Zapłon z pocket bike do WSK 125.

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Odpowiedz
Awatar użytkownika
Kamil*
Posty: 164
Rejestracja: 2011-04-25, 19:08
GG: 4510460
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 79'
WSK 175 M06B3 86'
YAMAHA DT 125 98'
Lokalizacja: Świeżawy
Kontaktowanie:

Zapłon z pocket bike do WSK 125.

Post autor: Kamil* » 2011-04-27, 22:12

Witam
Otóż ciekawą alternatywą jest zapłon z pocketa jak ktoś woli mini ścigacza lub crossa.
Jeśli ktoś robierał/remontował najzwyklejszą pilarke spalinową to wie na jakiej zasadzie działa ten zapłon jeśli nie to spróbuje to jak najprościej opisać.
Zapłon ten posiada koło magnesowe tzw ''wirnik'' w jednej częsci koła znajduje sie nie za duży magnes który magnesuje cewke tak jak w każdych zapłonach no i dzięki temu wytwarzana jest iskra.

Teraz wpiszę zalety i wady tego zapłonu:

Zalety:
-niski koszt cewka ok 20zł i koło megnesowe ok 25zł
-koło magnesowe wazy pare gram czyli daje nam szybką reakcje na gaz i ciut wieksze oborty rpm.
-do prawidłowego działania tego zapłonu potrzebna tylko jest cewka i koło magnesowe nic wiecej !

Wady:
-brak ładowania akumulatora
-brak świateł

Myślę ze jest to ciekawa alternatywa dla krzywki. No i koszt naprawy zapłonu kupujemy nową cewke koszt 20zł i śmigamy dalej.

Zapłon bez problemu pasuje na wał simsona by trzeba porównać wał simsona a wsk.

Awatar użytkownika
Brat
Posty: 874
Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
Kontaktowanie:

Re: Zapłon z pocketa

Post autor: Brat » 2011-04-27, 22:18

Wał od simsonka jest wąski, taki jak w romecie więc p&p to nie będzie. Podobny temat i na pewno lepsze rozwiązanie : viewtopic.php?f=82&t=8503&hilit=cdi

Awatar użytkownika
Kamil*
Posty: 164
Rejestracja: 2011-04-25, 19:08
GG: 4510460
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 79'
WSK 175 M06B3 86'
YAMAHA DT 125 98'
Lokalizacja: Świeżawy
Kontaktowanie:

Re: Zapłon z pocketa

Post autor: Kamil* » 2011-04-27, 22:20

No wiem ale ten jest dużo tańszy koszt od CDI :) No i wkręcanie jak na samej krzywce :)

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4117
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Zapłon z pocketa

Post autor: AudioBas » 2011-04-27, 22:31

Ale czy to ma sens??


Co z ładowaniem?
Światłami?
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Kamil*
Posty: 164
Rejestracja: 2011-04-25, 19:08
GG: 4510460
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 79'
WSK 175 M06B3 86'
YAMAHA DT 125 98'
Lokalizacja: Świeżawy
Kontaktowanie:

Re: Zapłon z pocketa

Post autor: Kamil* » 2011-04-28, 12:59

Światła można zrobić dzienne na ledach i akuś zaraz sie nie rozładuje.
Moim zdaniem ma sens dla tych ludzi co mają wueski bez papierów.
Koszt o połowe mniejszy od CDI no i koniec meczerni z platynkami.
No i jak zakupie WSK to nie wiem czy u mnie nie zagości ten zapłon.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Zapłon z pocketa

Post autor: wujcio » 2011-04-28, 13:02

poczekaj do komuni albo 18'mnastki to dozbierasz kasę na porządny zapłon do tego czasu zostaw remont i przeróbki
jak dla Ciebie 60 zł to dużo to hm lepiej zostaw te motocykle
Jakbyś miał japoński motor to byś dopiero poczuł co ile kosztuje ;] wueska to i tak bardzo tani sprzęt jeśli chodzi o części nawet oryginalne

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1776
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: Zapłon z pocketa

Post autor: Szczepan » 2011-04-28, 14:31

Przecież to jest bezsensu... jestem ciekawe ile taki zapłon wytrzyma. CDI nie jest w cale takie drogie.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Awatar użytkownika
Kamil*
Posty: 164
Rejestracja: 2011-04-25, 19:08
GG: 4510460
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 79'
WSK 175 M06B3 86'
YAMAHA DT 125 98'
Lokalizacja: Świeżawy
Kontaktowanie:

Re: Zapłon z pocketa

Post autor: Kamil* » 2011-04-28, 19:19

Oj wytrzyma wytrzyma... zapłon przetestowany jest w simsonach które kręcą obroty po 10000 rpm.
A jeśli nawet jak by sie zapsuł to tam nie ma dużo do popsucia jedynie cewka zawszę można zastosować cewkę z piły STIHL mam taką piłe i cewka trzyma już ponad 10 lat.
Ale po co komu CDI jeśli ma wsk bez papierów ? Jak ktoś ma papiery to rozumię że tylko wtedy CDI.

Borewicz no niby nie jest takie drogie ale trzeba doliczyć toczenie itp a podstawkę do cewki z pocketa można wykonać samemu.

Myślę że oba rozwązania są bardzo dobre :) Tylko każdy wybiera co jest dla niego lepsze :)

Awatar użytkownika
Kamil*
Posty: 164
Rejestracja: 2011-04-25, 19:08
GG: 4510460
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 79'
WSK 175 M06B3 86'
YAMAHA DT 125 98'
Lokalizacja: Świeżawy
Kontaktowanie:

Re: Zapłon z pocketa

Post autor: Kamil* » 2011-04-28, 20:52

Daje filmik jak chodzi WSk na takim zapłonie : http://www.youtube.com/watch?v=Ju9CIeVr-0g

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2221
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: Zapłon z pocketa

Post autor: Skinder » 2011-04-28, 21:56

Ten zapłon pewnie pochodzi. Ale da radę tylko w jakimś pseudo krosie albo innej wydumce bez świateł np jak u mnie. Korzystam teraz z "usług" zapłonu bateryjnego. Różnica na samej krzywce jest spora, problemem sa akumulatory, ale dużo nie latam i jak się pilnuje odcinania zapłonu to na dobrym aku też idzie polatać. Wszyscy narzekają na przerywacze, czasem ustawie i też latam. Kwestia przyzwyczajenia, dużo nie jeżdżę ale rozwiązanie jest wystarczające do tego co robie. Dla ludzi jednak, którzy sporo latają zapłon CDI to najlepszy wybór bo zapewni i porządne światła i mniejszą awaryjność.
Kamil* pisze:Tylko każdy wybiera co jest dla niego lepsze :)
Dokładnie. Dlatego też prezentuje mój dzisiejszy nabytek:
Zdjęcie0333.jpg
Zdjęcie0332.jpg
Do tego mam jeszcze stator i wirnik:
P1010009s.jpg
Z braków to wtyczka łącząca, fajka i jakaś porządna świeca. Koszt - niski, jednak sporo czasu tego szukałem. Efekt pewnie lepszy niż na jakiejś podróbce czy coś. Prestiż i lans też większy :mrgreen:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Kamil*
Posty: 164
Rejestracja: 2011-04-25, 19:08
GG: 4510460
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 79'
WSK 175 M06B3 86'
YAMAHA DT 125 98'
Lokalizacja: Świeżawy
Kontaktowanie:

Re: Zapłon z pocketa

Post autor: Kamil* » 2011-04-29, 19:29

Kurde to jest zapłon ...... wyleciała mi jego nazwa ale wiem ze były montowane w CZ CROSS :) dobrze mówie ?

Awatar użytkownika
Kamil*
Posty: 164
Rejestracja: 2011-04-25, 19:08
GG: 4510460
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 79'
WSK 175 M06B3 86'
YAMAHA DT 125 98'
Lokalizacja: Świeżawy
Kontaktowanie:

Re: Zapłon z pocketa

Post autor: Kamil* » 2011-04-29, 20:19

O właśnie motoplat :) Moim zdaniem niezniszczalny zapłon :) Ile dałeś jeśli można wiedzieć skinder ? Te zapłony to chyba po 300zł chodzą ..

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2221
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: Zapłon z pocketa

Post autor: Skinder » 2011-04-29, 20:37

Ale to określenie wzięło się od nazwy hiszpańskiej firmy, która robi takie zapłony (te co są w cz cross i bodajże starych katach) - motoplat. Cewka jak i stator z wirnikiem pochodzą z żużlówki. Cewka firmy selettra a wirnik + stator PVL. Budowa i zasada działania ta sama, ciekawe jak to będzie współgrało. Cewka ma przejście, resztę sprawdzę dopiero jak dopadne wtyczkę. Dałem niewiele, bardzo niewiele rzekłbym nawet. Jednak sporo czasu polowałem aż trafiła się okazja, także zajęcie dla wytrwałych. A cewka zdobyta po znajomości.

Awatar użytkownika
bigsoft
Posty: 20
Rejestracja: 2009-11-25, 17:59
GG: 16126214
Moje maszyny: Romet Ogar 200,
WSK 175 Kobuz,
Romet Pony M-1
Jawa 50 M
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Kontaktowanie:

Re: Zapłon z pocketa

Post autor: bigsoft » 2011-05-23, 01:23

Kamil* pisze:No wiem ale ten jest dużo tańszy koszt od CDI :) No i wkręcanie jak na samej krzywce :)

Proponujesz ludziom coś o czym nie masz pojęcia. To jest zwyczajny zapłon CDI, a konkretnie AC-CDI. Baaardzo popularne rozwiązanie np w kosiarkach. To, co nazywasz cewką, to nic innego jak cewkomoduł, czyli cewka z dwoma uzwojeniami i moduł CDI w jednej obudowie. Jest to tak tanie, ponieważ budowa została uproszczona do bólu, co widać po konstrukcji.

Knife

Re: Zapłon z pocketa

Post autor: Knife » 2011-05-23, 18:51

Kamil* porównaj sobie jakie są obroty w pile a jakie w WSK.
Żebyś odpalił taki silnik to musiałbyś pchać.
Myślisz ,że dlaczego odpala go z wiertarki ?

Awatar użytkownika
Kamil*
Posty: 164
Rejestracja: 2011-04-25, 19:08
GG: 4510460
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 79'
WSK 175 M06B3 86'
YAMAHA DT 125 98'
Lokalizacja: Świeżawy
Kontaktowanie:

Re: Zapłon z pocketa

Post autor: Kamil* » 2011-05-23, 19:35

Maykii spoko luz. :)

Knife teraz to mnie rozwaliłeś ... Jakoś mam piłe i nie muszę odpalać ją z wiertarki... A przyjzyj sie dobrze filmikowi on tylko ''drasnoł'' wiertarką i silnik załapał odrazu... Więc jak dobrze ustawiony to go ręką kopniakem odpalisz...

A jak jeszcze nie dowieżasz to masz : http://www.youtube.com/watch?v=Itiq89hF ... re=related Tylko ze w simsonie on jest zamontowany ale to jeden gwizdek.

Knife

Re: Zapłon z pocketa

Post autor: Knife » 2011-05-23, 20:03

Przecież na filmiku masz od mini-bike.
To czemu go trzymał na takich dużych obrotach ? Bo wolnych nie ma ..

Uzyskanie stabilnych obrotów biegu jałowego prawie niemożliwe. O ile w ogóle silnik zapali "z kopnika" a nie z dużej góry "na pych". Porównaj tylko prędkość obrotową biegu jałowego dla WSK (1300-1500 RPM) a piły : 2500-3000 RPM.

Awatar użytkownika
Tukan
Posty: 386
Rejestracja: 2008-04-01, 12:24
Moje maszyny: .....
Lokalizacja: pl
Kontaktowanie:

Re: Zapłon z pocketa

Post autor: Tukan » 2011-05-23, 20:48

Kamil* pisze: -brak ładowania akumulatora
-brak świateł
Dziękuję, do widzenia.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości