Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4117
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Nie
12V - 2 cewki cienkim drutem
6V - jedna cewka cienkim drutem
Tak miałem w moich zapłonach, informacja jest czysto praktyczna nie katalogowa
Foto 6V:
12V - 2 cewki cienkim drutem
6V - jedna cewka cienkim drutem
Tak miałem w moich zapłonach, informacja jest czysto praktyczna nie katalogowa
Foto 6V:
-
- Posty: 24
- Rejestracja: 2012-11-27, 21:21
- GG: 0
- Moje maszyny: B1 `69
- Lokalizacja: powiedzmy, że Będzin
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
...bry.
Jestem w trakcie przeróbki elektrowni pod wirnik z Royala i mam zagwozdkę: wujcio pisał, że ma cewki nawinięte trochę bardziej (drutem 0.8) i ma 1,6Ohma. U mnie cewki świetlne mają około 0,5 Ohma. Jest to możliwe, czy mam walnięty miernik? Bo jeśli to normalny opór to żeby dojść do 1,6 Ohma musiałbym wcisnąć tam 3x więcej drutu, a to się fizycznie nie zmieści... Ile właściwie powinna mieć oryginalnie cewka?
I drugie pytanie - czy można dołożyć do cewki "trochę" zwojów po prostu dolutowując drut do końca i nawijać na stare zwoje, czy należałoby odwinąć stary nawój i zawinąć od nowa jednym kawałkiem drutu?
Jestem w trakcie przeróbki elektrowni pod wirnik z Royala i mam zagwozdkę: wujcio pisał, że ma cewki nawinięte trochę bardziej (drutem 0.8) i ma 1,6Ohma. U mnie cewki świetlne mają około 0,5 Ohma. Jest to możliwe, czy mam walnięty miernik? Bo jeśli to normalny opór to żeby dojść do 1,6 Ohma musiałbym wcisnąć tam 3x więcej drutu, a to się fizycznie nie zmieści... Ile właściwie powinna mieć oryginalnie cewka?
I drugie pytanie - czy można dołożyć do cewki "trochę" zwojów po prostu dolutowując drut do końca i nawijać na stare zwoje, czy należałoby odwinąć stary nawój i zawinąć od nowa jednym kawałkiem drutu?
- bartek582
- Posty: 278
- Rejestracja: 2012-01-29, 22:35
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 m21w2
- Lokalizacja: Barczewo
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Można dowinąć, miejsce lutowania izolujesz i nawijasz więcej drutu.aramis pisze:I drugie pytanie - czy można dołożyć do cewki "trochę" zwojów po prostu dolutowując drut do końca i nawijać na stare zwoje, czy należałoby odwinąć stary nawój i zawinąć od nowa jednym kawałkiem drutu?
- iron_bird
- Posty: 629
- Rejestracja: 2011-09-29, 20:25
- GG: 9680903
- Moje maszyny: M06B3 83r
M21W2 Kobuz 76r - Lokalizacja: Zagórów - PSL
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Posiadam u siebie w kobuzie taki wirnik z royala + cdi. Napięcie ładowania przy żarówce 55/60w z przodu, reszta normalnie to 12v na wolnych, 14.6v przy odkręceniu manetki do połowy. Motocykl pali jak smok, bardzo ładnie się wkręca na obroty i silnik pracuje równomiernie, a w dodatku pali z kopa jak jest zimy i nie potrzeba baterii. Sam miód
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4117
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Tzn? 10 litrów na 100 km?iron_bird pisze:Motocykl pali jak smok
-
- Posty: 106
- Rejestracja: 2009-08-22, 23:31
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175
- Lokalizacja: Kościerzyna
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Jak zwykle byłem uparty przy tym co jest dobre i mam u siebie połączenie standardowe + CDI. Wszystko ładnie śmiga na oryginalnym wirniku. Nie ma żadnego najmniejszego problemu aku doładowuje się z jednej cewki. Jak pisałem dużo wcześniej na wirniku RE zapłon mi wariuje podejrzewam że za mocna cewka CDI. Na razie w planach dość długa wyprawa na WSK więc nie będę kombinował bo nie będę miał czasu na testy.
Po udanej podroży mam zamiar zrobić to jak wojcio. Czyli cały prąd na ładowanie aku i potem na światła. Dlaczego się przekonałem bo wkurza mnie problem z 6V żarówkami no i może moc przedniego światła się poprawi. Jakiś stojan na testy się znajdzie, wirnik z RE leży i się marnuje, WSK 175 też się jakaś znajdzie. Jest jeden problem mianowicie jaki w końcu regulator wybrać podawaliście każdy inny i zgłupiałem. Mam te zwykłe za 10zł i w M11W działa super. Tyle że te tanie są na zasadzie mostków gretza które prostując prąd obcinają go o połowę + ogranicznik napięcia do świateł. I w takiej konfiguracji może nie doładowywać aku ale oczywiście przetestuje także te tanie.
Więc jaki na 5 czy 6 kabli? Jakie kolory mają wychodzić żeby nie było problemów przy połączeniu ? Cewki w stojanie bezmasowo ?
Po udanej podroży mam zamiar zrobić to jak wojcio. Czyli cały prąd na ładowanie aku i potem na światła. Dlaczego się przekonałem bo wkurza mnie problem z 6V żarówkami no i może moc przedniego światła się poprawi. Jakiś stojan na testy się znajdzie, wirnik z RE leży i się marnuje, WSK 175 też się jakaś znajdzie. Jest jeden problem mianowicie jaki w końcu regulator wybrać podawaliście każdy inny i zgłupiałem. Mam te zwykłe za 10zł i w M11W działa super. Tyle że te tanie są na zasadzie mostków gretza które prostując prąd obcinają go o połowę + ogranicznik napięcia do świateł. I w takiej konfiguracji może nie doładowywać aku ale oczywiście przetestuje także te tanie.
Więc jaki na 5 czy 6 kabli? Jakie kolory mają wychodzić żeby nie było problemów przy połączeniu ? Cewki w stojanie bezmasowo ?
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4117
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
NIE można podłączać wirnika z Royala do standardowego zapłonu, bo będą grzały się 2 cewki od świateł!!!
I upalisz je
I upalisz je
-
- Posty: 106
- Rejestracja: 2009-08-22, 23:31
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175
- Lokalizacja: Kościerzyna
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Chce to pozmieniać wg schematu wujcia. To w jaki regler najlepiej się zaopatrzyć ?
Co do grzania się cewek nic takiego nie zauważyłem a miałem wirnik RE w standardowym stojanie.
Co do grzania się cewek nic takiego nie zauważyłem a miałem wirnik RE w standardowym stojanie.
- Muciek
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowa
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Regler do cewek bezmasowych , z chińskich quadów pasuje, 5cio przewodowy musi być, chyba że chcesz prostowanie jednopołówkowe i oddzielną cewkę na światła to zwykły regler co masz w SHL.
- KoSzU
- Posty: 666
- Rejestracja: 2008-03-22, 20:24
- GG: 8813802
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Bratku a jak miałeś rozwiązane gaszenie? Są jakieś przekaźniki na 6V?
Co Boskie Bogu, resztę temu co Kocham! Wueska!
http://imageshack.us/g/11/dsc04225hc.jpg/
http://imageshack.us/g/11/dsc04225hc.jpg/
- Muciek
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowa
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
http://allegro.pl/przekaznik-6v-60a-hfk ... 64662.html Tu masz np. Możesz też dać killswitcha przytrzymujesz i gaśnie silnik , przycisk jak w klaksonie.
-
- Posty: 106
- Rejestracja: 2009-08-22, 23:31
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175
- Lokalizacja: Kościerzyna
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Ja wygrzebałem z klamotów stacyjkę od KOSa czy tam Charta. Sprawdza się idealnie.
Co do mojej wizji z zapłonem. Na razie przewinięte tylko 3 cewki. 10 warstw i wyszło mi ok 1,4 oma. Jedna warstwa by się pewnie zmieściła a nawet ze dwie potem pokombinuje. Regulator już zakupiony. Bliżej weekendu powinienem coś zdziałać.
Zakończyłem zabawę z elektrownią. Od razu podziękowania dla wujcia za schemat podłączenia cewek.
Wszystko działa jak należy ładowanie super stabilne na wolnych obrotach 14,4 i ani drgnie do góry. Pod obciążeniem ok 12,8. Oczywiście po przygazówce wzrasta. Cewki przewinięte do 10 warstw, wirnik z RE, regulator firmy Jantel z 4 kablami w tym 2 żółte. Testy oczywiście na razie garażowe bo za ciepło i za mało śniegu żeby gdzieś pojechać.
Dodam jeszcze że kupiłem zaraz 2 regulator na zapas i na nim są troszkę inne napięcia mianowicie na wolnych bez obciążenia 14,6-14,8 i po przygazowaniu wzrasta do 15. Ma zółty i różowy ponadto w obudowie miejsce jeszcze na 5 kabel. Polecam ten firmy Jantel jest bardziej stabilny.
Myślę że po zastosowaniu paru diod np zamiast pozycji i stopu można by się pokusić o gniazdo zapalniczki w celu ładowania telefonów, GPS itp.
Co do mojej wizji z zapłonem. Na razie przewinięte tylko 3 cewki. 10 warstw i wyszło mi ok 1,4 oma. Jedna warstwa by się pewnie zmieściła a nawet ze dwie potem pokombinuje. Regulator już zakupiony. Bliżej weekendu powinienem coś zdziałać.
Zakończyłem zabawę z elektrownią. Od razu podziękowania dla wujcia za schemat podłączenia cewek.
Wszystko działa jak należy ładowanie super stabilne na wolnych obrotach 14,4 i ani drgnie do góry. Pod obciążeniem ok 12,8. Oczywiście po przygazówce wzrasta. Cewki przewinięte do 10 warstw, wirnik z RE, regulator firmy Jantel z 4 kablami w tym 2 żółte. Testy oczywiście na razie garażowe bo za ciepło i za mało śniegu żeby gdzieś pojechać.
Dodam jeszcze że kupiłem zaraz 2 regulator na zapas i na nim są troszkę inne napięcia mianowicie na wolnych bez obciążenia 14,6-14,8 i po przygazowaniu wzrasta do 15. Ma zółty i różowy ponadto w obudowie miejsce jeszcze na 5 kabel. Polecam ten firmy Jantel jest bardziej stabilny.
Myślę że po zastosowaniu paru diod np zamiast pozycji i stopu można by się pokusić o gniazdo zapalniczki w celu ładowania telefonów, GPS itp.
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4117
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Witam!
Panwie zakładając wirnik z Royala, zwróćcie uwagę czy nie ociera on o obudowę simmeringu.
Jeżeli tak, trzeba dorobić jakąś podkładkę dystansującą!
Panwie zakładając wirnik z Royala, zwróćcie uwagę czy nie ociera on o obudowę simmeringu.
Jeżeli tak, trzeba dorobić jakąś podkładkę dystansującą!
- iron_bird
- Posty: 629
- Rejestracja: 2011-09-29, 20:25
- GG: 9680903
- Moje maszyny: M06B3 83r
M21W2 Kobuz 76r - Lokalizacja: Zagórów - PSL
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Albo obrócić wirnik w drugą stronę
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
W moich silnikach samo obrocenie to i tak za malo.
-
- Posty: 106
- Rejestracja: 2009-08-22, 23:31
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175
- Lokalizacja: Kościerzyna
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
No ja wpadłem na genialny pomysł żeby zdjąć blaszkę z jednej strony. Myślałem że ona tylko ma walory estetyczne, a magnesy są jakoś przyklejone. Pojeździłem trochę bez blaszki aż tu nagle dwa magnesy się wypięły o obrąbały mi cewki, Kraksy potopione ale wszystko jeszcze działa. W tej chwili tokarz dorabia jakiś pierścień zamiast tej blaszki co by trzymał magnesy. Dodatkowo Audiobas zaoferował pomoc i wysyła mi wirnik w razie W bo za tydzień czeka mnie dość długa wycieczka na WSK. Z góry chciałbym podziękować Audiobasowi za bezinteresowną pomoc.
Wszystko się wali WSK była solidnie przygotowana a tu nagle kilka awarii wychodzi. Zapłon się psuje przez moją głupotę kopniak przeskakuje, kosz sprzęgła pęknięty. nie ma czasu na naprawy trza zastosować jakieś patenty i w drogę ...
Wszystko się wali WSK była solidnie przygotowana a tu nagle kilka awarii wychodzi. Zapłon się psuje przez moją głupotę kopniak przeskakuje, kosz sprzęgła pęknięty. nie ma czasu na naprawy trza zastosować jakieś patenty i w drogę ...
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Trzeba było pytać to bym CI powiedział co w środku siedzi ja mój wirnik naprawiałem bo mi się rozsypały magnesy ;]
-
- Posty: 106
- Rejestracja: 2009-08-22, 23:31
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175
- Lokalizacja: Kościerzyna
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Zrobiłem cały nowy stojan + naprawiony wirnik. Tokarz dotoczył pierścień który wkleiłem na klej na razie trzyma. Pojawił się kolejny problem.
Poprzednio miałem cewkę CDI przewiniętą do 125 i zapłon głupiał mi na wysokich obrotach jak nie miałem włączonych świateł. Wystarczyło załączyć światła albo nawet podłączyć miernik do cewki CDI i zakłócenia mijały.
Podejrzewałem cewkę CDI to teraz przy zmianie całego stojanu dałem cewkę 90 omh i jest jeszcze gorzej. Zapłon głupieje na wolnych obrotach nawet na światłach. Co dziwne teraz chodzi dobrze na bardzo wysokich obrotach. Jeśli to nie cewka to teraz podejrzewam moduł lub cewkę zapłonową mam komplet na zapas jutro zmienię i przetestuje. No chyba że macie jakieś inne pomysły.
Dopiero dziś przetestowałem H4 55/60 W. Przy nowym kloszu światło jest po prostu ***zajeb******. Na długich to chyba daje na 0,5 km. Warto było kombinować.
Poprzednio miałem cewkę CDI przewiniętą do 125 i zapłon głupiał mi na wysokich obrotach jak nie miałem włączonych świateł. Wystarczyło załączyć światła albo nawet podłączyć miernik do cewki CDI i zakłócenia mijały.
Podejrzewałem cewkę CDI to teraz przy zmianie całego stojanu dałem cewkę 90 omh i jest jeszcze gorzej. Zapłon głupieje na wolnych obrotach nawet na światłach. Co dziwne teraz chodzi dobrze na bardzo wysokich obrotach. Jeśli to nie cewka to teraz podejrzewam moduł lub cewkę zapłonową mam komplet na zapas jutro zmienię i przetestuje. No chyba że macie jakieś inne pomysły.
Dopiero dziś przetestowałem H4 55/60 W. Przy nowym kloszu światło jest po prostu ***zajeb******. Na długich to chyba daje na 0,5 km. Warto było kombinować.
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4117
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Masz za gruby znacznik na 99%.
Podłączałeś lampę stroboskopową?
Podłączałeś lampę stroboskopową?
-
- Posty: 106
- Rejestracja: 2009-08-22, 23:31
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175
- Lokalizacja: Kościerzyna
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
No na lampie widać że przeskakuje zapłon gdzie chce. Znacznik mam cały czas ten sam co żeśmy robili w Działdowie na oryginalnym wirniku było OK. Dopiero przy zmianie na RE zaczął mi ten zapłon głupieć.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości