Zacznijmy od narzędzi jakie potrzebne są do przystąpienia do rozbiórki:
- Wkrętaki jeden o końcówce szerszej (ok. 0,7- 0,6 cm) drugi o węższej ( ok. 0.3 - 0,4 cm), a trzeci zaś do wykręcenia drobnych śrubek mocujących cyferblat (ok. 0,2 cm), wszystkie dobrze zaostrzone.
- Przyrząd do ściągnięcia wskazówki (szerszy śrubokręt z wypiłowaną przerwą w środku)
![Obrazek](http://img219.imageshack.us/img219/217/ssa52082iw8.th.jpg)
Przystępujemy do odginania ramki licznika, która zaprasowana jest na rancie plastikowej obudowy, wykorzystujemy do tego wkrętak o szerszej końcówce, delikatnie podważając rant (odginając go nie więcej niż ok. 0,5 mm), odginamy ramkę na całym jej obwodzie i gdy już dojdziemy do miejsca w którym zaczynaliśmy, czynność tę powtarzamy, odginając delikatnie ramkę o kolejne 0.5 mm, czynność powtarzamy do momentu gdy ramka będzie już na tyle odgięta ze licznik nam się otworzy. Uwaga czynność odginania ramki wykonujemy z wyczuciem, tak by chrom nie popękał, ani nie pozostały żadne wgniecenia.
![Obrazek](http://img245.imageshack.us/img245/4995/ssa52013zr5.th.jpg)
![Obrazek](http://img132.imageshack.us/img132/9018/ssa52024wd7.th.jpg)
Następnie odwracamy licznik i wykręcamy dwie śruby mocujące cały mechanizm do obudowy. Potem odginamy zagiętą blaszkę „masy” podświetlenia, tak aby nie przeszkadzała ona nam w wyjęciu środka prędkościomierza. Wyciągamy cały mechanizm z obudowy.
![Obrazek](http://img379.imageshack.us/img379/25/ssa52035it2.th.jpg)
![Obrazek](http://img150.imageshack.us/img150/4347/ssa52048ew6.th.jpg)
Czynność którą teraz robimy wymaga wyczucia własnej siły. Przyrząd do zdejmowania wskazówki wsuwamy tak pod nią by ós wskazówki, była w środku wycięcia, narzędzie opieramy na śrubce mocującej cyferblat i delikatnie z wyczuciem podważamy wskazówkę, po użyciu odpowiedniej siły wskazówka powinna zeskoczyć z osi.
![Obrazek](http://img139.imageshack.us/img139/9920/ssa52052qx3.th.jpg)
Odkręcamy cyferblat drobnym wkrętakiem, uważając by się nie ześlizgnął i nie porysował nam cyferblatu.
![Obrazek](http://img381.imageshack.us/img381/3950/ssa52059fq8.th.jpg)
Po odkręceniu możemy wyjąc wspornik osi wskazówki.(nie jest to konieczne)
![Obrazek](http://img255.imageshack.us/img255/7392/ssa52063bn8.th.jpg)
![Obrazek](http://img366.imageshack.us/img366/7985/ssa52068jo4.th.jpg)
Następnie wyciągając sprężynkę przytrzymującą oś licznika kilometrów wyciągamy go, uważając by nie zgubić tulejki.
![Obrazek](http://img231.imageshack.us/img231/3002/ssa52069ub7.th.jpg)
Tzw. Górna część mechanizmu (ta z czarnego plastiku) jest już całkowicie rozebrana.
By oddzielić część górną od dolnej (ta wykonana z metalu) odkręcamy dwie śrubki, zaznaczone na zdjęciu.
![Obrazek](http://img245.imageshack.us/img245/3662/ssa52071ho3.th.jpg)
W ten sposób otrzymujemy „rozpołowiony” mechanizm. Magnesik i „kapturek” Na niego nachodzący, są nierozbieralne, możemy wyciągnąć tryby napędu licznika kilometrów.
![Obrazek](http://img166.imageshack.us/img166/3809/ssa52075ip2.th.jpg)
Otrzymujemy licznik rozebrany na atomy. Prędkościomierz składamy wykonując wszystkie czynności powyżej w odwrotnej kolejności. Poniżej schemat jak co i gdzie powinno być zamocowane.
![Obrazek](http://img232.imageshack.us/img232/9328/ssa52081og6.th.jpg)
Jeżeli byłoby coś napisane niejasno, nieklarownie to proszę mówcie, pytajcie odpowiem na wszystkie pytania.