CDI w 175
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: CDI w 175
Dobra udało mi się obczaić jak są połączone cewki w zapłonie z RE foto poniżej:
K - oznacza koniec nawijanej cewki
wszystkie cewki są w jednym kierunku nawinięte drutem 0.8 mm jedynie cewka CDI drutem 0.2 mm
Przy wirniku z Royala cewka CDI gotuje się początkowo miałem 130 Ohm teraz zszedłem do 100 Ohm ale dalej jest ciepła.
P - oznacza początek nawijanej cewkiK - oznacza koniec nawijanej cewki
wszystkie cewki są w jednym kierunku nawinięte drutem 0.8 mm jedynie cewka CDI drutem 0.2 mm
Przy wirniku z Royala cewka CDI gotuje się początkowo miałem 130 Ohm teraz zszedłem do 100 Ohm ale dalej jest ciepła.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Muciek
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowa
- Kontaktowanie:
Re: CDI w 175
Gotuje się czyli co lakier się zlewa? Co to znaczy ciepła ile ma temperatury? Cewki się grzeją podczas pracy silnika i to jest normalne .
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: CDI w 175
no po 5 min odpalenia silnika karkas jest taki gorący że nie da się go dotknąć palcem.
Początkowo po 1h jeździe zjechało mi to całe lakierowanie wysokotemperaturowe na cewce CDI i przypaliła się taśma szmaciana owijająca uzwojenie cewki była ona posmarowana tym lakierem odpornym do 200 stopni + plastik karkasu nadtopił się w paru miejscach.
Początkowo po 1h jeździe zjechało mi to całe lakierowanie wysokotemperaturowe na cewce CDI i przypaliła się taśma szmaciana owijająca uzwojenie cewki była ona posmarowana tym lakierem odpornym do 200 stopni + plastik karkasu nadtopił się w paru miejscach.
- Muciek
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowa
- Kontaktowanie:
Re: CDI w 175
Jak miało by 200 stopni to stopić się musiał cały lakier na uzwojeniu i cewka dostała by zwarcia
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: CDI w 175
200 stopni tam nie było napewno ale dosyć mocno się to grzało teraz wygląda w miarę przyzwoicie.
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: CDI w 175
schemat sprawdzony ładowanie jest super:
-15V na niskich bez obciążenia
-12.5-13V z obciążeniem żarówką 45W
-14-15V z obciążaniem i już przy odkręcaniu manetki do 1/4 ładowanie wzrasta do 15
Regulator mam od Audiobasa ze skutera - troszkę się grzeje ale nie ma tragedii.
Cewka z CDI pod wirnik Royala jest nawinięty do 76 Ohm drutem 0.2mm początkowo miałem 130 Ohm to cewka się gotowała.
Początkowo przy mocnym kopnięciu cewka CDI dawała prawie 70V prądu zmiennego obecnie przy mocnym kopnięciu jest prawidłowo 35V i motorek idealnie chodzi na niskich obrotach.
Fajnie jakby to ktoś sprawdził to połączanie z oryginalnym wirnikiem.
-15V na niskich bez obciążenia
-12.5-13V z obciążeniem żarówką 45W
-14-15V z obciążaniem i już przy odkręcaniu manetki do 1/4 ładowanie wzrasta do 15
Regulator mam od Audiobasa ze skutera - troszkę się grzeje ale nie ma tragedii.
Cewka z CDI pod wirnik Royala jest nawinięty do 76 Ohm drutem 0.2mm początkowo miałem 130 Ohm to cewka się gotowała.
Początkowo przy mocnym kopnięciu cewka CDI dawała prawie 70V prądu zmiennego obecnie przy mocnym kopnięciu jest prawidłowo 35V i motorek idealnie chodzi na niskich obrotach.
Fajnie jakby to ktoś sprawdził to połączanie z oryginalnym wirnikiem.
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: CDI w 175
Dziś kolejny test w nocy:
czas: 1.5 h
odległość 70 km
aq przed wyjazdem: 12.56V
aq po przyjeździe: 12.76V
żarówka z przodu 55/60W
licznik led
pozostałe żarówki standard
Regulator lekko ciepły więc wszystko gra.
Pozostają testy w upał ale nie powinno być z tym problemów.
czas: 1.5 h
odległość 70 km
aq przed wyjazdem: 12.56V
aq po przyjeździe: 12.76V
żarówka z przodu 55/60W
licznik led
pozostałe żarówki standard
Regulator lekko ciepły więc wszystko gra.
Pozostają testy w upał ale nie powinno być z tym problemów.
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4118
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: CDI w 175
No i ***zajeb***!!
Naprawdę kozak!
Naprawdę kozak!
-
- Posty: 106
- Rejestracja: 2009-08-22, 23:31
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175
- Lokalizacja: Kościerzyna
- Kontaktowanie:
Re: CDI w 175
No Audio troszkę pogrzebałem. Wymieniłem głowice, sprawdziłem czujnikiem te nasze cechy niedzielno-poranne no i mniej więcej by ten zapłon się mieścił miedzy 3,5-4,5. A na takich ustawieniach mój silnik zawsze chodził. Nie mam jeszcze lampy żeby dokładnie to sprawdzić. No i ogólnie dla mojego silnika nic nie pomogło CDI, ale mam jeszcze podejrzenia że może mam jakiegoś wysłużonego pegaza i on w tej chwili ogranicza silnik. Z odpalaniem jest o wiele gorzej niż przedtem ale już chyba znam przyczynę. Mianowicie iskra powstaje dopiero przy mocnym pierdzielnięciu w kopniak (tak tak krzyczałem już na was za to przy montażu że coś nie tak). Przy wykręconej świecy ręka trzeba naprawdę zrobić szybki zamach a czasami nawet przy szybkim strzale w kopniak nie ma iskry. Bawiłem się z przerwą na świecy i bez znaczenia czy 0,4 czy 0,6 na końcu ustawiłem nawet 0,7 bo i tak różnicy nie było. Ładowanie z jednej cewki wystarczające po powrocie miałem 6,4 V na aku.
Tak jak pisałem wsadzę inny gaźnik. Sprawdzonego pegaza z innej WSK albo Jikova z TS 350 którego miałem kiedyś na próbę i silniczek ładnie chodził tylko żłopał 5l/100km. Jak to nic nie da wracam raczej do oryginału.
Tak jak pisałem wsadzę inny gaźnik. Sprawdzonego pegaza z innej WSK albo Jikova z TS 350 którego miałem kiedyś na próbę i silniczek ładnie chodził tylko żłopał 5l/100km. Jak to nic nie da wracam raczej do oryginału.
- Muciek
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowa
- Kontaktowanie:
Re: CDI w 175
Całkiem możliwe że masz za "słabą" cewkę ładującą CDI. Zmierz jej rezystancje i jakie napięcie daje przy kopaniu Może Audio dał Ci jakąś wersje nawiniętą pod koło z royala czy coś Ewentualnie przybliż znacznik.
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: CDI w 175
Dziś kolejna jazda i aq naładowane z 12.65V do 12.75V
Światło krótkie: Światło długie: Foto nie oddaje całościowego efektu świecenia ale jest to jakiś pogląd na to jak działa żarówka halogenowa 55/60W.
W nocy jeździ się naprawdę przyjemnie i super widać
Światło krótkie: Światło długie: Foto nie oddaje całościowego efektu świecenia ale jest to jakiś pogląd na to jak działa żarówka halogenowa 55/60W.
W nocy jeździ się naprawdę przyjemnie i super widać
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4118
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: CDI w 175
Cewkę ma największą z możliwych ma 130 ohm.
Więc to wykluczam. Ogólnie fakt, faktem trzeba kopnąć z życiem, ale też nie przesadzajmy.
Moim zdaniem ten latający wał na boki trochę gubi impulsator
Więc to wykluczam. Ogólnie fakt, faktem trzeba kopnąć z życiem, ale też nie przesadzajmy.
Moim zdaniem ten latający wał na boki trochę gubi impulsator
- Muciek
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowa
- Kontaktowanie:
Re: CDI w 175
Latający wał miałem ale nie wpływał na zapłon (przesuwał się w łożyskach) . Moduł jaki masz?
-
- Posty: 106
- Rejestracja: 2009-08-22, 23:31
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175
- Lokalizacja: Kościerzyna
- Kontaktowanie:
Re: CDI w 175
Impulsator przykręciłem bliżej podstawki więc całkowicie wykluczyłem bicie wału. Pomierzyłem napięcia i opór a więc. Opór 125. Napięcie z samej cewki bez podłączonego modułu najczęściej jest od 10 do 15V max jaki mi się udało wykopać to 25-30V. Pomierzyłem również z podpiętym modułem i tu spadek średnia ok 10 V max to 20 V. Ogólnie jest źle bo jak mam WSK kopać jak 600 ccm w 4T bez dekompresatora to ja podziękuje.
- Muciek
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowa
- Kontaktowanie:
Re: CDI w 175
20-30v to zdecydowanie za mało Aby odpalało z takiego napięcia bez problemu trzeba zrobić inne cdi . Jeszcze zmierz napięcie na impulsatorze. Cewki CDI nie da się przybliżyć do koła magnesowego?
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: CDI w 175
spróbuj zmienić wirnik może masz już rozmagnesowany i daje słabe pole magnetyczne.
U mnie była słaba iskra jak miałem zły impulastor po zmianie na inny taki niski iskra jest już dużo lepsza
U mnie była słaba iskra jak miałem zły impulastor po zmianie na inny taki niski iskra jest już dużo lepsza
Ostatnio zmieniony 2012-08-15, 12:50 przez wujcio, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 106
- Rejestracja: 2009-08-22, 23:31
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175
- Lokalizacja: Kościerzyna
- Kontaktowanie:
Re: CDI w 175
O tym samym pomyślałem. Zaraz idę zmienić.wujcio pisze:spróbuj zmienić wirnik może masz już rozmagnesowany i daje słabe pole magnetyczne.
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: CDI w 175
Przeca dzisiaj matki boskiej zielnej czy coś, nie wolno robić .
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4118
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: CDI w 175
Nie oddalaj impulsatora od znacznika.
Ma być prawie na zero!!
U Mateja też tak było, nie może być za daleko!!
Zobacz jak tutaj odpala:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=1BtT1K0np_Y[/youtube]
Tylko zauwazyłem jedną rzecz.
Mój impulsator ma prawie 450 ohm...
Te z dwoma kablami mają około 200...
Może to ma znaczenie???
A może pobawimy się czujnikiem halla??
Muciek który polecasz (dokładny link proszę) do do testów?
Ma być prawie na zero!!
U Mateja też tak było, nie może być za daleko!!
Zobacz jak tutaj odpala:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=1BtT1K0np_Y[/youtube]
Tylko zauwazyłem jedną rzecz.
Mój impulsator ma prawie 450 ohm...
Te z dwoma kablami mają około 200...
Może to ma znaczenie???
A może pobawimy się czujnikiem halla??
Muciek który polecasz (dokładny link proszę) do do testów?
-
- Posty: 106
- Rejestracja: 2009-08-22, 23:31
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175
- Lokalizacja: Kościerzyna
- Kontaktowanie:
Re: CDI w 175
Wirnik zmieniony dalej tak samo. Impulsator właśnie mam taki niski. Chyba sobie dam z tym spokój. Za kasę wydaną na CDI bym miał zapas platynek na całe życie Moja WSK chodziła bardzo dobrze na oryginale i tak zostawię. CDI będę montował w M11W gdzie oryginał sprawia mi problemy. Może tam się do tego przekonam. Bo na razie to jestem załamany.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości