RP150 pisze: ↑2017-09-25, 22:29
Głównym ograniczeniem stosowania koszyków z poliamidów jest temperatura pracy, zwykle 120 stopni.
Kolega wydaje się fachowcem w kwesti oznaczeń i łożysk, bo wyglada ze ma z Tym styczność i zna dobrze oznaczenia, czego czasem brakuje nawet sprzedawcom w hurtowniach, i jak juz ktoś wspomniał mylą textolit z "teflonem" itd.
Kolega udzielił bardzo sensownej i merytorycznej wypowiedzi w kwesti oznaczeń luzów C5 idt oraz Podał szeroką symbolike oznaczeń Koszyków z textolitu TB, TA, TC, jak i Oznaczenia Koszyków "teflonowych" - POLIAMIDOWYCH kraśnik - TNG, fag - TVH, skf - TN9, ntn - T2x3. nsk - TNG. Co na pewno będzie przydatne forumowiczom, bo i w hurtowniach o to trudno.
Co do luzu C4 jakoby było to przeznaczenie do temp pracy 200 stC to takie info otrzymałem u sprzedawcy, "Ze zazwyczaj stosuje sie je tam gdzie jest podwyższona temp pracy łozyska ok200stC", i ze po zagrzaniu luz sie troche kasuje. Kolega szedł podobnym tropem ze przy większym luzie łożysko będzie się mniej grzało no ale to podobna sprawa, o coś tego typu chodzi.
Luzy wieksze czy mniejsze np C4 stosuje sie tam gdzie, albo jest większy wcisk (pasowanie ciasniejsze w obsadach), większa nie osiowość, lub wysokie obroty oraz obciążenia generujące podwyższoną temperature. A nie jest wymagana precyzja jak np w ploterach.
Czyli zastosowanie łozyska o właściwym luzie musi być uwarunkowane czynnikami, pracy, mocowania, temperaturą, otoczeniem, smarowaniem, osiowością. tak bym okreslił czynniki które mają wpływ na dobór luzu C.
Co do tego ze pisze TEFLON to sie prosze nie czepiac kazdy wie oco chodzi i to jedna rodzina tworzyw PTFE itp. A textolit to laminat. więc nie tworzywo i jego sie nie stosuje w silnikach.
Patelnie też wszyscy mają TEFLONOWE choc to nie teflon tylko coś pochodnego bo by sie stopił na patelni przecież???
Co do sensu takiego koszyka pisałem wiele razy, lepsza żywotnosć mniejsze tarcie bo koszyk nie trze o kulki, tam gdzie jest kiepskie smarowanie
-Wszystkie renomowane Marki używają łozysk w koszyku "Teflonowym"-Poliamidowym na wał.
Co do cytatu z temperatury poliamidu którą podałeś to coś pomyliłeś.
Podsyłałem linki do specyfikacji temperatur tworzyw PTFE itp i podsyłam kolejny
https://www.nelvi.pl/powloki
Koszyk wytrzymuje ponad 200-stC specyfikacja podaje 260stC a topnienie przy ok 340stC zadne 120-150 które podajecie.
Temperatura pracy w silniku 2T jest i tak o wiele niższa niż on wytrzymuje. Starzenie wystapi pewnie po 30latach i tak jest zalezne od temp, A po takim czasie to i stalowe pokoroduje.
Jak komuś ma stać sprzęt w garażu to nie robi korby na Yamasze. To kwestia dla tych co dużo jeżdżą i chcą do tego miec łozyska które dorównają wytrzymałości adaptowanej korby, Która wytrzymuje ok 50-60tys km A łożyska na poliamidzie dobrej marki na pewno wytrzymują więcej niż w stalowym koszyku.
Zdjęcia które mówią chyba wszystko:)
6305 Minareli Yamaha 8k.jpg
łoż Minareli Yamaha.jpg
łoż Yamaha.jpg
łoż Piaggio, Wespa.jpg
Zdjęcie-0220.jpg
Zdjęcie-0221.jpg
Zdjęcie-0224.jpg
Zdjęcie-0227.jpg