CDI W WSK 125

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Odpowiedz
Awatar użytkownika
siambi
Posty: 15
Rejestracja: 2014-07-10, 14:22
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 MB-03 1980R.
WSK 125
MB-03 1984R.
Lokalizacja: Łęczna, Lubelskie
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: siambi » 2015-02-13, 21:43

Witam.A po przerobieniu cewek na bez masowe jakie powinno być napięcie przemienne pomiędzy dwoma kablami bo umnie jest ~1,5v zdaje się że powinno być dużo więcej ??? pozdr.

Awatar użytkownika
brobmw
Posty: 432
Rejestracja: 2014-10-15, 20:30
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 Kos
WSK 175 Kobuz
Lokalizacja: Piaseczno
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: brobmw » 2015-02-13, 22:28

Mi niestety też nikt nie odpowiedział na to pytanie.
Między zaciskami na bezmasowym wyszło mi około 20V.
Ostre zakręty Ty lecisz nieugięty.

Awatar użytkownika
siambi
Posty: 15
Rejestracja: 2014-07-10, 14:22
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 MB-03 1980R.
WSK 125
MB-03 1984R.
Lokalizacja: Łęczna, Lubelskie
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: siambi » 2015-02-13, 23:30

Czyli jest coś na nic - tylko co?

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Savier » 2015-02-14, 00:58

Nie mam tego jak zmierzyć,ale sama przeróbka jest prosta jak drut od cewki :D. Jest jedna opcja wykonania tego. Wstawcie foty i napiszcie jak to zrobiliscie.

Awatar użytkownika
brobmw
Posty: 432
Rejestracja: 2014-10-15, 20:30
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 Kos
WSK 175 Kobuz
Lokalizacja: Piaseczno
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: brobmw » 2015-02-14, 09:03

siambi pisze:Witam.A po przerobieniu cewek na bez masowe jakie powinno być napięcie przemienne pomiędzy dwoma kablami bo umnie jest ~1,5v zdaje się że powinno być dużo więcej ??? pozdr.
To że jest "na minusie" prawdopodobnie wynika z "odwrotnego" podpięcia multimetru.Spróbuj zamienić zaciski.Na jakim prądzie mierzysz(jak ustawiasz miernik)?
EDIT:
Właśnie wróciłem z garażu i ujemne napięcie wyszło mi tylko ja multimetr był ustawiony na napięcie stałe natomiast gdy przestawiłem multimetr na napięcie zmienne do 200V uzyskałem właściwy pomiar a mianowicie przeszło 20V.
2015-02-14-554.jpg
Dodam że jako napęd do silnika posłużyła wkrętarka o max.obrotach 4000 tyś/min. są to obroty bez obciążenia więc faktycznie na silniku było może połowę czyli jakieś 2000 obr/min.
Napięcie na cewce CDI jakie uzyskałem to 284V.
2015-02-14-553.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostre zakręty Ty lecisz nieugięty.

Awatar użytkownika
siambi
Posty: 15
Rejestracja: 2014-07-10, 14:22
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 MB-03 1980R.
WSK 125
MB-03 1984R.
Lokalizacja: Łęczna, Lubelskie
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: siambi » 2015-02-14, 22:16

To nie na minusie mi wyszedł wynik tylko zaznaczyłem że przemienny ~ multimetr przestawiony na napięcie przemienne a sprawdzałem wkrętarką i coś za mało ....ale teraz bylem w piwnicy wkrętarka była ustawiona na wolnym biegu 400 obr/min max na pusto po przełączeniu na drugi 1300 obr/min napięcie skoczyło do 5,5v - czyli przyczyna może być w za wolnych obrotach testowych aczkolwiek 1300 chyba powinno wystarczyć.Ile wsk ma ustawione wolne obr.?Tzn.że cdi na wolnych obr. nie ładuje aku?

pozdr.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Savier » 2015-02-15, 16:10

Jezu ludzie, co się pierd... Serio, po co sobie życie utrudniać :). Macie na forum poradnik, ze mnie elektryk jak z wueski scigacz a z artykułami i na forum poradzilem sobie z całą instalacją...
Także powtarzam, wstawcie zdjęcia jak to macie zrobione, polutowane, to może skończy się gdybanie jakie wueska ma wolne obroty a jakie wykręca wiertarka :D. A najlepiej podłączcie wszystko na gotowym motocyklu i wtedy będziecie testować :)

kgolin2
Posty: 22
Rejestracja: 2015-02-11, 02:59
GG: 0
Moje maszyny: Wsk m06b3
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: kgolin2 » 2015-02-17, 15:14

Panie i Panowie doszły wszystkie części.
Proszę o potwierdzenie przeróbki statora:
1. turkusowy i czerwony kabel zostaje jak jest?
2. biały łączę z kablem od cewki ?
3. żółty dolutowuje i również łączę z kablem od cewki?
4. ostatnią cewkę (patrząc zgodnie z zegarem) dolutowuję i nic?
rsz_20150217_133915_resized.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
brobmw
Posty: 432
Rejestracja: 2014-10-15, 20:30
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 Kos
WSK 175 Kobuz
Lokalizacja: Piaseczno
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: brobmw » 2015-02-17, 15:55

kgolin2 pisze:Panie i Panowie doszły wszystkie części.
Proszę o potwierdzenie przeróbki statora:
1. turkusowy i czerwony kabel zostaje jak jest?
2. biały łączę z kablem od cewki ?
3. żółty dolutowuje i również łączę z kablem od cewki?
4. ostatnią cewkę (patrząc zgodnie z zegarem) dolutowuję i nic?
NIE,NIE.
1.Zielony(to Twój turkusowy?)Odlutować przewód i drut od obudowy(stojanu) i połączyć bezpośrednio ze sobą.
2.Czerwony (zawsze był czerwono/czarny) od cewki zapłonowej zostaje bez zmian.
3.BIAŁY ZOSTAJE TAK JAK JEST(w poradnikach jest opis o odlutowaniu i połączeniu bezpośrednim z drutem ale to właśnie tak jest zrobione tyle że po przez ten zacisk który nie ma styku z obudową).
4.Żółty TYLKO usunąć przewód (te DWA druty zostają na swoim miejscu)
TO TYLE
Nie wiem o jaką "ostatnią cewkę" Ci chodzi.
Ostre zakręty Ty lecisz nieugięty.

kgolin2
Posty: 22
Rejestracja: 2015-02-11, 02:59
GG: 0
Moje maszyny: Wsk m06b3
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: kgolin2 » 2015-02-17, 16:13

Dzięki!
Chodzi mi o ostatnią tą małą cewkę przed cewką zapłonową ma chyba połączenie do obudowy?
Nie wiem czy mam podłączyć zielony przewód z drutem od cewki zapłonowej(tej dużej)?

Awatar użytkownika
brobmw
Posty: 432
Rejestracja: 2014-10-15, 20:30
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 Kos
WSK 175 Kobuz
Lokalizacja: Piaseczno
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: brobmw » 2015-02-17, 16:23

kgolin2 pisze:Dzięki!
Chodzi mi o ostatnią tą małą cewkę przed cewką zapłonową ma chyba połączenie do obudowy?
Nie wiem czy mam podłączyć zielony przewód z drutem od cewki zapłonowej(tej dużej)?
Jeżeli chodzi Ci o tą przy której jest zielony przewód to TAK ma styk z masą/obudową (opis wyżej).
Cewkę zapłonową ZOSTAW W SPOKOJU nic tam nie robisz.
Ostre zakręty Ty lecisz nieugięty.

kgolin2
Posty: 22
Rejestracja: 2015-02-11, 02:59
GG: 0
Moje maszyny: Wsk m06b3
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: kgolin2 » 2015-02-17, 16:37

A widzisz ten zielony jest przy zapłonowej cewce:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
siambi
Posty: 15
Rejestracja: 2014-07-10, 14:22
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 MB-03 1980R.
WSK 125
MB-03 1984R.
Lokalizacja: Łęczna, Lubelskie
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: siambi » 2015-02-17, 17:01

Zrobiłem tak :
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
brobmw
Posty: 432
Rejestracja: 2014-10-15, 20:30
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 Kos
WSK 175 Kobuz
Lokalizacja: Piaseczno
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: brobmw » 2015-02-17, 17:02

kgolin2 takiego nie widziałem.Tak czy inaczej zielony to masa:odlutuj i przylutuj bezpośrednio do drutu z cewki obok.
Zmierz multimetrem czy cewka zapłonowa po odlutowaniu zielonego przewodu ma masę.
Ostatnio zmieniony 2015-02-17, 17:04 przez brobmw, łącznie zmieniany 1 raz.
Ostre zakręty Ty lecisz nieugięty.

kgolin2
Posty: 22
Rejestracja: 2015-02-11, 02:59
GG: 0
Moje maszyny: Wsk m06b3
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: kgolin2 » 2015-02-17, 17:03

Super dzięki! właśnie o to mi chodziło.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
qpa
Posty: 617
Rejestracja: 2011-09-12, 13:11
GG: 0
Moje maszyny: mustang ttr
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: qpa » 2015-02-17, 17:24

po prostu mają być dwa przewody z cewek ładowania, od pierwszej do ostatniej

kgolin2
Posty: 22
Rejestracja: 2015-02-11, 02:59
GG: 0
Moje maszyny: Wsk m06b3
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: kgolin2 » 2015-02-19, 21:13

Panie i Panowie serdeczNe dzięki za pomoc zaplon działa pięknie! Silnik wkręca się na obroty jak tornado:) jeśli chodz o ładowanie i światła to jeszcze musze poczekać jak silnik będę montowal do ramy w krótkim czasie nagram filmik.

Awatar użytkownika
Kozaczq
Posty: 25
Rejestracja: 2013-07-26, 10:42
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125 KOS 84r.
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Kozaczq » 2015-02-19, 23:12

kgolin2 pisze:Panie i Panowie serdeczNe dzięki za pomoc zaplon działa pięknie! Silnik wkręca się na obroty jak tornado:) jeśli chodz o ładowanie i światła to jeszcze musze poczekać jak silnik będę montowal do ramy w krótkim czasie nagram filmik.
Jak z tym kołem z tego sklepu co link dawałeś, pasuje na stożek bez toczenia?

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: AudioBas » 2015-02-19, 23:47

Też nie mierzyłem napięcia zmiennego na wyjściu przewodów...

Ogólnie to załóż regulator, podłącz żarówkę i zakręć wiertarką/odpal silnik i zmierz napięcie STAŁE!
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

damaioshin
Posty: 45
Rejestracja: 2014-12-06, 17:11
GG: 0
Moje maszyny: WFM 06
Lokalizacja: Wąbrzeźno
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: damaioshin » 2015-02-23, 19:38

Witajcie,

ktoś z was montował CDI do silnika S34?
Zapłon tam wygląda inaczej, była kiedyś dyskusja o różniacach, ale wniosków brak.
Akurat zerwało mi gwint na garbiku magneta i myślę nad montażem elektroczninego, tylko nie wiem która podstawka podejdzie - głęboka, wsk, czy trzeba samemu metodą prób i błędów [na co się chyba nie skuszę].

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 49 gości