Zapłony elektroniczne CDI - WSK, Jawa/CZ, MZ SHL, WFM itp.

Usługi oferowane przez użytkowników, np. chromowanie, malowanie proszkowe, szkiełkowanie.
Odpowiedz
Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Zapłony elektroniczne CDI - WSK, Jawa/CZ, MZ SHL, WFM itp.

Post autor: Savier » 2016-10-18, 22:57

Cześć,
jeżeli masz dosyć oryginalnego aparatu zapłonowego to dobrze trafiłeś ;-)
Mogę zorganizować Ci zapłon CDI.

Charakterystyka tego typu układu:
  • nie potrzebujesz akumulatora do odpalenia
  • do świateł też nie :)
  • cały układ nie wymaga obsługi - brak tutaj części zużywających się
  • stały punkt zapłonu
  • stabilna i mocna iskra (silnik jest dynamiczniejszy)
W tym miejscu chciałbym zaznaczyć, że nie ma tutaj żadnych komputerów, procesorów czy innych udziwnień. :-) Przy projektowaniu przyświecała mi prostota i bezawaryjność. Iskra wyzwalana jest poprzez wyładowywania kondensatora, a jej moment w trakcie pracy silnika wyznacza impulsator - taka mała cewka :->.

Normalny zestaw składa się z:
  • - koła magnesowego
    - podstawy zapłonu, statora i impulsatora
    - odblokowanego modułu zapłonowego
    - cewki zapłonowej z kablem WN i fajką
    - regulatora napięcia
    - schematu instalacji elektrycznej
    - gratisy :) czyli konektory, koszulki termokurczliwe, śruby montażowe itp.

Jeden z zapłonów w wersji 150W został ostro przetestowany przez Aliena na rajdzie ZŁOMBOL :) Ponad 5 tysięcy km bez wykręcania świecy!

Obrazek

Kontaktować można się ze mną...
tutaj na forum, emailowo (savier13@gmail.com) lub telefonicznie 665 029 914.
Mała uwaga w tej kwestii - poniedziałek - środa mogę być na zajęciach, nie odbieram - napisz SMS o co chodzi lub poczekaj aż oddzwonie :). Godzinowo 9-18. Proszę nie dzwonić o takich porach jak 20:00, 21:00! (Zdarzali się agenci co męczyli o 24...).
W sprawach mało konkretnych najlepiej napisać emaila - mogę na spokojnie odpisać ;-)

Aktualnie mam opracowane zapłony do niżej wymienionych motocykli:

- WSK 125 (co za tym idzie, SHL M11, SHL M11W, WFM 'Osa', WFM z silnikiem S34 i wszystkie inne M150, M06T itp.) Cena 300zł
Obrazek

- WSK 175 Cena 400zł (80W) lub 450zł (150W)
W przypadku wersji 80W mamy do czynienia z ładowaniem dwupołówkowym, usprawnionym względem normalnego statora - prąd jest stabilniejszy.
Natomiast opcja mocniejsza to ładowanie trójfazowe i jeszcze większa wydajność.
Obrazek
Obrazek


- Jawa 6V (tam, gdzie jest prądnica - modele 634, 356, 477, 478 itp) Ceny, jednocylindrówki 280zł, dwucylindrówki 340zł; wersje 150W odpowiednio 330zł, 390zł
Obrazek
Obrazek

- Jawa 12V (tam, gdzie jest alternator - 638, 472.5 itp.) Cena 470zł, tylko wersja 150W
Obrazek


- Jawa 250 Kivaczka Cena 330zł, wersja 80W
Obrazek

- MZ ETZ 150/250/251 (wersja z alternatorem) Cena 300zł
Obrazek

- MZ TS i pochodne - Jaskółki, Tropiki i inne... :) Cena 440zł, tylko 150W
Obrazek

- WFM i WSK na głębokim zapłonie Cena 300zł
W tym przypadku nie musimy szlifować karteru.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Zapłony elektroniczne CDI - WSK, Jawa/CZ, MZ SHL, WFM it

Post autor: Savier » 2016-11-06, 21:10

Up

halcik
Posty: 2229
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Zapłony elektroniczne CDI - WSK, Jawa/CZ, MZ SHL, WFM it

Post autor: halcik » 2016-11-07, 00:40

Zapłon do MZ ES 250/2 (Trophy) z czystym sumieniem mogę polecić. Motorek nabrał wigoru. W porównaniu do oryginalnej instalacji dużo łatwiej uruchomić silnik i największy plus jak dla mnie, nie jesteśmy juz uzależnieni od akumulatora.

Awatar użytkownika
mrsweetpotato
Posty: 33
Rejestracja: 2015-11-15, 23:29
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 Garbuska
Lokalizacja: Warka
Kontaktowanie:

Re: Zapłony elektroniczne CDI - WSK, Jawa/CZ, MZ SHL, WFM it

Post autor: mrsweetpotato » 2016-12-09, 16:54

To może i ja napiszę swoją rekomendację, M21W2 fajnie działa na CDI trójfazowym 150W, większych problemów z montażem nie ma, iskra taka jak trzeba a w moim przypadku z niedziałającego trupa zrobił się jeżdżący motocykl ;)
----
Regards,
pan Ziemniak

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Zapłony elektroniczne CDI - WSK, Jawa/CZ, MZ SHL, WFM it

Post autor: Savier » 2016-12-09, 17:07

Dzięki za miłe słowa

Przy okazji, mikałojowa promocja :) więcej tutaj: http://allegro.pl/zaplon-cdi-wsk-175-sh ... 24524.html

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Zapłony elektroniczne CDI - WSK, Jawa/CZ, MZ SHL, WFM it

Post autor: Savier » 2016-12-20, 12:40

Up
Ostatni zestaw do Wsk 125 w wersji bezmasowej.
Trójfazowy też jeden :(

klakier665
Posty: 232
Rejestracja: 2012-04-13, 20:31
GG: 0
Moje maszyny: WSK GIL 79'
Lokalizacja: Tarnów
Kontaktowanie:

Re: Zapłony elektroniczne CDI - WSK, Jawa/CZ, MZ SHL, WFM itp.

Post autor: klakier665 » 2018-09-23, 10:37

Do ETZ 150 dostępne i przetestowane?

Awatar użytkownika
andy2004f
Posty: 208
Rejestracja: 2011-09-25, 22:33
Moje maszyny: WSK 175 "Kobuz" '78
Lokalizacja: Zgierz
Kontaktowanie:

Re: Zapłony elektroniczne CDI - WSK, Jawa/CZ, MZ SHL, WFM itp.

Post autor: andy2004f » 2018-09-23, 18:36

Czy jak mam zrobione CDI wg starej instrukcji rafałagb, to mógłbym je ulepszyć poprzez zastosowanie stojanu z Twojej wersji? Z tego co widzę pozostałe elementy są takie same. Sprzedajesz tylko całe zestawy czy ew. sam stojan też?

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Zapłony elektroniczne CDI - WSK, Jawa/CZ, MZ SHL, WFM itp.

Post autor: Savier » 2018-09-24, 16:30

klakier665 pisze:
2018-09-23, 10:37
Do ETZ 150 dostępne i przetestowane?
Sure! :)
zajrzyj na moją stronę: http://turbozabytki.wskturbo.pl/pl/p/Ko ... 0251150/79

Andy, co do Twojego pytania - możesz pokazać jakie masz podzespoły? Pewnie da sie coś zrobić :).

Awatar użytkownika
andy2004f
Posty: 208
Rejestracja: 2011-09-25, 22:33
Moje maszyny: WSK 175 "Kobuz" '78
Lokalizacja: Zgierz
Kontaktowanie:

Re: Zapłony elektroniczne CDI - WSK, Jawa/CZ, MZ SHL, WFM itp.

Post autor: andy2004f » 2018-09-24, 18:11

Savier,

Moduł zapłonowy - https://allegro.pl/modul-zaplonowy-cdi- ... 04775.html
Cewka - https://allegro.pl/cewka-zaplonowa-tnt- ... 56656.html

Impulsator na dwa przewody - niebieski i zielony. Regulator napięcia identycznego kształtu jak w Twoim obrazku, tylko srebrny.

Luknij w mój temat, są zdjęcia - viewtopic.php?p=617555#p617555

Dzięki za odp.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Zapłony elektroniczne CDI - WSK, Jawa/CZ, MZ SHL, WFM itp.

Post autor: Savier » 2018-09-25, 11:28

Moduł, cewka, regulator będą OK :). Resztę potrzebowałbyś nowe. Jeżeli jesteś zainteresowany napisz na turbozabytki@gmail.com, coś wykombinujemy :)

Angelo
Posty: 2
Rejestracja: 2016-02-28, 11:21
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06-l
Lokalizacja: Polska
Kontaktowanie:

Re: Zapłony elektroniczne CDI - WSK, Jawa/CZ, MZ SHL, WFM itp.

Post autor: Angelo » 2019-03-23, 11:31

Do silnika z "głębokim zapłonem" CDI dostanę ?

nadamus
Posty: 156
Rejestracja: 2015-06-04, 14:16
GG: 0
Moje maszyny: wsk1970
Lokalizacja: białystok
Kontaktowanie:

Re: Zapłony elektroniczne CDI - WSK, Jawa/CZ, MZ SHL, WFM itp.

Post autor: nadamus » 2019-03-23, 17:12

mam jedną sugestię- czy do zestawu do wsk 125 nie dało by się dobrać cewki bez mocowania? chodzi mi o tą część którą się dokręca cewkę do jakiego elementu. tam gdzie jest otwór z gwintem. Wtedy całość by pięknie weszła pod podstawę i wyglądem wszystko by pasowało (tak jak w starej wersji), czyli- moduł i cewka idą pod dekiel, regulator napięcia - do lampy, kable do regulatora i gaszenia idą "normalnie" - przez przelotki. z zewnątrz nie można odróżnić w ten sposób od wersji oryginalnej.
w ten sposób zrobiłem u siebie- obciąłem ten trójkąt z cewki i wszystko gładko weszło. nie wiem tylko jak bedzie przy dalszej jeździe (chodzi o temperatury od silnika dla cewki i modułu- są pod deklem) ale na razie wszystko gra,

s06tuner
Posty: 174
Rejestracja: 2016-01-17, 19:48
GG: 0
Moje maszyny: wsk m150, wfm m06, jawa 353 1959r, jawa 354 1957r,tula 200
Lokalizacja: wilkszyn
Kontaktowanie:

Re: Zapłony elektroniczne CDI - WSK, Jawa/CZ, MZ SHL, WFM itp.

Post autor: s06tuner » 2019-03-23, 22:21

Savier mam takie pytanie - dzisiaj odpaliłem jawe 353 po dwuletnim postoju zatrybiła do trzeciego kopa - przejechałem kilkaset metrów i coś zaczęło błyskać w mojej prądnicy (bez pokrywy jechałem) i motor padł.. ogarne to w poniedziałek, ale teraz trafiłem przypadkiem na Twój temat i zastanawiam się nad tym CDI do kivaczki - tylko ja mam ,,+,, na masie - a tu pewnie jest minus na masie - w związku z tym zrobić nową wiązke instalacji? (zgapił bym ze schematu jakiegoś moto z minusem na masie bo odbiorniki standardowe) czy nie trzeba zmieniać wiązki?

z góry dzięki za odpowiedź
do tej pory unikałem CDI bo lubie 100% orginału ale akurat w tym egzemplarzu notorycznie coś się jeb..e jak tania prostytutka... jak nie ładowanie to iskry niem i tak w koło Macieju - dziś na ,,krótko spiołem,, to efekty świetlne podczas jazdy były jak bym małą spawarke uruchomił

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Zapłony elektroniczne CDI - WSK, Jawa/CZ, MZ SHL, WFM itp.

Post autor: Savier » 2019-03-25, 21:48

Angelo, na ten moment nie pomogę.

Nadamus, stosuję możliwie małe cewki zapłonowe (fajnie mieści się np. w Iżu 49), ale takiej małej bez mocowania nie spotkałem. Jak pojeździsz więcej i nic nie walnie to trzeba będzie pomyśleć o takiej wersji :D.

s06tuner, temat plusa na masę jest bardzo prosty - odwracamy bieguny :D. Analizowałem temat, niestety nie wczoraj :), ale pamiętam, że była to bezbolesna zmiana. Jeżeli chcesz uzyskać konkretne info to podrzuć schemat na turbozabytki@gmail.com i dryndnij na 698 030 317 (w godz. 8:00-18:00) i załatwimy temat :).

Zaletą zapłonu CDI jest na pewno to, że co by się nie działo z akumulatorem czy ładowaniem - układ zapłonowy jest totalnie niezależny.

s06tuner
Posty: 174
Rejestracja: 2016-01-17, 19:48
GG: 0
Moje maszyny: wsk m150, wfm m06, jawa 353 1959r, jawa 354 1957r,tula 200
Lokalizacja: wilkszyn
Kontaktowanie:

Re: Zapłony elektroniczne CDI - WSK, Jawa/CZ, MZ SHL, WFM itp.

Post autor: s06tuner » 2019-03-25, 22:53

,,dryndne,, za niedługo bo może zamówię do jawy, etz i kosa za jednym zamachem - kolega do drugiej etz też by wziął- tylko powiedz mi dwie rzeczy:

mianowicie nurtuje mnie taka kwestia - mojemu ojcu zjarała się cewka w stojanie w bezstyku z charta - niewymienna była , trzeba było cały stojan kupić nowy starej produkcji (ładnych kilka pln to kosztowało) i po dwóch latach znów cewka spalona - znów rozglądam się za stojanem - i teraz moje pytanie - czy tam też jest taka konstrukcja że w przypadku spalenia cewki zapłonowej (nie tej z fajką tylko na stojanie) trzeba wszystko wymienić? tzn cały stojan?

no i drugie pytanie: myślałem dziś nad tym zapłonem do drugiej jawy która czeka w kolejce i takie coś mi przyszło do łba - teraz chce usprawnić jawe 250 353\04 - mam stacyjką w lampie ale ta druga to 350 354\03 ma amperomierz i stacyjke w zbiorniku paliwa - czy ten amperomierz bez problemu wpina się w układ? przerabiałeś już ten temat?

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Zapłony elektroniczne CDI - WSK, Jawa/CZ, MZ SHL, WFM itp.

Post autor: Savier » 2019-03-26, 09:52

s06tuner,
stojany mają wszystkie cewki zespolone - całe szczęście nie kosztują milonów... a w czasie gwarancji ja się martwię :). A po gwarancji robię po kosztach dla forumowiczów! Także no stress :).
Jawy mają stacyjkę z amperomierzem i bez - mam jeden schemat gotowy a drugi analizowałem. Wiem, że chłopaki z forum jawy podpinali te amperomierze i chodziły ok :). Musielibyśmy na spokojnie spojrzeć na schemat i wszystko się ogarnie (schematy tylko do wueski znam na pamięć :D)

Awatar użytkownika
VerteX
Posty: 44
Rejestracja: 2010-03-14, 20:26
GG: 0
Moje maszyny: M06B3
GS500F
Kontaktowanie:

Re: Zapłony elektroniczne CDI - WSK, Jawa/CZ, MZ SHL, WFM itp.

Post autor: VerteX » 2020-07-16, 19:31

Witam
Potrzebuje modułu zapłonowego do 125, mam pytanie o różnice wersji 100w i 200w, czy coś trzeba przerabiać/dokupywać/powiększać?, czy montaż sprowadza się tylko do wkręcania - zamontowania

hadrianus111
Posty: 67
Rejestracja: 2020-02-21, 22:08
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125, 1984r.
Kontaktowanie:

Re: Zapłony elektroniczne CDI - WSK, Jawa/CZ, MZ SHL, WFM itp.

Post autor: hadrianus111 » 2020-07-22, 22:47

Mam podobne pytanie ale odnoście regulatora napięcia. Padł mi już drugi. Jakie macie koledzy regulatory?

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości