Junak M07 z początku produkcji

Tylko przedmioty wyjątkowe, modele unikatowe, małoseryjne. Obowiązkowo dodawanie zdjęcia przedmiotu i szerszego opisu.
Regulamin forum
Obowiązkowo w przypadku nowego wątku należy dodać do postu załącznik w postaci zdjęcia przedmiotu bądź też zrzutu strony oraz opisać przedmiot.
Awatar użytkownika
peper50
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-17, 17:57
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3; Jawa 250 353/04
Lokalizacja: Radomsko
Kontaktowanie:

Re: Junak M07 z początku produkcji

Post autor: peper50 » 2016-01-26, 23:03

Wiem u kogo leży taki silnik... chyba się przejadę te 30 km...

paniczq
Posty: 314
Rejestracja: 2014-01-23, 23:09
GG: 0
Moje maszyny: MASZYNY X15
Lokalizacja: OŚWIĘCIM
Kontaktowanie:

Re: Junak M07 z początku produkcji

Post autor: paniczq » 2016-01-26, 23:36

ja chętnie odkupie osłony:P lub cały silnik jak kupca nie znajdziesz:P

picek
Posty: 749
Rejestracja: 2008-07-13, 13:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK, itp.
Lokalizacja: Zwoleń-Mazowieckie
Kontaktowanie:

Re: Junak M07 z początku produkcji

Post autor: picek » 2016-01-27, 14:40

Paniczq - wpełni zgadzam się z tobą.
Co do remontu za 5tyś to rzeczywiście najpierw wypadało by uściślić jakie słowo co znaczy.
Według mnie remont to prace które tyczą się mechaniki ( wszystko co zużyte mechanicznie wymieniamy na nowe wpełni sprawne, oraz elementy które wpływają na podstawową prace)
renowacja- remont plus estetyka (malowanie, chromy,tapicerka,elementy ozdobne)
odbudowa motocykla - renowacja plus wytworzenie tych elementów motocykla które nie nadają się już do renowacji ( prace blacharskie mam na myśli)
A ile kosztuje rzeczywiście remont odsyłam do tematów forumowiczów - wielu zamieściło rozpiskę co ile kosztuje na przykładzie WSKi. Ja uważam że nie da się zrobić renowacji jaunaka za mniej niż 10tyś (zakładając że nie ma sie stryja fachury mechanika i szwagra galwanizera co za 200zł wszystko zrobią)

marwo4

Re: Junak M07 z początku produkcji

Post autor: marwo4 » 2016-01-27, 14:55

Święte słowa...

marwo4

Re: Junak M07 z początku produkcji

Post autor: marwo4 » 2016-01-27, 16:19

Więc dostarczam Ci całego kompletnego Junaka M10 (oczywiście wszystko do malowania i silnik w częściach) i za 5 tyś. zł. odbieram ładnie zrobiony i sprawny motocykl ?

picek
Posty: 749
Rejestracja: 2008-07-13, 13:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK, itp.
Lokalizacja: Zwoleń-Mazowieckie
Kontaktowanie:

Re: Junak M07 z początku produkcji

Post autor: picek » 2016-01-27, 16:57

zubr w tej chwili nie posiadam junaka do remontu ale jak tylko uda mi się kupić to wysyłam do ciebie.
Wybieram pełną renowacje za 10tyś. Malowanie baza i bezbarwny ze szparunkami pod lakierem, proszek z podkładem, silnik pełna regeneracja prądnicy, gaźnika, głowicy, wału, wszystkie elementy zużywające się w silniku wymiana na nowe) Cały chrom - tu możesz napisać firmę w której robisz to dam do wyceny. Zawieszenie, kanapa i wszystkie gumy nowe. Aby nie było nieścisłości dam trzy wzorcowe junaki po renowacji, tak aby nie było nieścisłości co do jakości chromów i malowania.
Ma ktoś junaka do sprzedania?

