CDI W WSK 125

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Odpowiedz
Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Savier » 2015-11-04, 16:36

Kolego... Już cierpliwości mi brakuje ;-) ... Na górze masz dwa silniki, które chodzą na takim zapłonie... to raz - dwa, ten temat został zapoczątkowany zapłonem od 4T właśnie...
I jeżeli jeszcze nie zrozumiałeś - NIE MA ŻADNEJ RÓŻNICY, 2T CZY 4T.

Awatar użytkownika
czankete
Posty: 1300
Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: czankete » 2015-11-05, 09:21

....wiem, że ot ale no nie dzierżę jak to czytam:
Dave14 pisze:Z tego co się dowiedziałem
...od kogo się dowiedziałeś?
Dave14 pisze:Myślę że lepiej by wsk odpalała
...a to dlaczego tak myslisz?
Dave14 pisze:Może spróbuję, ale boję się że mi motor zgaśnie podczas jazdy ;-)
....no tak to straszne, jak motor zgaśnie :lol:
Dave14 pisze:Jak działał lelek na zapłonie 4t, słyszałem że 2t może nie działać poprawnie.
....od kogo słyszałeś?
Dave14 pisze:Chodziło mi oto czy silnik 2t będzie działał poprawnie na całym zapłonie od 4t ;-)
....dostałeś nawet od saviera film na tacy,
Dave14 pisze:A dlaczego nie ? Ktoś przynajmniej próbował z zapłonem od 4t ?
....w tym momencie ręce opadają :razz:

....bez urazy chłopie ogarnij się może, bo odnoszę wrażenie, że nie wiesz za bardzo o czym piszesz. Nie znasz ani zasady działania silnika 2T i 4T ani też jak widzę nie masz najmniejszego pojęcia o elektrotechnice. Niecały miesiąc temu zarejestrowałeś się na forum i z tego co widzę nie racząc przestudiować nawet ułamka gromadzonych od kilku lat dzięki wysiłkowi i doświadczeniom co nie których forumowiczy materiałów dotyczących opisywanego tu zapłonu rozpoczynasz dywagację po prostu o niczym :P .

...mało tego za każdym razem cierpliwie dostawałeś łopatologiczną odpowiedź łącznie z materiałem filmowym a do Ciebie i tak nic nie dociera? Nie dziwię się, że ludzie tracą cierpliwość.

danio1337
Posty: 6
Rejestracja: 2014-12-22, 23:32
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125 Lelek
Lokalizacja: Pułankowice
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: danio1337 » 2015-11-29, 11:59

Kurde panowie mam problem, otóż podjąłem sie próby zamontowania CDI z chińskiego skutera na ori podstawce i, mam pytanie właśnie jak zamocować ten cały stator z cewkami, na śruby troche kiepsko bo tam jest mało materiału i nie wydaje mi sie żeby to utrzymało cewki po przegwintowaniu.
Albo jakby ktoś miał do sprzedania gotową podstawke to chętnie bym kupił.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Savier » 2015-11-29, 22:02

A temat czytałeś? :D
Jeden z otworów masz zdaje się po ośce przerywacza - drugi musisz sobie dowiercić. Gwint M5 lub M6 - Robisz tak, żeby było centrycznie względem czopa wału. Szlifujesz materiał podstawki, żeby dobrze pasowało i magnetem nie skosiło cewki nawiniętej taśmą. Dodajesz blaszkę pod impulsator.

wnęk
Posty: 4
Rejestracja: 2014-12-07, 13:52
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175S1 WSK 125 M06Z
Lokalizacja: Jasło
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: wnęk » 2015-12-12, 22:18

Witam...Kupiłem taki moduł i mam pytanie ,czy nada się do zapłonu cdi, ma inne kolory niż podane przez kolegów wersje .1] Niebiesko-czarny ,2]czarny ,3]szaro-czarny,4]czerwono-czarny,5]szary .Przeczytałem 61 stron i nie spotkałem modułu z takimi kolorami.Mam ochote przerobić zapłon i może polepszyło by światła.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Savier » 2015-12-12, 22:33

Czarny na cewke, szary masa, niebiesko czarny imp, czarwono czarny ze statora największa cewka, biało czarny gaszenie przez masowanie.

wnęk
Posty: 4
Rejestracja: 2014-12-07, 13:52
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175S1 WSK 125 M06Z
Lokalizacja: Jasło
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: wnęk » 2015-12-13, 13:21

Dzięki Savier za szybką odpowiedz,jeszcze mam pytanie o regulator ,czy ten schemat jest poprawny.Nie wiadomo też jaką ma wydajność prądową.Koło 81,5 fi, cewkę wn i impulsator mam,brakuje statora z cewkami /do takiego koła/ i czas na wykonanie,po tych wszystkich lekturach.Pozdrawiam...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Savier » 2015-12-13, 13:52

Jak nie przerabiasz na bezmasowe to do świateł nawet regulatora nie trzeba :D.
Szczerze mówiąc to nie wiem jak ten regiel podłączyć, może przy okazji statora dorzuć sobie do koszyka regiel za 10pln?

Drifter
Posty: 19
Rejestracja: 2011-12-26, 15:45
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B3 1973r
Lokalizacja: Bytom
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Drifter » 2015-12-17, 17:09

witam koledzy czy mógłby mi ktoś podać wymiary aby wykonać podstawke pod cdi

Zimny_Lech
Posty: 118
Rejestracja: 2011-08-19, 14:48
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 1980
Lokalizacja: Sieradz
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Zimny_Lech » 2016-01-08, 19:48

Kopalnia wiedzy dla tych co mają problem z podstawką lub osadzeniem chińskiego koła magnesowego na wale od WSK :D https://www.youtube.com/watch?v=Ytl0INahx6s

Awatar użytkownika
RaPi
Posty: 121
Rejestracja: 2007-01-03, 18:40
GG: 0
Moje maszyny: ze Świdnika
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: RaPi » 2016-01-08, 19:53

zaczynam już seryjnie sprzedawać iskrowniki do 175:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=y4awFuSXnI0[/youtube]

danio1337
Posty: 6
Rejestracja: 2014-12-22, 23:32
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125 Lelek
Lokalizacja: Pułankowice
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: danio1337 » 2016-01-09, 17:29

Witam, mam pytanie dotyczące tego magnesu na magnecie, doczytałem w necie że iskra moze sie pojawiac albo na koncu albo na początku tego paska na magnecie. I właśnie czy da sie jakoś to sprawdzic oprócz użycia lampy stroboskopowej?

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Savier » 2016-01-09, 17:40

doświadczalnie :D nie da się inaczej. pokaż ten imp to sie sprawdzi.

Awatar użytkownika
daroohd
Posty: 2305
Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
GG: 0
Moje maszyny: Wsk Lelek.
Lokalizacja: Skała

Re: CDI W WSK 125

Post autor: daroohd » 2016-02-02, 18:28

Witam
Zwracam sie z zapytaniem czy ktoś sprawdzał lampa jak zachowuje sie u niego zapłon po dodaniu gazu, u mnie motor pod obciążeniem dusił się na podjeździe pod górę zwłaszcza na gazie do dechy, sprawdziłem lampą i zapłon zamiast przyspieszać to się opóźnia i motor słabnie, nie wiem czy te tanie moduły tak maja może ktoś sprawdzić u siebie jak zachowuje się u niego iskra na wolnych a na obrotach.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Savier » 2016-02-02, 18:47

A ciągle masz ten pseudo dyfuzor? :D
Sprawdź dokładnie jaka przerwa na impulsatorze... Generalnie z takim czymś się nie spotkałem w modułach od 2t.

Awatar użytkownika
daroohd
Posty: 2305
Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
GG: 0
Moje maszyny: Wsk Lelek.
Lokalizacja: Skała

Re: CDI W WSK 125

Post autor: daroohd » 2016-02-02, 20:58

Dyfuzor jest , na wolnych obrotach jest idealnie 3 mm ale jak ida obroty w górę to iskra zmienia położenie na opóźniony. To chyba wina taniego modułu, albo on atak ma , przerwa minimalna na kartkę papieru palić ładnie pali ale wysokie obroty lubią kichnąć.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Savier » 2016-02-02, 21:04

Hmmm, wszyscy mają takie moduły jak Twój...
Nagraj mi filmik :-D . Jak coś to podeślę Ci drugi moduł i będziesz miał na zapas ewentualnie :D.

Awatar użytkownika
daroohd
Posty: 2305
Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
GG: 0
Moje maszyny: Wsk Lelek.
Lokalizacja: Skała

Re: CDI W WSK 125

Post autor: daroohd » 2016-02-02, 21:08

właśnie Pytam co się dzieje u innych może ten moduł tak ma. Filmik zrobię niebawem najlepiej wieczorem.

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Muciek » 2016-02-02, 23:26

To normalne że w module 2t opóźnia zapłon z obrotami. Co innego jak by Ci skakał bez ładu.

Awatar użytkownika
Garry1
Posty: 395
Rejestracja: 2011-12-27, 15:54
GG: 7047182
Moje maszyny: Wsk 125
Ogar 200
Komar mr230
Honda mb8
dt 80 mx
sr2
Lokalizacja: Konin/Poznań
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Garry1 » 2016-02-03, 13:03

Porownywal ktoś tania lampę stroboskopową led(za 25 zl okolo) do tej yato za ~120??
Mam ta pierwszą i mam obawy ze zrobila mnie w bambuko.
-spawaki
-króćce/membrany
-toczenie, spawanie ALUMINIUM
http://www.bikepics.com/members/garry1/

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości