Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Sprawdziłem jak są połączone cewki w stojanie z Royala z 1 obwodem i tak to wygląda u mnie:
P - oznacza początek - kabelek wychodzący blisko środka karkasu - przy samym rdzeniu
K - koniec nawijania cewki
Wszystkie cewki są nawinięte w jednym kierunku.
Będę testował to połączenie w oryginalnym iskrowniku z CDI oczywiście + wirnik z Royala.
P - oznacza początek - kabelek wychodzący blisko środka karkasu - przy samym rdzeniu
K - koniec nawijania cewki
Wszystkie cewki są nawinięte w jednym kierunku.
Będę testował to połączenie w oryginalnym iskrowniku z CDI oczywiście + wirnik z Royala.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2012-08-11, 19:45 przez wujcio, łącznie zmieniany 1 raz.
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
schemat sprawdzony ładowanie jest super:
-15V na niskich bez obciążenia
-12.5-13V z obciążeniem żarówką 45W
-14-15V z obciążaniem i już przy odkręcaniu manetki do 1/4 ładowanie wzrasta do 15
Regulator mam od Audiobasa ze skutera - troszkę się grzeje ale nie ma tragedii.
CDI pod wirnik royala jest nawinięty do oporu 76 Ohm początkowo miałem 130 to cewka się gotowała.
Fajnie jakby to ktoś sprawdził z oryginalnym wirnikiem.
Więc odpowiedź na pytanie: czy warto kupić sam wirnik z Royala brzmi - TAK
wystarczy tylko połączyć cewki zgodnie z tym schematem i będziemy mieli super ładowanie.
-15V na niskich bez obciążenia
-12.5-13V z obciążeniem żarówką 45W
-14-15V z obciążaniem i już przy odkręcaniu manetki do 1/4 ładowanie wzrasta do 15
Regulator mam od Audiobasa ze skutera - troszkę się grzeje ale nie ma tragedii.
CDI pod wirnik royala jest nawinięty do oporu 76 Ohm początkowo miałem 130 to cewka się gotowała.
Fajnie jakby to ktoś sprawdził z oryginalnym wirnikiem.
Więc odpowiedź na pytanie: czy warto kupić sam wirnik z Royala brzmi - TAK
wystarczy tylko połączyć cewki zgodnie z tym schematem i będziemy mieli super ładowanie.
- rafalgb
- Posty: 479
- Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
- GG: 6822956
- Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750 - Lokalizacja: 64-980 trzcianka
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
w końcu doczekałem sie opisu prądnicy z royala na pewno sprawdzę to na oryginalewujcio pisze: Fajnie jakby to ktoś sprawdził z oryginalnym wirnikiem
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Powiem Ci że straciłem prawie 2h na analizie jak to jest połączone i w jaki sposób to rozrysować ale warto byłorafalgb pisze:w końcu doczekałem sie opisu prądnicy z royala na pewno sprawdzę to na oryginalewujcio pisze: Fajnie jakby to ktoś sprawdził z oryginalnym wirnikiem

Niestety pewnie na zwykłym wirniku cudów nie będzie.
Wirnik z royala ma takie pole magnetyczne że jak się kręci wałem to magnesy trzymają w miejscach gdzie jest metalowy rdzeń a wueskowy kręci się swobodnie beż żadnych oporów.
Można było by pomyśleć coś nad zrobieniem neodymowego wirnika do Wueski od podstaw ale trzeba było by zrobić najpierw testy czy nie będzie za mocny

- CeZetHa
- Posty: 70
- Rejestracja: 2009-07-03, 13:37
- GG: 0
- Moje maszyny: '73 WSK 175
'82 Honda CX500ec - Lokalizacja: Brzozów
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
wujcio, a teraz opowiedz mi jeszcze, czy twój wueskowy stojan z CDI ma modyfikowane cewki (większa ilość zwojów)? I co więcej, jak gdyby nigdy nic podmieniłeś rotor na Royalowy i wsjo ładnie pasował?
Mógłbym prosić o jakiejś szersze opinie? Czy można spokojnie instalować kierunki?
Mógłbym prosić o jakiejś szersze opinie? Czy można spokojnie instalować kierunki?
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
W sprawie royla wszystko było już powiedziane w tym temacie wirnik jest praktycznie plug and play.
Cewki mam nawinięte trochę bardziej o ile pamiętam jedna ma około 1.6O hma a drut jest taki sam 0.8mm.
Czemu pytasz o kierunki? Przecież pisałem że mam wszystko czyli kierunki i pozostałe żarówki w standardzie + przednia żarówka 55/60W i aq mi się ładuje...
Czytać czytać !!
Cewki mam nawinięte trochę bardziej o ile pamiętam jedna ma około 1.6O hma a drut jest taki sam 0.8mm.
Czemu pytasz o kierunki? Przecież pisałem że mam wszystko czyli kierunki i pozostałe żarówki w standardzie + przednia żarówka 55/60W i aq mi się ładuje...
Czytać czytać !!
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=8bRsfY0yDPY[/youtube]
Półksiężyc przeskakuje i ogólnie łapie od połowy
Półksiężyc przeskakuje i ogólnie łapie od połowy

-
- Posty: 106
- Rejestracja: 2009-08-22, 23:31
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175
- Lokalizacja: Kościerzyna
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Jestem w trakcie kupna samego wirnika. Tylko że ja będę testował wirnik inaczej tj. wg oryginalnego połączenia. Jeśli wy dajecie wszystkie cewki na ładowanie i daje rade uciągnąć żarówkę H4 55/60W to bezproblemowo a nawet lepiej powinno uciągnąć taką żarówkę na prądzie zmiennym. Pewnie nie obejdzie się bez ogranicznika napięcia, ale mam ten tani regulator to się zobaczy. W sumie wystarczyła by żarówka 45 W mam taką w M11W i świeci pięknie.
-
- Posty: 106
- Rejestracja: 2009-08-22, 23:31
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175
- Lokalizacja: Kościerzyna
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Jestem w trakcie kupna samego wirnika. Tylko że ja będę testował wirnik inaczej tj. wg oryginalnego połączenia. Jeśli wy dajecie wszystkie cewki na ładowanie i daje rade uciągnąć żarówkę H4 55/60W to bezproblemowo a nawet lepiej powinno uciągnąć taką żarówkę na prądzie zmiennym. Pewnie nie obejdzie się bez ogranicznika napięcia, ale mam ten tani regulator to się zobaczy. W sumie wystarczyła by żarówka 45 W mam taką w M11W i świeci pięknie.
Porobiłem testy na razie na oryginalnym wirniku. Testy wykonane na wolnych obrotach i po dodaniu gazu (tzw przy-gazówce gdzieś pewnie w granicach średnich obrotów. Wyniki oczywiście w V.
Porobiłem testy na razie na oryginalnym wirniku. Testy wykonane na wolnych obrotach i po dodaniu gazu (tzw przy-gazówce gdzieś pewnie w granicach średnich obrotów. Wyniki oczywiście w V.
Kod: Zaznacz cały
Wolne obroty Przy-gazówka
25-30 Bez obciążenia 50
9 H4 35/35 11
7 R2 40/45 8
4 H4 55/60 4,5
45 Cewka CDI 47
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Na oryginalnej Ci nie ruszy. Wirnik z Royala ma inaczej ułożone magnesy i spalisz od razu dwie cewki 
Bo się przegrzeją...

Bo się przegrzeją...
-
- Posty: 106
- Rejestracja: 2009-08-22, 23:31
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175
- Lokalizacja: Kościerzyna
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Hmm nie gadaj. Teraz troszkę dupa blada. Czyli co będę musiał zrobić jak wy macie dać wszystkie cewki na aku ? W sumie dziwne przecie magnesy się kręcą dlaczego miały by się przepalić tylko dwie cewki ? Czy chodzi Ci o cały stojan że musi być z RE ?
- Muciek
- Moderator
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowy
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Jak ma ułożony org a jak ten Royal? Chodzi mi o magnesy.
- iron_bird
- Posty: 629
- Rejestracja: 2011-09-29, 20:25
- GG: 9680903
- Moje maszyny: M06B3 83r
M21W2 Kobuz 76r - Lokalizacja: Zagórów - PSL
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
O ile się nie myle, trzeba przewinac jedna cewke - ta z najcienszym drutem i zrobic polaczenia cewek wg schematu wujcia, tak?bartek85 pisze:Hmm nie gadaj. Teraz troszkę dupa blada. Czyli co będę musiał zrobić jak wy macie dać wszystkie cewki na aku ? W sumie dziwne przecie magnesy się kręcą dlaczego miały by się przepalić tylko dwie cewki ? Czy chodzi Ci o cały stojan że musi być z RE ?
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Wujcio do tablicy 
U mnie po podłączeniu wirnika z Royala nie było ładowania i dodatkowo dwie cewki się mocno nagrzewały po paru minutach po odpaleniu.
Przewinąłem wszystko tak jak ma wujcio i mam super ładowanie i nic się nie grzeje

U mnie po podłączeniu wirnika z Royala nie było ładowania i dodatkowo dwie cewki się mocno nagrzewały po paru minutach po odpaleniu.
Przewinąłem wszystko tak jak ma wujcio i mam super ładowanie i nic się nie grzeje

-
- Posty: 106
- Rejestracja: 2009-08-22, 23:31
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175
- Lokalizacja: Kościerzyna
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Zobaczę najpierw po swojemu i tak mam zapasowy stojan w motorze najwyżej się spali. I tak chyba coś z nim nie tak bo daje mało prądu na światła. Wydaje mi się ale tylko wydaje bo nie pamiętam że na moim oryginalnym był większy prąd przy podpiętej żarówce. Zobaczę w drugiej 4 ...
Pomiary drugiej WSK 175
Skąd taka różnica na cewce CDI ? Dodam że na oryginalnym skuterowym iskrowniku w SHL M11W mam ok 16V.
Pomiary drugiej WSK 175
Kod: Zaznacz cały
Wolne obroty Przy-gazówka
35 Bez obciążenia 60
9,5 Ba20 35/35 11
6 R2 40/45 7
4 H4 55/60 4,5
10,5 Cewka CDI 11
-
- Posty: 106
- Rejestracja: 2009-08-22, 23:31
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175
- Lokalizacja: Kościerzyna
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Pozwolę sobie na post pod postem.
Oryginalny wirnik:
Wirnik z RE
Jest widoczna poprawa. Póki żarówka H4 35/35 się nie spaliła światło było mega super, ale to przez za wysokie napięcie. Nawet na wolnych obrotach żarówka świeciła bardzo dobrze. Niestety H4 55/60W świeci słabo najwidoczniej prądnica nie wyrabia. Nawet po wkręceniu na wysokie obrotu i po otrzymaniu napięcia ok 12V żarówka świeciła słabo.
Ponownie dziwna sytuacja na napięciami z cewki CDI. Na wolnych wyższe, które się wyrównuje i spada po dodaniu gazu.
Nic się nie poprawiło w związku z brakiem iskry przy słabym zamachu, ale już przy konkretniejszym kopie iskra jest "chyba" większa mówię chyba bo już nie pamiętam jaka była na oryginalnym.
Myślę że optimum będzie zastosować H4 40/45W, lub nawet 35/35 ale wtedy będzie konieczny ogranicznik napięcia.
Na razie tylko pomiary testowe w garażu i krótka przejażdżka w nocy i nic się nie grzało ani nie popaliło. Podłącze jeszcze żarówkę 35/35W pod ogranicznik i wtedy porównam moc światła.
Jednak rozwiązanie z całym ładowaniem na AKU musi być wydajniejsze bo wam prądnica wtedy uciąga 55/60W. Chociaż jestem ciekaw czy porównywaliście jakość świecenia słabszych i mocniejszych żarówek bo może się okazać że nawet słabsze żarówki wam też święcą mocniej.
Edit:
Coś jednak nie tak. Napięcie na cewce CDI samo się zmieniło do ok 14V. Pojawił się problem z zapłonem. Przy wyłączonych światłach zapłon głupieje i skacze. Po włączeniu świateł jest wszystko OK. Podejrzewam że jednak za duży prąd płynie z cewki CDI a po włączeniu świateł układ się obciąża i jest OK. Ale czemu jak wczoraj było ok 60V na cewce CDI wszystko grało a dziś spadło napięcie do 14B i się posrało.
Oryginalny wirnik:
Kod: Zaznacz cały
Wolne obroty Przy-gazówka
25-30 Bez obciążenia 50
9 H4 35/35 11
7 R2 40/45 8
4 H4 55/60 4,5
45 Cewka CDI 47
Kod: Zaznacz cały
Wolne obroty Przy-gazówka
25 Bez obciążenia 60
10 H4 35/35 16
10 R2 40/45 15
9 H4 55/60 10,5
60 Cewka CDI 45
Ponownie dziwna sytuacja na napięciami z cewki CDI. Na wolnych wyższe, które się wyrównuje i spada po dodaniu gazu.
Nic się nie poprawiło w związku z brakiem iskry przy słabym zamachu, ale już przy konkretniejszym kopie iskra jest "chyba" większa mówię chyba bo już nie pamiętam jaka była na oryginalnym.
Myślę że optimum będzie zastosować H4 40/45W, lub nawet 35/35 ale wtedy będzie konieczny ogranicznik napięcia.
Na razie tylko pomiary testowe w garażu i krótka przejażdżka w nocy i nic się nie grzało ani nie popaliło. Podłącze jeszcze żarówkę 35/35W pod ogranicznik i wtedy porównam moc światła.
Jednak rozwiązanie z całym ładowaniem na AKU musi być wydajniejsze bo wam prądnica wtedy uciąga 55/60W. Chociaż jestem ciekaw czy porównywaliście jakość świecenia słabszych i mocniejszych żarówek bo może się okazać że nawet słabsze żarówki wam też święcą mocniej.
Edit:
Coś jednak nie tak. Napięcie na cewce CDI samo się zmieniło do ok 14V. Pojawił się problem z zapłonem. Przy wyłączonych światłach zapłon głupieje i skacze. Po włączeniu świateł jest wszystko OK. Podejrzewam że jednak za duży prąd płynie z cewki CDI a po włączeniu świateł układ się obciąża i jest OK. Ale czemu jak wczoraj było ok 60V na cewce CDI wszystko grało a dziś spadło napięcie do 14B i się posrało.
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Przewiń cewki zgodnie z tym schematem wujcia... 

-
- Posty: 106
- Rejestracja: 2009-08-22, 23:31
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175
- Lokalizacja: Kościerzyna
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Nie chce mi się za dużo roboty
I tak jeżdżę na światłach. Najwyżej coś się w końcu upali.

- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Jakby ktoś przerabiał stojan od instalacji 12V to niech ma na uwadze, że są tam dwie cewki nawijane cieniutkim drutem.
Dlatego jedną trzeba wyciągnąć z innego zapłonu...
W 6V tylko jedna jest nawijana cienkim drutem więc ją wywalamy i w jej miejsce wrzucamy cewkę CDI
Dlatego jedną trzeba wyciągnąć z innego zapłonu...
W 6V tylko jedna jest nawijana cienkim drutem więc ją wywalamy i w jej miejsce wrzucamy cewkę CDI

- bartek582
- Posty: 278
- Rejestracja: 2012-01-29, 22:35
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 m21w2
- Lokalizacja: Barczewo
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
A nie jest tak że w 6V są dwie nawinięte cienkim drutem?AudioBas pisze:Jakby ktoś przerabiał stojan od instalacji 12V to niech ma na uwadze, że są tam dwie cewki nawijane cieniutkim drutem.
W 6V tylko jedna jest nawijana cienkim drutem
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości