Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Odpowiedz
Awatar użytkownika
rafalgb
Posty: 479
Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
GG: 6822956
Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750
Lokalizacja: 64-980 trzcianka
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: rafalgb » 2012-03-31, 09:20

Koledzy jak zaczniecie rozbierać te statory proszę abyście zrobili dokładną dokumentacje jak sa cewki nawinięte tz. w którym kierunku i jak sa połączone?? jest to dla mnie bardzo ważne gdyż dużo kombinuje z prądami w starych motocyklach a jeszcze nie miałem w rekach statora od royala. dokumentacje zróbcie zwykłym długopisem na kartce i to wszystko w imię nauki na przyszłość dla pokoleń ;)
WSK 175 CDI POWER
Wysłane z mojego Laptopa :)

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: Muciek » 2012-03-31, 11:02

Wg mnie to moc tego wszystkiego leży w nowym kole magnesowym. Przykład stare koło w simku daje tam jakieś 40 parę wat i chodzi na org statorze , po założeniu nowego chińskiego koła z magnesami neodymowymi pali wszystko jak leci. Teraz pytanie ten z royala ma dużo mocniejsze koło magnesowe?

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: Alien » 2012-03-31, 11:23

Różnice w mocy magnesów między royalem, a oryginałem określiłbym jako kur**nie wielką :) generalnie zanim zakupiłem ten zestaw pytałem czy nie wystarczy przewinąć wueskowych cewek i dać mocny magnes z royala, ale nikt mi wtedy nie potrafił udzielić odpowiedzi. Tam wiele więcej drutu nie ma. może rdzeń jest mniejszy ale na pewno nie jakoś radykalnie.

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: Muciek » 2012-03-31, 11:27

Spróbuj zrobić takiego mixa kolo z royala i stator z WSK ;D

Awatar użytkownika
rafalgb
Posty: 479
Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
GG: 6822956
Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750
Lokalizacja: 64-980 trzcianka
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: rafalgb » 2012-03-31, 14:08

Muciek pisze:Wg mnie to moc tego wszystkiego leży w nowym kole magnesowym.
Też tak myślę.
Tylko ciągle nikt nie dał mi odpowiedzi jak to jest połączone a bardzo mnie to interesuje, chociaż napiszcie czy to jest system bez masowy??
WSK 175 CDI POWER
Wysłane z mojego Laptopa :)

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: Alien » 2012-03-31, 14:13

Za jakieś 2h wrzucę foty jak wyglądają połączenia i będziemy kminić.

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: Muciek » 2012-03-31, 14:15

Ze schematów można wywnioskować że bezmasowe ładowanie , i oddzielne cewki do zasilania świateł i ogranicznik napięcia ;)

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: wujcio » 2012-03-31, 15:25

rafalgb pisze:
Muciek pisze:Wg mnie to moc tego wszystkiego leży w nowym kole magnesowym.
Też tak myślę.
Tylko ciągle nikt nie dał mi odpowiedzi jak to jest połączone a bardzo mnie to interesuje, chociaż napiszcie czy to jest system bez masowy??
No to chłopie weź się do roboty i poszukaj w necie na forach o royalu przecież to gdzieś jest opisane + schematy ;]

Powiem tyle że rdzeń cewek jest w royalu o 10 mm cieńszy niż w WSK.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: AudioBas » 2012-03-31, 18:22

Alienie i jak masz fotosy??
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
rafalgb
Posty: 479
Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
GG: 6822956
Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750
Lokalizacja: 64-980 trzcianka
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: rafalgb » 2012-03-31, 18:39

wujcio pisze:No to chłopie weź się do roboty i poszukaj w necie na forach o royalu przecież to gdzieś jest opisane + schematy ;]
Myslalem ze jestem w dobrym miejscu w każdym razie tytuł na to wskazuje
WSK 175 CDI POWER
Wysłane z mojego Laptopa :)

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: Alien » 2012-03-31, 19:39

Wygląda to tak - czarne i śmierdzi jak diabli. Można jakoś sprawdzić czy te cewki jeszcze się do czegoś nadają?
Fotki na szybkości bo muszę lecieć, jakby były jakieś konkretne miejsca które chcecie zobaczyć to proszę sprecyzować i zrobię jutro nowe zdjęcia.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: AudioBas » 2012-03-31, 20:16

Uuuu....
Rozwinąć całe i nawinąć na nowo...
Nic raczej z tym już nie zrobisz....
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: Muciek » 2012-03-31, 20:21

Pewnie nawinęli to na drucie z cienką izolacją i bez oleju powstało zwarcie między zwojami.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: AudioBas » 2012-03-31, 22:33

Odwiń ten drut udaj się do zakładu przewiającego silniki, niech Ci zmierzą dokładnie.
Kup drut podwójnie emaliowany i przewiń tak samo :)
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
rafalgb
Posty: 479
Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
GG: 6822956
Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750
Lokalizacja: 64-980 trzcianka
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: rafalgb » 2012-03-31, 23:17

Ja powiem tak daj se z tym stojanem spokój zdobądź oryginalny 12V od WSKi i połącz cewki tak jak byly w tym i na pewno będzie dobrze a śmie podejrzewać ze będzie lepiej skoro od WSKi ma grubszy rdzeń. tylko zostaw ten wirnik z inndi te magnesy mają moc ;D
WSK 175 CDI POWER
Wysłane z mojego Laptopa :)

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: AudioBas » 2012-04-01, 01:02

A można dokupić z tego zestawu sam wirnik?
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: Muciek » 2012-04-01, 01:09

Można, wychodzi 150zł z transportem ;)

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: Alien » 2012-04-01, 13:39

Cewki przewine tak samo, z tym że jedna pójdzie jako CDI i będzie ogień - bezstykowy na 120W :)

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: wujcio » 2012-04-01, 14:25

Jestem zmuszony zmienić uszczelnienie prawej pokrywy od wału korbowego - zastosowałem błędnie papierową uszczelkę + hermetyk i mi cieknie przy okazji zmienię też simering na nowy.
Odkręciłem zapłon i mój zapłon po przebiegu motocykla 4500 km wygląda tak:
P1060471.jpg
P1060472.jpg
Tu widać że przy kablach jest troszkę okopcone:
P1060473.jpg
Kable i tak będę zmieniał na troszkę grubsze.
P1060474.jpg
P1060475.jpg
Jakieś tragedii nie ma moim zdaniem i prądnica powinna działać poprawnie.
Postaram się pomierzyć oporności obwodów wg serwisówki z RE.

Alien strasznie mnie dziwi to że Tobie tak się to zfajczyło :-( Ile km przejechałeś na Swojej prądnicy to nie możliwe raczej żeby tak szybko się zjarało samo od siebie...
Coś musiało się pewnie zewrzeć w samej prądnicy albo okablowaniu idącym do regulatora i mostka ;(
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2012-04-01, 14:35 przez wujcio, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

Post autor: Muciek » 2012-04-01, 14:31

Jakoś tak ubogo te druty na cewce wyglądają (mało emalii??). Weź sobie to przejedź dobrą emalią jeszcze raz.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 48 gości