Mixol
Posty: 810
Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 1980r.
CZ 477 Sport 1973r.
Mińsk 400A 1990r.
Lokalizacja: Mazowsze
Kontaktowanie:

Re: Junak M07 z początku produkcji

Post autor: Mixol » 2016-01-27, 17:48

To pokaż zdjęcie Junaka zrobionego za te 5 kawałków przed i po renowacji.

picek
Posty: 749
Rejestracja: 2008-07-13, 13:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK, itp.
Lokalizacja: Zwoleń-Mazowieckie
Kontaktowanie:

Re: Junak M07 z początku produkcji

Post autor: picek » 2016-01-27, 23:32

oryginalnie w junaku był stosowany , tak jak w shlce, lakier piecowy. nie mylić z proszkowym obecnie najczęściej oferowanym. Dzisiaj są farby piecowe , np maluje sie tak rowery, do akrylu ni jak sie to nie ma. Rozumiem że każdy swój motocykl może remontować jak mu się podoba, co nie oznacza że nie należy skrytykować kogoś kto twierdzi że renowacja motocykla może się odbyć bez wymiany części na nowe. Według mnie jest to tylko odnowienie motocykla. Zostawie stare łożyska w kołach bo się koła kręcą, zostawię stare opony i dętki bo są jeszcze dobre (wizualnie i nie puszczają powietrza) i polskie oryginalne, tulejki też są super choć nie do końca wiadomo jakie mają zużycie, guma też nie popękana więc sią nadaje- a o zmianach właściwości ze względu na starzenie? a co ze spasowaniem elementów? rozbierał ktoś stare dobre sprzęgło cztero tarczowe- shl,wsk junak? jak się zamieni kolejność tarcz i przekładek u kogo działało? wymiana samego łańcuszka sprzęgłowego na ile czasu wystarczy bez wymiany zębatek.
Kto z was obsadza łożyska wedle książki? czyli kartery zagrzane i do tego sworzeń przez który pobija sie tylko pierścień zewnętrzny łożyska? A potem dyskusje o luzach C3, jakości i tym podobnych. Każde nowe łożysko przy obsadzaniu jestem w stanie uszkodzić, ale i tak ono wytrzyma z 5tyś więc więcej niż większość forumowiczów zrobi przez 5 lat. Malowanie baku od środka, bo się śmiejecie z pomysłu- ja tak robię wszystkie zbiorniki, podkład epoksydowy- nie ma problemu z zapychaniem kranika ani z rdzą od wewnątrz. No ale przecież wiele osób twierdzi ze od środka zbiorniki nie rdzewieją - to zajrzyjcie do środka. Lakier proszkowy z podkładem - tak zgadza się mocniej zakrywa numery ramy- zabezpieczenie antykorozyjne o wiele lepsze, w mojej lakierni 20 lat gwarancji na taką powłokę. Można by się tak jeszcze spierać w wielu tematach. Ale wedle rozsądku nie zapominajcie że o ile łożysko można kupić za 15zł, nową dętkę za 25 a regeneracje wału zrobić za 180zł to zbiornika paliwa nikt wam nie zrobi za 100zł a za 60 można dzisiaj kupić oryginał. Za 10 lat cały silnik, koła, siedzenie, elektryka będzie dostępna za rozsądne pieniądze, ale błotniki a zwłaszcza zbiornik paliwa będzie drogą rzeczą, tak jak się dzieje z pełnymi osłonami do SHL m11 czy choćby osłonami bocznymi do tego motocykla.
W książkach naprawa WSK są informacje o dopuszczalnych zużyciach, otwórzcie książkę Cichowskiego macie tam zużycia elementów w innych motocyklach a nie wyszczególnionych w "naprawie wsk" to wszystko ma wpływ na pracę, osiągi i bezawaryjność. Można nazywać mnie/nas maniakiami że testujemy różny olej w amortyzatorach, że testujemy olej do mieszanki silnika, że słyszymy wszystkie "stuki i puki" w silniku i że motocykle stawiamy w salonie. Ja mam garaż dla motocykli a wszystko inne się zgadza, tyle że ja czuję różnicę, słyszę ją i ze względu na godziny wysiedziane w garażu wiem czy ktoś mówi jako teoretyk czy praktyk. A wszystko to co szanowni koledzy z forum wymyślają i wydaje się być z sensem staram się testować. I tu wielkie uznania za CDI czy za szkrzynie mieszaną czy dla aliena za tłoki. Sam nigdy nie byłem obnibusem i zawsze chodzę po radę do prawdziwych specjalistów, do których mi z wiedzą bardzo daleko. A wszyscy oni to emeryci z tytułem conajmniej inż. Dlatego na tym forum należy przekazywać sobie wiedzię i rozwiązania, ale należy zachować uczciwość i nazywać rzeczy po imieniu, odnowienie,czy uruchomienie to nie renowacja motocykla.

picek
Posty: 749
Rejestracja: 2008-07-13, 13:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK, itp.
Lokalizacja: Zwoleń-Mazowieckie
Kontaktowanie:

Re: Junak M07 z początku produkcji

Post autor: picek » 2016-01-28, 10:51

Podchodzisz bardzo uczciwie do sprawy i wydaje mi się że moja wypowiedź w tym momencie należy zakończyć. Jak będzięsz w moich stronach to zapraszam na kawę lub Piwko.

Awatar użytkownika
Adam_Ga
Posty: 1324
Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
Moje maszyny: 125 & 175 & 350
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: Junak M07 z początku produkcji

Post autor: Adam_Ga » 2016-01-28, 10:59

Dopiszę się do offtopa.

W sobotę jadę zawieść do wujka pierwsze części Junaka M10. Motor kompletny w 98% (brakuje kilku śrubek, instalacji, tłoka). Wszystkie nietypowe elementy są. Zajmuje się zawodowo renowacją motocykli, takich z półki Zundapp, NSU, Sokół. Jest na każdym bazarze w Łodzi. Kosztorys jest w przedziale od 4500zł do 7000zł.
W silniku wymienione zostanie wszystko co zużyte, nowe chromy, lakier akryl + szparunki, nowe gumy, łożyska, itd.
Górna granica obejmuje zapłon elektroniczny i alternator, ale nad tym się jeszcze zastanawiam.

Co do wyceny Żubra to jest to realna kwota. Da się za tyle zrobić i zrobić to dobrze!

Pamiętajcie że renowacja motocykli to biznes. A na biznesie trzeba zarabiać.
Podam przykład WSK M06 Z2. Szukając lakiernika rozbieżność była spora. Od 900zł do 2100zł za cały motor ze szparunkami. Wybrałem opcję za 1200zł. Chromy to samo. Za wszystkie elementy bez felg i wydechu wołali od 1000zł do 1500zł. Jak dobrze poszukać/popytać lub ma się znajomego to zrobić można równie dobrze a taniej.
W innych przypadkach dajemy ludziom zarobić na chleb. Dużo chleba. Nawet z szynką ;-)
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"

picek
Posty: 749
Rejestracja: 2008-07-13, 13:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK, itp.
Lokalizacja: Zwoleń-Mazowieckie
Kontaktowanie:

Re: Junak M07 z początku produkcji

Post autor: picek » 2016-01-28, 14:47

zwoleń mazowieckie

www239
Posty: 0
Rejestracja: 2016-01-17, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: junak m07
bmw r12
k750
m72
inne
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Re: Junak M07 z początku produkcji

Post autor: www239 » 2016-02-04, 19:59

Ten junak m 07 to jest największy ulep z junaków jaki widziałem zbiornik jest spawany przerabiany koleś kupił z allegro za parę stów i przemalował. tylko byłby zamontowany zbiornik oryginalny to by kilka zdań było o zbiorniku a tak to ani wspominki gość ma kilka kont specjalizuje się w junakach kupić tanio psiknąć sprejem i zarobić 2 razy tyle i napiać niezłą bajkę w opisie lokalizjacja Tarnowskie góry.

matitima1985
Posty: 283
Rejestracja: 2011-10-09, 16:32
GG: 0
Moje maszyny: wfm 58r
wsk MO6 Z2 2Xzak
komar 64r
Lokalizacja: Laski
Kontaktowanie:

Re: Junak M07 z początku produkcji

Post autor: matitima1985 » 2016-02-04, 22:21

bylem ostatnio u tego goscia, kolega kupil kilka motorkow u niego. Ogladalem jego dosyc pokazna kolekcje i musze przyznac, ze motocykle imponujace stanem zachowania, wszystko w oryginale. Gosc mlody ale wiedze ma konkretna.

www239
Posty: 0
Rejestracja: 2016-01-17, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: junak m07
bmw r12
k750
m72
inne
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Re: Junak M07 z początku produkcji

Post autor: www239 » 2016-02-06, 17:29

Tak wiem ze ten koleś ma dużo motocykli i władnym si gorszym stanie ale wypowiedz była na temat tego junaka z ogłoszenia napisałem ze Bak jest ulep bo widziałem jak kupił z allegro i za 2 tyg był ten junak z odmalowanym zbiornikiem. jakby kupił zbiornik oryginalny to by było opisane ze dał 4tyś a ze kupił jakiś zlepek to wolał czarować czymś innym. Więc wiedzę ma dobrą jak zrobić dobry opis.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości