Strona 17 z 22

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2014-10-15, 07:04
autor: WSKarz
7 postów wyżej grzechu212 napisał co innego... jak mówicie o pierwszym schemacie to ja nie bardzo ogarniam o który chodzi, jeśli macie na myśli ten: download/file.php?id=18289&mode=view to ja sugerowałem się podpisami pod obrazkami który w tym przypadku mówił że jest to oryginalne połączenie cewek z enfielda, wiec już nie wiem... Czy przelutowanie połączeń cewek na oryginalnym stojanie ma za zadanie stworzyć identyczny obwód jak w enfieldzie?

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2014-10-15, 08:34
autor: AudioBas
WSKarz pisze:zy przelutowanie połączeń cewek na oryginalnym stojanie ma za zadanie stworzyć identyczny obwód jak w enfieldzie?
Tak, bo jak założysz wirnik z Royala do oryginalnego statora wueskowego, to popalisz cewki :)

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2014-10-15, 09:11
autor: grzechu212
Wytłumaczę Ci to na chłopski rozum tak jak ja to rozumie ;-). Ten schemat co wrzuciłeś download/file.php?id=18289&mode=view odnosi się do połączenia cewek w prądnicy Royala gdzie występuje tylko obwód ładowania akumulatora. W oryginalnej prądnicy w Wsk 175 masz obwód ładowania akumulatora i obwód zasilania światła (drogowego,mijania). Jeżeli chcesz mieć 6 cewek ładowania tak jak to jest w RE to w swojej prądnicy z WSK 175 musisz przewinąć cewkę z cienkim drutem lub zastosować gotową cewkę z grubszym drutem z innej prądnicy i je połączyć według tego schematu co wrzuciłeś powyżej...Jeżeli nie chcesz bawić się w przewijania cewki lub nie masz innej prądnicy z której mógłbyś ją wyciągnąć i podmienić, a w przyszłości może zdecydujesz się na CDI to połącz cewki zgodnie z drugim schematem usuwając cewkę z cienkim drutem z obwodu pozostawiając tym samym wolne miejsce na cewkę CDI... Bez ingerencji w prądnicę i zastosowaniu wirnika z RE cewki pójdą z dymem :). Jeżeli się mylę to niech audio mnie poprawi, a Mod niech usunie moje wypociny :D.

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2014-10-15, 15:31
autor: WSKarz
oki oki już prawie wszystko rozumiem ;) zamówiłem prądnice 4 przewodową (dwa fioletowe, żółty i czerwony) na 12V, i teraz nie wiem czy ona ma dwa obwody: jeden na ładowanie i jeden na światła czy wszystkie cewki są ładujące? A z resztą, może mi sprzedawca wrzuci jakiś schemat do pudełka. Dzięki ;)

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2014-10-15, 23:03
autor: AudioBas
WSKarz pisze:zamówiłem prądnice 4 przewodową (dwa fioletowe, żółty i czerwony) na 12V
I Ci się po paru miesiącach spali.
Te Royalowe prądnice są kiepskie!
Zobacz do tyłu jak chłopakom się popaliło wszystko!
Fabrycznie pracują w oleju. W WSCe nie ma takiej możliwości.

Nie wiem czemu nie chcesz sobie oryginalnego statora przerobić pod Royala?
Obrazek
Obrazek

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2014-10-15, 23:05
autor: AudioBas
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2014-10-15, 23:26
autor: wujcio
WSKarz pisze:oki oki już prawie wszystko rozumiem ;) zamówiłem prądnice 4 przewodową (dwa fioletowe, żółty i czerwony) na 12V, i teraz nie wiem czy ona ma dwa obwody: jeden na ładowanie i jeden na światła czy wszystkie cewki są ładujące? A z resztą, może mi sprzedawca wrzuci jakiś schemat do pudełka. Dzięki ;)
Czy tak ciężko zobaczyć na 1 stronę tematu:
viewtopic.php?f=23&t=5491
Kupiłeś 2 obwodową więc musisz mieć też regulator do świateł i do akumulatora.

Za karę jak CI to przyjdzie masz rozrysować schemat połączenia cewek tak jak ja to zrobiłem :D

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2014-10-15, 23:34
autor: Muciek
Połączenie pewnie będzie takie jak w tych cdi do rowera 4 cewki na światła 2 na ładowanie. Chiński regler ten za 10zł można wykorzystać jako ogranicznik do świateł. A jak się zmasuje uzwojenie ładujące to ogarnie obie rzeczy na raz.

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2014-10-16, 07:09
autor: 125 arek
Ten za 10 zł to najgorsze gówno, lepiej zrobić to raz a porządnie !

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2014-10-16, 10:18
autor: Muciek
Jak nie umiesz podłączyć to nawet ten za 150 będzie "najgorsze gówno" :lol:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2014-10-16, 20:43
autor: rss
Panowie -
lamerskie pytanie, ale gdzie kupic wirnik do RE ?
tylko eBay czy ogarnia to ktos w PL ?

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2014-10-16, 20:44
autor: Muciek
Ebay 100zł z wysyłką.

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2014-10-16, 21:06
autor: rss
hmmm... w Pruszkowie jest jakas "placowka" zajmujaca sie Enfieldami
probowal tam ktos podbijac?
ZTCP - ul. Olowkowa 1 czy jakos tak.
w sumie te 100PLN to nie tragedia.... pomyslimy jakk oblatamy Wieslawa w obecnej konfiguracji
dzieki Muciek za info

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2014-10-17, 19:21
autor: WSKarz
WUJCIO- spoko, nie ma problemu, rozrysuję aż miło ;P do tego w gratisie jak będę miał czas wrzucę foty jak przerobić sprzęgło w kobuzie na 6 tarcz bez modyfikacji pokrywy i jak wygląda dorabiany na zamówienie niebo lepszy docisk :D foty nowo dorobionego koła zamachowego (nie na wzór oryginału), jakie łożysko igiełkowe wstawić w głowkę korbowodu żeby zastąpić nim tulejkę z brązu bez rozwiercania głowy :D i na koniec mogę polecić świetny zakład w Poznaniu dorabiający niezniszczalne zębatki pod kosz sprzęgłowy i na wał tak żeby zastosować zamiast oryginalnego łańcuszka sprzęgłowego łańcuszek z jawy- jeszcze nigdy nie spotkałem się z taką porządną robotą :)
Tylko powiedz mi jeszcze jakim drutem przewijałeś te cewki na oryginalnym stojanie? Średnica 0.85 mm i długość na każdą cewkę ok 12,5 metra? Wszystkie cewki w jednym kierunku nawijane? Interesuje mnie tylko i wyłącznie schemat z wykorzystaniem 6 cewek, nie będę miał zamiaru w przyszłości robić CDI.
dzięki AUDIOBAS - super zadbana maszyna ;)

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2014-10-17, 21:14
autor: wujcio
Ja z tego co pamiętam użyłem drutu zgodnego z oryginałem i chyba to było właśnie jakoś 0.8mm średnicy.
Jeśli chodzi o kierunki to chyba to nie miało znaczenia i wszystkie cewki były ułożone jednym kierunku tak mi się zdaje - audio może mnie poprawić ważne było który koniec z którym łączymy.

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2014-10-18, 10:23
autor: grzechu212
przez WSKarz » 2014-10-17, 19:21
...do tego w gratisie jak będę miał czas wrzucę foty jak przerobić sprzęgło w kobuzie na 6 tarcz bez modyfikacji pokrywy i jak wygląda dorabiany na zamówienie niebo lepszy docisk :D foty nowo dorobionego koła zamachowego (nie na wzór oryginału), jakie łożysko igiełkowe wstawić w głowkę korbowodu żeby zastąpić nim tulejkę z brązu bez rozwiercania głowy :D i na koniec mogę polecić świetny zakład w Poznaniu dorabiający niezniszczalne zębatki pod kosz sprzęgłowy i na wał tak żeby zastosować zamiast oryginalnego łańcuszka sprzęgłowego łańcuszek z jawy- jeszcze nigdy nie spotkałem się z taką porządną robotą :)
ZNAJDŹ CZAS :pada:

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2014-10-19, 21:03
autor: AudioBas
Wszystkie mają być w jednym kierunku. I musisz patrzeć na początek i koniec.
Zobacz dokładnie na schemat wujcia :)

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2014-12-01, 14:00
autor: wkzarci
ktoś mierzył ile ohm maja te cewki w pradnicy wsk z podlaczeniem schematu od Royala?

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2014-12-06, 17:39
autor: AudioBas
Ile Ci wyszło?

Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175

: 2014-12-06, 21:31
autor: radza76
Czy jeśli podłącze orginalne cewki z wski zgodnie z schematem Wujcia+cewka cdi i wirnik royal to będzie przyzwoite ładowanie,czy trzeba koniecznie przewijać na nowo te 5 cewek drutem 0,8? A jeśli tak to jakie mają mieć oporności?