WSK M21W2 1976 - Savier

Wzorowo odremontowane motocykle, mogące posłużyć jako wzór przy renowacji.
Regulamin forum
Zakaz tworzenia nowych wątków.
Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

WSK M21W2 1976 - Savier

Post autor: Savier » 2013-08-17, 22:56

Historia tego motorka u mnie zaczęła się prawie rok temu, pod sam koniec wakacji, jakoś po zlocie u nas.

Kupiłem ją przez allegro, trochę w ciemno, bo tylko z jednym zdjęciem i mglistym opisem, ale do odważnych świat w końcu należy. :D

Jej stan u poprzedniego właściciela:
http://i1366.photobucket.com/albums/r77 ... ef381d.gif

Do domu przywiozłem ją z tatą w częściach.

http://i1366.photobucket.com/albums/r77 ... 1a8c83.gif

Jak widać poprzedni właściciel zdążył ją „wyremontować”, przez co rozumie się umalowanie podkładem wszystkiego jak leci łącznie z zawieszeniem przednim :D. Całe szczęście wszystko zostało odratowane .

Ogólny stan niezły, rocznik 1976, wszystko jest, silnik swego czasu musiał być wymieniany na nowy, bo zachował się w bardzo dobrym stanie. Chromy fajne, z kół się ucieszyłem :D. No i najważniejsze, że jest prosta, niekombinowana i kompletna dokumentacja  Warto było!

Gdyby nie to, że została tak upieprzona w podkładzie to pewnie jeździłbym jak stała, ale że było jak było – musiała trafić do malowania.

Kolor wybrałem taki jak w pierwszych WSK M06B3, kremowo-wiśniowa. Nie podobają mi się czarne odnowione wueski, toteż detalmet we Włocławku otrzymał odpowiednie zamówienie :D.

Przygotowanie blach było dosyć na szybko – lakiernię mam daleko, więc „przy okazji” się tam jeździ. Only one photo. Standardowo, spawanie, szlifowanie, prostowanie.

http://i.imgur.com/IfYeWRO.jpg

WSK długo czekała na środki/czas/miejsce w garażu, ale w końcu ruszyłem z robotą – najpierw zawieszenie przednie. Oryginalny chrom w stanie jak na zdjęciach, lagi nieruchome wygładziłem, nówki simmeringi. Zalane świeżym olejem pracują płynnie, oczywiście jak na wueskę :D. Ogólnie to kompleksowe odświeżenie .

http://i1366.photobucket.com/albums/r77 ... 75565b.gif

Gdzieś po drodze zrobiłem wszystkie ocynki razem z innymi motórkami :).

Następnie zamontowałem wahacz na ocynkowanych elementach. Super się składa jak wszystkie jest czyste, świeże, przesmarowane.

http://i1366.photobucket.com/albums/r77 ... 133f1f.gif

Odpakowywanie ramy, połysk jak nie wiem :D.
http://i1366.photobucket.com/albums/r77 ... 6fd6ef.gif

Składam powoli dalej :).
http://i1366.photobucket.com/albums/r77 ... f~original

Kolejny element układanki: stopka boczna, taki dodatkowy bajerek. Krzywka wraz z prętem malowana proszkowo, spręzyna z blaszką oporową cynkowana, wszystko skręcone na wypolerowaną śrubę z nierdzewki na niepełnym gwincie (brak luzów na stopce przy składaniu). Na koniec przesmarowanie części ruchomych itp ;-) . Podobno kwasówka lubi zacierać gwinty, ja się z tym nie spotkałem, ale na wszelki wypadek smaruję wszystkie skręcane śruby.

http://i1366.photobucket.com/albums/r77 ... f~original

A teraz konsole podnóżków.
http://i1366.photobucket.com/albums/r77 ... f~original

Amortyzatory tylne - czyszczenie do odświeżenia. Nic więcej nie musiałem robić, bo dobrze trzymają olej i tłoczyska w dobrym stanie.
http://i1366.photobucket.com/albums/r77 ... 1376684337

Zbiornik po malowaniu proszkowym fajnie wyglądał, ale nie mogę zostawić zgrzewu technicznego, więc lakier zmatowiłem, potem odtłuściłem i szpachlowałem :). Tutaj na sam koniec pomógł mi tata, bo mam zerowe doświadczenie w szpachlowaniu, a to musi być zrobione idealne :-) . Następnie malowanie podkładem, szybkie matowienie i decyzja, że finalnie oddajemy do lakiernika (na kremowym widać wszelki syf, a nie mamy profesjonalnej kabiny do malowania i wystarczajacej sprężarki).

http://i1366.photobucket.com/albums/r77 ... 1376684425

Podnóżki pasażera: nowe gumy, oryginalne części w świeżym ocynku, podkładka i zawleczka nowe z nierdzewki. Pod oryginalne gumy oporowe podłożyłem "dystansik", żeby dobrze amortyzowały. Na koniec przesmarowałem wszystko. Lakier proszkowy sporo "nadlał" materiału, więc wszystko chodzi jak nowe :-> .
http://i1366.photobucket.com/albums/r77 ... 1300c5.gif

Montaż mocowań boczków. Jak widać jest ta blaszka do przelewaniu, pomocny bajer.
http://i1366.photobucket.com/albums/r77 ... 1376684594

Malowanie podkładem, do którego przygotowania musiałem poświęcić baaardzo dużo czasu. Zdarcie szpachlówki natryskowej z plastikowych boczków okazało się gehenną...
http://i1366.photobucket.com/albums/r77 ... 1376684610

Są wszystkie części. Składam przedni zawias.
http://i1366.photobucket.com/albums/r77 ... 1376684837

W międzyczasie odkręcam dekiel i sprawdzam stan części - jak nowe. Łańcuszek oryginalny, zębatki bez oznak zużycia. Wał z luzem, cylinder z lekkim progiem. Na pewno będzie się to tłukło, ale do końca sezonu chciałbym "skończyć" ten silnik. Już czeka gar po szlifie na oryginalnym tłoku na podmiankę :-)

http://i1366.photobucket.com/albums/r77 ... 1376684586

Malowanie akrylem:
http://i1366.photobucket.com/albums/r77 ... 1376684616

Składanie tylnych amorków. Śruby fabryczne po ocynku, szklanki malowane proszkowo, chrom oryginalny po polerce (nie rwie dupy :mrgreen: ).
http://i1366.photobucket.com/albums/r77 ... 1376684777

Polerka ramki siedzenia, kuuupa czasu...
http://i1366.photobucket.com/albums/r77 ... 1376684789

Czyszczenie oryginalnych kół. Nie są idealne, ale co chrum to chrum :D. Delikatnie szpecą piasty, ale nie chciałem tego rozbierać, bo nie mają bicia wielkiego, ładnie wyglądają itd. Jeżeli wszystko pójdzie dobrze to w zimę szkiełko/polerka i nowy ocynk na oryginalnych nyplach i będzie super!
http://i1366.photobucket.com/albums/r77 ... 1376684794

Klakson: rozebrany, wyczyszczony, poskładany, pomalowany, wypolerowany element aluminiowy :D, poskręcany. Przy najbliższej okazji zmienię wkręty na nierdzewkę :).
http://i1366.photobucket.com/albums/r77 ... 1376684679

Polerowanie aluminium, strasznie ciężka robota... 5h na same klamki mi zeszło, ale ze zdjęciami itp :D. Całe szczęście to już za mną, ale było warto - wygląda pięknie na chromowanej kierownicy!
http://i1366.photobucket.com/albums/r77 ... 1376684978

Przygotowanie do składania kół :).
http://i1366.photobucket.com/albums/r77 ... 1376684926

Tyle roboty z założeniem głupiej osłony :D. W środku wyczyszczona guma zapobiegająca hałasowania, grzechotania itd. Fajnie, bo łańcuch wytrzyma duży przebieg na takim cudzie :).
http://i1366.photobucket.com/albums/r77 ... 1376685122

Kompletowanie kół. Elementy w nowym ocynku, jakieś dobre szczęki, czyszczenie, przesmarowanie. Chodzi OK :). http://i1366.photobucket.com/albums/r77 ... 1376685230

Wkładamy tylne koło z katalogiem części :D. Pierwsza czwórka w końcu! Zębatka ma już ostre ząbki, ale łańcuch itp oryginalny, więc chciałbym zjechać do końca ten napęd i wymienić na kompletny nowy.
http://i1366.photobucket.com/albums/r77 ... 1376685078

Hamulec tył i ramię bębna czy jak tam to się nazywa :->
http://i1366.photobucket.com/albums/r77 ... 1376685193

Polerowania ciąg dalszy, szkoda tylko, że dźwignia ssania to znal.
http://i1366.photobucket.com/albums/r77 ... 1376685171

Blachy wróciły od lakiernika :-). Równiótko położone, elegancko!
http://i1366.photobucket.com/albums/r77 ... 1376685156

Nowe podkładki pod korki zawieszenia wypalane laserowo z kwasówki na wzór oryginału. Korki z odpowietrznikami, żeby zawiecha ładnie pracowała. Śruby w korkach też z nierdzewy polerowanej. Półka górna skręcona na gotowo. Przy okazji, wielkie dzięki dla Skindera za gumki pod półkę!
http://i1366.photobucket.com/albums/r77 ... 1376685271

"Nowa" stara kierownica z idealnym chromem kupiona na allegro. Wypolerowana, na pewno lepsza od tych nowych chromów :D.
http://i1366.photobucket.com/albums/r77 ... 1376685300

Skręcamy przednie koło. Oś w ori chromie po polerce, tylko nakrętki nie mogę znaleźć :D.
http://i1366.photobucket.com/albums/r77 ... 1376685380

Próbne przykręcenie kierownicy :)
http://i1366.photobucket.com/albums/r77 ... 1376685268

Już stoi na kołach, można sie odpychać :D
http://i1366.photobucket.com/albums/r77 ... 1376685341

Polerowanie dekli - MASAKRA! 15h chyba nad nimi siedziałem, powierzchnia była tak do dupy jak tylko możliwe. Męczyłem się, ale powierzchnia musiała być idealna. W sumie było warto :D.
Lewy dekiel: http://i1366.photobucket.com/albums/r77 ... 1376687169
Prawy: http://i1366.photobucket.com/albums/r77 ... 1376685077
Ogólne fotki: http://i1366.photobucket.com/albums/r77 ... 1376685337

Czyszczenie gara z głowicą. Świeca super, to i robota idzie super :D .
http://i1366.photobucket.com/albums/r77 ... 1376771540

Pokrowiec szyty na zamówienie u tapicer, czerwone boki, góra kremowa, zszyte czerwoną nicią :). Niedługo zakładamy aluminiową ramkę - teraz się klei. Oryginalnie chyba nie doklejalali tego, ale wolę mieć pewność.
http://i1366.photobucket.com/albums/r77 ... 1376771523

Znowu polerowanie śrub, na zapas. Efekt zawsze rzuca mnie na kolana :). Tak to można robić!
http://i1366.photobucket.com/albums/r77 ... 1376771601


To na razie tyle. Jutro niedziela, dzień bumelowania :D, to może ramkę sobie przytwierdzę do siedzenia.

Ogólnie fajnie się grzebie przy motorku, chciałbym go do końca wakacji skończyć i pośmigać.

Ahoj.

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 1976 - Savier

Post autor: Skinder » 2013-08-18, 00:22

Byłem i osobiście widziałem - praca jak i sama maszyna robi wrażenie ;) Jednak cały czas upieram się, że maszyna zasługuje raczej na tego wiatra, co leży w piwnicy niż na te 060 co planujecie wrzucić :D

Awatar użytkownika
piotrBe
Posty: 492
Rejestracja: 2012-06-26, 23:01
GG: 0
Moje maszyny: ~
`77 B3 Red Garbi
`75 Komar 2350-2
`75 M21W2 059
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 1976 - Savier

Post autor: piotrBe » 2013-08-18, 00:52

Zacnie!

Trochę długo się przegląda te gify, ale spoko pomysł.

Ty tak ją picujesz że pod sklepem jej na 2 minuty nie zostawisz.

Proszek w połysku super efekt. To sam docelowy kolor wygrzewany dłużej, by bardziej się rozlał? Jak dla mnie z fot wygląda o wiele lepiej niż malowane pistoletem.

Składaj składaj...

PS: ja od swojej czwóry wał oddałem do regeneracji

Awatar użytkownika
T3rroR
Posty: 60
Rejestracja: 2012-12-11, 14:24
GG: 0
Moje maszyny: Komar 2320 '69
WSK 175 '83
WSK 175 '74
WSK 125 '76
Lokalizacja: Toszek
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 1976 - Savier

Post autor: T3rroR » 2013-08-18, 09:56

Kolor idealny , pasuje do całości ... Dopieszczona do ostatniej śrubki :P Powodzenia przy składaniu
Kupie części do Hondy CB 500 Twin

Awatar użytkownika
rafalgb
Posty: 479
Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
GG: 6822956
Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750
Lokalizacja: 64-980 trzcianka
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 1976 - Savier

Post autor: rafalgb » 2013-08-18, 11:47

fajna kombinacja kolorów i fajnie się ogląda.
WSK 175 CDI POWER
Wysłane z mojego Laptopa :)

Awatar użytkownika
stefan1310
Posty: 11
Rejestracja: 2013-05-17, 22:49
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOBUZ 1979
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 1976 - Savier

Post autor: stefan1310 » 2013-08-18, 12:10

Maszyna robi wrażenie, odnowiona z pietyzmem wręcz <brawo>. Przeglądając fotki zastanawia mnie jednak mały szczegół, czy orientujesz się jak sprawa się ma z malowaniem sygnału. Widzę że jedne WSK maja ten element malowany a inne nie- może wiesz od czego to zależy?

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 1976 - Savier

Post autor: Savier » 2013-08-18, 12:41

Niemalowane to znaczy cynkowane czy jak? Generalnie kolor miały różny, młotkowy i czarny na pewno :). Jakby się spiął to mógłby to sprawdzić, ale ja nigdy nie sprawdzałem takich szczegółów :-)

Awatar użytkownika
Jawer
Posty: 148
Rejestracja: 2011-11-22, 18:25
GG: 6650935
Moje maszyny: WSK m06-z2
JAWA 250/04
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 1976 - Savier

Post autor: Jawer » 2013-08-18, 12:50

W jaki sposób szlifujesz śruby do polerki? Ręcznie czy jakiś patent na wiertarce? Jakich gradacji papieru używasz?
Zapraszam na forum starych Jaw - http://www.jawa250.fora.pl

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 1976 - Savier

Post autor: Savier » 2013-08-18, 13:00

Do polerki przygotowuję je najpierw na wiertarce stołowej z krążkiem na rzep 125mm fi: najpierw papier 60 do zjechania napisów i zaokrąglenia, potem 180. Potem idzie 500 ręcznie, ale trochę za dużo jechania tym papierem, więc w przyszłości zrobię przejście z jakimś 320.

Awatar użytkownika
T3rroR
Posty: 60
Rejestracja: 2012-12-11, 14:24
GG: 0
Moje maszyny: Komar 2320 '69
WSK 175 '83
WSK 175 '74
WSK 125 '76
Lokalizacja: Toszek
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 1976 - Savier

Post autor: T3rroR » 2013-08-18, 13:05

Śruba - taki mały detal a po polerce tak cieszy ...
Kupie części do Hondy CB 500 Twin

Awatar użytkownika
krzysiek200
Posty: 880
Rejestracja: 2012-12-02, 22:26
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 DUDEK '75
WSK M21W2 KOBUZ '77
Lokalizacja: Łowicz/Nieborów
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 1976 - Savier

Post autor: krzysiek200 » 2013-08-18, 13:14

Fajne odejście od przekonania że jak garbuska to czarna, piękny motor się szykuje. jedyne co mi się nie podoba to to że cylinder i głowica proszą się o szkiełkowanie. Jak chcesz to moge Ci to po sezonie ogarnąć za piwo :)

Awatar użytkownika
stefan1310
Posty: 11
Rejestracja: 2013-05-17, 22:49
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOBUZ 1979
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 1976 - Savier

Post autor: stefan1310 » 2013-08-18, 13:16

Tak, niemalowane czyli np. cynkowane albo chromowane- bo takie też spotykałem. Koloru młotkowego nie ma ;-) , domyślam się ze miałeś na myśli szary młotkowy - ciekawa konfiguracja, nie spotkałem się nigdy z taką - jesteś pewien ze oryginalnie tak wychodziły?

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 1976 - Savier

Post autor: Savier » 2013-08-18, 13:48

T3rroR pisze:Śruba - taki mały detal a po polerce tak cieszy ...
:-> wygląda po prostu super na nowym lakierze, tylko roboty jest baardzo dużo i trzeba wiedzieć jak to odpowiednio zrobić, bo różnica jest spora z byle jaką polerką. No i sprzęt, pasty itp konieczny... szmatą nie przejedziesz z jakimś tam autosolem ;D
krzysiek200 pisze:Fajne odejście od przekonania że jak garbuska to czarna, piękny motor się szykuje. jedyne co mi się nie podoba to to że cylinder i głowica proszą się o szkiełkowanie. Jak chcesz to moge Ci to po sezonie ogarnąć za piwo :)
Akurat w 175 są ładne odlewy gara z głowicą (może na takie trafiłem) i nie byłbym skłonny tego szkiełkować :D. Generalnie ten motor nie zazna raczej szkiełkowania, polerowane aluminium jest lepsze według mnie :). Spójrzcie ile motorków po remoncie ma polerowane części :D.
stefan1310 pisze:Tak, niemalowane czyli np. cynkowane albo chromowane- bo takie też spotykałem. Koloru młotkowego nie ma ;-) , domyślam się ze miałeś na myśli szary młotkowy - ciekawa konfiguracja, nie spotkałem się nigdy z taką - jesteś pewien ze oryginalnie tak wychodziły?
Siądę do swojej bazy danych i postaram się to przeanalizować :)

Awatar użytkownika
Łukasz S.
Posty: 892
Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
GG: 0
Moje maszyny: wełeski
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 1976 - Savier

Post autor: Łukasz S. » 2013-08-18, 15:45

No elegancko, elegancko :)
Spis WSeK dwuramowych 1955-1971.

---------->OCYNK<----------

M06-64

Nagłośnienie

BAFOMET

Awatar użytkownika
andy2004f
Posty: 208
Rejestracja: 2011-09-25, 22:33
Moje maszyny: WSK 175 "Kobuz" '78
Lokalizacja: Zgierz
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 1976 - Savier

Post autor: andy2004f » 2013-08-18, 19:34

Ta konfiguracja kolorystyczna rzeczywiście może świetnie wyglądać. Też nie lubię czarnych (motorów oczywiście).

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4112
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 1976 - Savier

Post autor: AudioBas » 2013-08-18, 20:15

Koło przednie będziesz musiał znowu odkręcać, aby założyć błotnik :D

Ja bym stopkę centralną pomalował na czarno :P


Będziesz u Iron_Bird'a?
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 1976 - Savier

Post autor: Savier » 2013-08-18, 21:22

Koło przednie będziesz musiał znowu odkręcać, aby założyć błotnik :D
Ta? Jadę z elementami tak samo jak w lelku robiliśmy, ale tam błotnik do półki, więc może... :D

Stary, stopka nie może być czarna! Jakby to wyglądało :-D

U Krzycha raczej nie będę :(. Pieniążki mam na wyczerpaniu, poza tym to jednak kawał drogi a weź jedź sam bez prawka... Ale na pewno to nadrobimy! :luka:

Siedzonko :-> Jestem zadowolony, przymierzałem do zbiornika i robi robotę!
DSC04200.JPG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
krzysiek200
Posty: 880
Rejestracja: 2012-12-02, 22:26
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 DUDEK '75
WSK M21W2 KOBUZ '77
Lokalizacja: Łowicz/Nieborów
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 1976 - Savier

Post autor: krzysiek200 » 2013-08-18, 21:44

Coś odstaje trochę z przodu. Jestem ciekawy jak to będzie się komponowało, do mnie bardziej przemawia czarna kanapa.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 1976 - Savier

Post autor: Savier » 2013-08-18, 21:47

Ramka jest tylko do fotki, ledwo co przyniosłem z klejenia, jeszcze się musi "wypierdzieć" i będzie bajera :D

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 1976 - Savier

Post autor: Savier » 2013-08-20, 21:05

Dwa pracowite dni za mną :).

Wczoraj namalowałem szparunki razem z Jędrkiem (dzięki za nieocenioną pomoc :) ). Jak widać Adaś też pomagał :D.

http://imgur.com/a/4Uro6#0 <-- ZDJĘCIA, w międzyczasie można oglądać.

Po kolei, kierowałem się poradami z forum. Nie ukrywam, że bałem się tego tematu, bo jak spojrzeć po innych sprzętach po odnowie jak tam szparunki powychodziły to się człowiek za głowę łapie i zastanawia czy to korektorem :mrgreen: nie jest zrobione przypadkiem. Mniej jest maszyn, które przedstawiają dobry poziom na tym polu, toteż wydawało mi się, że potrzeba do tego specjalnych umiejętności, a ja to samiuteńki bez doświadczenia najzwyczajniej spieprzę :D.

Kupiłem przez internety taśmę 3M, na miejscu malarską i izolacyjną. Został mi złoty sprej z remontu lelka, który super zgrał się z czerwonym lakierem na boczku, więc zaadaptowałem go tutaj.

Najpierw próba na spodniej części przedniego błotnika dla próby jak to może wyjść. Step by step :-) .

Następnie wyklejanie taśmą 3mm wzoru szparunki, następnie równolegle do tego wzoru - dwie kolejne linie. Dłuuuugo się z tym schodzi, ale chcialem mieć zrobione dokładnie :). I powiem Wam, że ta taśma super się układa i nie wyobrażam sobie ogarnięcia tego jakąś malarską czy coś w tym stylu... Tak po prawdzie - robiłem na oko, bez starego błotnika na wzór prowadzenia linii i wydaje mi się, że jest OK :D.
Następnie maskowanie, na którym zeszło się chyba najdłużej... Wyklejanie, cięcie, wyklejanie...
Z tylnym błotnikiem takie same kroki.

Następnie oderwałem środkową linię, zmatowiłem papierkiem 600, odtłuściłem i psiknąłem sprejem. Od razu oderwałem i "suszenie" babciną suszarką FAREL z 1979 roku (serio! :D). Co prawda dużo to w sumie nie dało, albo ja tego nie zauważyłem, ale niech tam będzie.

Rozpuszczalnikiem usunąłem małe niedoskonałości itd.

Linia szparunku jest poprowadzona dokładnie tak jak w oryginalne, tj. ma lukę tam gdzie są lagi nieruchome. Drobiazg? Mnie cieszy :).

Ogólnie jestem baaardzo zadowolony z tej roboty, nie spodziewalem się, że tak ładnie wyjdzie! MEGA :D. No i proszek może super wyglądać jednak :).

Mamy błotnik? No mamy! Więc przykręcam :).

http://imgur.com/a/bkhFf#0

Trzeba było troszkę nadgiąć, ale siedzi. Śruby oczywiście nierdzewka, z tyłu ori tulejki w nowym ocynku. Rączka do stawiania w nowym chromie, ogólnie wszystko ustawiłem i ściagnięte, dopasowane itp. Zamontowałem również filtr powietrza, przechrzczony dwukolorowcem ;D pomyłka w lakierni, a może i nasza, kto by to pamiętał, ale ma RAL 2004 z MZ 251 Borewicza :D.

Zamontowałem też przedni błotnik na wypolerowanych śrubach. I to tyle na tamten dzień.

Dzisiaj był dłuuuuugi dzień w garażu...

Na początek powiem, że nie wyobrażam sobie grzebać w garażu bez fachowej wueskowej literatury :D.

Z samego rana wziąłem się za czyszczenie tłumika. Spodziewałem się syfu, kilograma nagaru i małych latających chochlików. Ale nie. Not today, potato. Wkładka wyszła bez żadnych oporów. W środku pusto, nawet w miarę czysto, biorąc za porównanie mój pokój. Obczyściłem tylko tylną część z nagaru i z zewnątrz wkładkę. Chrom fajnie się trzyma, praktycznie żadnej rdzy czy obić z widocznej strony, co mnie bardzo cieszy, bo niebywale ciężko o tłumik do czwórki w oryginalnym chromie i takim stanie zachowania...

http://imgur.com/a/ayvku#0

Silnik poskładałem, tylko nie mogłem znaleźć popychacza, więc czeka do jutra. Bo znalazłem :-> .

http://imgur.com/a/fUGZz#2

Teraz instalacja elektryczna i tutaj przyznaję się bez bicia, prawie poległem. Patrzę na katalog. Patrzę na schemat instalacji. Patrzę na ułożenie kabli. I nic. Widzę przed sobą kable, ale na kartce zupełnie co innego. No za groma nie kapuję. Z pół godziny patrzyłem i nie wiedziałem jak to w ogóle ogarnąć.

http://imgur.com/a/slT0v#0

W końcu okazało się, że mam dodatkową wiązkę i dlatego coś mi nie pasowało, i nie wiedziałem jak to dopasować. Summa summarum doszedł do tego jakiś prostownik z dupy murzyna albo mercedesa beczki, który z miejsca wywaliłem. Po drobnym czyszczeniu zamontowałem to na ramie, wkręciłem lampę, stacyjkę, lampę tylną, podłączyłem parę pierdół takich jak automat stopu czy puszka z konektorami. Doszła jeszcze wypolerowana cewka i nowy prostownik na wzór oryginału (chyba). Lampa tylna wyczyszczona, z przełożonymi kablami i z ogranicznkiem w postaci zgniecionej podkładki 8, czyli tak jak w oryginale robiono. Zostało mi to spiąć opaskami, posprawdzać wszystko i będzie gotowe.

Miło się to skręca, ładnie pasuje i w ogóle... No i ta satysfakcja, że samemu się do wszystkiego dochodzi :mrgreen:.

Jutro:
  • - włożyć popychacz, skręcić silnik na gotowo
    - poszukać gaźnika
    - złożyć listwę siedzenia oraz gumy siedzenia
    - włożyć silnik w ramę
    - podłączyć do końca instalację i spiąć ją opaskami
    - poszukać jakiegoś zastępczego licznika
    - poszukać nakrętki osi przód
    - pomyśleć o malowaniu szparunków na zbiornik i odmalowaniu napisów 175 na boczki
    - zorganizować z kimś założenie sprężyny stopki centralnej oraz włożyć ten gumowy odbój w konsolę podnóżków
    - poszukać dekielków nakrętek osi wahacza i zamontować
    - założyć uprzednio przesmarowany łańcuch i skręcić do końca osłonę.
Pozdro!

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości