Strona 16 z 22

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2014-05-17, 12:40
autor: jasiu
instalacja zapłonowa już podłączona, niestety jak zmierzyłem ładowanie akumulatora to pokazuje 28,3 V , a powinno być max 14,7 V. Wszystko podłączone tak jak podał "AndrzejJ"- jakieś sugestie.
PS. Jeśli chodzi o odpalanie to jest po prosu super, także wielkie dzięki za wszelką pomoc w reaktywacji mojej maszyny oraz w szczególności dla AudioBas-a który nawinął cewkę CDI (piękna robota) i odsprzedał wirnik.

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2014-05-17, 12:45
autor: Matej
sprawdz czy dobrze podłączyłeś cewki i czy wszystkie idą w jednym kierunku

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2014-05-17, 22:39
autor: jasiu
wydaje mi się że na pewno nie jest to kwestia cewek ponieważ V jest za duże a nie za małe, to raczej kwestia podłączenia regulatora napięcia , tylko jak to można sprawdzić ??

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2014-05-19, 12:38
autor: jasiu
...zakupiłem nowy regulator. Po podłączeniu (bez akumulatora) na wyjściu z regulatora miernik pokazuje-
1. ustawiony na prądzie stałym- 14,7 V ( czyli jest idealnie)
2. po ustawieniu miernika na prąd przemienny -31,5 V
... tak ma być czy coś jest jeszcze nie tak- mógł by ktoś sprawdzić czy jest taki standard ?? bym był bardzo wdzięczny :)

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2014-05-19, 13:16
autor: wujcio
Na wyjściu regulatora mierzysz prąd stały a nie zmienny.

Prąd zmienny możesz mierzyć pomiędzy dwoma końcami cewek z alternatora.

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2014-05-19, 22:47
autor: jasiu
ok .dzięki za odpowiedź

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2014-05-23, 16:09
autor: jasiu
... niestety radość z elektronicznego układu zapłonowego nie trwała zbyt długo. Nie mam pojęcia co się stało ale iskra zaczęła słabnąć i aktualnie już jej praktycznie nie ma. Zacząłem analizować wszystkie połączenia i oporności - cewka CDI bez zmian ok 100ohm, impulsator -308, na cewce przejście jest między masą a pinem , na fajce nie znalazłem przejścia do masy, jeśli chodzi o moduł to przejście jest tylko między czerwono-czarnym a czarno-białym. poza tym znalazłem pewne nieścisłości - 2013.11.20
"iron_bird pisze że z modułu przewód pomarańczowy do cewki CDI, a czerwono-czarny do cewki WN, natomiast 2014.04.10
"AndrzejJ" pisze że pomarańczowy do cewka WN,a czerw.-czarny do cewki CDI, ewentualnie zamienić czerw.-czarny z czerw.białym.
Miał ktoś podobną sytuację??

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2014-05-23, 17:19
autor: AudioBas
Przewód pomarańczowy - do cewki z fajką
Przewód czarno-czerwony - do cewki CDI

Zobacz czy gdzieś Ci się masa nie zgubiła.
I odłącz przewód czarno-biały całkowicie (ten od gaszenia).

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2014-05-25, 16:32
autor: jasiu
posprawdzałem dokładnie wszystkie połączenia i rzeczywiście miałeś racje- masa była za słabo przykręcona ( motocykl był malowany i ciężko się "dokopać' do masy)
Wielkie dzięki za wskazówki :)

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2014-05-25, 21:47
autor: AudioBas
Cieszę się, że problem udało się rozwiązać.
Dużo km życzę :-)

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2014-10-07, 14:29
autor: WSKarz
Witam, czytałem temat ale nie wywnioskowałem, a więc: w sprzedaży w indiach w internecie zauważyłem różne rodzaje prądnic do enfielda tzn chodzi mi o taką która by zastąpiła oryginalną z kobuza 6V/12V i teraz nie wiem którą wybrać bo są na 3 kable i na 4 kable, jedne są 6 V a drugie 12V, i może ktoś z tu obecnych orientuje się czy jeśli kupię wersję 6V- tak opisaną w ogłoszeniu to czy ona będzie miała ładowanie na 6V i światła też na 6V, czy tylko ładowanie na 6V a światła już normalnie na 12? I to samo tyczy się wersji 12V czy im chodzi o to w ofercie że ładowanie i światła będą na 12V czy tylko światła? Nie mogę się dogadać ze sprzedającym, pomijam też że mój angielski troche kuleje :P Byłbym wdzięczny za info ;)

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2014-10-08, 18:00
autor: krzysiek200
Kup sam wirnik i przerób oryginalny stojan według schematu który jest na forum.

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2014-10-11, 13:05
autor: WSKarz
Tylko z tego co ja widzę tam jest schemat dla prądnicy z cewką CDI która mnie nie interesuje, chcę zostać przy oryginalnym aparacie zapłonowym, ewentualnie mógłbym przewinąć wszystkie cewki jednym drutem i wszystkie wrzucić na ładowanie akumulatora. Po kolejnym przeczytaniu postów nie mogę wydedukować czy jeśli wrzucę sam wirnik od enfielda na wał to stator może zostać oryginalny bez zmian?? Najbardziej odpowiadałyby mi kupić taką prądnicę jak oryginalną tj 6V na ładowanie i 12V na światła, ale na aukcjach nie wiem która jest która, i czym się różnią wersje 3 od 4 przewodowych... Na prawdę nikt tego nie wie? Ci co kupwali wcześniej te statory do enfielda to tak na pałe wzieli 4 przewodową wersję? Jeśli ktoś pamięta to ogromnie bym prosił o tych kilka słów, bo już trzeci tydzień rozpytuję i szukam by się dowiedzieć czegoś na temat tych prądnic



Aha, no i jakiej firmy wybieraliście, SWISS czy ta bez nazwy?

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2014-10-11, 13:34
autor: grzechu212
To nie jest jedynie schemat dla prądnic z cewką cdi. Cewka cdi jest tu jedynie opcją dodatkową. Połącz 5 cewek jak masz na schemacie wujcia viewtopic.php?f=23&t=5491&start=180, a tam gdzie jest cewka cdi zostaw wolne miejsce. Zapłon stosujesz jaki Ci się podoba tylko wszystkie odbiorniki (światła, zapłon, klakson, kierunki itp) podpinasz przez stacyjkę i przełączniki bezpośrednio pod akumulator, a napięcie z cewek puszczasz przez regiel jako ładowanie...Stator zostaje oryginalny tylko trzeba go przerobić bo inaczej cewki pójdą z dymem jak założysz wirnik z Enfield'a :).

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2014-10-11, 17:03
autor: wujcio
Czytaj dokładnie pierwszy schemat jest bez CDI zgodnie z tym co jest w Royal na takim połączeniu jeździłem przed CDI i wszystko było super :)
Nic się nie spali bo dopiero przy tym schemiacie z RE prądnica dobrze ładuje.

TO wszystko zależy od Ciebie jak chcesz mieć instalację zrobioną.
Ja stwierdziłem że chcę wszystko mieć z aq.

Drugą opcję kupił jako nawet pierwszy posiadacz tego ustrojstwa shoei i on ma jak w WSK instalacja ładowania + oświetlenie jak w WSK oryginalnie ale do tego trzeba dokupić oprócz regulatora jeszcze dławik żeby nie przepalało żarówki.

Ja w 6 V nigdy bym się nie bawił bo to strata czasu i pieniędzy.

Z tego co wiem to ja miałem 3 przewodową ale ją łączy się i tak finalnie w 2 przewody.
4 przewodowa to jest o ile pamiętam 2 kable na ładowanie + dwa kable do przedniej lampy.
Jest jeszcze 6 przewodowa z CDI ale tego się nie opłaca kupować.

Najtaniej jest kupić sam wirnik + regulator od skutera tylko taki lepszy i przelutować oryginalne cewki jeśli są w miarę dobre i po problemie.
Koszt to wtedy około 100-120 zł wirnik i 30-60 zł regulator od skutera + Twoja praca lub elektryka który zmieni miejscami kabelki wg schematu w cewkach.

Druga kwestia jest taka że te stojany z RE są kiepsko wykonane i mój oraz Aliena po prostu się sfajczyły a oryginalny stojan trzyma się bez problemu.

Jako prekursor możesz przetestować jak wygląda ładowanie na org stojanie 6V w połączeniu z nowym wirnikiem.

Fajnie jakby shoei rozrysował 2 schemat połączenia cewek przy opcji z napięciem z cewek do przedniej lampy.

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2014-10-11, 19:28
autor: WSKarz
Dzięki chłopaki, bo już troche myślałem że to forum umarło :P Wirnik do royala biorę na pewno, bez dwóch zdań, ale tak z ciekawości wziąłbym jeszcze ten ich stator i jeśli już to 4 przewodowy ( czyli dwa kable na przód lampy - te dwa kable to jest + i -? bo coś czytałem że cewki statora nie są zmasowane i 2 kable na ładowanie) jeśli dobrze rozumiem prądnica trzy-przewodowa opisywana w sprzedaży jako 6 V ma ładowanie na 6V ale światła już na 12 jak w kobuzie? Czy i światła i ładowanie w takiej prądnicy są na 6V...
wgl zastanawiałem się żeby przewinąć wszyatkie oryginalne cewki grubszym drutem powiedzmy 0.95 i wtedy wrzucić wirnik od ROYALA

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2014-10-12, 11:13
autor: wujcio
wydaje mi się że te dwa kable która idą z prądnicy poprzez ten dławik robią wyjście + i - na lampę.
Musisz poczytać w royalach jak one to miały bo tego chyba nikt nie wie jeśli na aukcji nie pisze.

Nie baw się w instalację 6V bo ona jest po prostu bilansowo mniej wydajna i przez to nie opłacalna.
Co do drutu na cewkach to audio chyba sobie przewijał je :)

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2014-10-12, 11:34
autor: Mateusz WSK
Rób tak jak Wujcio pisze. Po co chcesz sie pchać w koszty i kupować to uzwojenie z Royala do tego iść w 6V.
Ja u siebie mam chyba jak większość na forum czyli wirnik z Royala + przerobione ori uzwojenie + regulator napięcia i super śmiga, jestem bardzo zadowolony.
Założyłem ori cewke butelkową 12V, zostawiłem przerywacz i kondensator, zmienione tylko kilka kabli i dołożony drugi bezpiecznik.
Trzeba dorobić odpowiednią podkładke pod wirnik, mi tokarz świetnie to ogarnął za śmieszne 10zł.
W temacie są schematy jak to podłączyć. Najgorsze to przerobić uzwojenie.
Ja jestem zielony z elektryki, ale dzięki pomocy kilku osób ogarnąłem to :)

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2014-10-12, 21:27
autor: WSKarz
oki, dzięki skoro tak namawiacie na tą 12V to chyba się ostatecznie skuszę, bo tak z ciekawości po prostu chcę ją wypróbować a jak się spali to sobie nawinę na oryginalnej te 5 cewek jednakowym drutem i szlus :) szkoda że nie można by wszystkich sześciu miejsc na rdzeniu po równo zagospodarować ;)

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2014-10-15, 00:08
autor: wujcio
WSKarz pisze:oki, dzięki skoro tak namawiacie na tą 12V to chyba się ostatecznie skuszę, bo tak z ciekawości po prostu chcę ją wypróbować a jak się spali to sobie nawinę na oryginalnej te 5 cewek jednakowym drutem i szlus :) szkoda że nie można by wszystkich sześciu miejsc na rdzeniu po równo zagospodarować ;)
Nie za bardzo rozumiem...
W pierwszym schemacie bez CDI masz przecież wykorzystanych 6 cewek...