Jak zmieniał się cylinder w S-01?

Odpowiedz
Dedlof
Posty: 23
Rejestracja: 2014-10-04, 16:42
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06 1955

BMW R1100RT
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Jak zmieniał się cylinder w S-01?

Post autor: Dedlof » 2015-01-26, 16:27

Witam ponownie.
Dzisiaj mam pytanie dotyczące cylindrów stosowanych w silniku S-01.
Wiem, że w modelach SHL i Sokół aż do pierwszych egzemplarzy WFM silnik miał żeberka na karterach pod cylindrem, natomiast sam cylinder
- wyprowadzenie do wydechu pod skosem na prawo
- mała głowica bez odprężnika jak w mińsku i chyba dkw
- kształt opływowy, widoczna talia od strony gaźnika
- dolot od gaźnika na G16

Potem wprowadzono nieco zmieniony kształt cylindra i tu pojawiają się moje pytania.

Kiedy zrezygnowana z żebrowania karterów?
Kiedy zaczęto stosować cylinder z prostym wylotem do rury wydechowej?
Kiedy zaczęto stosować gaźniki G-20?
Kiedy pojawiają się cylindry o kształcie bardziej beczkowatym ale w dalszym ciągu na G-16?
Kiedy zrezygnowano z małej głowicy?
Do kiedy stosowano lewą pokrywę z okrągłym logo WFM?

Mam z tym wszystkim problem. Dodatkowo, nie wiem czy to prawda, ale pare osób na aukcjach podaje specyfikację konkretnie pod ZIELONE wfm-ki. Czy kolor na prawdę miał znaczenie w konfiguracji sprzętowej danego egzemplarza?

Z góry dzięki za odpowiedź.

szef100
Posty: 399
Rejestracja: 2012-01-15, 20:32
Moje maszyny: WFM M06 1966
WSK M06 1957
MZ RT 125/2 1956
WSK KOBUZ 1978
Lokalizacja: Hańsk
Kontaktowanie:

Re: Jak zmieniał się cylinder w S-01?

Post autor: szef100 » 2015-01-26, 21:28

1. rok 1956
2. rok 56
3.rok 58
4 pokaż zdjęcia o jaki cylek Ci chodzi
5 na przełomie 57-58
6 do 1957 w 57 Wprowadzili duży napis WFM

O jakie specyfikacje Ci chodzi ? Kolorem różniły się jedynie wfmki z 55-57 bo wtedy miały rożne kolory ale niczym się nie różniły potem malowano tylko na wiśniowy

Dedlof
Posty: 23
Rejestracja: 2014-10-04, 16:42
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06 1955

BMW R1100RT
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Jak zmieniał się cylinder w S-01?

Post autor: Dedlof » 2015-01-29, 02:23

Z tym kolorem to też mi się wydaje że lipa, ludzie różne bzdury wypisują.

Generalnie zacząłem się w tym doktoryzować bo kupiłem motocykl który ma wybite na tabliczce 1955 rok i numer silnika 42475.
Niestety silnik był pokundlonony jak tylko się dało... Zapadła decyzja o kompletowaniu kolejnego. Wiem że w tym roczniku i o takim numerze silnik na bank powinien być kropla w krople jak SHL M04/M05. Niestety są piekielnie drogie.

Udało mi się kupić kartery na dwa prądy o numerach 84786 co oceniam na 56 rok. Dzięki waszym informacjom wygląda to teraz tak jak na fotkach. jest tylko jedno "ALE"
Pokrywa z okrągłym logo WFM niezbyt mi do tych karterów pasuje. W tylnej części jest nieco smuklejsza niż karter a dodatkowo posiada górny pin który zamiast trafiać w otworek napotyka taki sam pin w karterze. Co może być tego przyczyną?

Chyba że do silników w 56 roku już stosowano pokrywy z dużym napisem WFM bo ta pokrywa pasuje bardzo ładnie.

Czy dekle magneta również mają inne oznaczenia w zależności od rocznika? na fotkach w necie jest to niezbyt widoczne, za drobne literki.
DSC_0420.jpg
DSC_0422.jpg
DSC_0426.jpg
DSC_0425.jpg
DSC_0424.jpg
DSC_0421.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

rss
Posty: 445
Rejestracja: 2014-04-14, 18:18
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 '80;
HondaXR600R '93; Varadero 125, Junaki
Lokalizacja: Jablonna
Kontaktowanie:

Re: Jak zmieniał się cylinder w S-01?

Post autor: rss » 2015-01-29, 08:59

po prostu wyjmij ktorys kołek albo z pokrywy albo z karteru - one są wciskane, nie zalewane.
Troche o naszym Wieslawie: viewtopic.php?f=72&t=18728

Adaś
Posty: 51
Rejestracja: 2014-06-09, 19:58
GG: 0
Moje maszyny: WFM, WSK, KawasakiZ1000
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Jak zmieniał się cylinder w S-01?

Post autor: Adaś » 2015-02-16, 22:52

Ja mam nr silnika 72034. Cylinder ma wydech skośnie na prawo jak w shl, kartery na 2 prądy, gwint na przewodzie WN, magneto 17W, napis WFM w kółku.
Znam też silnik o nr 75011 i konfiguracja jest identyczna, z wyjątkiem cylindra, który ma wydech prosto. Oba motocykle z 1956 roku na 99% oryginalne.

Awatar użytkownika
zoha267
Posty: 368
Rejestracja: 2015-02-09, 21:45
GG: 0
Moje maszyny: http://polskajazda.pl/Profil/38751
Lokalizacja: Lubartów/Lubelskie

Re: Jak zmieniał się cylinder w S-01?

Post autor: zoha267 » 2015-09-27, 10:07

Ja mam silnik o numerach 824110 i jest jeszcze cylinder ze skośnym wylotem spalin.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
za motóóórrem panny sznurem ;-)

szef100
Posty: 399
Rejestracja: 2012-01-15, 20:32
Moje maszyny: WFM M06 1966
WSK M06 1957
MZ RT 125/2 1956
WSK KOBUZ 1978
Lokalizacja: Hańsk
Kontaktowanie:

Re: Jak zmieniał się cylinder w S-01?

Post autor: szef100 » 2015-09-28, 10:29

Dziwne że pod cylindrem kartery nie mają żeberek a cylinder pod skosem

Awatar użytkownika
zoha267
Posty: 368
Rejestracja: 2015-02-09, 21:45
GG: 0
Moje maszyny: http://polskajazda.pl/Profil/38751
Lokalizacja: Lubartów/Lubelskie

Re: Jak zmieniał się cylinder w S-01?

Post autor: zoha267 » 2015-09-28, 19:59

tez to dla mnie było dziwne ale pierwszy właściciel mówił ze ją taką kupił 28 marca1956r.
za motóóórrem panny sznurem ;-)

szef100
Posty: 399
Rejestracja: 2012-01-15, 20:32
Moje maszyny: WFM M06 1966
WSK M06 1957
MZ RT 125/2 1956
WSK KOBUZ 1978
Lokalizacja: Hańsk
Kontaktowanie:

Re: Jak zmieniał się cylinder w S-01?

Post autor: szef100 » 2015-09-30, 11:42

Może leżał na magazynie to założyli taki

Awatar użytkownika
zoha267
Posty: 368
Rejestracja: 2015-02-09, 21:45
GG: 0
Moje maszyny: http://polskajazda.pl/Profil/38751
Lokalizacja: Lubartów/Lubelskie

Re: Jak zmieniał się cylinder w S-01?

Post autor: zoha267 » 2015-09-30, 20:17

Taki zostawię:)
za motóóórrem panny sznurem ;-)

Adaś
Posty: 51
Rejestracja: 2014-06-09, 19:58
GG: 0
Moje maszyny: WFM, WSK, KawasakiZ1000
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Jak zmieniał się cylinder w S-01?

Post autor: Adaś » 2015-10-01, 21:07

Mam identyczny cylinder u siebie, rok 1956, brak żeberek na karterach, nr 72034

Awatar użytkownika
zoha267
Posty: 368
Rejestracja: 2015-02-09, 21:45
GG: 0
Moje maszyny: http://polskajazda.pl/Profil/38751
Lokalizacja: Lubartów/Lubelskie

Re: Jak zmieniał się cylinder w S-01?

Post autor: zoha267 » 2015-10-02, 19:58

czyli że nie ma reguły do kiedy były te cylindry zakładane....
za motóóórrem panny sznurem ;-)

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości