Anodowane i modyfikowane tłoki

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4043
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Anodowanie tłoków - Usługa

Post autor: AudioBas » 2013-01-18, 18:12

Markę trzeba sobie wypracować co prawda to prawda :P
Promocja na profesjonalne zapłony CDI WSK 125 - 350 zł z wysyłką ---> KLIKNIJ :super:

Awatar użytkownika
final
Posty: 120
Rejestracja: 2012-08-22, 23:51
GG: 0
Moje maszyny: Simson S125
Lokalizacja: Warszawa

Re: Anodowanie tłoków - Usługa

Post autor: final » 2013-01-19, 00:06

A pewnie pewnie ale C.D.I też robiłem na własny użytek po 4 latach coś zaskoczyło. Będę robił na własny użytek u musi sporo wody w Wiśle upłynąć zanim zabiorę się za to na poważnie . I muszę się sporo nauczyć. Ale korci mnie jak diabli np perspektywa anodowanych Lag czy tłoków. Ale szkoda przegapić okazje do nabycia fajnego sprzętu (szkoda że tokarki nie mają)
Anoduje tłok w wiadże i pokrwam je powłokom ze smaru od przegbów A potem wypalane w piekarnku xD

Awatar użytkownika
mundy1
Posty: 358
Rejestracja: 2012-01-01, 22:19
GG: 0
Moje maszyny: wsk B3, Mz Trophy 250
Lokalizacja: ostrow mazowiecka
Kontaktowanie:

Re: Anodowanie tłoków - Usługa

Post autor: mundy1 » 2013-01-19, 21:26

Jak cos to mam tokarke... Mam dojscie do mastrow z dobra wiedza nt skrawania i sprzetem jesli sam nie ogarne..

Tylko ze na forum za duzo o tym nie dyskutuj ,bo sępy posądza Cie o rozpowszechnianie podrobek,kombinatorstwo, a napewno nic nie doradzą. (nie mam tu na mysli kolegi Aliena-a) no, ale taka jest rzeczywistośc.

Awatar użytkownika
Alien
Moderator
Posty: 1956
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Anodowanie tłoków

Post autor: Alien » 2013-01-19, 23:23

Temat przenoszę z usług jako, że przez dłużą chwile nie będę się tym zajmował, a szkoda było by żeby pewne posty zaginęły :) Przy okazji mały update z najciekawszych ostatnich prac czyli anoda + powłoki Hipeco.

To nie mój pierwszy tłok z takimi bo garbata jeździ na takim, tyle że bez anody jako baza. No i tu wypada zrobić małe porównanie z mojej perspektywy: dwusiarczek molibdenu na porowatą powłokę anodową łapie się nieporównywalnie lepiej - rzekłbym że niebo, a ziemia - czuć to w dotyku.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ekipa Południe®
Moja Garbi '72
http://polskajazda.pl/Motocykle/WSK/175/128490

Awatar użytkownika
final
Posty: 120
Rejestracja: 2012-08-22, 23:51
GG: 0
Moje maszyny: Simson S125
Lokalizacja: Warszawa

Re: Anodowanie tłoków

Post autor: final » 2013-01-20, 02:06

Powiedz jeszcze że to robisz i w rozsądnych pieniądzach a cie wyściskam ^^ jak wygląda anodowanie wiem ' ale nie chu chu nie wiem jak wygląda wpajanie dwusiarczek molibdenu w taką anode ? tak jak malowanie(anodowe) ? wcieranie ?
Ostatnio zmieniony 2013-01-20, 02:45 przez final, łącznie zmieniany 1 raz.
Anoduje tłok w wiadże i pokrwam je powłokom ze smaru od przegbów A potem wypalane w piekarnku xD

Awatar użytkownika
Alien
Moderator
Posty: 1956
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Anodowanie tłoków

Post autor: Alien » 2013-01-20, 02:40

Temat przenoszę z usług jako, że przez dłużą chwile nie będę się tym zajmował
..a "rozsądne" to pojecie względne. Jednym ceny pasują innym nie :)
Ekipa Południe®
Moja Garbi '72
http://polskajazda.pl/Motocykle/WSK/175/128490

Awatar użytkownika
final
Posty: 120
Rejestracja: 2012-08-22, 23:51
GG: 0
Moje maszyny: Simson S125
Lokalizacja: Warszawa

Re: Anodowanie tłoków

Post autor: final » 2013-02-11, 20:05

Swoją drogą ja poleruje przed a nie po Anodowaniu. Nie wiem jaki jest sens zdzierania powłoki izolacyjnej ;/
Anoduje tłok w wiadże i pokrwam je powłokom ze smaru od przegbów A potem wypalane w piekarnku xD

bayu
Posty: 404
Rejestracja: 2012-07-15, 00:25
GG: 0
Moje maszyny: vs800
Pannonia
WSK125x2
Honda XL-500
Junak M10 skradziony
Lokalizacja: Krakow
Kontaktowanie:

Re: Anodowanie tłoków

Post autor: bayu » 2013-03-27, 22:50

polerowanie moze nie pozbawi cie tej powloki na denku, o ile wczesniej, przed pokryciem wstepnie je przygotujesz, chodzi o stworzenie powierzchni (lustrzanej) o minimalnej chropowatosci, w celu odbicia ciepla, oraz zmniejszeniu podatnosci odkladania sie nagaru. A co daje powloka anody na denku?

Awatar użytkownika
Alien
Moderator
Posty: 1956
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Anodowanie tłoków

Post autor: Alien » 2013-03-28, 15:12

final pisze:Swoją drogą ja poleruje przed a nie po Anodowaniu. Nie wiem jaki jest sens zdzierania powłoki izolacyjnej ;/
A kto powiedział, że ja poleruje po anodowaniu? Jeszcze mi się nie zdarzyło..
Ekipa Południe®
Moja Garbi '72
http://polskajazda.pl/Motocykle/WSK/175/128490

Awatar użytkownika
Korbowód
Posty: 87
Rejestracja: 2012-04-25, 11:59
GG: 0
Moje maszyny: M06B3 1974 i 1982
MZ ETZ 250
CZ 350 472.6
Lokalizacja: Lubelskie
Kontaktowanie:

Re: Anodowanie tłoków

Post autor: Korbowód » 2013-03-28, 16:33

Alien czy tłok firmy Almot da się usprawnić na tyle, że nie będzie żadnych problemów z puchnięciem? Chodzi mi o alternatywę dla tłoków oryginalnych których jak wiadomo coraz mniej. Komuś się udało zrobić chociażby kilka tysięcy km na almocie bez żadnych problemów?

auriol77
Posty: 452
Rejestracja: 2012-04-17, 19:45
GG: 0
Moje maszyny: swidnik
Lokalizacja: Wieluń
Kontaktowanie:

Re: Anodowanie tłoków

Post autor: auriol77 » 2013-03-28, 18:04

Tłoki oryginalne też puchną zresztą jak każdy nawet najdroższy firmowy tłok. Odporność układu na zacieranie zależy od wielu czynników niestety.

bayu
Posty: 404
Rejestracja: 2012-07-15, 00:25
GG: 0
Moje maszyny: vs800
Pannonia
WSK125x2
Honda XL-500
Junak M10 skradziony
Lokalizacja: Krakow
Kontaktowanie:

Re: Anodowanie tłoków

Post autor: bayu » 2013-03-30, 11:11

zgadza sie :)

Awatar użytkownika
final
Posty: 120
Rejestracja: 2012-08-22, 23:51
GG: 0
Moje maszyny: Simson S125
Lokalizacja: Warszawa

Re: Anodowanie tłoków

Post autor: final » 2013-04-10, 13:55

Almotowskie tłoki nie są wcale takie złe. Sam używałem w simsonie i wsk i k-750 i mz i z tymi tłokami jest jak z polskimi łożyskami -one są naprawdę dobre . Nie znaczy oczywiście że luz ma wynosić 4setki i to bez ingerencji w cokolwiek. Oryginalne tłoki wszyscy chwalą a też idealne nie są.

Kup almota posiedz nad nim ze 2 godziny plus anoda i MOS2 też nie zawadzi i robisz luz na 4-6 setek i to nie ma prawa się zatrzeć !!
Alien ci podłubie i po anoduje (baa nawet szlif zrobi) a jak nie alien to wal do mnie .

Ludzie to są tak proste silniki a wy robicie z igły widły a potrzeba tak niewiele.
Anoduje tłok w wiadże i pokrwam je powłokom ze smaru od przegbów A potem wypalane w piekarnku xD

Awatar użytkownika
Alien
Moderator
Posty: 1956
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Anodowanie tłoków

Post autor: Alien » 2013-04-10, 14:42

Kup almota posiedz nad nim ze 2 godziny plus anoda i MOS2 też nie zawadzi i robisz luz na 4-6 setek i to nie ma prawa się zatrzeć !!
Mozna, z tym ze to sa juz takie koszty ze to tylko opcja dla fanatykow.

Final, piszesz od dawna ze anodujesz tloki - wrzuc jakies fotki z prac :)
Ekipa Południe®
Moja Garbi '72
http://polskajazda.pl/Motocykle/WSK/175/128490

Awatar użytkownika
final
Posty: 120
Rejestracja: 2012-08-22, 23:51
GG: 0
Moje maszyny: Simson S125
Lokalizacja: Warszawa

Re: Anodowanie tłoków

Post autor: final » 2013-04-10, 14:59

A robię sobie robię po cichutku ^^ nawet prosiłem ci i pomoc bo coś mi nawaliło (okazało sie że bardzo prozaiczna sprawa)
Czy ja wiem czy dla fanatyków. Za kilkadziesiąt złotych masz lepszy tłok jak oryginał a wydane pieniądze zwrócą się dłuższą jazdą bez remontu. Poza tym jest ciszzaaa (nie wiem czy ktoś zarejestrował że nie ma tego szumu z cylindra) co mi osobiście bardzo się podoba. I to fajne uczucie przy kopniaku jak kopiesz to czujesz opór praktycznie od samej kompresji

Albo ludzie którzy niemiłosiernie narzekają że pierścienie dzwonią a był przecież remont i szlif i wogóle....K***a ludzie w dobrze zrobionym silniku pierścienie NIE MAJĄ PRAWA DZWONIĆ po to się fazuje okna !!! A ludzie piszą że olej zły lany albo źle docierają...ehhh.

Tutaj tłoczki do hondy 750 po 70k przebiegu jakiegoś starszego pana Anoda + MoS2
ObrazekUploaded with ImageShack.us
ObrazekUploaded with ImageShack.us
Anoduje tłok w wiadże i pokrwam je powłokom ze smaru od przegbów A potem wypalane w piekarnku xD

Awatar użytkownika
Alien
Moderator
Posty: 1956
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Anodowanie tłoków

Post autor: Alien » 2013-04-10, 15:40

A te tloczki przed kryciem byly nowe? Jakies mocno wytrawione sie wydaja. Pasowanie piasta tloka sworzen zachowane oryginalne? A do dwusuwow tez robisz? ;-)
Ekipa Południe®
Moja Garbi '72
http://polskajazda.pl/Motocykle/WSK/175/128490

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6293
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Anodowanie tłoków

Post autor: Savier » 2013-04-10, 16:09

po 70k przebiegu

Awatar użytkownika
final
Posty: 120
Rejestracja: 2012-08-22, 23:51
GG: 0
Moje maszyny: Simson S125
Lokalizacja: Warszawa

Re: Anodowanie tłoków

Post autor: final » 2013-04-10, 16:25

te tłoczki są ładnie przechuchane :D 70k przebiegu tak że nowe to były 30 lat temu ^^ piasta sworzeń też w anodzie gdyż sworzniem można było kręcić jednym palcem (i to z zewnątrz a nie palec w środku). Wydają sie przetrawione ale są ok po prostu tłok był tak już skatowany jak by ktoś piasku do cyla sypał. No i tłoczek był juz zdarty więc denka nie anodowałem co by chociaż trochę spuchł. Do 2t też robię . Swoją droga dowiedziałem się że toyota anoduje tłoki ^^ przynajmniej w tych lepszych furach
Anoduje tłok w wiadże i pokrwam je powłokom ze smaru od przegbów A potem wypalane w piekarnku xD

Awatar użytkownika
Alien
Moderator
Posty: 1956
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Anodowanie tłoków

Post autor: Alien » 2013-04-10, 16:30

Ano, zrozumialem ze tyle zrbily po anodzie. Tak to jest jak sie czyta w pracy trzymajac palce na alt+tab:D
To juz wiem skad ten ch*jowy koloryt anody :D

Ze sworzniem dobry patent - tez tak robie na uzywanych tlokach. Co do toyoty - bardzo duzo wspolczensnie odlewanych tlokow ma anode.
Ekipa Południe®
Moja Garbi '72
http://polskajazda.pl/Motocykle/WSK/175/128490

Awatar użytkownika
final
Posty: 120
Rejestracja: 2012-08-22, 23:51
GG: 0
Moje maszyny: Simson S125
Lokalizacja: Warszawa

Re: Anodowanie tłoków

Post autor: final » 2013-04-10, 16:39

aparat z telefon tak że rewelacji nie ma :D kolor to szary wchodzący w zieleń (taka sraka w sumie ^^) tłoczki wyszły ładnie ale czyszczenie tak starych tłoków to była droga przez ciernie no szlak mnie trafiał ^^ wszystko ujebane tłuste i zaschnięte.
Anoduje tłok w wiadże i pokrwam je powłokom ze smaru od przegbów A potem wypalane w piekarnku xD

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość