Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Odpowiedz
Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4115
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: AudioBas » 2012-04-02, 23:13

Panowie ktoś pisał, że 400 zł ten zestaw kosztuje....

http://www.ebay.pl/itm/ROYAL-ENFIELD-12 ... 3cad6b1f5f

Myślę, ze w 250 zł można się zamknąć z wysyłką co??
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: wujcio » 2012-04-02, 23:23

myślę że za 250-270 zł da się to kupić :)
tylko oczywiście tu trzeba wziąć jeszcze dławik do świateł oraz prostownik z regulatorem.

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: Alien » 2012-04-03, 01:16

Jak my z wujciem kupowaliśmy to wyszło bodajże 375zł/kpl. ale ceny i kurs funta się zmieniają :)

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: wujcio » 2012-04-06, 21:25

Przetestowałem swoje uzwojenie i wszystko mieści się wg serwisowych norm.
Możliwe że znowu mi się uszkodził prostownik.

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: Muciek » 2012-04-06, 22:11

Mierzyłeś na zimnym silniku czy rozgrzanym ?

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: wujcio » 2012-04-06, 22:18

Jak mogłem to przetestować na rozgrzanym motorze przecież mam rozebrany alternator co widać na WW zdjęciach ;)
Mierzyłem ciągłość i rezystancję pomiędzy połączeniami w alternatorze
Obstawiam regler albo prostownik

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: Muciek » 2012-04-06, 22:29

Jak odpalisz to może przebijać izolację a pomiar taki (na sucho)może nic nie wykazywać ;)

Patyk
Posty: 180
Rejestracja: 2011-07-28, 20:38
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 b3
Lokalizacja: Lubartów
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: Patyk » 2012-04-07, 08:39

Kupił bym sam wirnik od royala jak by ktoś z was zamawiał niech mi weźmie. Stawiam browar za przysługę ;-)

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: wujcio » 2012-04-10, 19:09

Udało się zdiagnozować problem u mnie: zimny lut na jednym z kabli wychodzącym z cewek (fioletowy).

Rozmawiałem z elektrykiem i mówił że koszt przewinięcia całego stojanu to około 60 zł
Wspominał również że nie ma sensu pakować teraz dodatkowo jakiegoś lakieru na zewnątrz.
Ostatnio zmieniony 2012-04-10, 22:16 przez wujcio, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
rafalgb
Posty: 479
Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
GG: 6822956
Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750
Lokalizacja: 64-980 trzcianka
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: rafalgb » 2012-04-10, 22:00

przewinięcia wirnika chyba stojana;)
WSK 175 CDI POWER
Wysłane z mojego Laptopa :)

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: Muciek » 2012-04-10, 22:26

Udało się zdiagnozować problem u mnie: zimny lut na jednym z kabli wychodzącym z cewek (fioletowy)
W takim wypadku polecam załatwić sobie jakąś dobrą cynę z dodatkiem ołowiu i polutować wszytko od nowa , ta nowa cyna jest o kant dupy rozbić, a stosują pewnie najtańszą przy tym.

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: wujcio » 2012-04-11, 21:40

Udało mi się zmienić kable na nowe oraz koszulkę na kablach fotki poniżej:
mini-P1060526.JPG
mini-P1060525.JPG
mini-P1060524.JPG
Połączyłem bezpośrednio dwa wyjścia już w samej prądnicy (krótki kabelek fioletowy łączący dwa końce cewek) i do niego zielony który idzie bezpośrednio do regulatora, biały pozostał bez zmian.
Dałem dla bezpieczeństwa koszulkę termokurczliwą ale jej nie ogrzewałem bo można było by przepalić izolację na cewkach więc wolałem nie ryzykować.
Pozostało mi teraz zamontować wycentrować i przetestować :D
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: irek » 2012-05-15, 21:49

Mi dalej nie ładuje tak jak powinno. Dziś zrobiłem pomiary.
Do napędu wału używałem wiertarki więc pomiary były zawsze przy tych samych obrotach.
Pomiar prądu:
z akumulatorem to 2 ampery z hakiem natomiast po wypieciu akumulatora prąd wzrósł do 8 A.
Pomiar napięcia:
Z akumulatorem to około 13,4 V. A po jego wypięciu 13,6 V

Czyli zamałe napięcie ładowania.
Spróbuje dobrać jakiś regulator od chińszczyzny i zobaczyć czy jest to wina regulatora.
Stator jest ustawiony w miarę centrycznie. Wirnik ma bicie około 0,3 mm. To są najlepsze ustawienia jakie udaje mi się uzyskać.
Pomiary były przeprowadzone z wyłączonymi wszystkimi odbiornikami.
Macie jakieś pomysły?
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4115
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: AudioBas » 2012-05-15, 22:45

13,4 przy ilu obrotach?
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: Alien » 2012-05-15, 23:03

Wow, 0.3mm bicia to gigantyczna wartość!

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: Muciek » 2012-05-15, 23:34

Tyle że bez obciążenia od razu powinien osiągać 14,7 bo tam regler zbija z większego napięcia...Jak bije to wał krzywy czy źle zamocowane koło?

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: wujcio » 2012-05-15, 23:50

masz coś nie tak z tym układem całym.
Sprawdz ile masz V zmiennego pomiędzy odpowiednimi kablami - pisze o tym w manualu do royala.
ale z tego co pamiętam powinno być chyba coś kolo 20-40 V

Drugi test wepnij te 2 kable do mostka i puść na aq bez regulatora i zobacz co się dzieje napięcie powinno wzrosnąć do nawet 17-18V na wysokich obrotach - jeśli tak będzie to znaczy że masz coś źle podłączony regulator.

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: irek » 2012-05-16, 20:37

AudioBas pisze:13,4 przy ilu obrotach?
2800, przynajmniej tak pisze na wiertarce.

Zrobiłem pomiar napięcia zmiennego na cewkach. Na wolnych obrotach wynosiło 20 parę Volt.
Po zwiększeniu obrotów rosło do 40-80V A na ful obrotach było ponad 120 V
Nie sprawdzałem oryginalnym prostownikiem poniewaz nie dokopałem sie do niego.
Po pomiarach myślę jednak, że to prostownik i spróbuje coś dobrać.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: Muciek » 2012-05-16, 21:08

To chyba regler ? Jak to tam wygląda wszystko osobno? Mostek i regler?

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: irek » 2012-05-17, 16:41

Muciek pisze:To chyba regler ? Jak to tam wygląda wszystko osobno? Mostek i regler?
Regulator oraz prostownik to jedno. Nie ma tutaj dwóch osobnych urządzeń.
Kupiłem dziś regulator z prostownikiem od Piaggio. Spróbuje później podłączyc i zobaczymy.

Edycja:

Sprawdziłem regulator z piaggio: Daje jeszcze mniejsze napięcie.
Szlak mnie trafia. Ja jestem ostoją spokoju ale tak mi już to podniosło ciśnienie, że jak mnie szlak trafi to cały silnik wrzuce na allegro.
Jeśli ktoś ma manual z roaylla lub pamieta jak sprawdzić czy cewki są sprawne to proszę o link lub opis.
Z góry dziękuje.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości