Skrzynia biegów WSK 175 M21W2

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Odpowiedz
Awatar użytkownika
BrykWsk96
Posty: 37
Rejestracja: 2013-03-19, 00:11
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175,
Romet Ogar 205
Lokalizacja: Koszalin
Kontaktowanie:

Skrzynia biegów WSK 175 M21W2

Post autor: BrykWsk96 » 2013-04-05, 08:43

Witam!
Są jakieś usprawnienia skrzyni biegów w tym motorze, słyszałem z opowieści ze mają one delikatne skrzynie. Tylko delikatne, znaczy co? Tryby, Wodziki? Słyszałem kiedyś o robieniu elementów skrzyni na tokarce, ale nie jestem obeznany w tym temacie.
Znacie może jakieś sprawdzone, proste i mało zabierające z portfela modyfikacje?

Pozdrawiam wszystkich WSK-owiczów :)

P.S. Moja Wiesia przechodzi właśnie remont, a raczej przegląd i w silniku wszystkie części z tamtych lat w spaniałym stanie, mechanik mówi ze silnik wygląda na bardzo mało eksploatowany! Tylko teraz zostanie wymieniony wałek na którym trzyma się koszyk sprzęgłowy i tryby skrzyni na zamiennik i łożyska na wale i sprzęgle na wysoko obrotowe :)

Dymacz

Re: Skrzynia biegów WSK 175 M21W2

Post autor: Dymacz » 2013-04-05, 10:21

Dziwię się że nikt nie usunął tego tematu. Wg mnie wystarczy zdystansować skrzynię, złożyć na porządnych tulejkach i łożysku, nic nie ma prawa się posypać, ja ani kumple nigdy nie mieli żadnej awarii ze skrzynią biegów, te sypiące się skrzynie to JEDNA WIELKA ŚCIEMA, no chyba że ktoś ora pole to później pisze że to się rozsypało i powstają mity.
Największą ściemę jaką usłyszałem tylko, to taka że pękają cylindry i głowicę :hah:

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: Skrzynia biegów WSK 175 M21W2

Post autor: Skinder » 2013-04-05, 13:18

Stosując podrabiane elementy na pewno podniesiesz trwałość skrzyni :roll: Dymen, nie ma czegoś takiego jak porządne tulejki i łożysko. Łożyska nie da się zmienić bo takiego nigdzie nie dostaniesz, chyba że jakąś srake która w dodatku nie pasuje - jedyne wyjście to regeneracja, która jest aby półśrodkiem. A nawet tego nie robią bo igły są drogie albo gwóźdź pasuje i jest git. Tuleje mogą być najwyżej nowe, wyboru nie mamy - ale już widzę, jak się chce to ludziom wymieniać, chociażby na Twoim przykładzie. :roll: Co do mitu sypiacych się skrzyń, na 3 takie jeżdżące silniki wszystkie miały problem ze skrzynią biegów - brak 4 biegu, wyskakujący 3 bieg - więc skądś te mity się jednak biorą :what:

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości