Strona 1 z 3

Dodatkowe kanały płuczące w WSK 175.

: 2010-01-10, 13:34
autor: irek
Mam zamiar na próbę zrobić dodatkowy kanał płuczący w cylindrze WSK 175. Mam używany cylinder po 4 szlifie więc mogę go poświęcić i jeśli to nie wypali nie będzie mi go szkoda.
W tym cylindrze jest mało miejsca żeby robić kanały za tuleją w aluminium więc postanowiłem zrobić kanał na powierzchni tulei tak jak to jest np. w piłach łańcuchowych.
Kanał będzie centralny czyli nad kanałem płuczącym. Po prostu zbiorę trochę żeliwa z tulei i zrobię otwór w tłoku jako zasilanie tego kanału. Oczywiście nie będzie on miał "kontaktu" z oknem ssącym. Wymiarów i wartości jeszcze nie podam bo wszystko jest jeszcze w głowie. Dopiero będę zabierał się za ten cylinder.
Co o tym myślicie??

Re: Dodatkowe kanały płuczące w WSK 175.

: 2010-01-10, 13:45
autor: wujcio
po co zakładać nowy temat jak już podobny jest ;>
viewtopic.php?f=23&t=1335&hilit=kana%C5 ... cz%C4%85ce

Re: Dodatkowe kanały płuczące w WSK 175.

: 2010-01-10, 13:50
autor: irek
Tak wiem, czytałem go ale tam pisali głównie o 125 a ja mam zamiar zrobić to w 175. Dlatego założyłem nowy temat. Ale jak coś to moderator skleci z tego jeden temat.
Czy zna ktoś grubość tulei cylindra w WSK 175??

Re: Dodatkowe kanały płuczące w WSK 175.

: 2010-01-10, 14:00
autor: wujcio
spróbuj to naszkicować bo nie rozumiem jak Ty to chcesz zrobić, w tym silniku mało jest miejsca i weź pod uwagę jeszcze zamki na tłoku.

Moim zdaniem jedyne rozwiązanie dodatkowego kanału to: otwór w tłoku + dodatkowy kanał (lub kanały) nad oknem ssącym + membrana która zamyka okno ssące na czas płuku (mieszanka przez tłok wpada w kanał ssący i obok membrany wędruje nad tłoka przez dodatkowe kanały, podczas gdy tłok rusza się w górę membrana otwiera się i paliwo napełnia skrzynię korbową przez kanał ssący.
Tuleja nie jest gruba w pewnych miejscach jest pewnie taka jak w tym kołnierzu wystającym od dołu który wchodzi do karterów, na górze i na dole jest pogrubiona co uniemożliwia wyprasowanie jej, gdzieś na forum była fotka takiej tulei.

Re: Dodatkowe kanały płuczące w WSK 175.

: 2010-01-10, 14:25
autor: irek
No ja to widzę chyba tak samo jak ty to opisałeś z tym, że bez membrany - teraz przynajmniej. Bo chce to zrobić przed założeniem membrany na starym silniku żeby się upewnić, że rzeczywiście jest to dobry pomysł. Zaraz naszkicuje rysunek i wrzuce.

Re: Dodatkowe kanały płuczące w WSK 175.

: 2010-01-10, 14:35
autor: wujcio
no ale bez membrany to nie będzie działało przecież ;>
cale ciśnienie ze skrzyni korbowej będzie uciekało do gaźnika a nie do tego dodatkowego kanału
przy takim rozwiązaniu musi być membrana.

Re: Dodatkowe kanały płuczące w WSK 175.

: 2010-01-10, 14:44
autor: irek
No właśnie nie musi być membrany i tutaj pokażę Ci dlaczego.
A oto szkic:

Obrazek

Tutaj ten kanał będzie zasilany otworem w tłoku. Otwór ten będzie zrobiony tak, że w dolnym martwym punkcie tłoka nie będzie znajdował się na powierzchni okna ssącego.

Re: Dodatkowe kanały płuczące w WSK 175.

: 2010-01-10, 14:51
autor: wujcio
no ok ale to rozwiązanie strasznie osłabi tłok bo będziesz musiał sporą dziurę mu wycharatać i nie wiem czy znajdziesz tyle miejsca na ten kanał bo aluminium nad kanałem ssącym jest niewiele i całkiem możliwe że do tej wysokości (końca kanałów płuczących) braknie materiału.
Tłok będzie również osłabiony bo ten kanał musisz wyciąć blisko płaszcza

Re: Dodatkowe kanały płuczące w WSK 175.

: 2010-01-10, 15:07
autor: irek
Zgadzam się z Tobą. Ale tego cylindra mi nie szkoda więc spróbować można. Jak to mówią: próba nie strzelba - wypalić nie musi.
W sumie nie planuje robić dużego tego kanału (około 10 mm szerokości) więc i otwór w tłoku nie będzie duży. Ale co do osłabienia tłoka to się z Tobą nie zgodzę bo jeśli membrana jest montowana do cylindra to robi się otwory w tłoku i to dość duże. Na pewno wpływają one na trwałość tłoka ale nie tak, żeby go uszkodzić. Mój otwór będzie o wiele mniejszy niż takie okno więc nie osłabi bardzo tłoka.

Re: Dodatkowe kanały płuczące w WSK 175.

: 2010-01-10, 15:12
autor: Skinder
Uważam to trochę za bezsensowne, okno jest wg mnie za duże. Na przykładzie simsonów mogę powiedzieć, że czym więcej okien/kanałów płuczących tym muszą być miejsze, bo zwiększasz szkodliwą pojemność skrzyni korbowej i nie da Ci to efektu. Przerabiając ten gar, rozwiązałbym to w ten sposób jak w załączniku - wszystko oczywiście na jednej wysokości. Ogółem myślałbym nad wyrzeźbieniem połączenia z seryjnymi kanałami płuczącymi, ale nie ukrywam, że z 175 nie miałem styczności i nie wiem jak ten gar wygląda, cała zasada jest wszędzie praktycznie ta sama. Jak zabraknie materiału przy ożebrowaniu to można napawać jak już nie zwracamy uwagi na koszta. Przy okazji zastanowiłbym się nad innym tłokiem, możnaby uporządkować te zamki w przypadku gdyby przeszkadzały i przypadały akurat na oknach. Do całości, żeby to działało musisz wypełnić skrzynie korbową i byłoby dobrze jak zapodałbyś lepszy gaźnik. Samo dziurawienie tłoka, w przypadku niestosowania membrany też jest trochę kiepskim pomysłem

Re: Dodatkowe kanały płuczące w WSK 175.

: 2010-01-10, 15:18
autor: irek
Gaźnik już mam. To mikuni pochodzący z yamahy RD (czy RZ) 350. Dodałem fotki w temacie o gaźnikach. Ja te kanały chcę zrobić takim domowym sposobem. Może się uda, może nie, spróbować warto. Co do dorobienia tłoków to dzwoniłem do gościa który takowe dorabia. Powiedział, że Tłok do WSK 175 będzie kosztował 200 zł. (przy większej ilości oczywiście taniej). Powiedział, że może zrobić zamki czy otwory pod pierścienie wedle życzeń bo i tak tłok jest robiony od podstaw. No i tłok z materiału AK18 mógłby być

Re: Dodatkowe kanały płuczące w WSK 175.

: 2010-01-10, 15:26
autor: Skinder
Zastanów się, czy nie lepiej będzie dopasować tłok od jakiegoś japończyka np coś z oferty vertexa, wiseco albo wossnera. Dodatkowe okna płuczące możesz zastosować oczywście bliżej standardowych okien, problemem są jedynie zamki tłoka, ale dorabiając nowy tłok, możesz zrobić tak, żeby zamki przypadały w inne miejsca np pomiędzy dodatkowym oknem a fabrycznym i drugi po drugiej stronie.

Re: Dodatkowe kanały płuczące w WSK 175.

: 2010-01-10, 15:56
autor: rutkowski
sadzę że lepiej by wyszło powiększyć maksymalnie oryginalne kanały, lepiej zrobić dwa porządnie zasalanie niż kilka słabo zasilanych. Rozpędzna mieszanka nie lubi zakretów

Re: Dodatkowe kanały płuczące w WSK 175.

: 2010-01-10, 16:03
autor: wujcio
Problem z połączeniem dodatkowych kanałów w tym silniku jest nawet nie powodowany za mała ilością materiału tylko tym że szpilki cylindra są przy samej tulei i uniemożliwia to zrobienia ukośnego połączenia lub jakiegoś w poziomie ;/ (tak są robione w simsonach i Jawkach ale tam szpilki są ponad 1 cm od tulei więć jest sporo miejsca)

Jedyne rozwiązanie jakie ja widzę to dodatkowe kanały nad kanałem ssącym.
Co do zamków to myślę że przy zrobieniu 2 małych kanałów udało by się je minąć.

Pierwszą rzeczą jaka musisz zrobić to wziąć do ręki cylek i pomierzyć wszystko przyglądnąć się bo wyrypać dziurę na pół cylka to nie problem, najlepiej poczytaj tą książkę o tuningu silników 2t do kartingu tam jest ładnie opisane.

Re: Dodatkowe kanały płuczące w WSK 175.

: 2010-01-10, 17:48
autor: rutkowski
Polecam artykuły Tomasza Sałka

Re: Dodatkowe kanały płuczące w WSK 175.

: 2010-01-10, 22:08
autor: Korpek
Tomasza Sałka już są stare Lepiej Grahama Bell'a :)
Skinder Jestem ciekaw jak zrobisz te okna z twojego załącznika bez wybijania tulei :/
Jego okno wcale nie jest za duże zresztą to rysunek podglądowy nie znamy dokładnych wymiarów :> Okno w tłoku nie będzie do membrany tylko do dodatkowego kanału dlatego te okno jest takie wysokie a otwór w tłoku będzie praktycznie pod pierścieniami, ten rysunek to wyjaśnia Obrazek

Re: Dodatkowe kanały płuczące w WSK 175.

: 2010-01-11, 14:57
autor: irek
Ja zrobie dokładnie to co na rusunku wyżej.
A jeśli chodzi o tłoki Vertexa to nie jest to najlepszy pomysł bo:
1. Są drogie (taniej mnie wyjdzie dorobienie tłoka)
2. Nie wiem jak zamki
3. nie wiem jak odległość od osi sworznia do denka
4. Nie wiadomo jaki rozmiar miałby sworzeń

Re: Dodatkowe kanały płuczące w WSK 175.

: 2010-01-11, 16:26
autor: Korpek
Są katalogi i tam wszystko jest opisane, ale też sądzę że się nie opłaca :mrgreen:
Ten dodatkowy kanał zrób niżej niż seryjne i pod ostrym kątem w stronę głowicy

Re: Dodatkowe kanały płuczące w WSK 175.

: 2010-01-12, 10:46
autor: irek
A czemu niżej?? A o tym ostrym kącie to wiem. Zgadzam sie z tym

Re: Dodatkowe kanały płuczące w WSK 175.

: 2010-01-12, 14:57
autor: Korpek
Możesz zrobić na równo, niżej powinno poprawić moment na niskich obrotach :) Poszukaj na google zdjęć cylindrów i popatrz jak umieszczone są kanały