Tuning silnika dwusuwowego
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Tuning silnika dwusuwowego
Jak narazie doprowadź do końca projekt WSK + membrana a nie myśl o stawidle.
Takie stawidło nadaje się jedynie na tor.
Takie stawidło nadaje się jedynie na tor.
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Tuning silnika dwusuwowego
Membrana -> dobry niski i średni zakres obrotów
Stawidło -> sama góra
Stawidło -> sama góra
- irek
- Posty: 569
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
- GG: 7348413
- Moje maszyny: Komar, WSK 175
- Lokalizacja: Paszczyna
- Kontaktowanie:
Re: Tuning silnika dwusuwowego
Ja w ogóle nie myślę o stawidle. Ale chciałbym wiedzieć jak by się to sprawowało.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1960
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: Tuning silnika dwusuwowego
Wcale nie powiedziane, że membrana jest zła do silników osiągających wysokie obroty. W Hondzie RS 125 z 2009 roku, która ma 45 KM zastosowana jest membrana, a silnik kreci do 13000 obr./min.
- Stary
- Posty: 1195
- Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
- GG: 3029753
- Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Tuning silnika dwusuwowego
No fakt, niezła lipa.sebastian440 pisze:a silnik kreci do 13000 obr./min.
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Tuning silnika dwusuwowego
A w którym miejscu napisałem że membrana jest zła do wysokoobrotowych? Membrana tak jak napisałem "robi robotę" na niskich i średnich - na wysokich w jednostce bez membrany z dobrym gaźnikiem + velocity stack i dostrojonym króćcem po osiągnięciu rezonansu można osiągnąć porównywalne moce. Tyle że póki silnik nie złapie określonych obrotów to nie będzie w ogóle jechał - i tu tkwi sedno membrany.Wcale nie powiedziane, że membrana jest zła do silników osiągających wysokie obroty.
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1960
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: Tuning silnika dwusuwowego
Stawidło w Metalexie 250, silnik Cz 513.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- mariusz30003
- Posty: 167
- Rejestracja: 2010-01-10, 21:19
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B5 4T
WSK M06-B1
Dezamet Typ 756,2 Stella - Lokalizacja: Lubartów
- Kontaktowanie:
Re: Tuning silnika dwusuwowego
Tu stronka o tunikgu WSKi po brytyjsku... może się komuś przyda
http://www.speed-trap.co.uk/GTG/bsabantamtuning.htm
http://www.speed-trap.co.uk/GTG/bsabantamtuning.htm
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 2015-05-30, 22:51
- GG: 0
- Moje maszyny: cz350, mz 250 es
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontaktowanie:
Re: Tuning silnika dwusuwowego
Witam Kolegów. Odgrzeję smakowitego kotleta stawidłem Garry'ego1200
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=lyijt2x4GeM[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=lyijt2x4GeM[/youtube]
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1960
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: Tuning silnika dwusuwowego
No Garry dorzucił do pieca. Nie wiem jakie ma tam przełożenia teraz ale widać, że góra jest mocna. Garry podrzuć nam jako jedynym fotki pierwszego stawidła w W2 w Polsce. Może jakieś fotki cylindra ? Może podjął byś się zrobienia takiego zestawu na większą skalę ? Pozdrawiam i gratuluje talentu, samozaparcia i pomysłu !
https://youtu.be/AmyzjtkhjgA
https://youtu.be/AmyzjtkhjgA
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
- Garry1
- Posty: 395
- Rejestracja: 2011-12-27, 15:54
- GG: 7047182
- Moje maszyny: Wsk 125
Ogar 200
Komar mr230
Honda mb8
dt 80 mx
sr2 - Lokalizacja: Konin/Poznań
- Kontaktowanie:
Re: Tuning silnika dwusuwowego
Ooo widzę wieści się rozchodzą
Przepraszam że z fejsa ale nie mam na tą chwilę czasu na zmienianie je w załączniki :p
Ogólnie temat nie jest łatwy. Savier pisze za bogato. Niewielka zmiana czasu rozrządu ma drastyczny wpływ na mieszankę.
Ale działam. Dodam na pewno zdjecia jak to wygląda w środku, może kogoś zachęce do podobnego projektu
Przepraszam że z fejsa ale nie mam na tą chwilę czasu na zmienianie je w załączniki :p
Ogólnie temat nie jest łatwy. Savier pisze za bogato. Niewielka zmiana czasu rozrządu ma drastyczny wpływ na mieszankę.
Ale działam. Dodam na pewno zdjecia jak to wygląda w środku, może kogoś zachęce do podobnego projektu
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Tuning silnika dwusuwowego
Podziwiam, ja mam membrane i w fazy chociaż nie trzeba się bawić Stawidło super sprawa, ale do mega wysilonych silników. Życzę powodzenia i liczę, że sie uda .
-
- Posty: 445
- Rejestracja: 2014-04-14, 18:18
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 '80;
HondaXR600R '93; Varadero 125, Junaki - Lokalizacja: Jablonna
- Kontaktowanie:
Re: Tuning silnika dwusuwowego
fajny temat - szkoda ze linki już nie działają - jakby ktoś te pliki miał to byłbym zobowiązany - proszę o info na PW.
Jeśli szukacie informacji o silnikach ze stawidłem, to szukajcie danych nt silnika Trabanta
a z motocykli - SWM 175. Miałem okazje tym jeździć i to w Polsce (to takie dawne enduro - chyba sa w PL jeszcze ze 3 sztuki)
i przeżycie pamiętam do dziś. Silnik tak zestrojony ze ciągnął od samego dołu
(membrany nie miał) i kręcił się do dość wysokich obrotów (jakieś 8000), ale był dosyć kapryśny, trudno odpalał.
Pamiętam ze informacji szukałem i w USA, ale to było bardzo dawno temu.
Jeśli szukacie informacji o silnikach ze stawidłem, to szukajcie danych nt silnika Trabanta
a z motocykli - SWM 175. Miałem okazje tym jeździć i to w Polsce (to takie dawne enduro - chyba sa w PL jeszcze ze 3 sztuki)
i przeżycie pamiętam do dziś. Silnik tak zestrojony ze ciągnął od samego dołu
(membrany nie miał) i kręcił się do dość wysokich obrotów (jakieś 8000), ale był dosyć kapryśny, trudno odpalał.
Pamiętam ze informacji szukałem i w USA, ale to było bardzo dawno temu.
Troche o naszym Wieslawie: viewtopic.php?f=72&t=18728
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Tuning silnika dwusuwowego
Garry takie pytanie jaki jest luz między obracającą się tarczą a karterem oraz czy ta tarcza jest wykonana ze zwykłej stali czy z czegoś lepszego?
Fajnie ten projekt wygląda i działa
Szkoda że to rozwiązanie nadaje się tylko na tor a nie do codziennej jazdy
Fajnie ten projekt wygląda i działa
Szkoda że to rozwiązanie nadaje się tylko na tor a nie do codziennej jazdy
-
- Posty: 445
- Rejestracja: 2014-04-14, 18:18
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 '80;
HondaXR600R '93; Varadero 125, Junaki - Lokalizacja: Jablonna
- Kontaktowanie:
Re: Tuning silnika dwusuwowego
wszystko zalezy jak wystroisz - no chyba ze Trabanty tez byly tylko na tor...wujcio pisze: Szkoda że to rozwiązanie nadaje się tylko na tor a nie do codziennej jazdy
Troche o naszym Wieslawie: viewtopic.php?f=72&t=18728
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Tuning silnika dwusuwowego
No może nie chodzi o wystrojenie tylko o to że jednak gaźnik z boku silnika przy normalnej jeździe może przeszkadzać i być narażonym na zabrudzenie lub zalanie.
- Garry1
- Posty: 395
- Rejestracja: 2011-12-27, 15:54
- GG: 7047182
- Moje maszyny: Wsk 125
Ogar 200
Komar mr230
Honda mb8
dt 80 mx
sr2 - Lokalizacja: Konin/Poznań
- Kontaktowanie:
Re: Tuning silnika dwusuwowego
W cylindrze mam dowiercony 3-eci kanał centralny i zmienione czasy. Cylinder przerabiał dla mnie mój kolega - Janusz94 . Jak zdemontuje cyla to dodam fotki.
Aktualnie silnik ląduje znowu na stole. Generalnie był to jeden wielki eksperyment, nie wiedziałem czy to w ogole zadziała więc pewnych rzeczy nie dopracowałem na 100 procent bo po prostu nie wiedziałem czy będzie warto. Teraz wiem że cholernie warto!
Co do luzu między tarczą a obudową, dokładnie nie wiem, tak jak zeszło z maszyny tak zamontowałem. Celowałem w luz około 0,2 mm.
Tarcza jest ze stali zimnowalcowanej ciętej na laserze. Zimnowalcowana jest nieco sztywniejsza niż gorącowalcowana.
Co do pytania sebastiana o serie takich silników to nie chce być nie miły ale sam znasz rynek naszych starych klunkrów Kto będzie coś podobnego chciał to znajdzie sobie wykonawce na pewno.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 2018-08-26, 12:58
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B3
Jawa CZ 175/450 x2
Yamaha XT 125R
Honda XR - Kontaktowanie:
Re: Tuning silnika dwusuwowego
Jak jest tutaj rozwiązany zapłon?
Tak, wiem spóźniłem się trochę
Tak, wiem spóźniłem się trochę
-
- Posty: 174
- Rejestracja: 2016-01-17, 19:48
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk m150, wfm m06, jawa 353 1959r, jawa 354 1957r,tula 200
- Lokalizacja: wilkszyn
- Kontaktowanie:
Re: Tuning silnika dwusuwowego
prawą tarcze wału masz wyprofilowaną czy seria została?
pare lat temu też przymierzałem się do stawidła, kupiłem dwa silniki, trochę rysunków, czasów otwarcia i metod wykonania zebrałem a później przyszły dzieci i budowa domu i cały misterny plan w pieriot
a jeszcze tak na marginesie - był projekt formaero na stawidle - tylko nie piszcie że to bzdura - to fakt - nie wiem czy doczekała się taka wersja choć jednego zbudowanego silnika - ale fakt jest faktem że Świdnik to opracował, mam w którejś książce przekrój narysowany a właściwie chyba nawet dwa , ale jeden z tego co pamiętam ma chyba błąd i narysowane są dwa gaźniki - jeden przy stawidle a drugi w typowym miejscu
pare lat temu też przymierzałem się do stawidła, kupiłem dwa silniki, trochę rysunków, czasów otwarcia i metod wykonania zebrałem a później przyszły dzieci i budowa domu i cały misterny plan w pieriot
a jeszcze tak na marginesie - był projekt formaero na stawidle - tylko nie piszcie że to bzdura - to fakt - nie wiem czy doczekała się taka wersja choć jednego zbudowanego silnika - ale fakt jest faktem że Świdnik to opracował, mam w którejś książce przekrój narysowany a właściwie chyba nawet dwa , ale jeden z tego co pamiętam ma chyba błąd i narysowane są dwa gaźniki - jeden przy stawidle a drugi w typowym miejscu
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości