Usprawnienie silnika S01Z3ALux - zdjęcia, rozwiązania itp.

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
ZenonK

Re: Usprawnienie silnika S01Z3ALux - zdjęcia, rozwiązania it

Post autor: ZenonK » 2011-09-21, 16:17

Głupoty gadacie. Żaden oszust itp... Sam miałem od tego użytkownika 2 cylindry simsonowskie z jego innych aukcji... 100% polecenia, jakość lepsza niż fabryka a wykonanie mega staranne.. Obserwuje jego aukcje od jakiegoś czasu i na każdej idzie po 10 cylindrów i jak widać w komentarzach wszystko pozytywne.. Sam jestem ciekaw jak lata ten cyl z WSK, ale póki co brak środków na zakup...

hartman

Re: Usprawnienie silnika S01Z3ALux - zdjęcia, rozwiązania it

Post autor: hartman » 2011-09-21, 16:20

maykii a powiedz mi korygowałeś kanały itp wszytko ? pasowanie było takie jak trzeba ? cylinder to cylinder.

ZenonK ja nie znam gościa i tylko napisałem to co "kolega kolegi powiedzial" więc ile w tym prawdy..komentarze na allegro ma pozytywne.Do simsona właśnie sprzedał mase cylindrów.Jakby w ch leciał to by ludzie nie brali.

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: Usprawnienie silnika S01Z3ALux - zdjęcia, rozwiązania it

Post autor: Skinder » 2011-09-21, 16:28

Dobrze wykonana robota a jakość produktu to dwie różne sprawy jakby ktoś nie zauważył.

ZenonK

Re: Usprawnienie silnika S01Z3ALux - zdjęcia, rozwiązania it

Post autor: ZenonK » 2011-09-21, 16:29

Cylindry same w sobie są jakościowo dobre, bo przecież żeliwo i aluminium musi być odpowiednie żeby sie na cylindry nadawało... A tłoki to już niestety różnie.. Zresztą wszyscy wiedzia jakie tłoki teraz produkują... Tak jak już ktoś napisał, skoto to cyle nominały, to można by zrobić myk z tłokiem ZMD i pasowaniem na te 5-6 setek.. Wtedy to by miało sens...

Skinder, te simsonowskie cyle mają już po 12tys przebiegu i jak na razie bezproblemowo jeźdzą.. wiec nie sądzę zeby jakość była niewiadomo jak tragiczna..

hartman

Re: Usprawnienie silnika S01Z3ALux - zdjęcia, rozwiązania it

Post autor: hartman » 2011-09-21, 16:33

Większość ludzi ,która miala te cylindry jeździ na zestawie za 70zł z tłokiem i wszystkim gdzie faktycznie jak trafi tak będzie jeździć.Już nie wspominam o reszcie ,która na oczy cylindra nie widziała i sugerują się tym co reszta pisze.Był temat nawet gdzieś to może 5 osób na 1500 zarejestrowanych użytkowników napisała ,że jeździ/jeździła na nowych zestawach.
Ostatnio zmieniony 2011-09-21, 16:37 przez hartman, łącznie zmieniany 2 razy.

ZenonK

Re: Usprawnienie silnika S01Z3ALux - zdjęcia, rozwiązania it

Post autor: ZenonK » 2011-09-21, 16:35

Prawda.. Dopóki ktoś tego nie kupi i nie przetetuje ot można sobie pisać...

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4115
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Usprawnienie silnika S01Z3ALux - zdjęcia, rozwiązania it

Post autor: AudioBas » 2011-09-21, 16:45

Borewicz pisze:Gościu dorabia kanały bez wybijania tuleji.Niestety oszukał paru gości na Simsony.net i nie ma zbyt dobrej opinii.
A to na pewno chodzi o tego samego??
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
maykii
Posty: 792
Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
GG: 6056769
Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r.
Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
Kontaktowanie:

Re: Usprawnienie silnika S01Z3ALux - zdjęcia, rozwiązania it

Post autor: maykii » 2011-09-21, 17:03

hartman pisze:maykii a powiedz mi korygowałeś kanały itp wszytko ? pasowanie było takie jak trzeba ? cylinder to cylinder.

ZenonK ja nie znam gościa i tylko napisałem to co "kolega kolegi powiedzial" więc ile w tym prawdy..komentarze na allegro ma pozytywne.Do simsona właśnie sprzedał mase cylindrów.Jakby w ch leciał to by ludzie nie brali.

Co ma korygowanie kanałów do dzwonienia mistrzu ? Z resztą żeby skorygować te kanały to trzeba je jednocześnie rozwiercać... Pasowanie było na 0,06mm. pierścienie mają odpowiedni luz na zamkach więc nie wiem ocb.
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". ;-)

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Usprawnienie silnika S01Z3ALux - zdjęcia, rozwiązania it

Post autor: Savier » 2011-09-21, 19:56

maykii pisze:
hartman pisze:Nie wiem co wy tak się tego zmd chcecie trzymać.

A to, że w przeciwieństwie do skośnookich podróbek nie są ulepione z plasteliny :razz: Szczerze to ja tego shitu do rąk nie wezme i tak. kumplowi poskładałem silnik z taką samą dbałością o szczegóły jakbym składał dla siebie, a ten dziad dzwoni niemiłosiernie.
Zgadzam się.

Miałem taki cylinder w swoich łapach i składałem z tatą na nim silnik. Tłok nie wchodzi w cylinder, sworzeń nie pasował dokładnie, zabezpieczenia na słowo honoru, ogólnie rzecz biorąc - gdyby to był mój silnik to nie chciałbym tego widzieć tam. Po prostu bałbym się na tym jeździć. W tym cylku można się spodziewać wszystkiego :). Np. że jest jednorazowy albo nie można zrobić szlifu, lub aluminium pęka/słabo chłodzi itp. wiecie na pewno jak to jest z innymi częściami teraźniejszej produkcji. Moje gumy na stopki kierowcy i pasażera pękają już teraz. Najlepsze jest to, że pasażera (używane może 5 razy) mają już pełno mikropęknieć. Także moja opinia na temat jakości CYLINDRÓW (nie mylić z jakością wykonania tuningu) jest zła :)

hartman

Re: Usprawnienie silnika S01Z3ALux - zdjęcia, rozwiązania it

Post autor: hartman » 2011-09-21, 20:54

No nie wiem ja tam mam nowe rączki kierownicy,nowe gumi stopki i od biegów tyrane 1000km i nic jeszcze nie pękło.żębatki na wale i mała napędowa prawie bez zużycia a tez miały być szajskie.

Awatar użytkownika
Adi_CK
Posty: 77
Rejestracja: 2009-06-15, 22:59
GG: 8179492
Moje maszyny: Wueska
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Re: Usprawnienie silnika S01Z3ALux - zdjęcia, rozwiązania it

Post autor: Adi_CK » 2011-09-21, 21:07

Savier pisze:Tłok nie wchodzi w cylinder, sworzeń nie pasował dokładnie, zabezpieczenia na słowo honoru, ogólnie rzecz biorąc - gdyby to był mój silnik to nie chciałbym tego widzieć tam. Po prostu bałbym się na tym jeździć. W tym cylku można się spodziewać wszystkiego :). Np. że jest jednorazowy albo nie można zrobić szlifu, lub aluminium pęka/słabo chłodzi itp. zła :)
Do tego rowki pod zabezpieczenia w tłoku są zbyt płytkie i wygląda tak, że w każdej chwili mogą wypaść. :cry: Poza tym okna w tulei cylindra nie pokrywają się idealnie z płaszczyzną kanałów. Wiem, wiem - w ZMD też się nie pokrywają, ale jednak różnica jest zauważalna gołym okiem...

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Usprawnienie silnika S01Z3ALux - zdjęcia, rozwiązania it

Post autor: Savier » 2011-11-08, 22:57

Zarzucam wykres z oktanami. Może się przydać.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

malpa1111
Posty: 3
Rejestracja: 2012-11-22, 22:06
GG: 0
Moje maszyny: Romet Komar 2330
Romet Chart
Lokalizacja: Konin
Kontaktowanie:

usprawnienie silnika 125 WSK

Post autor: malpa1111 » 2012-11-22, 22:54

Witam, jestem nowy na forum ale nie jestem świerzak. Mam do Was sprawę, a mianowicie chodzi o dorobienie dodatkowych kanałów płuczących i lepszy gaźnik do silnika 125 3 biegowego, jakie gaźniki polecacie? króciec nie będzie problemem. Jak myślicie dużo dadzą dodatkowe płuki?

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: usprawnienie silnika 125 WSK

Post autor: Skinder » 2012-11-22, 22:56


malpa1111
Posty: 3
Rejestracja: 2012-11-22, 22:06
GG: 0
Moje maszyny: Romet Komar 2330
Romet Chart
Lokalizacja: Konin
Kontaktowanie:

Re: usprawnienie silnika 125 WSK

Post autor: malpa1111 » 2012-11-23, 23:11

Trochę poczytałem i powiem że dużo nie znalazłem, jako gaźnik zastosuję chyba delloro 21i króciec będzie w kształcie stożka, a co powiecie na dodatkowe kanały płuczące w cylindrze 125? Polepszy to górę czy dół ( chodzi mi o obroty )?

Oczywiście chodzi mi o dodatkowe kanały + gaźnik dellorto, ewentualnie mogę wypolerować dolot dla lepszej reakcji na gaz. Czy taka kompilacja dużo da?

Awatar użytkownika
Garry1
Posty: 395
Rejestracja: 2011-12-27, 15:54
GG: 7047182
Moje maszyny: Wsk 125
Ogar 200
Komar mr230
Honda mb8
dt 80 mx
sr2
Lokalizacja: Konin/Poznań
Kontaktowanie:

Re: usprawnienie silnika 125 WSK

Post autor: Garry1 » 2012-11-23, 23:55

Witam, również jestem z Konina;)

Zwiększając powierzchnie płuków, w tym wypadku dowiercając dwa dodatkowe zwiększasz czas otwarcia okien przelotowych więc przenosisz moc na wyższe obroty. Silnik wsk 125 ma za ciężkie elementy wirujące więc podnoszenie obrotów na nie wiele się zda bo do nich nie będziemy dokręcać...

Od siebie proponował bym w celu usprawnienia właśnei wymianę gaźnika na lepszy, montaż podkowy, ewentualnei planowanie głowicy.

Ja w swoim motocyklu planuje założyć gaźnik mikuni 24, podkowę, skorygować cylinder wg Sałka i własnego doświadczenia, powiększyć maksymalnie kanały przelotowe w karterach i cylu no i oczywiście stworzyć konkretny wydech ;)
-spawaki
-króćce/membrany
-toczenie, spawanie ALUMINIUM
http://www.bikepics.com/members/garry1/

malpa1111
Posty: 3
Rejestracja: 2012-11-22, 22:06
GG: 0
Moje maszyny: Romet Komar 2330
Romet Chart
Lokalizacja: Konin
Kontaktowanie:

Re: usprawnienie silnika 125 WSK

Post autor: malpa1111 » 2012-11-24, 01:04

dzięki za odpowiedź , a z jakiego osiedla jesteś?

a co myślisz na temat skracania tłoka od str. ssania 1,5-2 mm?

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: usprawnienie silnika 125 WSK

Post autor: Skinder » 2012-11-24, 01:14

Używaj opcji edytuj i stosuj się do zasad poprawnej polszczyzny.

Awatar użytkownika
Garry1
Posty: 395
Rejestracja: 2011-12-27, 15:54
GG: 7047182
Moje maszyny: Wsk 125
Ogar 200
Komar mr230
Honda mb8
dt 80 mx
sr2
Lokalizacja: Konin/Poznań
Kontaktowanie:

Re: usprawnienie silnika 125 WSK

Post autor: Garry1 » 2012-11-24, 20:49

Z drugiego, ale generalnie w koninie aktualnie jestem gościem ;)

Generalnie najlepiej przeliczyc owk i dopiero wtedy decydować o podcięciu...
-spawaki
-króćce/membrany
-toczenie, spawanie ALUMINIUM
http://www.bikepics.com/members/garry1/

times132
Posty: 2
Rejestracja: 2013-03-05, 15:30
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125
Simson s51
Skuter Baotian
Lokalizacja: Dziadkowice
Kontaktowanie:

Re: usprawnienie silnika 125 WSK

Post autor: times132 » 2013-03-08, 19:26

dowiercenie kanałów jest jak najbardziej wskazana i powiększenie seryjnych ale nie ich podnoszenie (2 różne pojęcia) seryjnie wychodziły wsk z 5 kanałami płuczącymi. Dowierć sobie 2 kanały ale na normalnych wysokościach bo do wyższych już by się przydał spawak i lżejsze magneto lub inny zapłon np: Ducati Energia

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości