Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Odpowiedz
Awatar użytkownika
krystian5102
Posty: 11
Rejestracja: 2013-06-08, 16:01
GG: 0
Moje maszyny: Romet Kadet.
WSK 125 B3.
Lokalizacja: Juraszowa
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: krystian5102 » 2015-06-15, 22:13

Savier pisze:Jak chcesz przełamywać lody z amalem to bierz go, 21 od skutera jest opracowany i nie trzeba kombinować :)
ps. fakt, na gaźniku z MZ fajnie z dołu idzie :D
Dzięki Savier za radę. Z amal-em to tylko króciec i nic więcej, dysze zostawic co jest?

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: Savier » 2015-06-16, 00:35

A kto to ma wiedzieć :D. Musisz kupić komplet dysz i testować.

Awatar użytkownika
Tomeekkkk
Posty: 128
Rejestracja: 2014-01-04, 21:45
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 gil
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: Tomeekkkk » 2015-06-23, 09:41

a ja mam taki problem,
Po prze gazowaniu wywala mi olej, świeca czarna, a nalot w komorze taki czarny jak smoła.
mieszanka 1:25 iglica opuszczona na max w dół

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: Muciek » 2015-06-23, 09:55

Jaką masz dysze zamontowaną ?

Awatar użytkownika
Tomeekkkk
Posty: 128
Rejestracja: 2014-01-04, 21:45
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 gil
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: Tomeekkkk » 2015-06-23, 10:21

Dysza 75 ta najmniejsza z zestawu.
Co reguluje tą dyszą?
Obrazek

Awatar użytkownika
peper50
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-17, 17:57
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3; Jawa 250 353/04
Lokalizacja: Radomsko
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: peper50 » 2015-06-27, 12:19

Też mam pytanie odnośnie budowy tego gaźnika.

Podłączyłem wszystko jak na fotce:
Obrazek

Plastikowe czarne "kolanka" zaślepione. Duży otwór przy przepustnicy zaślepiony. Został taki cienki szpikulec od strony podłączenia paliwa do komory. Co z tym zrobić?

I gdzie jest to ssanie sterowane linką?

Wiem jestem kretynem ale nie miałem styczności jeszcze z takim gaźnikiem a żadnej instrukcji budowy w pudełku nie było, na internecie nic nie ma. Fajnie, żeby taki opis gdzieś ktoś umieścił albo wytłumaczcie mi, to ja takie cuś zrobię. Wystarczyłoby zdjęcie z opisem każdej śruby i otworu.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: Muciek » 2015-06-27, 13:42

Plastikowe czarne ma być nie zaślepione bo to są przelewy z komory pływakowej . Ten cienki masz zaślepić to jest dozownik.

Awatar użytkownika
peper50
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-17, 17:57
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3; Jawa 250 353/04
Lokalizacja: Radomsko
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: peper50 » 2015-06-27, 14:39

Dzięki Muciek. Czyli to jest dozownik oleju rozumiem. A ten zaślepiony kanalik który jest od strony króćca przy gaźniku od góry zamontowany?

I od czego jest ten ta duża skuwka przy przepustnicy od tej strony co kolega Tomek wrzucił?

p.s. Po prostu chciałbym wiedzieć jak już takie cuś mam.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: Savier » 2015-06-27, 15:32

A ten zaślepiony kanalik który jest od strony króćca przy gaźniku
jakiś jet czy inne podciśnienie :-D
Jezeli chodzi o ten plastikowy korek to jest ssanie - widzę, że Ty masz na linkę. Bez ssania nie odpalisz motorka.

Awatar użytkownika
peper50
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-17, 17:57
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3; Jawa 250 353/04
Lokalizacja: Radomsko
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: peper50 » 2015-06-27, 18:46

Savier no to załatwiłeś mnie z tym gaźnikiem. Chyba chcesz, żebym zszedł z tego świata bo od 5 godzin kopę motocykl... Już mnie kur..ca bierze. Iskra jest jak sto piorunów, zapłon ustawiony idealnie i chu. nie pali. Zacinał się pływak tzn. nie przepuszczał paliwa, musiałem podgiąć blaszki. Dysze już wszystkie zakładałem...

To co ja mam teraz zrobić jeszcze żeby w końcu odpalił?... chu. mnie zaraz strzeli. Jaką linkę kupić? I pewnie jeszcze dźwignie na kierownicę jak w WFMce...

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: Savier » 2015-06-27, 19:08

Nie wiem, nigdy nie miałem tego typu gaźnika ze ssaniem. Musiałbyś kupić ze skutera albo rozebrać i sprawdzic jak to wygląda. dorób sobie może na poczekaniu jakąś pociągajke z druta na palec.

Awatar użytkownika
peper50
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-17, 17:57
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3; Jawa 250 353/04
Lokalizacja: Radomsko
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: peper50 » 2015-06-28, 00:52

Żeby przejść na ssanie krótkie ręczne wystarczy wykręcić ssanie pod linkę i wkręcić ssanie ręczne:
Obrazek

Szkoda tylko, że ssanie ręczne kosztuje tyle co cały gaźnik...
http://allegro.pl/ssanie-reczne-gaznika ... 80750.html

Dlatego mądrzej byłoby zostać przy lince tylko że,... cięgno ssania kosztuje tyle samo co cały nowy gaźnik.
Obrazek

http://shop.mieloch.pl/ciegno-ssania-re ... 9434.bhtml
http://shop.mieloch.pl/ciegno-ssania-re ... 8666.bhtml

Zrobię to chyba po swojemu...

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: Savier » 2015-06-28, 10:20

Co Ty tam szukasz człowieku :D
Ssanie wygląda na bajecznie proste. Ja to widzę tak:
1. Kupujesz linkę gazu od wsk i sprawdzasz czy pasuje. Z drugiej strony dajesz sobie dźwignię od przeżutek z jakiegoś rowera :D nie trzeba wiercić kierownicy. Sprawdzone :D.
2. Robisz ze starej linki jakąś pociągajke.

Jeżeli linka od wsk nie będzie trybić to zawsze można dorobić z rowerowej :). Trzeba zarobić końcówkę.

Awatar użytkownika
peper50
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-17, 17:57
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3; Jawa 250 353/04
Lokalizacja: Radomsko
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: peper50 » 2015-06-28, 11:56

Właśnie tak to chcę rozwiązać. Dźwigienkę już rano wykręciłem z roweru. Trzeba będzie dobrać odpowiednią linkę i wygląda na to, że linka gazu od wski będzie dobra. Od roweru jest za cienka i za długa.

Awatar użytkownika
peper50
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-17, 17:57
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3; Jawa 250 353/04
Lokalizacja: Radomsko
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: peper50 » 2015-06-28, 17:20

Tak więc dźwignia od przerzutek rowerowych, linka od przerzutki, pancerz od linki do WSK bo był dłuższy. Linkę trzeba było skrócić i dorobić "młoteczek" na końcu. Samo mocowanie "młoteczka" do tej podnoszonej tulejki jest problematyczne bo trzeba było szlifować i niestety mi pękło. Przyklejone jest teraz na super glue i się trzyma ale na dłuższą metę będę musiał wymyślić jakiś patent i to przerobić.

Motocykl pali, błyskawicznie reaguje na gaz i równo chodzi na wolnych. Wreszcie suchy i czysty silnik. Mogę go teraz ostatecznie wyczyścić i nie martwić o zalanie.

Dzięki chłopaki za pomoc.

Awatar użytkownika
Tomeekkkk
Posty: 128
Rejestracja: 2014-01-04, 21:45
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 gil
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: Tomeekkkk » 2015-07-09, 19:15

jeszcze takie pytanko
wł ssanie, motor po chwili powinien zgasnąć czy ma pykać?

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: Savier » 2015-07-09, 19:36

Na włączonym ssaniu jak jest zimny mocno to chodzi jakby miał lekko za dużo paliwa. Żadna filozofia. Ja w zasadzie od razu teraz wyłączam.

Awatar użytkownika
Tomeekkkk
Posty: 128
Rejestracja: 2014-01-04, 21:45
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 gil
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: Tomeekkkk » 2015-07-09, 21:44

dzięki, teoretycznie mam tak samo.
Pojawiło mi się jeszcze jedno pytanie, a mianowicie kiedy wrzucam bieg lub zmieniam na wyższy, to mam tak jak by go muliło, ale po 2-3 sekundach przy otwartej na maksa przepustnicy zrywa go

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: Savier » 2015-07-09, 21:48

Co ja mogę Ci powiedzieć, zapłon dobrze ustawić, sprawdzić czy dostaje odpowiednio dużo powietrza i paliwa :D

Awatar użytkownika
Tomeekkkk
Posty: 128
Rejestracja: 2014-01-04, 21:45
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 gil
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: Tomeekkkk » 2015-07-10, 14:06

To chyba muszę założyć inny gaźnik i przetestować, bo to wszytko zrobiłem, a dalej coś nie jest tak

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości