
Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
- rafalgb
- Posty: 479
- Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
- GG: 6822956
- Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750 - Lokalizacja: 64-980 trzcianka
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Koledzy jak zaczniecie rozbierać te statory proszę abyście zrobili dokładną dokumentacje jak sa cewki nawinięte tz. w którym kierunku i jak sa połączone?? jest to dla mnie bardzo ważne gdyż dużo kombinuje z prądami w starych motocyklach a jeszcze nie miałem w rekach statora od royala. dokumentacje zróbcie zwykłym długopisem na kartce i to wszystko w imię nauki na przyszłość dla pokoleń 

- Muciek
- Moderator
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowy
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Wg mnie to moc tego wszystkiego leży w nowym kole magnesowym. Przykład stare koło w simku daje tam jakieś 40 parę wat i chodzi na org statorze , po założeniu nowego chińskiego koła z magnesami neodymowymi pali wszystko jak leci. Teraz pytanie ten z royala ma dużo mocniejsze koło magnesowe?
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Różnice w mocy magnesów między royalem, a oryginałem określiłbym jako kur**nie wielką
generalnie zanim zakupiłem ten zestaw pytałem czy nie wystarczy przewinąć wueskowych cewek i dać mocny magnes z royala, ale nikt mi wtedy nie potrafił udzielić odpowiedzi. Tam wiele więcej drutu nie ma. może rdzeń jest mniejszy ale na pewno nie jakoś radykalnie.

- Muciek
- Moderator
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowy
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Spróbuj zrobić takiego mixa kolo z royala i stator z WSK 

- rafalgb
- Posty: 479
- Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
- GG: 6822956
- Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750 - Lokalizacja: 64-980 trzcianka
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Też tak myślę.Muciek pisze:Wg mnie to moc tego wszystkiego leży w nowym kole magnesowym.
Tylko ciągle nikt nie dał mi odpowiedzi jak to jest połączone a bardzo mnie to interesuje, chociaż napiszcie czy to jest system bez masowy??
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Za jakieś 2h wrzucę foty jak wyglądają połączenia i będziemy kminić.
- Muciek
- Moderator
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowy
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Ze schematów można wywnioskować że bezmasowe ładowanie , i oddzielne cewki do zasilania świateł i ogranicznik napięcia 

- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
No to chłopie weź się do roboty i poszukaj w necie na forach o royalu przecież to gdzieś jest opisane + schematy ;]rafalgb pisze:Też tak myślę.Muciek pisze:Wg mnie to moc tego wszystkiego leży w nowym kole magnesowym.
Tylko ciągle nikt nie dał mi odpowiedzi jak to jest połączone a bardzo mnie to interesuje, chociaż napiszcie czy to jest system bez masowy??
Powiem tyle że rdzeń cewek jest w royalu o 10 mm cieńszy niż w WSK.
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Alienie i jak masz fotosy??
- rafalgb
- Posty: 479
- Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
- GG: 6822956
- Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750 - Lokalizacja: 64-980 trzcianka
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Myslalem ze jestem w dobrym miejscu w każdym razie tytuł na to wskazujewujcio pisze:No to chłopie weź się do roboty i poszukaj w necie na forach o royalu przecież to gdzieś jest opisane + schematy ;]
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Wygląda to tak - czarne i śmierdzi jak diabli. Można jakoś sprawdzić czy te cewki jeszcze się do czegoś nadają?
Fotki na szybkości bo muszę lecieć, jakby były jakieś konkretne miejsca które chcecie zobaczyć to proszę sprecyzować i zrobię jutro nowe zdjęcia.
Fotki na szybkości bo muszę lecieć, jakby były jakieś konkretne miejsca które chcecie zobaczyć to proszę sprecyzować i zrobię jutro nowe zdjęcia.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Uuuu....
Rozwinąć całe i nawinąć na nowo...
Nic raczej z tym już nie zrobisz....
Rozwinąć całe i nawinąć na nowo...
Nic raczej z tym już nie zrobisz....
- Muciek
- Moderator
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowy
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Pewnie nawinęli to na drucie z cienką izolacją i bez oleju powstało zwarcie między zwojami.
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Odwiń ten drut udaj się do zakładu przewiającego silniki, niech Ci zmierzą dokładnie.
Kup drut podwójnie emaliowany i przewiń tak samo
Kup drut podwójnie emaliowany i przewiń tak samo

- rafalgb
- Posty: 479
- Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
- GG: 6822956
- Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750 - Lokalizacja: 64-980 trzcianka
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Ja powiem tak daj se z tym stojanem spokój zdobądź oryginalny 12V od WSKi i połącz cewki tak jak byly w tym i na pewno będzie dobrze a śmie podejrzewać ze będzie lepiej skoro od WSKi ma grubszy rdzeń. tylko zostaw ten wirnik z inndi te magnesy mają moc 

- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
A można dokupić z tego zestawu sam wirnik?
- Muciek
- Moderator
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowy
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Można, wychodzi 150zł z transportem 

- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Cewki przewine tak samo, z tym że jedna pójdzie jako CDI i będzie ogień - bezstykowy na 120W 

- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Jestem zmuszony zmienić uszczelnienie prawej pokrywy od wału korbowego - zastosowałem błędnie papierową uszczelkę + hermetyk i mi cieknie przy okazji zmienię też simering na nowy.
Odkręciłem zapłon i mój zapłon po przebiegu motocykla 4500 km wygląda tak: Tu widać że przy kablach jest troszkę okopcone: Kable i tak będę zmieniał na troszkę grubsze. Jakieś tragedii nie ma moim zdaniem i prądnica powinna działać poprawnie.
Postaram się pomierzyć oporności obwodów wg serwisówki z RE.
Alien strasznie mnie dziwi to że Tobie tak się to zfajczyło
Ile km przejechałeś na Swojej prądnicy to nie możliwe raczej żeby tak szybko się zjarało samo od siebie...
Coś musiało się pewnie zewrzeć w samej prądnicy albo okablowaniu idącym do regulatora i mostka
Odkręciłem zapłon i mój zapłon po przebiegu motocykla 4500 km wygląda tak: Tu widać że przy kablach jest troszkę okopcone: Kable i tak będę zmieniał na troszkę grubsze. Jakieś tragedii nie ma moim zdaniem i prądnica powinna działać poprawnie.
Postaram się pomierzyć oporności obwodów wg serwisówki z RE.
Alien strasznie mnie dziwi to że Tobie tak się to zfajczyło

Coś musiało się pewnie zewrzeć w samej prądnicy albo okablowaniu idącym do regulatora i mostka

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2012-04-01, 14:35 przez wujcio, łącznie zmieniany 1 raz.
- Muciek
- Moderator
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowy
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Jakoś tak ubogo te druty na cewce wyglądają (mało emalii??). Weź sobie to przejedź dobrą emalią jeszcze raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości