Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Odpowiedz
Awatar użytkownika
WSKarz
Posty: 185
Rejestracja: 2007-11-05, 17:09
GG: 960779
Lokalizacja: świdnica
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: WSKarz » 2014-10-15, 07:04

7 postów wyżej grzechu212 napisał co innego... jak mówicie o pierwszym schemacie to ja nie bardzo ogarniam o który chodzi, jeśli macie na myśli ten: download/file.php?id=18289&mode=view to ja sugerowałem się podpisami pod obrazkami który w tym przypadku mówił że jest to oryginalne połączenie cewek z enfielda, wiec już nie wiem... Czy przelutowanie połączeń cewek na oryginalnym stojanie ma za zadanie stworzyć identyczny obwód jak w enfieldzie?
Jedzie wielki ociężały,brudny,stary traktor polami kopci,dymi
tah tah tah gdzie po mojej miedzy!!!!

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4112
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: AudioBas » 2014-10-15, 08:34

WSKarz pisze:zy przelutowanie połączeń cewek na oryginalnym stojanie ma za zadanie stworzyć identyczny obwód jak w enfieldzie?
Tak, bo jak założysz wirnik z Royala do oryginalnego statora wueskowego, to popalisz cewki :)
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
grzechu212
Posty: 404
Rejestracja: 2013-07-03, 10:45
Moje maszyny: WSK KOBUZ 175
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: grzechu212 » 2014-10-15, 09:11

Wytłumaczę Ci to na chłopski rozum tak jak ja to rozumie ;-). Ten schemat co wrzuciłeś download/file.php?id=18289&mode=view odnosi się do połączenia cewek w prądnicy Royala gdzie występuje tylko obwód ładowania akumulatora. W oryginalnej prądnicy w Wsk 175 masz obwód ładowania akumulatora i obwód zasilania światła (drogowego,mijania). Jeżeli chcesz mieć 6 cewek ładowania tak jak to jest w RE to w swojej prądnicy z WSK 175 musisz przewinąć cewkę z cienkim drutem lub zastosować gotową cewkę z grubszym drutem z innej prądnicy i je połączyć według tego schematu co wrzuciłeś powyżej...Jeżeli nie chcesz bawić się w przewijania cewki lub nie masz innej prądnicy z której mógłbyś ją wyciągnąć i podmienić, a w przyszłości może zdecydujesz się na CDI to połącz cewki zgodnie z drugim schematem usuwając cewkę z cienkim drutem z obwodu pozostawiając tym samym wolne miejsce na cewkę CDI... Bez ingerencji w prądnicę i zastosowaniu wirnika z RE cewki pójdą z dymem :). Jeżeli się mylę to niech audio mnie poprawi, a Mod niech usunie moje wypociny :D.
Destroyers of the system

Awatar użytkownika
WSKarz
Posty: 185
Rejestracja: 2007-11-05, 17:09
GG: 960779
Lokalizacja: świdnica
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: WSKarz » 2014-10-15, 15:31

oki oki już prawie wszystko rozumiem ;) zamówiłem prądnice 4 przewodową (dwa fioletowe, żółty i czerwony) na 12V, i teraz nie wiem czy ona ma dwa obwody: jeden na ładowanie i jeden na światła czy wszystkie cewki są ładujące? A z resztą, może mi sprzedawca wrzuci jakiś schemat do pudełka. Dzięki ;)
Jedzie wielki ociężały,brudny,stary traktor polami kopci,dymi
tah tah tah gdzie po mojej miedzy!!!!

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4112
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: AudioBas » 2014-10-15, 23:03

WSKarz pisze:zamówiłem prądnice 4 przewodową (dwa fioletowe, żółty i czerwony) na 12V
I Ci się po paru miesiącach spali.
Te Royalowe prądnice są kiepskie!
Zobacz do tyłu jak chłopakom się popaliło wszystko!
Fabrycznie pracują w oleju. W WSCe nie ma takiej możliwości.

Nie wiem czemu nie chcesz sobie oryginalnego statora przerobić pod Royala?
Obrazek
Obrazek
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4112
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: AudioBas » 2014-10-15, 23:05

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: wujcio » 2014-10-15, 23:26

WSKarz pisze:oki oki już prawie wszystko rozumiem ;) zamówiłem prądnice 4 przewodową (dwa fioletowe, żółty i czerwony) na 12V, i teraz nie wiem czy ona ma dwa obwody: jeden na ładowanie i jeden na światła czy wszystkie cewki są ładujące? A z resztą, może mi sprzedawca wrzuci jakiś schemat do pudełka. Dzięki ;)
Czy tak ciężko zobaczyć na 1 stronę tematu:
viewtopic.php?f=23&t=5491
Kupiłeś 2 obwodową więc musisz mieć też regulator do świateł i do akumulatora.

Za karę jak CI to przyjdzie masz rozrysować schemat połączenia cewek tak jak ja to zrobiłem :D

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: Muciek » 2014-10-15, 23:34

Połączenie pewnie będzie takie jak w tych cdi do rowera 4 cewki na światła 2 na ładowanie. Chiński regler ten za 10zł można wykorzystać jako ogranicznik do świateł. A jak się zmasuje uzwojenie ładujące to ogarnie obie rzeczy na raz.

Awatar użytkownika
125 arek
Posty: 535
Rejestracja: 2007-06-12, 20:53
GG: 6055683
Moje maszyny: M 06 B1
Lokalizacja: marcinkowice
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: 125 arek » 2014-10-16, 07:09

Ten za 10 zł to najgorsze gówno, lepiej zrobić to raz a porządnie !
Ekipa Południe®

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: Muciek » 2014-10-16, 10:18

Jak nie umiesz podłączyć to nawet ten za 150 będzie "najgorsze gówno" :lol:

rss
Posty: 445
Rejestracja: 2014-04-14, 18:18
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 '80;
HondaXR600R '93; Varadero 125, Junaki
Lokalizacja: Jablonna
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: rss » 2014-10-16, 20:43

Panowie -
lamerskie pytanie, ale gdzie kupic wirnik do RE ?
tylko eBay czy ogarnia to ktos w PL ?
Troche o naszym Wieslawie: viewtopic.php?f=72&t=18728

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: Muciek » 2014-10-16, 20:44

Ebay 100zł z wysyłką.

rss
Posty: 445
Rejestracja: 2014-04-14, 18:18
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 '80;
HondaXR600R '93; Varadero 125, Junaki
Lokalizacja: Jablonna
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: rss » 2014-10-16, 21:06

hmmm... w Pruszkowie jest jakas "placowka" zajmujaca sie Enfieldami
probowal tam ktos podbijac?
ZTCP - ul. Olowkowa 1 czy jakos tak.
w sumie te 100PLN to nie tragedia.... pomyslimy jakk oblatamy Wieslawa w obecnej konfiguracji
dzieki Muciek za info
Troche o naszym Wieslawie: viewtopic.php?f=72&t=18728

Awatar użytkownika
WSKarz
Posty: 185
Rejestracja: 2007-11-05, 17:09
GG: 960779
Lokalizacja: świdnica
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: WSKarz » 2014-10-17, 19:21

WUJCIO- spoko, nie ma problemu, rozrysuję aż miło ;P do tego w gratisie jak będę miał czas wrzucę foty jak przerobić sprzęgło w kobuzie na 6 tarcz bez modyfikacji pokrywy i jak wygląda dorabiany na zamówienie niebo lepszy docisk :D foty nowo dorobionego koła zamachowego (nie na wzór oryginału), jakie łożysko igiełkowe wstawić w głowkę korbowodu żeby zastąpić nim tulejkę z brązu bez rozwiercania głowy :D i na koniec mogę polecić świetny zakład w Poznaniu dorabiający niezniszczalne zębatki pod kosz sprzęgłowy i na wał tak żeby zastosować zamiast oryginalnego łańcuszka sprzęgłowego łańcuszek z jawy- jeszcze nigdy nie spotkałem się z taką porządną robotą :)
Tylko powiedz mi jeszcze jakim drutem przewijałeś te cewki na oryginalnym stojanie? Średnica 0.85 mm i długość na każdą cewkę ok 12,5 metra? Wszystkie cewki w jednym kierunku nawijane? Interesuje mnie tylko i wyłącznie schemat z wykorzystaniem 6 cewek, nie będę miał zamiaru w przyszłości robić CDI.
dzięki AUDIOBAS - super zadbana maszyna ;)
Jedzie wielki ociężały,brudny,stary traktor polami kopci,dymi
tah tah tah gdzie po mojej miedzy!!!!

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: wujcio » 2014-10-17, 21:14

Ja z tego co pamiętam użyłem drutu zgodnego z oryginałem i chyba to było właśnie jakoś 0.8mm średnicy.
Jeśli chodzi o kierunki to chyba to nie miało znaczenia i wszystkie cewki były ułożone jednym kierunku tak mi się zdaje - audio może mnie poprawić ważne było który koniec z którym łączymy.

Awatar użytkownika
grzechu212
Posty: 404
Rejestracja: 2013-07-03, 10:45
Moje maszyny: WSK KOBUZ 175
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: grzechu212 » 2014-10-18, 10:23

przez WSKarz » 2014-10-17, 19:21
...do tego w gratisie jak będę miał czas wrzucę foty jak przerobić sprzęgło w kobuzie na 6 tarcz bez modyfikacji pokrywy i jak wygląda dorabiany na zamówienie niebo lepszy docisk :D foty nowo dorobionego koła zamachowego (nie na wzór oryginału), jakie łożysko igiełkowe wstawić w głowkę korbowodu żeby zastąpić nim tulejkę z brązu bez rozwiercania głowy :D i na koniec mogę polecić świetny zakład w Poznaniu dorabiający niezniszczalne zębatki pod kosz sprzęgłowy i na wał tak żeby zastosować zamiast oryginalnego łańcuszka sprzęgłowego łańcuszek z jawy- jeszcze nigdy nie spotkałem się z taką porządną robotą :)
ZNAJDŹ CZAS :pada:
Destroyers of the system

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4112
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: AudioBas » 2014-10-19, 21:03

Wszystkie mają być w jednym kierunku. I musisz patrzeć na początek i koniec.
Zobacz dokładnie na schemat wujcia :)
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
wkzarci
Moderator
Posty: 581
Rejestracja: 2012-12-22, 13:29
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 itp, itd.
Lokalizacja: PL
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: wkzarci » 2014-12-01, 14:00

ktoś mierzył ile ohm maja te cewki w pradnicy wsk z podlaczeniem schematu od Royala?

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4112
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: AudioBas » 2014-12-06, 17:39

Ile Ci wyszło?
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
radza76
Posty: 9
Rejestracja: 2014-01-12, 12:51
GG: 0
Moje maszyny: Suzuki DR 650 r , Wsk 175 M21W2
Lokalizacja: Wisła
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: radza76 » 2014-12-06, 21:31

Czy jeśli podłącze orginalne cewki z wski zgodnie z schematem Wujcia+cewka cdi i wirnik royal to będzie przyzwoite ładowanie,czy trzeba koniecznie przewijać na nowo te 5 cewek drutem 0,8? A jeśli tak to jakie mają mieć oporności?

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości