Korygowanie kanałów wg książki "Jeżdżę..." - jak to zrobić?

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Korygowanie kanałów wg książki "Jeżdżę..." - jak to zrobić?

Post autor: Savier » 2011-08-27, 14:30

Hej i czołem, kluski z rosołem. O kurde, a kiedy ja mam obiad?...
Nieistotny stan mojego żołądka, a wymiary okien w moim cylindrze. Chciałbym je skorygować wg porad pana Załęskiego z książki "Jeżdżę motocyklem WSK". Tylko nasuwa się pytanie, jak to zrobić? Wygiąć odpowiednio iglak nad palnikiem i potem szuru buru po oknie?
Następne pytanie - robił to w ogóle ktoś? Jeżeli tak, to jakie są odczucia z jazdy? Poprawa dynamiki/więcej mocy czy, jak sądzę, nic konkretnego? :P

Tutaj skany książki i dokładne wymiary okien.
1.jpg
fotka_075.jpg
fotka_076.jpg
pozdr.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Pablo_Picasso
Posty: 388
Rejestracja: 2010-06-14, 17:25
GG: 40694177
Moje maszyny: Komar 2350 75r.
Simson S51 Enduro 84r.
Tajfun 87r.
Lokalizacja: Gdańsk/Gdynia
Kontaktowanie:

Re: Korygowanie kanałów wg książki "Jeżdżę..." - jak to zrob

Post autor: Pablo_Picasso » 2011-08-27, 17:35

Iglak ?? Czyli takie kółko z drutami do szlifowania ??

EDIT : A może lepiej się sprawdzi kamień szlifierski ??
http://allegro.pl/kamienie-szlifierskie ... 00613.html
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
GKS Wybrzeże Gdańsk 1945-2012
http://www.facebook.com/ZielonyCustomGarage

Awatar użytkownika
Karlicek
Posty: 193
Rejestracja: 2010-07-08, 12:53
GG: 7162090
Moje maszyny: M21 W2
M06 B3
Lokalizacja: Gniezno
Kontaktowanie:

Re: Korygowanie kanałów wg książki "Jeżdżę..." - jak to zrob

Post autor: Karlicek » 2011-08-27, 17:48

Iglak to cieniutki pilniczek. Ja w 175 robiłem właśnie kółkami szlifierskimi na wiertarce i udało się uzyskać zamierzony wymiar.
Ja się z panem zgadzam. Oczywiście, że jest to ukartowana robota określonych kół.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Korygowanie kanałów wg książki "Jeżdżę..." - jak to zrob

Post autor: Savier » 2011-08-27, 19:24

Tylko w kanale wydechowych dam radę zrobić to od zewnątrz (mówię o kamieniach). W innym wypadku będzie trudniejszy dostęp. Może zrobić to wtedy takim spiczastym kamieniem od wewnątrz, od strony tulei? Ba, ale czy wtedy nie drasnę, choćby przez przypadek, tulei?

Awatar użytkownika
Karlicek
Posty: 193
Rejestracja: 2010-07-08, 12:53
GG: 7162090
Moje maszyny: M21 W2
M06 B3
Lokalizacja: Gniezno
Kontaktowanie:

Re: Korygowanie kanałów wg książki "Jeżdżę..." - jak to zrob

Post autor: Karlicek » 2011-08-27, 19:36

Ja robiłem właśnie od wewnątrz i spotkanie z gładzią miałem. Na szczęście było to przed szlifem, po którym śladu nie zostało.
Ja się z panem zgadzam. Oczywiście, że jest to ukartowana robota określonych kół.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Korygowanie kanałów wg książki "Jeżdżę..." - jak to zrob

Post autor: Savier » 2011-08-27, 19:38

Karlicek pisze:Ja robiłem właśnie od wewnątrz i spotkanie z gładzią miałem. Na szczęście było to przed szlifem, po którym śladu nie zostało.
Dla przezorności też wszystko zabawy robię przed szlifem :P. Cyknę fotkę mojego przyrządu, poradzę się taty i będziemy działać. Mam mało czasu.

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Korygowanie kanałów wg książki "Jeżdżę..." - jak to zrob

Post autor: Muciek » 2011-08-27, 21:16

Multi szlifierka z giętkim wałkiem, kupisz jakąś tanią za 100 kilka złotych z zestawem narzędzi, nie jest to dremel ale powinno wystarczyć do tego , a w przyszłości na pewno się przyda :)

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Korygowanie kanałów wg książki "Jeżdżę..." - jak to zrob

Post autor: Savier » 2011-08-27, 21:23

Multi szlifierka
Kurde, już wielokrotnie słyszę tę nazwę. Mógłbym zobaczyć jak to wygląda? Praktyczne to jest? Może namówiłbym tatę... Trudna sprawa, bo staram się w miarę możliwości ograniczać koszty.


Awatar użytkownika
Pablo_Picasso
Posty: 388
Rejestracja: 2010-06-14, 17:25
GG: 40694177
Moje maszyny: Komar 2350 75r.
Simson S51 Enduro 84r.
Tajfun 87r.
Lokalizacja: Gdańsk/Gdynia
Kontaktowanie:

Re: Korygowanie kanałów wg książki "Jeżdżę..." - jak to zrob

Post autor: Pablo_Picasso » 2011-08-28, 00:12

Wydaję mi się że okno wydechowe mógłbyś zrobić od zewnątrz, chyba da radę.
Pozdrawiam !
GKS Wybrzeże Gdańsk 1945-2012
http://www.facebook.com/ZielonyCustomGarage

hartman

Re: Korygowanie kanałów wg książki "Jeżdżę..." - jak to zrob

Post autor: hartman » 2011-08-28, 09:12

"W celu dokonania poważniejszych przeróbek mających na celu zwiększenie mocy, potrzebna będzie szlifierka z giętkim wałkiem i kątowo ustawionymi kamieniami.Dysponując takim wyposażeniem MOŻNA sobie pozwolić na korektę kanałów przelotowych oraz wygładzenie powierzchni [...] "

Tyle w temacie :P

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Korygowanie kanałów wg książki "Jeżdżę..." - jak to zrob

Post autor: wujcio » 2011-08-28, 10:41

tylko ja się nie spotkałem z taką multiszlifierką z kątowym ustawieniem oprawki na kamień.
Jedynie są takie szlifierki na powietrze z kompresora akurat mają wyjście na bok i są dosyć malutkie :)

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Korygowanie kanałów wg książki "Jeżdżę..." - jak to zrob

Post autor: Muciek » 2011-08-28, 10:43

Kiedyś robili wiertarkami i było :D Tym na pewno da radę :)

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1771
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: Korygowanie kanałów wg książki "Jeżdżę..." - jak to zrob

Post autor: Szczepan » 2011-08-28, 10:48

Weź do jakiegoś dentysty, oni mają takie fajne szlifiereczki :D. U nas powinno dać radę wiertarką.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

jannex
Posty: 665
Rejestracja: 2008-09-28, 10:33
GG: 0
Kontaktowanie:

Re: Korygowanie kanałów wg książki "Jeżdżę..." - jak to zrob

Post autor: jannex » 2011-08-28, 16:49

Takie szlifierki z kamieniami stosowane są do prac artystycznych w kamieniu osobiście taką widziałem i nawet wiem kto ma ;-) . Wiem jedno: z tym silnikiem jest dość problemów z doprowadzeniem go do użytku i niezacierania się a co dopiero po takim rasowaniu?

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Korygowanie kanałów wg książki "Jeżdżę..." - jak to zrob

Post autor: Muciek » 2011-08-28, 18:53

To nie jest rasowanie a przywracanie silnikowi fabrycznej mocy (poprawa niedokładności odlewów itp)? Jak by splanowali głowice i dorobili płuki to można mówić o rasowaniu :) Jeśli poprawi to wewnętrzne płukanie cylindra to może nawet w pewnym stopniu obniżać temperaturę wewnątrz :)

Awatar użytkownika
Pablo_Picasso
Posty: 388
Rejestracja: 2010-06-14, 17:25
GG: 40694177
Moje maszyny: Komar 2350 75r.
Simson S51 Enduro 84r.
Tajfun 87r.
Lokalizacja: Gdańsk/Gdynia
Kontaktowanie:

Re: Korygowanie kanałów wg książki "Jeżdżę..." - jak to zrob

Post autor: Pablo_Picasso » 2011-08-28, 20:06

Problemy z zacieraniem ?? Czyli zacieranie silnika w Wuesce jest na porządku dziennym ?? Pierwszy raz słyszę.
Pozdrawiam !
GKS Wybrzeże Gdańsk 1945-2012
http://www.facebook.com/ZielonyCustomGarage

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1771
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: Korygowanie kanałów wg książki "Jeżdżę..." - jak to zrob

Post autor: Szczepan » 2011-08-28, 20:26

Wszystko zależy od jakości tłoka i wykonania szlifu, ale to nie o tym temat.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Korygowanie kanałów wg książki "Jeżdżę..." - jak to zrob

Post autor: Savier » 2011-08-28, 20:36

Muciek pisze:To nie jest rasowanie a przywracanie silnikowi fabrycznej mocy (poprawa niedokładności odlewów itp)? Jak by splanowali głowice i dorobili płuki to można mówić o rasowaniu :) Jeśli poprawi to wewnętrzne płukanie cylindra to może nawet w pewnym stopniu obniżać temperaturę wewnątrz :)
Święta prawda Muciek :D.
Ale, dla dobra ogółu, nazywajmy planowanie głowicy usprawnieniem. Też chcę to zrobić :D.
Dobra, koniec luźnej gadki. Rozmawiamy o korygowaniu kanałów.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Korygowanie kanałów wg książki "Jeżdżę..." - jak to zrob

Post autor: Savier » 2011-09-13, 19:27

Dobra, kupiłem multi-szlifierkę (Erotec G216 z tego co pamiętam = 85 zł + przesyłka), sprawdziłem czy da się dojść do okien no i da radę. Przeloty od środka tulei, ssący także, wydech od zewnatrz, ewentualnie od środka. Kamień + gięty wałek i będzie miodzio.
Teraz myślę nad tym jak w ogóle zmierzyć te okna. Suwmiarka niestety mi się nie zmieści. Można kombinować cyrklem, ale nie jestem pewien czy do tego nie jest potrzebny kąt prosty mierzenia. Następny sposób to upierdzielenie tulei w jakim oleju, sadzy, kurzaku i włożenie tam kartkę odpowiednio przyciętą. Potem wkładamy tam balona i dmuchdmuchu, dmuchamy, kartka przylega nam do tulei i tam gdzie są okna jest czysto. Wtedy mierzymy sobie linijką, sprawdzamy no i korygujemy. Jeszcze tej metody nie próbowałem, bo to pomysł taty.
Sam wymyśliłem wycięcie kawałków kartonu w skali 1:1 (wymiary bierzemy z wymiarów okien PO skorygowaniu) i przykładamy do okna. Szlifujemy tak, żeby ładnie wchodziło i mamy skorygowane. Proste by to było gdyby tuleja była płaska, a jest okrągła, więc musimy to jakoś dogiąć. Ale jak? Tego jeszcze nie wymyśliłem :P. Pomysł taty jest o tyle lepszy, że balon nam dokładnie dociska i mamy wymiary jak trzeba; u mnie nie płasko.
Można jeszcze kombinować z plasteliną i innym tego typu materiami, ale skłaniałbym się ku metodom podanym na górze.
No dobra, zakładając, że mam już zwymiarowane moje okna przed poprawą... To teraz mam problem z kanałem wydechowym.
1.jpg
Pytanie brzmi: o co chodzi w tych kreskach?! Czemu w przypadku okna wydechowego nie ma jednej linii, tylko dwie? Wymiary są podane tylko na tych wewnętrznych liniach, a śmiem twierdzić, że krawędzie które widzimy patrząc od strony tulei to ta kreska zewnętrzna. A tej z kolei zwymiarowanej nie mamy... O co tutaj chodzi?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 73 gości