® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®
Regulamin forum
Zakaz tworzenia nowych wątków.
Zakaz tworzenia nowych wątków.
- fazerofz6y
- Posty: 537
- Rejestracja: 2007-11-17, 12:27
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK BAK
S1EX GB
S1EX USA
S1 EX Canada
S2EX USA I inne - Lokalizacja: scotland
- Kontaktowanie:
Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®
Sebastian ty cos jeszcze grzebiesz przy tej BP? czy przeszla raczej w stan odpoczynku
- Grinch
- Posty: 227
- Rejestracja: 2015-12-03, 00:26
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B3
WSK M06 B1
WSK M21W2 KOBUZ - Lokalizacja: PL
- Kontaktowanie:
Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®
świetny projekt !!
Jest sztos
Jest sztos
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1960
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®
Powoli robię 250 cm3. Dokładna pojemność to 229 cm3. Tłok 70 mm z Rm 250. Mam wał, tłok, i silnik pod to z mojego ""rekorda"". Przesunę szpilki w cylindrze i karterze. Tłok ma 8 szlifów więc dam 5 mm tuleję na stronę. To z kolei niesie za sobą konieczność roztoczenia karteru i cylindra. Przy tłoku 72 mm da pojemność 242cm3. Skok niezmieniony.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1960
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®
Cylinder zrobiony jednak trochę inaczej. Zaspawane otwory po oryginalnych szpilkach, dolot, nadlane przylgnie. Na takim zestawie można wbić spokojnie tuleje żeliwną o średnicy zewnętrznej 80mm i spokojnie jechać z tłokami o wymiarze do 74 mm. Docelowo zestaw będzie zrobiony pod tłok 73 mm co przy seryjnym skoku 59,5mm da pojemność 249cm3
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1960
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK
Takie post z początku wątku, 2009Sebastian440 pisze: ↑2009-09-04, 14:18Zębatki niestety od mr nie zdobęde. Oryginalna ma 59 zębów. Ta ma 55. Jutro pokaże fotki owej zębatki w frezowanymi 14 otworami podobnie jak w MR. Niechce jej remontować latami, jednocześnie staram się kupować rzeczy nowe, aby mieć pewność, że są sprawne. Remont napewno będzie trwał ok roku więc spokojnie starczy czasu na dopracowanie detali.
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®
Do 2020 mieliśmy zdążyć z remontami Seba!
- Skinder
- Posty: 2222
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®
Niektórzy nawet jeszcze nie zaczęli :d
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1960
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®
Jakby się uprzeć to rok by wystarczył bo motocykl jeździ od dawna, tylko budę pomalować i parę mniejszych detali. Ostatnio oglądając filmik jakiś u Skindera patrze a tam BP. Złoma mam już w warsztacie także może niedługo coś ruszę z remontem. Wstyd Ostatnio stwierdzałem, że zamiast jeździć ja wole ciągle coś kombinować i wchodzić w bezsensowne przeróbki które albo gówno dają, albo zabierają czas.
- Skinder
- Posty: 2222
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®
Ostatnio stwierdzałem, że zamiast jeździć ja wole ciągle coś kombinować i wchodzić w bezsensowne przeróbki które albo gówno dają, albo zabierają czas.
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1960
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®
Chociaż szczerze Seba, mam wrażenie, że wszyscy tak mają
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1960
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®
Hej. Zabieram się za ponowne składanie. Szukam oryginalnej linki prędkościomierza w bdb stanie lub nowej. Jest to chyba standardowa tka jak w każdej 175 i b3. Czy współczesny wyrób do czegoś się nadaje ? Czy dać sobie spokój. Niechciałbym żeby wyglądało to jak chińskie gówno.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1960
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®
ps. Poznajecie z jakiego sprzętu wsadzili tu te przełączniki ? Jakieś nysy, warszawy lub ursusy miały coś takiego ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- krajdomini
- Moderator
- Posty: 197
- Rejestracja: 2020-11-17, 17:44
- Moje maszyny: WSK M06 B3 Kos 1985
- Lokalizacja: łódzkie
- Kontaktowanie:
Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®
Wyglada jak przełącznik W-21 stosowany np w Ursusach.
Mój Kos 1985r: viewtopic.php?f=71&t=30326
- czankete
- Posty: 1320
- Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
- Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
- Kontaktowanie:
Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®
....to są przełączniki produkowane kiedyś w latach 70-tych przez zakłady ELTRA i UNITRA. Miały zastosowanie głównie w sprzęcie RTV. Przez sposób podłączenia konektorów poprzez lutowanie nie były stosowane w przemyśle samochodowym. Sama dźwignia służąca do przełączania wykonana była z metalu, natomiast było kilka wersji wykonanych z tworzywa - stożkowe, płaskie. Nakrętka mocująca przełącznik była radełkowana lub sześciokątna. Co ciekawe były to też pierwsze Polskie przełączniki, które w zależności od przeznaczenia złożone były z zespołu od 2 do 6 klasycznych mikrostyków...
- krajdomini
- Moderator
- Posty: 197
- Rejestracja: 2020-11-17, 17:44
- Moje maszyny: WSK M06 B3 Kos 1985
- Lokalizacja: łódzkie
- Kontaktowanie:
Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®
czankete jaka wiedza, szacun
Mój Kos 1985r: viewtopic.php?f=71&t=30326
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1960
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®
Dzięki wiem już chociaż od czego zacząć poszukiwania. Takie foto dostałem jeszcze od jednego z posiadaczy BP. To są te przełączniki z o których wspominałeś ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- CZESIO1958
- Posty: 235
- Rejestracja: 2011-10-02, 12:51
- GG: 0
- Moje maszyny: Junak (w trakcie)
MBK Evolis 80 - Lokalizacja: Mysłowice
- Kontaktowanie:
Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®
Tak to są te przełączniki
Były stosowane min w Żuku i innych samochodach.
Były stosowane min w Żuku i innych samochodach.
- czankete
- Posty: 1320
- Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
- Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
- Kontaktowanie:
Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®
...hmmm, czarna stożkowa nakładka na metalową dźwigienkę się zgadza ale na tym ostatnim zdjęciu widzę jedną zasadniczą różnicę. Mianowicie przełączniki mają plastikowy korpus tj. górną część z gwintem na który przychodzi nakrętka. Nie istotne jest czy nakrętka była wykonana z tworzywa czy też metalowa. W przełącznikach Unitra Eltra sama część z gwintem jest metalowa i za pomocą nitów lub zaprasowań mocowana jest do części z tworzywa gdzie pracują styki ....
...CZESIO1958 jesteś pewien? Osobiście nie przypominam sobie by z Żuku, Nysie, Syrenie czy pochodnych stosowane były takie dokładnie przełączniki - chodzi o plastikową części korpusu z gwintem + metalowa dźwigienka? Było ich kilka odmian także mniej lub bardziej popularnych producentów i są nawet jeszcze dostępne tylko nie są takie jak na zdjęciu powyżej....
https://sprzedajemy.pl/warszawa-pobieda ... nr60603357
...CZESIO1958 jesteś pewien? Osobiście nie przypominam sobie by z Żuku, Nysie, Syrenie czy pochodnych stosowane były takie dokładnie przełączniki - chodzi o plastikową części korpusu z gwintem + metalowa dźwigienka? Było ich kilka odmian także mniej lub bardziej popularnych producentów i są nawet jeszcze dostępne tylko nie są takie jak na zdjęciu powyżej....
https://sprzedajemy.pl/warszawa-pobieda ... nr60603357
-
- Posty: 1176
- Rejestracja: 2013-12-29, 20:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B,WSK M06B1,WSK M150,WSK M06-64,
WSK M06L,WSK M06Z2 - Lokalizacja: Wolbrom
- Kontaktowanie:
Re: ® WSK MR16 BP 71 - Przywracanie życia rajdowej WSK ®
Coś podobnego było stosowane jako przełącznik kierunkowskazu w ursus-ie.
Wysłane z mojego SM-G990B2 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G990B2 przy użyciu Tapatalka
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości