapłon? :mrgreen:
No właśnie? :D
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
T3rroR
Posty: 60
Rejestracja: 2012-12-11, 14:24
GG: 0
Moje maszyny: Komar 2320 '69
WSK 175 '83
WSK 175 '74
WSK 125 '76
Lokalizacja: Toszek
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 1976 - Savier

Post autor: T3rroR » 2013-08-20, 22:34

Według mnie wyjdzie cudo ... Już wygląda wspaniale ... Powodzenia w składaniu
Kupie części do Hondy CB 500 Twin

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 1976 - Savier

Post autor: Savier » 2013-08-21, 22:47

http://imgur.com/a/rEFbL#0

Wyczyściłem korki, nakrętki boczków, zamontowałem. Gaźnik w środku czysty - zamontowany na silnik na oryginalnych podkładko-uszczelkach.
Wypolerowałem ramkę przedniej lampy i przymierzyłem razem z licznikiem. Na ostateczne skręcene jeszcze troszkę poczekam.
Ostatecznie nie udało mi się wyjąć popychacza, ale pokombinowałem z tata i dobraliśmy tak, że jest OK. Sporo pieprzenia miałem z założeniem gaźnika, bo chciałem łby śrub dać tak jak w katalogu, ale nie mieściło się, więc z jednej strony tak, z drugiej - na opak. Dziwnie to wymyślili w Świdniku... Ale już jest skręcone :D. Sam Pegaz przedstawia się OK, zobaczymy co pokaże :-) .
Założyłem z bratem (dzięki) sprężynę stopki centralnej w nowym ocynku.
Replika prostownika trafiła na swoje miejsce na podkładce gumowej z wkręcikami z nierdzewy.
Zamontowaliśmy również silnik razem z gumową osłoną łańcucha. Wciśnięcie gumy filtra powietrza to katorga... serio, z pół godziny. Ale siedzi na ori "ściskaczach". :-D
Na koniec próbowaliśmy założyć wydech, ale szpilka się wysrała - jutro organizujemy inną i skręcamy :).

Niedługo odpał :).

Awatar użytkownika
krzysiek200
Posty: 880
Rejestracja: 2012-12-02, 22:26
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 DUDEK '75
WSK M21W2 KOBUZ '77
Lokalizacja: Łowicz/Nieborów
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 1976 - Savier

Post autor: krzysiek200 » 2013-08-22, 09:50

Jesteś pewny że ten Pegaz nie cieknie, wiem z własnego doświadczenia że to później stwarza to problemy :) Miód malina i orzeszki, nie mogę się doczekać fotek z bakiem i siedzenie.

Awatar użytkownika
krzysiek127
Posty: 136
Rejestracja: 2011-07-15, 22:34
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 1976 - Savier

Post autor: krzysiek127 » 2013-08-22, 20:49

Genialne podejście do tematu, gratulacje!
Drugi dzień dla czystej przyjemności oglądam zdjęcia z przebiegu prac.
Podziwiam i powodzenia!

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 1976 - Savier

Post autor: Savier » 2013-08-22, 23:18

WYDECH DO 175 JEST PRZEKLĘTY!

po trzykroć przeklęty!

Tyle słowem wstępu :D.

Przymierzyłem zbiornik. http://imgur.com/a/FGcKZ#0

Potem wziąłem się za wyznaczanie szparunku - jest znacznie trudniej jak na błotnikach. Z samym przygotowaniem zeszło się 5h. Robię to za dokładnie czy tak po prostu to trwa? :D Ale czas na takiej robocie idzie miło i przyjemnie :). Napisy 175, mimo, że sa w ładnym ori kolorku, tez poszły do malowania, żeby zaje... kontrastować z boczkami. Jutro przymierzam!

http://imgur.com/a/VMk7u#0

Zamocowanie wydechu to jakaś kpina! NIC do siebie nie pasuje! Podobnoż mam źle założoną opaskę z tyłu, zmienię to jutro...ale:
1. kolanko jest za krótki
2. jeżeli kolanko jest za krótkie, to chcę tłumik dać bliżej, ale:
3. nie pasuje wtedy przedni otwór mocowania
4. na opasce nie można obrócić, bo wadzi o zgrzew
5. ośka z nakrętką, regulacją wadzi o tłumik z tyłu
6. wszystko na pewno nie będzie szczelne

DAFUQ IS IT?!?! Całe szczęscie nie dałem jeszcze kolanka do chromowania, próbowałem na dwóch, nic nie pomogło... Wiecie co? Teraz dochodzę do wniosku, że motor przed remontem powinien być do wszystkiego przygotowany, pospawany itp, upieprzony pędzlem gdzie trzeba, poskładany w celu szukania wad i tak DOPRACOWANY motocykl może dopiero iść do roboty. Po sprawdzeniu czy wszystko do siebie pasuje, zgrywa się, nie trzeba poprawiać... Gdybym miał tutaj nowo pochromowany tłumik z kolankiem to chyba bym się tam zesrał :). Jednak doświadczenie w remontach wuesek na coś się przydaje! :D

Parę ogólnych zdjęć: http://imgur.com/a/higgj#5

Założylem oryginalny rometowski łańcuch po uprzednim przesmarowaniu, przejeździ sporo na pewno :).

Na sam koniec kompletnie odrestaurowane siedzenie: http://imgur.com/a/EWsNK#0 stara jest praktycznie tylko gąbka i te haczyki. Pod gąbkę podłożyliśmy taką przezroczystą grubą folię, jak w oryginale swoją drogą. Teraz zostało włożyć gumki, ale najpierw jutro z rana podczas mycia zębów je wyczyszczę :D. Ogólnie rzecz biorąc to jestem bardzo zadowolony z siedzenia!

No nic, późno! Jutro z rana wstaję i grzebię do wieczora, jak zwykle zresztą :->

Awatar użytkownika
MATEOXXX
Posty: 89
Rejestracja: 2011-07-03, 14:41
GG: 6223580
Moje maszyny: Kobuz 84'
Kos 84'
M06B1 70'
M06b3 85'
s51 86'
2350 75'
Lokalizacja: Zamość
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 1976 - Savier

Post autor: MATEOXXX » 2013-08-23, 08:59

Podejrzewam że możesz mieć lekko zagiętą prawą konsole trzymającą tłumik a mianowicie może być ona lekko przygięta w stronę wahacza co może skutkować wypadaniem kolanka z tłumika .

auriol77
Posty: 640
Rejestracja: 2012-04-17, 19:45
GG: 0
Moje maszyny: swidnik
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 1976 - Savier

Post autor: auriol77 » 2013-08-23, 09:21

Savier pisze:
Zamocowanie wydechu to jakaś kpina! NIC do siebie nie pasuje! Podobnoż mam źle założoną opaskę z tyłu, zmienię to jutro...ale:
1. kolanko jest za krótki
2. jeżeli kolanko jest za krótkie, to chcę tłumik dać bliżej, ale:
3. nie pasuje wtedy przedni otwór mocowania
4. na opasce nie można obrócić, bo wadzi o zgrzew
5. ośka z nakrętką, regulacją wadzi o tłumik z tyłu
6. wszystko na pewno nie będzie szczelne
Czyli wszystko w normie można by rzec ;-)

Awatar użytkownika
Kapiii
Założyciel
Posty: 601
Rejestracja: 2007-01-01, 23:11
GG: 2256655
Moje maszyny: .
WSK MR16T
WSK 2.66
Promot NC125
MTX 3-03
SKM 250
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 1976 - Savier

Post autor: Kapiii » 2013-08-23, 10:07

Raczej coż masz nie tak, tłumik został tak sprasowany, aby pasował. Skoro nie pasi, to coś jest nie tak z ramą? :) Czekam na efekt końcowy , kolorystyka koks :kaban:
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: kapiii@o2.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 1976 - Savier

Post autor: Savier » 2013-08-23, 10:16

Kapiii pisze:Raczej coż masz nie tak, tłumik został tak sprasowany, aby pasował. Skoro nie pasi, to coś jest nie tak z ramą? :) Czekam na efekt końcowy , kolorystyka koks :kaban:
Czysto teoretycznie tak, w praktyce wystarczy spytać właścicieli czworek i zobaczyć ile z nich ma zamocowany tłumik na przedni jak i tylnym mocowaniu jednocześnie ;D. Dzisiaj postaram się to sprawdzić. Jeżeli ktoś mógłby mi pomóc w tym temacie to proszę o wskazówki :).

Matej
Administrator
Posty: 734
Rejestracja: 2012-01-18, 22:11
GG: 2507850
Moje maszyny: Wsk MR16 T
Wsk 125 Kos,
Wsk 175 kobuz,
Romet chart 211
Lokalizacja: Miłoszyce
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 1976 - Savier

Post autor: Matej » 2013-08-23, 12:27

Savier pisze:
Kapiii pisze:Raczej coż masz nie tak, tłumik został tak sprasowany, aby pasował. Skoro nie pasi, to coś jest nie tak z ramą? :) Czekam na efekt końcowy , kolorystyka koks :kaban:
Czysto teoretycznie tak, w praktyce wystarczy spytać właścicieli czworek i zobaczyć ile z nich ma zamocowany tłumik na przedni jak i tylnym mocowaniu jednocześnie ;D. Dzisiaj postaram się to sprawdzić. Jeżeli ktoś mógłby mi pomóc w tym temacie to proszę o wskazówki :).
Ja mam i idealnie psuje wszystko :D

Johnny
Posty: 634
Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 1976 - Savier

Post autor: Johnny » 2013-08-23, 12:39

To, że po odkręceniu nie można skręcić z powrotem to żadne odkrywanie Ameryki czy specyfika WSKi. W każdym starym pojeździe tak jest - przez lata elementy narażone na uderzenia "jakoś" spasowały się na śrubach, ale po ich odkręceniu naprężenia powodują, że elementy się wykrzywiają i później już nic do siebie nie pasuje ;)

Awatar użytkownika
Jakub
Posty: 854
Rejestracja: 2010-06-23, 15:40
GG: 4657132
Moje maszyny: Jubilat
Lokalizacja: Okolice Sieradza
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 1976 - Savier

Post autor: Jakub » 2013-08-23, 21:23

Naprawdę elegancko wyszło . Czas powoli upalać :evil:
Ja bym tylko ja postarzył o kiere , lampę i wahacz przed 1973 rokiem ale to kwestia gustu ;-)

A że nie pasuje , to normalne w tych pojazdach .
U mnie lampa od Komara która była w nim od 1965 nie pasuje , jakoś odstaje :roll:
Mów mi Kuba. Zielony w 175
Raz sierpem , raz młotem w czerwoną hołotę
Magister Kebeb

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 1976 - Savier

Post autor: Savier » 2013-08-23, 21:35

Właśnie wróciłem z garażu, poprawiłem wydech na opasce i udało mi się jakoś skręcić na przednie mocowanie, odsunął się i lepiej to wygląda, ale kolanko jest niepokojąco "krótko" wsunięte... Ale siedzi! :-)

Reszta wieczorem, szparunki na zbiorniku wyszły super :)

Savier pisze wieczorem :D.

Jakub, też bym postarzał, ale przecież nie mam tych elementów :D.

Najsampierw :-D założyłem wyczyszczone gumy siedzenia. http://imgur.com/a/2Dhbi#0

Następnie siedzenie z boczkami pod pachę i piechtolotem do garażu :D. Zdarłem do końca taśmę ze zbiornika i przymierzyłem. Bez loga i gum jest strasznie łyso, ale jak mówiłem, to tylko przymiarki :-> http://imgur.com/a/7xgMD#0 UWAGA DUŻO ZDJĘĆ, OSZCZĘDZAJ CZAS I SKOŃCZ NA 5 PIERWSZYCH ;D

Jestem bardzo zadowolony z efektu, według mnie szparunki wyszły co najmniej OK a czerwony napisy - strzał w dziesiątkę! Ale to tylko moje skromne zdanie ;D.

Poprawiłem wydech http://imgur.com/a/SMwZA#0 udało mi sie złapać z przodu, niby jest OK, ale kolanko bardzo "płytko siedzi". Zobaczymy w praniu. Jak kupa to dyfuzor z nierdzewki ;D.

Reszta zdjęć z prac: http://imgur.com/a/t3k4S#0

Ogarnąłem podłączanie elektryki. Ogólnie wydaje mi się, że w 90% jest wykonane, jak dojdzie aku to posprawdzam do końca i dla przezorności (nie lubię wybuchów xd) dam to tacie do przejrzenia.

Wyczyściłem gumy na zbiornik i przeleciałem czarnidłem, potem polerka szmatką. Jak nowe no i ori. Mniaaaaam :D.

Lampa tylna skręcona na nowych wkręcikach :)

Pożyczyłem kopniak z innego silnika i zapodałem (właściwie brat zapodał :D) na motor. Zamontowałem też "urządzenie do pompowania" .

Dźwignia ssania tez trafiła na swoje miejsce. Poza tym pozakładałem kremowe linki (ori prl), klamki na śrubach z nierdzewy i ori chromowanych w klamki, przelotki linek na błotniku. Dużo czasu spędziłem też na spasowaniu błotnika z osłonami zawieszenia, tarło to o siebie i trzeba było calość rozebrać, dogiąć, skręcić, sprawdzić, rozkręcić... masakra :).

Okazało się, że jakiś (idiota) starszy pan przegwintował lampę na śrubki 6 i musiałem zastosować zamiast ori chromowanych nierdzewkę, tzw. polier. W sumie prezentuje się też super :D. No i lepszy połysk od chromu :).

Jutro działam dalej!

Awatar użytkownika
Arek19973
Posty: 141
Rejestracja: 2012-08-09, 22:00
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 175, Romet 50 T-1, Simson S51
Lokalizacja: Lipsk n. Biebrzą
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 1976 - Savier

Post autor: Arek19973 » 2013-08-23, 22:22

Super wygląda ! Z niecierpliwością czekam na efekt końcowy :) Fajnie wyglądają wypolerowane elementy kierownicy, ALE niestety żeby utrzymać taki efekt będziesz musiał od czasu do czasu odnawiać polerkę (zwłaszcza na dźwigni ssania).
Ogólnie życzę powodzenia w kończeniu moto i czekam na więcej relacji z prac nad wueską :)

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4112
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 1976 - Savier

Post autor: AudioBas » 2013-08-24, 10:09

Ten wydech nawet u Mateja łapie tylko troszeczkę kolanka - więc jest OK.

Czerwony napis dla mnie trochę kiepska sprawa, ale ważne, że Tobie się podoba.
Szkoda ze piasty nie są ogarnięte - psują efekt!
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 1976 - Savier

Post autor: Savier » 2013-08-24, 13:28

Kremowych napisów na boczkach nawet nie byłoby widać! :D
Nie chcę teraz rozbierać kół, ale już czekają na nie ocynkowane oryginalne szprychy w super stanie z nyplami :). Może w zimę to ogarnę, na razie to z chęcią bym się przejechał, ale okazało się, że nie mam prądu :D. Ciekawe dlaczego... trzeba przejrzeć po kolei...

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4112
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 1976 - Savier

Post autor: AudioBas » 2013-08-24, 14:11

Savier pisze:Kremowych napisów na boczkach nawet nie byłoby widać! :D
A czarne? :D
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 1976 - Savier

Post autor: Savier » 2013-08-27, 20:39

Czarne są smutne, biedne i kojarzą się z pospólstwem ;D.

Problemy z elektryką były spowodowane brakiem masy przy stopie (za gruby lakier?) i akumulatorem, który w ogóle nie trzymał napięcia. Sprawdził mi to ojczulek.

W związku z tym, do czasu kupna akumulatora, ograniczyłem się do prac przy zbiorniku i poskładaniu wszystkiego w kupę, żeby zobaczyć, u licha, co to z tego wyszło! :D

Z efektu jestem w peeeeeeełni zadowolony. Złapałem się na tym, że gapiłem się na nią 5 minut i napawałem się widokiem... :mrgreen:

Szczególnie zadowolony jestem ze szparunków, jak na pierwszy raz... malina.

http://imgur.com/a/Wyp4x#0

Oczywiscie była pierwsza jazda, szalona w swej istocie ;D. Iskra jest? No jest. Paliwo jest, zbiornik z B3 też - próbujemy odpalić. Załapała, ale nierówno pracowała, tylko na średnio-wysokich obrotach.

Chyba najfajniejsze 500m jazdy od dłuższego czasu :D. Włosy rozwiane, nakrętki i podkładki z nierdzewki wchodzące do oczu (w tej radości zapomniałem, że powinno się najpierw wszystko po dokręcać a potem próbować odpalać). Ta moc i adrenalina, kiedy zdajesz sobie sprawę, że jedynymi hamulcami są adidaski, bo sprzęgło i spowalniacze nie wyregulowane ;D.

Mimo tych niedogodności stwierdzam, że pali i nawet wszystkie biegi są (jakaś udana ta czwórka ;D). Ciut kopci, jak skombinuję aku to zobaczę czy tak ciągle. Mam nadzieję, że nie, bo wtedy simmery do wymiany i nie ma zabawy :-D .

Zostało wszystko przygotować, skoczyć do WK i zostawić papierki, wsadzić aku i cieszyć się :)

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości