Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175

Post autor: Muciek » 2012-08-28, 09:47

Jak ten silnik pracuje? Nie zaciera się po jakimś czasie pracy??

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175

Post autor: Sebastian440 » 2012-08-28, 15:47

Miejsce gdzie przebiło alu to jakieś 0,3 cm2. Podebrałem nieco to miejsce dremerem żeby nie puchło bardziej jak tuleja. Jeszcze nie pracował bo nie maił w czym :)
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

bayu

Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175

Post autor: bayu » 2012-08-28, 17:05

sebastian440 pisze:Bayu pakowałeś również większy tłok ? Jeśli można wiedzieć z jakimi rezultatami ?
No mozliwe ze tam mogly byc ruznice w cylindrach. Ja tylko wytaczałem tuleje całkowicie ze starego cylindra bo znajomy chce tam wsadzic nową większą tuleje bo robi triala ale strasznie sie z tym paprze, troche mu przy tym pomagałem od strony ślusarsko tokarskiej itd, i tak przy okazji zaczolem tez działac w tym temacie tylko chce to wszystko uprościć, i isc nieco w inną strone niż on, narazie mam pomysl i jak to dopracuje to zloze dopiero wszystko do kupy, zobaczymy co z tego wyjdzie, takze nie jezdzilem jeszcze na żadnym takim wynalazku. :)

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175

Post autor: wujcio » 2012-08-28, 17:37

ja wytaczałem również tuleję i z tego co kojarzę to chyba przy 69 mm jest przebicie do alu dopiero wiec 65 spokojni wyjdzie.

rykun
Posty: 368
Rejestracja: 2007-11-22, 19:39
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175
Kontaktowanie:

Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175

Post autor: rykun » 2012-08-30, 21:34

Tuleja ma w środku średnice ok 70mm ale na dole są miejsca w pobliżu kanałów przelotowych gdzie jest ok 65mm. Przebicie w tym miejscu nie jest tragedią ale lepiej dać sobie spokój z oryginalną tuleją. Stary kumpel z politechniki łódzkiej robił coś takiego http://www.bikepics.com/members/dudi1203/p15/ jest fachowcem w tej dziedzinie i myślę że za odpowiednią kasę podjąłby się tulejowania. Jak ktoś robi zamówienie na tłoki to się pisze tylko na średnicę ponad 65mm.

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175

Post autor: Sebastian440 » 2012-09-03, 13:40

wujcio pisze:ja wytaczałem również tuleję i z tego co kojarzę to chyba przy 69 mm jest przebicie do alu dopiero wiec 65 spokojni wyjdzie.
Wujcio jak to możliwe skoro przy 65 zaczyna przebijać ? Inna tuleja to najsolidniejsze rozwiązanie.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

bayu

Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175

Post autor: bayu » 2012-09-04, 22:07

jest mozliwe bo mi przy 65 tez nie przebiło nic, i bylo wspomniane ze moze w tamten cyl. taki, bo był od gazeli, owszem przy wlocie kanalów pluczących moze nieco wyjsc alu zalezy jaki odlew (i mowa o wlocie czyli od strony kareru nie wylotu czyli okien u góry)ale to tam niema wogule znaczenia wystarczy wyrównac i zaokrąglic, tamto miejsce bo to jest spowodowane fazą jaka byla na tuleji od strony alu. Tuleja to owszem ale przy wymiarze powyrzej 65, przy 65 wystarcza fabryczna tuleja w większości przypadkow, jak robic tuleje to wstawic cos pod tlok kolo 70mm

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175

Post autor: Skinder » 2012-09-04, 22:42

Krótka piłka, kto jaki miał gar - W2A, W2B, wyciszenia, bez wyciszeń ?

auriol77
Posty: 640
Rejestracja: 2012-04-17, 19:45
GG: 0
Moje maszyny: swidnik
Kontaktowanie:

Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175

Post autor: auriol77 » 2012-09-04, 22:56

I o jakich tłokach mówimy. Jaki wymiar, jaki motocykl ,sworzeń..

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175

Post autor: Sebastian440 » 2012-09-05, 11:42

JA mam gar gazeli W2 i tłok jawa 65,0X.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

auriol77
Posty: 640
Rejestracja: 2012-04-17, 19:45
GG: 0
Moje maszyny: swidnik
Kontaktowanie:

Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175

Post autor: auriol77 » 2012-09-10, 12:56

O jakim tłoku jawy mówisz. Podaj model. Wymiary sworznia i odległości denka od sworznia się pokrywają z oryginalnym tłokiem?

Piszemy tutaj o wielkich tłokach w okolicach 70mm. Po szybkich pomiarach i przemyśleniach średnio to widzę. Tuleja fabryczna na górze ma 70mm. Granica rozstawu szpilek to jakieś 77mm chyba więc tuleje by wypadało dać maks te 75mm. Bierzemy teraz tłok 69-70mm i z tulei zostaje grubość w granicach rozsądku. Niby niemcy w simsonach maja tuleje po 1mm i to chodzi ,ale...

Kolejna sprawa ,że tak duża tuleja zabiera nam materiał z kanałów przelotowych przez co może to negatywnie wpłynąć na poprawne zasilanie silnika.

Idąc dalej.. nowa tuleja więc pokusiłbym się o dodanie dodatkowych kanałów ,tyle tylko ,że przy tak dużej tulei nie bardzo widzę na to wszytko miejsce. Problem z cylindrami wsk jest taki ,że fabryka szczędziła nadlewu aluminium dookoła tulei i nie ma w czym rzeźbić. Kolejny raz przytoczę simson'a ,gdzie materiału jest naprawdę sporo.

bayu

Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175

Post autor: bayu » 2012-09-10, 16:13

Niechcial bym gdybac ale kolega Sebastian440, pisze zapewne o tloku od starej jawy 250, jest on wyższy od orginału (juz nie pamietam ale ok 5-7mm)i trzeba klasć dystans pod cylinder, (zwiększamy pojemnosć szkodliwą) sworzeń 15mm od sworznia w dół jest ok. i przy tym wymiarze 65mm to fabryczna tuleja wystarczy, przy 69-70mm to tak jak napisałes tuleja na 74-75mm, kanały wcale nam wiele nie ucierpią bo zostają nawet wewnętrzne nadlewki, a same kanały mozna nieco powiększyć, trzeba tez napawać góre cylindra zeby wpuscic kołnierz tulei, co do dodatkowych kanałów to masz racje ledwo wyjda małe botsy, ale na to jest rada bo można w tym miejscu napawac na zewnatrz troche alu zeby mozna je bylo zrobic większe, ale to jest dosc pracochłonny zabieg, i nie wiem czy sie obejdzie bez wycinania żeber cylindra napawaniu i wspawaniu ich z powrotem, to by bylo chyba najleprze rozwiązanie.
Ale zawsze leprze choćby małe dodatkowe płukanie, i o ile przy 69mm to jest tam niezbyt wiele miejsca, to przy 65mm spokojnie cos tam da sie wyrzeźbić bez napawywania.

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175

Post autor: Skinder » 2012-09-10, 17:18

To teraz może tak. Kupa teorii, to może dla odmiany trochę praktyki?

bayu

Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175

Post autor: bayu » 2012-09-10, 17:26

bayu pisze:tuleja na 74-75mm, kanały wcale nam wiele nie ucierpią bo zostają nawet wewnętrzne nadlewki, a same kanały mozna nieco powiększyć, trzeba tez napawać góre cylindra zeby wpuscic kołnierz tulei, co do dodatkowych kanałów to masz racje ledwo wyjda małe botsy
sama praktyka

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175

Post autor: Muciek » 2012-09-10, 17:30

Chodziło o jakieś zdjęcia czy coś ...

auriol77
Posty: 640
Rejestracja: 2012-04-17, 19:45
GG: 0
Moje maszyny: swidnik
Kontaktowanie:

Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175

Post autor: auriol77 » 2012-09-10, 17:50

Nikt takich modyfikacji nie prowadził więc zdjęć też nie będzie. Póki co od początku tematu nic nie zostało ustalone prócz tego na ile starcza fabryczna tuleja.

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175

Post autor: Skinder » 2012-09-10, 18:52

Almot 125, przebijało miejscami alu już.

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175

Post autor: Muciek » 2012-09-10, 20:57

Bo almot ma tuleje które na zewnątrz nie są gładkie (i równe??). To może się tak dziać jak na obrazku.

bayu

Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175

Post autor: bayu » 2012-09-10, 23:30

Ale gadamy o 175 a nie 125:)

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: Wiekszy tłok + nowa tuleja do wsk 175

Post autor: Skinder » 2012-09-10, 23:32

To nie ma problemu, czekam na jakąś fotorelacje od Ciebie. Kasuje zdjęcia, żeby Ci nie przeszkadzały.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 49 gości